اردک کبابی پکن، از سفره های اشرافی تا غذای ملی چین!

کشور بزرگ چین از جهات و نظرات مختلفی دارای برجستگی‌هایی است که توجه افراد مختلف از سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور توانسته جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی بسیاری را فراهم آورد تا این کشور از نظر گردشگری مقام مناسبی را در سراسر جهان از آن خود […]

اردک کبابی پکن

کشور بزرگ چین از جهات و نظرات مختلفی دارای برجستگی‌هایی است که توجه افراد مختلف از سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور توانسته جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی بسیاری را فراهم آورد تا این کشور از نظر گردشگری مقام مناسبی را در سراسر جهان از آن خود کند.

هنر غنی و کهن این کشور نیز باعث شده تا هنرمندان چینی در میان سایر هنرمندان سراسر دنیا ارزش بالایی داشته باشند. یکی دیگر از مسائل و شاید بهتر باشد بگوییم زمینه هایی که کشور چین در آنها سری در میان سران درآورده آشپزی است. به طور کلی کشورهای آسیای شرقی روش‌های آشپزی مخصوص به خودشان را دارند و ذائقه شان با سایر مردم دنیا متفاوت است. در این میان کشور چین نیز غذاهای بسیار لذیذ و البته مشهوری دارد که تقریبا بخشی از فرهنگ و زندگی آنها را در بر گرفته است.

به دنبال همین موضوع تصمیم داریم که در این مطلب به غذای ملی کشور چین یعنی اردک کبابی پکن Beijing Roast Duck بپردازیم و شما را با این غذای محبوب و البته خوشمزه آشنا کنیم. پس این مطلب را اصلا از دست ندهید.

اردک کبابی پکن

درباره اردک کبابی پکن، غذای پادشاهان چین

اردک پکنی که غذای کبابی محبوب کشور چین است و به عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود، دارای طعم خاص و البته نحوه پخت متفاوتی است که از این جهت در میان مردم چین و البته سراسر دنیا مشهور شده است.

این غذا در واقع یکی از غذاهای اصلی پادشاهان چینی بوده و به نوعی نیز غذایی اشرافی به شمار می رفته است. ویژگی اصلی این غذا ترد و برشته بودن آن و همین‌طور داشتن پوسته‌ای نازک بر روری آن است. شاید جالب باشد بدانید که مردم چین و همین طور گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند آنقدر عاشق طعم پوست اردک هستند که حتی در برخی از رستوران‌ها آن را به صورت تنها سرو می‌کنند!

این غذا تا سال ۱۳۳۰ با نام شائویازی شناخته می‌شد و بعد از آن، یعنی در دوران پادشاهی سلسله مینگ به نام اردک پکنی تغییر نام پیدا کرد.

با گذر زمان اردک پکنی به زندگی مردم آمد و اول در خانه‌های اشراف و ثروتمندان جا گرفت و رفته رفته به مراسم سنتی و جشن های چینی قدم گذاشت. همین موضوع هم باعث شد که کم کم مردم عادی نیز بتوانند از این غذا لذت ببرند و آن را به خانه هایشان بیاورند.

اردک کبابی پکن

روش پخت اردک کبابی پکن

برای پخت اردک کبابی پکنی مراحل منحصر به فردی وجود دارد. قبل از هر چیز با کمک پمپ‌هایی بین پوست بیرونی و گوشت اردک هوایی دمیده می‌شود تا پوست از بدن جدا شود. این کار باعث می‌شود که پوست ترد و خوشمزه‌تر شود. برای کباب کردن این غذای خوشمزه نیز باید آن را در یگ فر در بسته و یا تنوز هیزمی قرار دهند که هیچ دودی ندارد.

اردک کبابی پکن

سرو اردک کبابی پکن

برای سرو این غذا نیز پوست اردک در شکر و سس سیر خوابانده می شود و مزه فوق العاده‌ای پیدا می‌کند. برای سرو خود اردک کبابی نیز آن را همراه با پیازچه، پنکیک چینی و سس لوبیای شیرین همراه کرده و بر سر میز می‌برند.

در کنار این مخلفات سبزیجات دیگری مثل خیار حلقه شده نیز می‌تواند قرار بگیرد. ترکیب تمامی این مخلفات، پوست اردک و خود اردک کبابی پکنی، طعم بسیار لذیذ و دلنشینی را ایجاد می‌کند که حس و حال بی نظیری را برای مشتریان و همین طور گردشگرانی که به این رستوران‌ها مراجعه کرده اند به یادگار می‌گذارد.

اردک کبابی پکن

بهترین رستوران های چینی برای سرو اردک کبابی پکن

اردک پکنی که به عنوان غذایی ملی کشور چین و یکی از محبوب‌ترین غذاها برای گردشگرانی که به کشور چین راه می‌یابند شناخته می‌شود در بسیاری از رستوران‌های مشهور چینی پخت می‌شود و به همین دلیل نیز این رستوران‌ها سری در میان سران در آورده‌اند.

  • برای مثال Quanjude Restaurant یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران های پکن است که در واقع بزرگ ترین رستوران اردک کبابی پکنی در شهر پکن به شمار می‌رود. این رستوران دارای ۴۱ سالن غذاخوری است که در آن روزانه چیزی حدود پنج هزار وعده غذایی سرو می‌گردد.
  • یکی دیگر از رستوران‌های مشهوری که به پخت اردک پکنی می‌پردازد Da Dong Restaurant است. این رستوران معتبر دارای اردک کبابی بی‌نظیری است که برای بسیاری از گردشگران کشور چین جذابیت مخصوص به خود را دارد.
  • علاوه بر اینها می‌توان به رستوران Jin Bai Wan Roast Duck Restaurant نیز اشاره کرد. خیلی از افرادی که از مشتریان ثابت این رستوران هستند معتقدند که بهترین اردک کبابی پکنی را می توان در این رستوران یافت. به همین دلیل این رستوران به نوبه خود دارای ۴ شعبه در نقاط مختلف شهر پکن است.
  • رستوران مشهور دیگری که در آنها می‌توان اردک کبابی پکنی خوشمزه ای را پیدا کرد Ya Wang Roast Duck Restaurant است. این رستوران نیز توسط توریست‌های بسیاری که به پکن می‌آیند و به علاوه افراد مشهور و معتبر بسیاری مورد توجه قرار گرفته است و از این رو نیز در میان سایر رستوران‌های مشابه مطرح شده است.

اردک کبابی پکن

شما می توانید با سفر به کشور گردشگری چین و شهر پکن برای صرف وعده های غذایی خود به این رستوران ها مراجعه کرده و غذای ملی لذیذ این کشور را بچشید. قطعا طعم دلنشین آن می‌تواند خاطره خوشی از این سفر به یاد ماندنی را در ذهن شما تداعی کرده و شما را با فرهنگ و ذائقه چینی آشناتر سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *