// میدان تیان آنمن ، دومین میدان بزرگ پایتخت های جهان - نیل گشت

میدان تیان آنمن ، دومین میدان بزرگ پایتخت های جهان

معرفی و تصاویر

میدان تیان آنمن (Tiananmen Square) (天安门广场)، یکی از مکان‌های دیدنی شهر پکن، در مرکز شهر پکن و اواسط خیابان چانگان (Chang’an) و مقابل شهر ممنوعه، واقع شده است. در این میدان، گردشگران چینی بسیاری به چشم می‌خورند و اغلب آن‌ها در حال عکس گرفتن با مجسمه‌ی رئیس مائو هستند.

شما می‌توانید در این مکان برج تیان آنمن (Tiananmen Tower)، بنای یادبود قهرمانان مردمی (Monument to the People’s Heroes)، تالار بزرگ مردم (Great Hall of the People) و تالار رئیس مائو زدونگ (Chairman Mao Zedong Memorial Hall) را مشاهده کنید. علاوه بر این هر روزه هزاران نفر برای بازدید از مراسم برافراشته شدن پرچم جمهوری خلق چین و تغییر گارد به این میدان می‌آیند. این میدان مساحتی بالغ بر ۴۰۰٫۰۰۰ مترمربع دارد و می‌تواند یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای دهد.

نقشه میدان تیان آنمن

برج تیان آنمن (دروازه صلح بهشتی)

Tiananmen Tower

برج تیان آنمن در سال ۱۴۲۷ در زمان سلسله‌ی مینگ (Ming)(1644-1368) در قسمت شمالی میدان تیان آنمن ساخته شده است و به دو سلسله‌ی مینگ و چینگ (Qing ) به‌عنوان دروازه‌ی امداد، خدمت کرده است. این برج درب ورودی شهر ممنوعه بوده است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استفاده‌ی این برج در آن زمان اطلاع‌رسانی اتفاق‌های بزرگ مانند انتخاب امپراتور و ملکه و اعلام آن به ساکنین شهر بوده است. امروزه این برج نماد چین مدرن در جمهوری خلق چین است. در زمان حکومت مینگ یونگ (Ming Yongle)، در سال ۱۴۲۰ این برج یک‌بار تخریب و دوباره ساخته شد.

ساختمان برج تیان آنمن

این ساختمان ۶۶ متر عرض ۳۲ متر ارتفاع دارد و دارای پنج دروازه‌ی طاق دار است. بزرگ‌ترین طاق، به‌عنوان گذرگاه افراد خاص و گذرگاه‌های کوچک برای وزرا و مقامات در امپراتوری‌های مینگ و چینگ مورد استفاده بوده است.

فضای داخلی برج میدان تیان آنمن

در بالای دروازه‌ی مرکزی، پرچمی بزرگ از مائزدونگ (Maozedong) وجود دارد و در دو طرف شرقی و غربی آن شعارهای: زنده باد جمهوری خلق چین و زنده ماندن وحدت بزرگ مردم جهان، به چشم می‌خورد. در مقابل دروازه‌ی مرکزی (بزرگ‌ترین گذرگاه) دو ستون سنگی هریک به وزن ۱۰ تن و ارتفاع ۱۰ متر به نام Huabiao به چشم می‌خورد. حکاکی این دو ستون طرح اژدها هستند و حیوانات “Wangtianhou” را به عنوان دکور و زیبایی در بالای سر آن‌ها قرار داده‌اند. در خارج از دروازه‌ی مرکزی مجسمه‌ی دو شیر و دو محافظ دیگر برای پل وجود دارند. چینی‌ها بر این اعتقادند که شیرها از انسان‌های در برابر ارواح خبیثه دفاع می‌کنند.

دروازه ورودی میدان تیان آنمن

در مقابل برج تیان آنمن، پل آب‌های طلایی ( golden water bridge) به چشم می‌خورد. بالاتر از آن محوطه‌ای با هفت پل مرمری با حکاکی‌های نفیس و قدیمی وجود دارد. همانند بزرگ‌ترین گذرگاه برج، این منطقه نیز مورد استفاده‌ی شخصیت‌های مهم در امپراتوری‌های مینگ و چینگ بوده است. در نهایت در جنوب برج تیان آنمن، خیابان شماره یک پکن، خیابان چانگانگ (Chang’an) قرار دارد که شما را به دومین میدان بزرگ پایتخت‌های جهان، میدان تیان آنمن می‌رساند. در حال حاضر میدان تیان آنمن ششمین میدان بزرگ دنیا و چهارمین میدان بزرگ چین هست.

