جاذبه های گردشگری هنگ کنگ؛ بهترین مکان‌های دیدنی بندرگاه عطرآگین

اگر قصد سفر به هنگ کنگ را دارید بهتر است قبل از آن اطلاعاتی درباره این شهر از جمله جاذبه های گردشگری هنگ کنگ بدست آورید. ما در این مقاله به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بهترین جاذبه های دیدنی هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از شهرهای تجاری چین و منطقه‌ای در جنوب شرق این کشور است که با نام بندرگاه عطرآگین (Fragrant Harbour) نیز شناخته می‌شود. روزگاری این منطقه محل خریدوفروش عودهای خوشبو بوده و این لقب هم از آنجا سرچشمه می‌گیرد. این منطقه جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای را در خود گنجانده که بی‌شک باعث شگفتی شما می‌شوند. از طرفی جاذبه‌های مدرن و ساختمان‌هایی با معماری شگفت‌انگیز و از طرفی دیگر موزه‌ها و بناهای تاریخی، تضاد جذابی در هنگ کنگ به وجود آورده‌اند. در این مقاله از نیل گشت با ما همراه باشید تا با ۲۳ مورد از برترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ آشنا شوید.

۱. خیابان ستارگان (Avenue of Stars)

روزگاری صنعت فیلم و سینمای هنگ کنگ، رقیب هالیوود و بالیوود بوده است. با اینکه امروزه صنعت سینمایی این شهر شهرت گذشته را ندارد، نمی‌توان منکر تولد ستارگانی فراموش‌نشدنی همچون بروس لی، جکی چان و جت لی شد.

خیابان ستارگان به‌منظور احترام به این بزرگان و دیگر افراد مشهور که باعث ماندگاری میراث سینمایی هنگ کنگ شده‌اند ساخته شده است. در این خیابان مجسمه‌هایی از چهره‌های آشنا و بزرگان صنعت سینمایی هنگ کنگ دیده می‌شود که می‌توانید در کنار آن‌ها تصاویر جذابی ثبت کنید.

خیابان ستارگان (Avenue of Stars)

۲. مجسمه بودای بزرگ (The Big Buddha)

مجسمه بودای بزرگ یا بودای تیان تان، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ است. ساخت این مجسمه عظیم‌الجثه ۳۴ متری، ۱۲ سال طول کشیده است. شما برای دیدن مجسمه بودای بزرگ باید ۲۰۰ پله را بالا بروید که چندان کار آسانی نیست. البته زیبایی و ابهت این مجسمه، سختی مسیر را برایتان هموار می‌کند.

در کنار بودا، صومعه پو لین (Po Lin Monastery) قرار دارد که یکی از مهم‌ترین بناهای بودایی است. پیشنهاد می‌کنیم پس از گشت‌وگذار در صومعه و اطراف مجسمه بودای بزرگ، سری به روستای نونگ پینگ بزنید و کمی در آنجا استراحت کنید.

مجسمه بودای بزرگ (The Big Buddha)

۳. دیزنی‌لند هنگ کنگ (Hong Kong Disneyland)

کودک یا بزرگسال فرقی ندارد، خیلی‌ها با شنیدن نام دیزنی‌لند قند در دلشان آب می‌شود. در دیزنی‌لند هنگ کنگ می‌توانید اوقاتی خوش به همراه خانواده‌تان داشته باشید. سرگرمی‌های بچگانه در فانتزی‌لند و لوازم بازی هیجان‌انگیز مخصوص بزرگسالان، همگی دیزنی‌لند هنگ کنگ را به جاذبه‌ای برای همه سنین تبدیل می‌کنند.

