مرکز ملی هنرهای نمایشی

معرفی و تصاویر

کشور چین از جنبه‌های مختلفی دارای اهمیت است. این کشور با داشتن فرهنگ و تاریخی غنی توانسته در لیست جاذبه‌های گردشگری جهانی جزء رتبه‌های بالا قرار بگیرد و سالانه پذیرای تعداد زیادی از توریست‌ها و گردشگران مختلف از سراسر جهان باشد. بخش بزرگی از اهمیت این کشور به فرهنگ کهن و قدیمی آن بازمی‌گردد. کشور چین در میان رشته‌های فرهنگی و هنری بسیاری موفق و مشهور بوده و هست و همین مسئله نیز برای بسیاری از گردشگران جاذبه بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی و هنری کشور چین به هنر نمایش و تئاتر آن بازمی‌گردد. تئاتر کشور چین در شکل‌های متفاوتی رشد و نمو پیداکرده‌اند و درعین‌حال نیز در برخی مواقع شکل قدیمی و سنتی خود را با نهایت کیفیت و استعداد خود حفظ نموده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که بخش بزرگی از گردشگری کشور چین به هنر و فرهنگ آن کشور و به‌طور مشخص به هنر نمایش و تئاتر آن بازگردد. به همین دلیل نیز در این مطلب تصمیم داریم به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری فرهنگی کشور چین در شهر پکن سر بزنیم و شما را با آن بیشتر آشنا کنیم: مرکز ملی هنرهای نمایشی چین National Centre for the Performing Arts of China که به مرکز ملی تئاتر چین National GrandTheatre of china نیز مشهور است.

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

درباره مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

اطلاعات بنا:

  • معمار: پل آندرو
  • موقعیت: پکن، چین
  • ارتفاع: ۴۶٫۲۸ متر
  • سازه: گنبد بیضی‌شکل تیتانیم و شیشه
  • گونه: مجموعه هنری
  • شروع ساخت‌وساز: ۲۰۰۱
  • اتمام ساخت: ۲۰۰۷

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هنر و فرهنگ کشور چین به تئاتر و نمایش آن برمی‌گردد و به همین دلیل نیز در پایتخت این کشور، شهر پکن مرکز ملی هنرهای نمایشی چین یا همان NCPA پایه‌گذاری شده است. البته ناگفته نماند که در این کشور مراکز هنرهای نمایشی مشهور و بزرگ دیگری نیز وجود دارند که هرکدام دارای پیشینه و ارزشی عظیم هستند.

فضای داخلی مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

معماری مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین پیش از هر چیز ازنظر معماری خارق‌العاده است و طراح آن معماری فرانسوی به نام پل آندرو است. شکل ظاهری این بنا به شکل یک تخم‌مرغ بزرگ است و به همین دلیل نیز در میان خود مردم چین با همین نام نیز شناخته می‌شود. مردم چین هرسال در سالگرد روز افتتاحیه این مرکز مراسم سنتی‌ای را برگزار می‌کنند که اتفاقاً طرفداران بسیاری نیز دارد. این مرکز دارای بیش از پنج هزار صندلی برای تماشاچیان است و دارای سالن‌های کنسرت، سالن‌های اپرا، سالن‌های نمایشی است که دارای ۲۱۲ متر طول، ۱۴۴ متر عرض و ۴۶ متر ارتفاع نیز هست. می‌توان گفت که مرکز ملی هنرهای نمایشی چین در صنعت نمایش، مجموعه‌ای ۵ ستاره به شمار می‌آید.

سالن نمایش مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

فرم کلی ساختمان مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا، نمای خارجی آن است. جنس این نما مجموعه‌ای از تیتانیوم و گنبدی شیشه‌ای است که توسط دریاچه‌ای مصنوعی در اطراف آن احاطه‌شده است. از جذاب‌ترین بخش‌های زیبایی این بنا زمانی است که این سازه گنبدی شکل بر روی آب انعکاس می‌یابد و منظره‌ای خیره‌کننده را از خود به‌جا می‌گذارد. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند که مدتی را در همان‌جا صرف کنند و از این منظره رؤیایی لذت ببرند.

معماری مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

تماشای شهر پکن از بلندترین بخش ساختمان NCPA

در مرکز ملی هنرهای نمایشی چین سالن انتظاری وجود دارد که در مرتفع‌ترین و بلندترین بخش ساختمان بوده و درست در زیر سقف آن قرارگرفته است. مردم و بازدیدکنندگان می‌توانند برای زمان انتظار خود به این سالن بروند و درعین‌حال از منظره زیبایی که از شهر پکن در زیر پایشان قرارگرفته است لذت ببرند. این حس، کاملاً متفاوت و لذت‌بخش است و می‌تواند لذت تماشای یک نمایش را برای تمامی گردشگران و توریستانی که به کشور چین و شهر پکن سفرکرده‌اند چندین و چند برابر نماید. ناگفته نماند که این ساختمان با شهر ممنوعه فاصله کمی دارد و در غرب میدان تیان آن من قرارگرفته است.