توصیه‌هایی برای بازدید از شهر ممنوعه پکن (کاخ موزه)

تاریخچه‌ی برج

در ابتدا این برج، ساختمانی سه ‌طبقه برای نگهداری الوار در محل ساختمان‌های امپراتوری بود که به دروازه‌ی صلح بهشتی معروف بوده است. در سال ۱۴۵۷ در اثر رعدوبرقی شدید، آسیب دید و کاملاً سوخت. هشت سال پس از این اتفاق، تیان آنمن به عنوان پناهگاه بازسازی شد. در سال ۱۶۴۴، دروازه‌ی صلح بهشتی در اثر حمله‌ی شورشیان به پکن سوزانده شد ودر نهایت، در سال ۱۶۶۱ در سلسله چینگ، بعد از ۶ سال بازسازی، نام امروزی را به خود گرفت. نام چینی دروازه Tiananmen که به معنای صلح بهشتی است، از عبارت بسیار طولانی: «دریافت دستور از آسمان و تثبیت سلسله»، به دست می‌آید.

میدان تیان آنمن

این دروازه در سال‌های ۱۶۸۸ و ۱۹۵۲، به‌طور جداگانه، دوباره مورد بازسازی قرار گرفتند تا اینکه در سال ۱۹۷۰ تنها ظاهری خارجی از دروازه باقی ماند. از سال ۱۹۸۷، برج تیان آنمن برای بازدید عموم افتتاح شد. گردشگران می‌توانند بر روی برج قدم بزنند و از چشم‌انداز زیبای میدان تیان آنمن لذت ببرند.

بنای یادبود قهرمانان مردمی در میدان تیان آنمن

Monument to the People’s Heroes

بنای یادبود قهرمانان مردم چین، بنای گرانیتی است که در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است و در مرکز میدان تیان آنمن قرار دارد. این بنا بزرگ‌ترین بنای تاریخ چین هست. بر روی این بنا جمله‌ی «قهرمانان مردمی جاویدان هستند» توسط رئیس مائو حکاکی شده است. هشت مجسمه‌ی امدادرسانی بزرگ در اطراف این بنا، نشان دهنده‌ی توسعه‌ی تاریخ چین است؛ و در نهایت دو ردیف سنگ مرمر سفید که به صورت نرده در اطراف آن قرار دارند، این بنای ساده را زیبا می‌کنند.

برج میدان تیان آنمنبرج میدان تیان آنمن

در ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۴۹، در اولین کنفرانس مشاوره سیاسی مردم چین، ایده‌ی ساختن بنای یادبود در پکن، پایتخت چین عنوان شد. در اول آگوست سال ۱۹۵۲ ساخت بنای یاد بود آغاز و در تاریخ ۲۲ آپریل ۱۹۵۸ به پایان رسد. مراسم افتتاحیه بنای یاد بود در اول ماه می سال ۱۹۸۸ برگزار شد و در سال ۱۹۶۱ به عنوان یکی از پرارزش‌ترین بناهای تاریخی در چین شناخته شد.

میدان تیان آنمن

این بنا، ساختمانی مربعی است که مساحتی بالغ‌بر ۳۰۰۰ مترمربع را پوشش می‌دهد. بنای یاد بود از سه قسمت تشکیل‌شده است. بدنه، پایه سبک بودائی و ستون اصلی که ارتفاع آن در حدود ۸ متر هست. بدنه‌ی این ساختمان از ۴۱۳ قطعه گرانیت ساخته شده است.

در قسمت جنوبی بنا یادبود قهرمانان، عباراتی توسط ژوانلای (Zhou Enlai) به شرح زیر نوشته شده است:

  • افتخاری ابدی از آن مردمی که در طی سه سال گذشته در جنگ برای آزادی مردم و انقلاب جان خود را از دست دادند.
  • افتخار ابدی از آن قهرمانانی که طی سی سال گذشته در جنگ برای آزادی مردم و انقلاب جان خود را از دست دادند.
  • افتخار ابدی از آن قهرمانانی که از سال ۱۸۴۰ زندگی خود را در مبارزه‌های بسیاری علیه دشمنان داخلی و خارجی برای حفظ استقلال ملی و آزادی و رفاه گذاشتند.