دیزنی‌لند هنگ کنگ (Hong Kong Disneyland)

۴. چرخ‌وفلک هنگ کنگ (Hong Kong Observation Wheel)

احتمالا با چرخ‌وفلک بزرگ لندن یا همان چشم لندن آشنا باشید. چرخ‌وفلک هنگ کنگ تجربه‌ای شبیه به چشم لندن را در کشور چین فراهم می‌کند. با این چرخ‌وفلک ۶۰ متری می‌توانید چشم‌اندازی از بندرگاه ویکتوریا داشته باشید و در اوج آسمان خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود بسازید. هر گردش چرخ‌وفلک هنگ کنگ حدود یک ربع طول می‌کشد و به شما اجازه می‌دهد در حین لذت‌بردن از منظره، تصاویری زیبا ثبت کنید.

چرخ‌وفلک هنگ کنگ (Hong Kong Observation Wheel)

۵. موزه فضای هنگ کنگ (Hong Kong Space Museum)

اگر سراغ اسکله  سیم شا سوی بروید، بعید است چشمتان به بنایی تخم‌مرغ‌شکل نیفتد. این بنا درواقع موزه فضای هنگ کنگ است که در مجاورت تالار اکتشافات فضایی (Hall of Space Exploration) و تالار کیهانی (Hall of the Cosmos) قرار گرفته است. با بازدید از این مکان می‌توانید سراغ رصدخانه بروید و روی سقف خمیده آن، مستندی جذاب تماشا کنید. در غیر این صورت اگر به فضا و علوم فضایی علاقه دارید، حتما به موزه اصلی بروید. در آنجا فعالیت‌های جذابی در این زمینه پیدا خواهید کرد.

موزه فضای هنگ کنگ (Hong Kong Space Museum)

۶. تالاب هنگ کنگ (Hong Kong Wetland Park)

سراغ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ، یعنی پارک تالابی آن می‌رویم. این تالاب ۶۱ هکتاری خانه‌ی گونه‌های مختلف حیوانات و گیاهان تالابی است. در این منطقه اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید گونه‌های کمیاب از پرندگان یا کوچ آن‌ها را مشاهده کنید. بازدید از تالاب هنگ کنگ می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از جاذبه‌های شهری باشد و به اوقاتی خوش و پر آرامش در کنار خانواده‌تان تبدیل شود.

تالاب هنگ کنگ (Hong Kong Wetland Park)

۷. باغ‌های گیاه‌شناسی و جانورشناسی هنگ کنگ (Hong Kong Zoological and Botanical Gardens)

درست در قلب هنگ کنگ، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان نشسته است. این باغ میان آن‌همه ازدحام و شلوغی هنگ کنگ، محفلی آرامش‌بخش به شمار می‌آید که دقایقی از همهمه شهری جدا شوید و خودتان را به دست طبیعت بسپارید. در این باغ می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از مناظر اطراف و قدم‌زدن در آن، شاهد انواع گونه‌های حیوانی اعم از پرنده، پستانداران و خزندگان باشید.

باغ‌های گیاه‌شناسی و جانورشناسی هنگ کنگ (Hong Kong Zoological and Botanical Gardens

۸. باغ گیاه‌شناسی و مزرعه کادوری (Kadoorie Farm and Botanic Garden)

باغ گیاه‌شناسی و مزرعه کادوری درواقع زمینی به مساحت ۱۴۸ هکتار است که روی سراشیبی بلندترین کوه هنگ کنگ، تای مو شان، قرار دارد. مزرعه کادوری روزگاری به این قصد تأسیس شد که کمک‌حال مزرعه‌داران فقیر در آن منطقه باشد. امروزه این زمین‌ها به مرکز حفاظت از محیط‌زیست تبدیل شده‌اند. در این منطقه می‌توانید سراغ باغ‌های سبزیجات یا گلخانه‌ها بروید و سر از کار روش‌های پرورش گیاهان دربیاورید. در اطراف مزرعه کادوری می‌توانید حیواناتی نظیر فلامینگو، گوزن و حتی پانگولین و تشی ببینید.

باغ گیاه‌شناسی و مزرعه کادوری (Kadoorie Farm and Botanic Garden

۹. منطقه لان کوی فونگ (Lan Kwai Fong)

لان کوی فونگ یا LFK مناسب افرادی است که می‌خواهند خود را به دست شلوغی هنگ کنگ بسپارند و سراغ سرگرمی‌های مدرن‌تر بروند. در این منطقه می‌توانید مجموعه متنوعی از رستوران‌ها پیدا کنید. در گوشه‌کنار لان کوی فونگ نیز اجراهای خیابانی برگزار می‌شود که می‌توانید در کنار دیگران به خوشگذرانی بپردازید.

منطقه لان کوی فونگ (Lan Kwai Fong)

۱۰. موزه M+

به هنر علاقه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، موزه ام پلاس را از دست ندهید. در این موزه که یک ال‌ای‌دی غول‌پیکر به سمت اسکله است، می‌توانید گالری‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی پیدا کنید. هر کدام از گالری‌ها تم خاصی را از طراحی و معماری و هنر چیدمان گرفته تا هنر مفهومی پوشش می‌دهند.

اگر به بخش هنری این موزه علاقه ندارید، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های تفریحی آن همچون سینمای ام پلاس، روف گاردن، بازار و رستوران‌های آن بهره‌مند شوید. در روف گاردن با چشم‌اندازی فوق‌العاده از بندرگاه ویکتوریا مواجه خواهید شد.

موزه M+

۱۱. معبد مان مو (Man Mo Temple)

معبد مان مو در اواسط قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و یکی از جاذبه‌های تاریخی هنگ کنگ به شمار می‌رود. این معبد درواقع برای مان چونگ، خدای ادبیات و مو تای، خدای هنرهای رزمی ساخته شده است. دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون سلطنتی چین را داشتند، این دو خدا را عبادت می‌کردند. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از این مکان تاریخی، سری به فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی اطراف نیز بزنید.

معبد مان مو (Man Mo Temple)

۱۲. باغ نان لیان (Nan Lian Garden)

زیبایی و چشم‌نوازی باغ نان لیان به‌گونه‌ای است که انگار از دل یک کارت پستال از دوران سلسله تانگ درآمده است. در این پارک قدم بزنید و به پل قرمز Zi Wu و کاخ طلایی Absolute Perfection برسید. اینجاست که نهایت جذابیت پارک را به چشم خواهید دید و می‌توانید تصاویری فوق‌العاده ثبت کنید. در نزدیکی این پارک معبد Chi Lin Nunnery و رستوران گیاهی وجود دارد که ارزش بازدید دارند.

باغ نان لیان (Nan Lian Garden)

۱۳. تله‌کابین نونگ پینگ ۳۶۰ (Ngong Ping 360)

تله‌کابین نونگ پینگ ۳۶۰، یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های آسیاست که شما را از Tung Chung به Ngong Ping می‌برد. در این مسیر، چشم‌اندازی رؤیایی از جزیره لان تائو می‌بینید که خاطره آن تا ابد در ذهنتان حک می‌شود. اگر اهل هیجان هستید و دل‌وجرئت زیادی دارید، سوار تله‌کابین کریستال پلاس شوید. کابین‌های این خط همگی از شیشه شفاف هستند و نمایی ۳۶۰ درجه ارائه می‌دهند.

تله‌کابین نونگ پینگ ۳۶۰ (Ngong Ping 360)

۱۴. پارک اوشن هنگ کنگ (Ocean Park Hong Kong)

پارک اوشن در بخش جنوبی جزیره هنگ کنگ واقع شده و جایگاهی ویژه در قلب مردم هنگ کنگ دارد. این پارک امکانات و لوازم بازی متنوعی دارد و برای همه رده‌های سنی مناسب است. در پارک اوشن می‌توانید سوار ترن‌هایی شوید که نفستان را در سینه حبس میکنند و آدرنالین خون را به حداکثر می‌رسانند. این پارک در زمان هالووین حال و هوای ترسناکی به خود می‌گیرد و جذابیت دو چندانی پیدا می‌کند.

