// پارک یوآن مینگ یوآن (Yuan Ming Yuan) - نیل گشت

پارک یوآن مینگ یوآن (Yuan Ming Yuan)

معرفی و تصاویر

پارک Yuan Ming Yuan که زمانی باشکوه‌ترین باغ سلطنتی سلسله چینگ بوده، در شمال غرب شهر پکن در کشور چین قرار دارد.

خرابه های پارک Yuan Ming Yuan

پارک Yuan Ming Yuan که زمانی باشکوه‌ترین باغ سلطنتی سلسله چینگ بوده، در شمال غرب شهر پکن قرار دارد. ساخت این پارک در سال ۱۷۰۹ و در زمان سلطنت امپراطور Kangxi آغاز شد و در سال ۱۸۷۵ به پایان رسید. این پارک که شامل باغ‌های بهار جاودان، باغ بلدرچین (Wanchun) و باغ Yuan Ming Yuan است با مساحتی بیش از ۱۶۰ هزار متر مربع، تقریبا هم اندازه کاخ سلطنتی و قسمت دریاچه کاخ تابستانی است.

این پارک توسط امپراطور Kangxi نام گذاری شده است. “Yuan Ming” در زبان چینی به معنای دایره و روشنایی است و شکل نوشتاری چینی آن به صورت “圆明” است. کلمه “Yuan” به معنای متوسط و کلمه “Ming” به معنای روشنایی است. پارک Yuan Ming Yuan دارای ویژگی‌های مشترکی با باغ سوژو است و در حقیقت، هنر باستانی باغ سازی چین را به خوبی می‌توان در آن دید.

قسمت جنوبی پارک، جایی است که امپراطور به اداره امور مملکتی می‌پرداخته و بقیه بخش‌های آن شامل باغ‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها و خانه‌های مختلف است. این پارک در واقع شبیه به موزه‌ای است که مجموعه‌ای از آثار باستانی عجیب و هنری را در خود گنجانده است. این پارک همچنین مجموعه متنوعی از گل‌ها و درختان نادر و عجیب است و جای تعجب نیست که به این پارک لقب زیباترین باغ جهان را داده‌اند.

تاریخ کشور چین

متاسفانه این باغ بسیار زیبا در طی جنگ اوپیوم دوم ویران شد. ماجرا از این قرار بود که در سال ۱۸۶۰ نیروهای فرانسوی و انگلیسی بی‌رحمانه به پکن یورش برده و در ۶ اکتبر همان سال پارک را تصاحب نمودند و روز بعد دیوانه‌وار به سرقت آثار و تخریب اموال این باغ پرداختند. پس از غارت اموال موجود در این باغ، کنت Elgin دستور داد تا برای پوشاندن جنایت بزرگ‌شان، این پارک را به آتش بکشند. پس از سه روز، این باغ زیبا به خرابه‌ای رقت‌انگیز تبدیل شد.

چرا با پرواز ایر آستانا به چین سفر کنیم؟

پس از استقرار جمهوری خلق چین، دولت مرکزی تلاش زیادی برای حفظ باقی‌مانده‌های این باغ انجام داد. در سال ۱۹۷۹ این پارک به یکی از مراکز ملی حفظ فرهنگ کشور چین تبدیل شد. امروزه این محل تبدیل به پارک یادبود Yuan Ming Yuan شده است.

اگر قصد بازدید از پارک Yuan Ming Yuan را دارید:

  • ساعات بازدید: ۷:۰۰-۱۹:۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.