معنای سه سال گذشته در این شعار: به جنگ آزادی چین در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۹ اشاره دارد.
معنای سی سال گذشته به انقلاب جدید دموکراتیک در چین از جنبش چهارم در سال ۱۹۱۹ تا پایان آن در سال ۱۹۴۹ اشاره می‌کند.
منظور از سال ۱۸۴۰، مبارزات عمومی مردم چین در برابر نزاع‌های داخلی و خارجی از آغاز جنگ تریاک تا ایجاد جمهوری خلق چین هست.

برج جین مائو شانگهای

تالار بزرگ مردم، میدان تیان آنمن

مرکز سیاسی پکن و خانه کنگره ملی مردم

Great Hall of the People

در غرب میدان بزرگ تیان آنمن، تالار بزرگ مردم قرار دارد. این ساختمان در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است، این تالار محل جلسات کنگره‌ی ملی مردم چین و مکانی قابل‌توجه برای فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک می‌باشد. دوازده سنگ مرمر که در قسمت جلویی تالار وجود دارد، تالار را به سه قسمت تالار مرکزی، تالار بزرگ و یک سالن مهمانی تقسیم می‌کند. تالار مرکزی با کف پوشیده از سنگ مرمر و کریستال‌های آویزان از سقف نمایی زیبا را به وجود آورده است. تالار بزرگ که در پشت تالار مرکزی قرار دارد شامل ۱۰ هزار صندلی و سالن مهمانی دارای ۵۰۰۰ صندلی هست. این تالار داری بخش‌ها و سالن‌های دیگری نیز می‌باشد. در بخش جنوبی تالار، ساختمان اداری کمیته دائمی جمهوری خلق چین به چشم می‌خورد و هر استان، منطقه‌ی اداری ویژه و مناطق مستقل دولت چین، دارای سالنی مخصوص به خود هستند. برای مثال سالن پکن، سالن هنگ کنگ و سالن تایوان. هر سالن با توجه به سبک محلی استان و منطقه‌ی مربوطه تزیین شده است.

تالار بزرگ مردم میدان تیان آنمن

تالار بزرگ مردم بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۵۹ ساخته و در جشن دهمین سالگرد تأسیس سازمان PRC تکمیل شد. این تالار با مساحتی بالغ‌بر ۱۵۰ هزار مترمربع، از شهر ممنوعه بزرگ‌تر است و عنوان بزرگ‌ترین تالار جهان را به خود اختصاص داده است.

فضای داخلی تالار بزرگ مردم میدان تیان آنمن

تالار بزرگ مردم «سالن بزرگ مردم»، مرکز سیاسی پکن و خانه کنگره ملی مردم است. هرسال، در ماه مارچ، میزبان جلسه‌ی لیانگ هوئی (liang hui) به معنای دو جلسه (کنفرانس مشورتی چین و کنگره‌ی ملی مردم) است. این جلسات به مدت دو تا سه هفته در این تالار برگزار می‌شود. این تالار در زمان‌هایی که کنفرانس‌های ملی در آن برگزار نمی‌شود، برای ورود عموم باز است.

سالن یادبود رئیس مائو در میدان تیان آنمن

Memorial Hall of Chairman Mao

سالن یادبود رئیس مائو در قسمت جنوبی میدان تیان آنمن قرار گرفته است. این سالن از سه تالار تشکیل شده است و بدن رئیس مائو در یک تابوت کریستالی که توسط گل‌های تازه و زیبا احاطه شده است در این مکان نگهداری می‌شود. این سالن در ابتدا محل استراحت مائو زدونگ، رئیس دفتر حزب کمونیست از سال ۱۹۴۳ و رئیس کمیته مرکزی کمونیست حزب چین از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۷۶ بوده است. در بالای این تالار بر روی سنگ مرمری سفید با کلمات طلایی نام تالار (تالار رئیس مائو) نوشته شده است. این تالار داری سقفی دوجداره و لعاب طلایی است.

تالار یادبود میدان تیان آنمن

در مقابل دروازه‌ی جنوبی، دو گروه متفاوت از مجسمه‌ی چهره‌ی انقلابیون چین قرار دارد، گروهی برای دوره دموکراسی نوین و گروهی دیگر برای دوره سوسیالیست. در روبروی دروازه‌ی شمالی نیز دو ردیف مجسمه وجود دارد که درمجموع چهار گروه را تشکیل می‌شوند.

مجسمه های میدان تیان آنمن

کل مجسمه‌سازی این منطقه در ۵ ماه توسط بیش از ۱۰۰ مجسمه‌ساز از ۱۸ استان چین انجام شد. در خارج دروازه جنوبی،۳۰ پرچم که نماینده‌ی ۳۰ استان، شهرداری‌ها و مناطق آزاد جمهوری خلق چین هستند به چشم می‌خورد.

سالن یادبود رئیس مائو

سالن یادبود ساختمان اصلی، شامل دوطبقه است. طبقه‌ی اول شامل تالار بزرگ شمالی، تالار یادبود و تالار بزرگ جنوبی است. تالار بزرگ شمالی، ورودی سالن یادبود و محل برگزاری جشن‌هاست. مجسمه‌ی مرمری مائو زدونگ با ارتفاعی ۳٫۵ متری در مرکز این سالن قرار دارد. دیوارهای سالن با نقاشی دیواری «سرزمین عظیم» تزیین شده است.

سالن یابود میدان تیان آنمن

تالار یادبود، مکانی برای ادای احترام به رئیس مانو هست. بدن مائو زدونگ با پرچم حزب کمونیست چین پوشیده و در تابوت کریستالی خوابیده است. پایه‌های تابوت کریستالی، سیاه‌رنگ و گرانیتی است که هرکدام نمادی از حزب، نماد ملی، نماد ارتش و همچنین روز تولد و درگذشت مائو زدنگ هست.

سالن یادبود میدان تیان آنمن

تالار بزرگ جنوبی، با دیواری مرمری است، نوشته‌ی طلایی “Manjianghong” که توسط رئیس مائو نوشته شده است به این تالار زیبایی خاصی داده است.

طبقه‌ی دوم شامل تالار یادبودها و دستاوردهای انقلابی که توسط رئیس مائو، Zhou Enlai، Liu Shaoqi، Zhu De، Deng Xiaoping، Chen Yun به‌دست‌آمده است می‌باشد. سالنی برای نمایش فیلم نیز در این طبقه قرار دارد که فیلم “Huainian” (خانم)، تصاویری تولیدی از شش رهبر را نمایش می‌دهد. مجسمه‌های سنگی مرمری از شش رهبر در مرکز اتاق قرار دارد. عکس‌ها و کتاب‌های ادبی متفاوتی که نشان‌دهنده‌ی جایگاه برجسته‌ آن‌ها در دوران مختلف انقلاب چین، هستند نیز در کنار مجسمه‌ها به چشم می‌خورد.

موزه ملی چین در میدان تیان آنمن

National Museum of China

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گنجینه‌ی باستانی چین

مکان مهمی دیگر، برای بازدید گردشگران، موزه‌ ملی چین است که در قسمت شرقی میدان تیان آنمن قرار دارد. این موزه در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده است و پس از چهار سال بازسازی و گسترش، موزه ملی جدید چین در مارچ سال ۲۰۱۱، به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه مدرن در جهان افتتاح شد. این موزه ترکیبی از موزه‌ی تاریخ چین و موزه‌ی انقلاب چین است. موزه‌ی تاریخ چین، تعداد زیادی از آثار فرهنگی چین را که نشان‌دهنده‌ی تاریخ طولانی و فرهنگ باشکوه چین از ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ سال قبل تا سال ۱۹۲۱، زمانی که آخرین امپراتوری تاج‌وتخت خود را ترک کرد، به نمایش گذاشته شده است. موزه انقلاب چین، بسیاری از اشیا، تصاویر، کتاب‌ها و … که نشان‌دهنده‌ی توسعه‌ی چین هستند، به نمایش گذاشته شده است.

تاریخچه موزه ملی چین

موزه‌ی تاریخ چین در ابتدا در سال ۱۹۱۲ در منطقه پکن ساخته و توسعه داده شد. بعدها این موزه به دروازه مریدین و دروازه Duanmen در شهر ممنوعه نقل‌مکان کرد. پس از تأسیس جمهوری خلق چین، در سال ۱۹۵۸، دولت تصمیم به ساخت موزه‌ای جدید در شرق میدان تیان آنمن گرفت. در سپتامبر سال ۱۹۶۹، موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین با عنوان موزه تاریخ و انقلاب چین با یکدیگر ترکیب شدند. بعدها در سال ۱۹۸۰ هر یک به ساختمان جداگانه‌ی خود برگشتند. موزه انقلاب چینی در سال ۱۹۵۰ شروع به کار کرده بود و مکان آن در پارک Beihai و سپس تالار جنگ شهر ممنوعه بود. در اکتبر سال ۱۹۵۸ ساختمان جدید برای موزه‌ی انقلاب در سمت شرق میدان تیان آنمن ساخته شد و در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد.

در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۰۳، موزه‌ای که امروزه مشاهده می‌کنید، افتتاح شد که در سال ۲۰۰۷ به دلیل ایجاد برخی تغییرات و تعمیرات موزه بسته شد و در تاریخ اول مارچ ۲۰۱۱ دوباره شروع به فعالیت کرد. موزه‌ی جدید دو برابر موزه‌ی قدیمی می‌باشد. همچنین نمایشگاه جاده‌ی جوان‌سازی (Road to Rejuvenation) نیز در جشن تولد ۶۰ سالگی PRC در سال ۲۰۰۹ به این مجموعه اضافه شد که نخستین نمایشگاه موزه‌ ملی چین است. نمایشگاه این موزه برای بازدید عموم آزاد می‌باشد.

نمایشگاه‌ها و امکانات موزه ملی چین در میدان تیان آنمن

پس از بازسازی و گسترش موزه، موزه ملی چین درمجموع سالانه ۴۸ نمایشگاه را در وسعتی بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمربع برگزار می‌کند. موزه چین باستان و نمایشگاه جاده جوان‌سازی بخش‌های اصلی هستند که برای نشان دادن نزدیک به ۳۰۰۰ مورد تاریخی از زمان Yuanmou Man، بالغ‌بر ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ سال قبل تا زمان کناره‌گیری آخرین پادشاه در سال ۱۹۱۲ را در ده سالن به نمایش گذاشته‌اند. در موزه انقلابی و معاصر موارد تاریخی از زمان جنگ اول تریاک (اولین جنگ چین با انگلیس) در سال ۱۸۴۰ و پیشرفت صدساله‌ی چین از سال ۱۸۴۰ تا شکل‌گیری جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ در نه سالن نمایشگاهی جداگانه نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملس میدان تیان آنمن

موزه ملی چین، مجموعه‌ای گران‌بها در قالب نمایشگاه‌های موضوعی است. این نمایشگاه‌ها شامل: هنر برنز، چینی، یشم، خوشنویسی و نقاشی چینی، مجسمه‌های بودا، مبلمان دوران سلطنت مینگ و چینگ، سکه‌ها و … که به چین باستان اختصاص دارند می‌باشد. همچنین مواردی مانند آثار فرهنگی ویژه، اکتشافات باستان‌شناسی قابل‌توجه، فرهنگ قومی، آداب‌ورسوم مردم در قالب تبادل و همکاری با موزه‌های محلی نیز وجود دارد. موزه و نمایشگاه‌های موقتی برای نمایش تمدن‌های مختلف جهان و آثار هنری جهان و نمایش هنر مدرن نیز در این مکان برگزار می‌شود.

موزه ملی چین در میدان تیان آنمن

عتیقه‌های شگفت‌انگیز و گنجینه‌های موزه ملی چین

موزه‌ی ملی چین دارای آثاری فرهنگی و پرطرفدار ملتی است که شاید تنها در کتاب‌های تاریخ بتوان آن‌ها را یافت. قدیمی‌ترین چیزی که در این موزه قرار دارد، دندان یوانمو، متعلق به یک‌میلیون و هفت‌صد سال پیش است. همچنین ابزارهای سنگی و اشیا آیینی و باستانی قدیمی که متعلق به ماقبل تاریخ هستند در این موزه به چشم می‌خورد. مستطیل Simuwu، بزرگ‌ترین قطعه برنز در چین است که در سلسله‌ی یین کشف شده است و جز گنجینه‌های باارزش موزه به‌حساب می‌آید.

نماد موزه‌ی ملی چین، تصویری از همین قطعه برنز باارزش است. علاوه بر این برنز ۳۴٫۵ کیلوگرمی از سلسله‌ی شانگ، سفال سه رنگ سلسله‌ی تانگ همراه ۹ با آلات موسیقی و رقص که در سال ۱۹۵۷ در شیا طی حفاری‌های تاریخی به دست آمده است، پوششی سوزن‌دوزی شده با طلا برای امپراتور سلسله‌ی هان نیز از گنجینه‌های برتر موزه هستند.

آثار موجود در موزه ملی میدان تیان آنمن

مراسم برافراشتن پرچم جمهوری خلق چین بر فراز میدان تیان آنمن

هنگامی که به میدان تیان آنمن می‌روید، پرچم قرمز رنگ جمهوری خلق چین با پنج ستاره‌اش در آسمان توجه شما را به خود جلب می‌کند. این پرچم هرروزه قبل از طلوع آفتاب طی مراسمی بر فراز میدان برافراشته می‌شود. گردشگران از هر گوشه‌ی دنیا، قبل از طلوع آفتاب خود را به میدان تیان آنمن رسانده تا در مراسم حضور پیدا کنند. در اولین روز از سال ۲۰۱۲ بازدید از برافراشتن پرچم در طرف‌های غرب و شرق برج تیان آنمن برای عموم آزاد شد. امروزه برای بازدید گروهی از این اتفاق، برای روز اول هرماه رزرو انجام می‌شود.

برافراشتن پرچم در میدان تیان آنمن

چگونه به میدان تیان آنمن برویم؟

اتوبوس:

  1. اتوبوس‌های خط ۱، ۵، ۵۲، اتوبوس گشت‌وگذار خط ۲، اتوبوس توریستی خط ۲ را سوار شوید و در ایستگاه Tiananmen Xi پیاده شوید.
  2. اتوبوس‌های خط ۱، ۲، ۵۲، ۵۹، ۸۲، ۱۲۰، اتوبوس گشت‌وگذار یا اتوبوس توریستی خط ۲ را به مقصد Tiananmen Dong پیاده شوید.
  3. اتوبوس‌های خط ۲، ۵، ۱۲۰ یا اتوبوس گشت‌وگذار خط ۲ را سوار شوید و در ایستگاه Tiananmen Guangchang Dong (قسمت شرقی میدان تیان آنمن) پیاده شوید.
  4. اتوبوس‌های خط ۱۲۰ یا اتوبوس گشت‌وگذار خط ۲ را به مقصد Tiananmen Guangchang Xi (قسمت شرقی میدان تیان آنمن) سوار شوید.
  5. اتوبوس‌های Inner Ring خط ۸، ۹ ۲۰، ۴۴، Outer Ring خط ۴۴ و ۶۲۲ را به مقصد Qianmen East، سوار شده و پس از پیاده شدن به سمت شمال حرکت کنید.

مترو:

  1. خط مترو ۱ را به مقصد Tiananmen Dong یا Tiananmen Xi سوار شوید.
  2. خط مترو ۲ را سوار شوید و در ایستگاه Qianmen پیاده شوید. از خروجی‌های A یا B خارج شوید و به سمت شمال بروید.

نکات موردنیاز:

  • توجه داشته باشید که برای قدم زدن در اطراف میدان در فصل تابستان بسیار مراقب باشید، زیرا درخت یا سایه‌ای در این منطقه وجود ندارد. پس لازم است وسایلی نظیر کلاه، بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان این میدان باید از گیت‌های ورودی خاصی که امنیتی فرودگاهی دارند عبور کنند. این گیت‌ها دارای اشعه ایکس هستند و به فلزات عکس‌العمل دارند؛ بنابراین حتماً گذرنامه‌ی خود را همراه داشته باشید.
  • میدان تیان آنمن یک مکان سیاسی است که توسط پلیس محافظت می‌شود و پلیس اغلب مواقع بدون اطلاع قبلی وارد محوطه می‌شود.
  • بسته به زمان بازدید، قبل از رسیدن به میدان تیان آنمن، خود را برای صف‌های طولانی بازرسی امنیتی آماده کنید.

امکاناتی که این منطقه در اختیار گردشگران می‌گذارد:

  • گردشگرانی که ویلچری هستند، به‌راحتی می‌توانند از این منطقه بازدید کرده و از تونل‌های زیرزمینی که در گوشه‌ی شمالی غربی وجود دارد از خیابان چانگان عبور کنند و به شهر ممنوعه برسند.

نویسنده: بهاره هادوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.