پارک اوشن هنگ کنگ (Ocean Park Hong Kong)

۱۵. د پیک (The Peak)

د پیک درواقع یکی از مرتفع‌ترین نقاط جزیره هنگ کنگ است. در این مکان می‌توانید چشم‌اندازی از کل شهر تا کوه‌های آن داشته باشید. برای اینکه به پیک بروید باید سوار قطار برقی Peak Tram بشوید و به ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا برسید. برای بهترین ویو پیشنهاد می‌شود سراغ سکوهای Peak Tower بروید تا شهر را زیر پایتان ببینید. اگر هم اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید سراغ مسیر Peak Circle Walk بروید و در نهایت به بهترین نقطه با بهترین چشم‌انداز برسید.

د پیک (The Peak)

۱۶. منطقه PMQ

منطقه PMQ امروزه تبدیل به مکانی شده که به مرکز خلاقیت معروف است. در این منطقه فروشگاه‌های کوچکی را پیدا می‌کنید که روزی واحدهای مسکونی بوده‌اند. در فروشگاه‌های PMQ انواع صنایع‌دستی از بدلیجات گرفته تا لوازم‌خانگی به فروش می‌رود. در این منطقه همچنین استودیوهای طراحی و هنری وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. فروشگاه‌های پاپ‌آپ و جشنواره‌های هنری به‌وفور در منطقه PMQ برگزار می‌شوند.

منطقه PMQ

۱۷. سکوی بازدید اسکای ۱۰۰ (Sky100 Hong Kong Observation Deck)

در پستی بلندی‌های هنگ کنگ، نقاط مختلفی پیدا می‌کنید که چشم‌اندازی فوق‌العاده داشته باشند. اگر از چشم‌انداز د پیک سیر نشده‌اید، سری به سکوی بازدید اسکای ۱۰۰ واقع در مرکز تجارت بین‌المللی بزنید. همان‌طور که از نام این سکوی بازدید برمی‌آید، در طبقه ۱۰۰ام ساختمان قرار دارد و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از هنگ کنگ ارائه می‌دهد.

اگر در طول روز به سکوی بازدید اسکای ۱۰۰ بروید می‌توانید از منظره سرسبز اطراف هنگ کنگ و آسمان لذت ببرید. در شب نیز با چشم‌اندازی کاملا متفاوت از تلاطم شب‌های هنگ کنگ مواجه خواهید شد. برای خاطره‌انگیز شدن هرچه بیشتر بازدیدتان از سکوی اسکای ۱۰۰، پیشنهاد می‌کنیم سراغ کافه ۱۰۰ ریتز کارلتون بروید.

سکوی بازدید اسکای ۱۰۰ (Sky100 Hong Kong Observation Deck)

۱۸. استار فری

سوار بر کشتی قدیمی استار فری، یکی از دلرباترین ۵ دقیقه‌های زندگی‌تان را بگذرانید! استار فری شما را در کمتر از ۵ دقیقه از ساحلی به ساحل دیگر می‌رساند، اما در همین مسیر کوتاه تجربه‌ای ناب به شما هدیه می‌دهد. باد خنک دریایی و دورنمای آسمان هنگ کنگ از زیبایی‌های سوارشدن بر استار فری است.

استار فری

۱۹. مرکز میراث و هنر تای کوان (Tai Kwun Centre for Heritage and Art)

جاذبه‌های هنری بسیاری در هنگ کنگ وجود دارد و تای کوان یکی از بهترین آن‌هاست. این مرکز یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های خلاق شهر است که در قلب بخش سنترال قرار گرفته است. در تای کوان می‌توانید گالری‌های هنری، بناهای تاریخی و البته انواع رستوران‌ها را پیدا کنید. در این مرکز همچنین در طول سال برنامه‌ها، اجراها و جشنواره‌های مختلفی برپا می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

مرکز میراث و هنر تای کوان (Tai Kwun Centre for Heritage and Art)

۲۰. برج ساعت سیم شا سویی (Tsim Sha Tsui Clock Tower)

در منطقه سیم شا سویی سازه‌های معروف زیادی وجود دارد. برج ساعت یکی از آن‌هاست که در سال ۱۹۱۵ ساخته شد. این برج از آجر و گرانیت ساخته شده و ۴۴ متر ارتفاع دارد. برج ساعت یکی از سوژه‌های زیبای عکاسی است که بندرگاه ویکتوریا در پس‌زمینه‌اش، به جذابیتش می‌افزاید.

برج ساعت سیم شا سویی (Tsim Sha Tsui Clock Tower)

۲۱. صومعه Tsz Shan Monastery

صومعه Tsz Shan Monastery، بزرگ‌ترین مجسمه برنز از گوان یین یا کوان یوم، الهه بخشش را در خود گنجانده است. این مجسمه با ۷۶ متر ارتفاع تقریبا دوبرابر مجسمه بودای بزرگ است. ساخت صومعه Tsz Shan Monastery حدود ۱۲ سال طول کشیده است. طراحی این صومعه به‌گونه‌ای است که هنر و سبک دوران سلسله تانگ را به رخ بکشد. در این منطقه می‌توانید از باغ‌های جذاب و سرسبز نیز دیدن کنید. به‌خاطر داشته باشید که صومعه Tsz Shan Monastery محدودیت بازدیدکننده دارد، پس حتما از قبل بلیط آن را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

صومعه Tsz Shan Monastery

۲۲. معبد وونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)

معبد وونگ تای سین محفل سه دین متفاوت بودا، تائو و کنفوسیوس و عبادتگاه مردم در جشن‌های بزرگ همچون تولد بودا و سال نوی چینی است. در بازدید از این معبد، سازه‌های تاریخی زیبایی می‌بینید و تاریخ هنگ کنگ را از نزدیک‌ لمس می‌کنید. معبد وونگ تای سین به‌خاطر طالع‌بینی از طریق «کائو چیم» نیز شهرت دارد. در این طالع‌بینی چند تکه چوب با نوشته‌هایشان درون استوانه‌ای از بامبو قرار دارند. شما باید این استوانه را آن‌قدر تکان دهید تا اینکه چوبی که طالع شما روی آن نوشته شده، بیرون بیفتد.

معبد وونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)

۲۳. صومعه ۱۰هزار بودا (10,000 Buddhas Monastery)

صومعه ده‌هزار بودا به قطع یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ است. برای رسیدن به این صومعه باید از ۴۳۱ پله بالا بروید. در طول این مسیر انواع و اقسام مجسمه‌های طلایی‌رنگ بودا وجود دارد که هرکدام از دیگری متمایز هستند. هنگامی که به مقصد می‌رسید، با ۱۲ هزار مجسمه طلایی دیگر روبه‌رو می‌شوید. در این صومعه چندین کاخ و یک پاگودا وجود دارد که ارزش بازدید از آن را بیشتر کرده‌اند. کوه‌هایی که صومعه ۱۰ هزار بودا را محاصره کرده‌اند، چشم‌اندازی فوق‌العاده به وجود آورده‌اند.

صومعه ۱۰هزار بودا (10,000 Buddhas Monastery)

سخن پایانی

حالا که با بهترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ آشنا شدید، احتمالا در انتخاب دیدنی‌ها و سرگرمی‌های سفرتان چندان به مشکل برنمی‌خورید. هنگ کنگ یکی از بهترین مقاصد سفر به چین است که همان‌طور که دیدید جاذبه‌های فراوانی دارد. بسته به تمایل خود و هم‌سفرانتان می‌توانید دیدنی‌های موردعلاقه‌تان از این منطقه را انتخاب و برنامه‌ای جذاب بچینید. از نظر شما کدام جاذبه‌های هنگ کنگ ارزش بازدید بیشتری دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *