// موزه غذای سیچوآن در چنگدو، لذت چشیدن بهترین غذاهای چینی - نیل گشت

موزه غذای سیچوآن در چنگدو، لذت چشیدن بهترین غذاهای چینی

معرفی و تصاویر

موزه غذای سیچوآن Sichuan Cuisine Museum اولین موزه‌ای در جهان است که فرهنگ محلی پخت و پز یک کشور را به نمایش می‌گذارد. در این موزه شما می‌توانید دستور پخت بهترین غذاهای چینی را یاد بگیرید. سرآشپزان در این موزه با استفاده از ظروف عتیقه و سنتی منطقه سیچوآن غذاها را طبخ می‌کنند. اگر عاشق آشپزی و غذا هستید با نیل گشت همراه باشید!

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

معرفی موزه غذای سیچوآن

  • نوع مکان گردشگری: موزه تخصصی
  • مساحت: ۲۷۰۰۰ متر مربع
  • فعالیت محبوب گردشگران: کلاس آشپزی برای غذاهای خوش عطر سیچوآن
  • بهترین فصل بازدید: تمام سال
  • مدت زمان بازدید: نصف روز
  • ساعت بازگشایی موزه: از ۹ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: موزه آشپزی در روستای گوچنگ (Gucheng) است. این روستا از مرکز شهر چنگدو ۲۸ کیلومتر فاصله دارد.

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

چرا باید از موزه غذای سیچوآن دیدن کنید؟

جاذبه های گردشگری شهر چنگدو در بازی با پانداها در مرکز تحقیقات پانداهای غول پیکر چنگدو خلاصه نمی‌شود. مراقب باشید پانداها حواستان را پرت نکنند. چنگدو در یونسکو به عنوان بهترین شهر برای خوراک شناسی تعیین شده است. برای دیدن و چشیدن غذاهای متنوع چینی باید از موزه غذای سیچوآن دیدن کنید. فعالیت این موزه در طبخ و معرفی غذاها خلاصه نمی‌شود. بخش های مختلف این موزه شامل فرهنگ و آداب و رسوم سیچوآن، چای های سیچوآن، شراب های سیچوآن، معماری سیچوآن و باغسازی سیچوآن می‌شود. در موزه غذای سیچوآن شما می‌توانید بیش از ۶۰۰۰ قطعه عتیقه را ببینید. همچنین منظره باغ سنتی این موزه با کلبه‌های روستایی به سبک معماری غرب سیچوآن، دیدنی و چشم‌نواز است.

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

آشنایی با تکنیک های آشپزی چینی در موزه غذای سیچوآن

 موزه غذای سیچوآن تنها موزه خوراکی است که به شیوه متفاونی به توریستان و گردشگران فرهنگ محلی پخت غذاهای چینی را آموزش می‌دهد. اگر غذاهای چینی را دوست ندارید در این موزه می‌توانید با استفاده از قوه بینایی و شنیداریتان با غذاها آشنا شوید. مجبور نیستید غذایی را بچشید! برنامه‌های سرگرم کننده زیادی در این موزه برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از بدو ورود تا ترک موزه می‌توانید مانند سایر بازدیدکنندگان از آن‌ها لذت ببرید.

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

مسلما هیچ راه بهتری برای شناختن غذاهای محلی سیچوآن جز یادگیری دستوالعمل پخت آن‌ها پیدا نمی‌کنید. شما در این موزه آشپزی خواهید کرد! در حین آشپزی در موزه غذای سیچوآن، به شما تکنیک های برش مواد غذایی، کنترل آتش، سرو غذا در ظرف‌های مخصوص و البته اسانس‌ها و نحوه طعم دار کردن غذاها با استفاده از تازه ترین سبزیجات معطر سیچوآن آموزش داده خواهد شد. از طعم و بوی ادویه های چینی لذت ببرید!

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

بخش های مختلف موزه غذای سیچوآن

تالار نمایش کلکسیون‌های کلاسیک (Classical Collection Hall)

۶۰۰۰ وسیله آشپزی به همراه کتاب و نسخ خطی در زمینه غذاهای منطقه سیچوآن در این سالن نگهداری می‌شود. قدمت بسیاری از این اشیا به پادشاهی شو (Shu Kingdom) بازمی‌گردد.

بخش مواد خام (Raw Material Display Area)

در این قسمت می‌توانید نحوه پرورش سبزیجات ارگانیک و مرغ‌ها را ببینید.

تالار آشپزخانه خدا (Kitchen God Ancestral Hall)

آشپزخانه خدا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های موزه آشپزی است. آشپزخانه خدا بزرگترین تالار پذیرایی را در جهان دارد. مردم چین در این تالار به ستایش پروردگار می‌پردازند و خدا را به خاطر نعمت هایش شکر می‌گویند.

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

خیابان قدیمی رستوران غذاهای سیچوآن (Old Sichuan Cuisine Restaurant Street)

بخش مواد اولیه و آماده سازی ابزار آشپزی مورد نیاز (Raw Material and Processing Tools Display Area): در این بخش شانس استفاده از تمام ابزارهای سنتی آشپزی چینی را دارید. از شانستان استفاده کنید و با دستگاه سنگ زنی (grinding machine) برای پودینگ پودر لوبیا درست کنید. البته پودر کردن لوبیا به این شیوه کار سخت و پر زحمتی است.

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

تالار نمایش (Interactive Demonstration Hall)

خانه چای سیچوآن (Sichuan Tea House)

در موزه غذای سیچوآن چه غذاهایی را امتحان کنید؟

در موزه غذای سیچوآن شما آزاد هستید تا هر چقدر که دوست دارید، غذاهای مختلف را امتحان کنید. پیشنهاد نیل گشت به شما امتحان غذاهای زیر است:

  • پنکیک سیچوآنی (stuffed pancake) که به شیوه مخصوصی داخلش پر می ود.
  • ژله مخصوص شمال سیچوآن
  • پودینگ توفو (tofu hua or taufu fa)
  • جونگ دامپلینگز (Zhong dumplings) را از گوشت خوک پیچیده شده در خمیر تهیه می‌کنند. گوشت‌های پیچیده شده را در آب جوش می‌پزند. سپس با سسی شیرین سرو می‌کنند. این سس مخصوص از شکر، سیر و سس سویا تشکیل می‌شود.

یادتان باشد حتما خیارشورهای سیچوآن (Sichuan pickles) را مزه کنید. و از نودل طلایی و نوشیدنی‌های خوش طعم غافل نشوید!

موزه غذای سیچوآن و آموزش آشپزی چینی

با حمل و نقل عمومی به موزه غذای سیچوآن بروید!

موزه آشپزی در خارج از شهر چنگدو قرار دارد، به همین خاطر باید تاکسی یا اتوبوس را برای سفر نیم روزیتان انتخاب کنید.

  • البته می‌توانید با خط ۲ مترو به ایستگاه xipu بروید و از آنجا با اتوبوس p22 به موزه بروید.
  • با تاکسی حدود ۷۰ دقیقه در راه هستید. این زمان از مرکز شهر چنگدو محاسبه شده است. هزینه تاکسی حدود ۱۰۰ یوان می‌شود.
  • سه خط اتوبوس هستند که شما را به موزه غذای چنگدو می‌برند. با توجه به موقعیت هتل محل اقامتتان یکی از این خطوط را انتخاب کنید:
  • خط اتوبوس ۳۲۵ را از ایستگاه جیولیدی (Jiulidi) سوار شوید و در ایستگا گوچنگ پیاده شوید. از ایستگاه گوچنگ تا موزه ۵۰۰ متر پیاده روی کنید تا به موزه برسید.
  • خط اتوبوس ۳۰۵ را از ایستگاه جینشا (Jinsha) به مقصد پیکسین (Pixian County) سوار شوید. پیکسین نام بخشی است که روستان گوچنگ در آن قرار دارد. در پیکسین پیاده شوید و اتوبوس ۳۶۳ را به مقصد موزه آشپزی سوار شوید.
  • خط اتوبوس۳۲۰ را از ایستگاه چادیانزی (Chadianzi) سوار شوید و در ایستگاه پیکسین پپیاده شوید. اتوبوس ۳۶۳ را به سمت موزه آشپزی سوار شوید.

سفر به چین را با نیل گشت تجربه کنید. از جدیدترین تورهای ما دیدن کنید!

نویسنده: کیمیا مرادی