طراحی داخلی مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

هنشینی تاریخ باستان و دنیای مدرن در شهر پکن

ساخت این سازه بزرگ و عظیم آن‌هم در این نقطه تاریخی و سمبولیک از کشور چین ارزش بسیاری دارد و توانسته تاریخ، فرهنگ و هنر این کشور را به شکلی تلفیقی در کنار دنیای مدرن پکن قرار داده و آن را برجسته نماید. این ساختمان با قرارگیری در کنار سایر ساختمان‌هایی که هرکدام از آن‌ها یادآور بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور بزرگ و گردشگری چین هستند توانسته نقطه‌ای جذاب ایجاد نموده و با حفظ ارزش آن سازه‌های تاریخی، روح تازه‌ای در میان معماری مدرن این کشور بدمد و آن را برجسته‌تر و متفاوت‌تر نماید.

 

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین و گردشگری

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین برای گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. توریست‌هایی که از این مرکز نمایش بازدید می‌کنند حیرت‌زده می‌شوند. شگفتی این جاذبه گردشگری از درب ورودی آن آغاز می‌شود. مسیری که به ورودی مجموعه منتهی می‌شود مهمانان را از زیر دریاچه عبور می‌دهد. وقتی به خود مجموعه وارد می‌شوید با افرادی با ملیت‌های مختلف و چندزبانه روبه‌رو می‌گردید که از تجربه تماشای نمایش‌های اپرای پکن شگفت‌زده شدند و از آن لذت می‌برند.

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

اجرای اپرای پکن در مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

باید گفت که اپرای پکن تلفیقی از نقاب، آرایش، تاریخ و درام است و باعث می‌شود که تماشاچیان به‌نوعی به سفر زمان و مکان بروند و آن را هرگز فراموش نکنند. طراحی صحنه این اپرا به‌گونه‌ای انجام‌شده است که جزئیات آن شما را به سلسله کینگ می‌برد و در لحظه‌لحظه آن دوره همراه می‌کند. معمولاً گفته می‌شود که اگر دیوار بزرگ چین ستون فقرات کشور چین است، مرکز ملی تئاتر چین صدای آن است. شما می‌توانید با بازدید از این جاذبه گردشگری کشور چین از لحظه‌لحظه بودن در این بنا لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

جالب است بدانید که مدیر کمیته هنری مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن اعلام کرده است که ۷۰ درصد از بلیت‌های این مرکز برای شهروندان عامه باقیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند.

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

چگونه بلیط مرکز ملی هنرهای نمایشی چین را تهیه کنیم؟

  • یک دفتر فروش بلیط در نزدیکی بخش شمالی ساختمان وجود دارد که از ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در روزهایی که نمایشی اجرا نمی‌شود و از ۹:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر در روزهای اجرای نمایش‌ها، فعالیت می‌کند.
  • همچنین برای تهیه بلیط می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر با این شماره تلفن تماس بگیرید: ۸۶۱۰۶۶۵۵۰۰۰۰+

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

ساعات کار مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

  • ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر.
  • آخرین زمان ممکن برای ورود ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر است.
  • این مرکز دوشنبه‌ها تعطیل است.

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

چگونه به مرکز ملی هنرهای نمایشی چین برسیم؟

  • با خط ۱ مترو را به ایستگاه Tiananmen Xi بروید. از خروجی C خارج شوید و از طریق تونل زیرزمینی مستقیماً به مرکز ملی هنرهای نمایشی چین بیابید.
  • همچنین می‌توانید خط ایستگاه مترو ۲ را سوار شوید و در ایستگاه Hepingmen از خروجی B1 خارج شوید.
  • همچنین می‌توانید در ایستگاه Qianmen پیاده شوید و خروجی C را پیدا کنید.
  • با اتوبوس شماره ۵۲ می‌توانید به ایستگاه Shibei Hutong بروید.
  • با اتوبوس‌های شماره ۱، ۵، ۵۲، ۹۹ می‌توانید به ایستگاه Tiananmen Xi برسید.
  • اتوبوس‌های شماره ۱ و ۲ شما را به Sightseeing می‌برند.

نویسنده: طلوع حقیقت