راهنمای جامع خرید از چین

با داشتن تجربه سفر و یا خواندن مطالب این چنینی و استفاده از تجربیات افرادی که زیاد به چین سفر می‌کنند، می‌توانید برای خرید از چین اطلاعات مناسب و منطقی داشته باشید و آماده شوید تا از پول خود حداکثر استفاده را ببرید. بازارهای عمده فروشی برای خرید از چین بازارهای عمده فروشی در چین […]

با داشتن تجربه سفر و یا خواندن مطالب این چنینی و استفاده از تجربیات افرادی که زیاد به چین سفر می‌کنند، می‌توانید برای خرید از چین اطلاعات مناسب و منطقی داشته باشید و آماده شوید تا از پول خود حداکثر استفاده را ببرید.

بازارهای عمده فروشی برای خرید از چین

بازارهای عمده فروشی در چین گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها مدل‌ها، اسباب‌بازی‌های الکترونیکی و عروسک‌های پولیشی را در مدل‌های متنوع پیدا کنید، اگر می‌خواهید به صورت عمده خرید کنید. در این بازارها اجناس قلابی زیاد است، بنابراین استانداردهای بین‌المللی را تضمین شده ندارند. بزرگترین بازار اسباب‌بازی در چین در Yiwu قرار دارد، شهری کوچک در استان Zhejian. از دیگر بازارهای اسباب‌بازی چین می‌توان بازارهای پکن، بازار Haizhu در گوانگجو (گوانجو، Guangzhou) و بازار شهر کوچک Yangzhou در استان Jiangsu را نام برد. این بازارها مکان‌های خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها اسباب‌بازی‌های سنتی چینی مانند کایت‌ها و فانوس‌ها را پیدا کنید.

خرید اسباب‌بازی در بازارهای چین

اسباب‌بازی در چین در هر گوشه‌ای پیدا می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر در چین به دنبال برندهای بین‌المللی اسباب‌بازی بگردید گران‌تر خواهند بود. در بازارهای چین محبوب‌ترین‌ها در میان مجتمع‌های مختص به اسباب‌بازی این‌ها هستند: Bao Da Xiang یک مجتمع خرید پرطرفدار برای بچه‌ها با تعداد زیادی شعبه در شانگهای و پکنAy Ying Xi یک مجتمع خرید دیگر در چین که از قبلی ارزان‌تر استToy R Us که باید انتظار داشته باشید برای یک عدد اسباب بازی ۲۰۰ یوان هزینه کنیدفروشگاه‌هایی مانند Motherswork و Baby International اسباب‌بازی‌هایی با برندهای بین‌المللی مانند Hape و ELC و Skip Hop و وسایلی آموزشی و شیک دارند. Lego نیز به تازگی در چین افتتاح شده است و ممکن است خیلی با فروشگاه‌هایی که در کشور خودتان وجود دارد تفاوت نداشته باشد.
خرید آنلاین اسباب بازی در چینا

گر اتفاقی دوستی در چین داشتید، با کمکش می‌توانید از فروشگاه عظیم آنلاین Taobao خرید کنید. همه چیز می‌توانید در Taobao پیدا کنید و اسباب‌بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک فروشگاه آنلاین دیگر در چین که می‌توانید برای کودکان زیر ۶ سال خرید کنید Lijiababy است که نزد مادرهای چینی و مهاجران به چین خیلی محبوب است.

توصیه‌هایی برای خرید از چین با قیمت مناسب

هنر چانه‌زنی در چین

چانه زدن در کشور چین یک سرگرمی و تفریح ملی است بنابراین می‌توانید با بیشتر فروشنده‌ها غیر از فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مجتمع‌های تجاری بزرگ چین، که قیمت‌های مقطوع دارند، چانه بزنید. برای اجناس ارزان قیمت تخفیفی کوچک نصیبتان می‌شود. فروشگاه‌های بسیاری در پکن و دیگر شهرهای چین وجود دارد؛ مهم است که بدانید چگونه برای چیزهایی که می‌خواهید بخرید بهترین قیمت‌ها را پیدا کنید. غیر از دانستن این که به کدام یک از بازارهای چین باید بروید و به دنبال چه چیزی هستید، مهارت‌های چانه‌زنی‌تان باید خیلی بالا باشد. اگر این طور نباشد می‌بینید که در آخر خیلی بیشتر از آن چیزی که باید پرداخت می‌کردید پول داده‌اید. قانون اول چانه زدن در چین، این است که هیچ وقت (هرگز!) جوری رفتار نکنید که انگار حتما باید یک چیزی را داشته باشید.

قیمت اجناس در بازارهای چین

فروشندگان در چین عاشق مشتریانی هستند که در مورد یک کالا هیجان‌زده می‌شوند. این هیجان مشتریان به این معنی است که آن‌ها می‌توانند قیمت را بالا ببرند. اگر به چیزی برخوردید که واقعا آن را می‌خواستید، جوری رفتار کنید که نشان می‌دهد ترجیح می‌دهید از خیرش بگذرید به جای این که کلی پول بابتش بپردازید، آن وقت است که می‌بینید قیمت خیلی بهتری دریافت خواهید کرد. وقتی در مدت تور چین در حال خرید هستید، بسته به بازاری که در آن هستید، قیمت پیشنهادی شما می‌تواند ۷ یا ۸ مرتبه پایین‌تر از قیمتی که باید باشد، باشد. این را وقتی می‌خواهید اولین قیمت‌تان را بگویید به یاد داشته باشید. همیشه می‌توانید از آن قیمت بالا بروید ولی هیچ موقع نمی‌توانید از قیمت اولیه پایین‌تر بیایید.

به فروشگاه‌های مختلف بازارهای چین سر بزنید

موقع خرید در چین چیزی را دیدید که دوست داشتید؟ یک چرخ بزنید و ببینید آیا بقیه هم آن را دارند یا نه. به این صورت اگر موفق نشدید آن جنس را با قیمت مورد نظرتان بخرید می‌توانید بروید و یک فروشنده دیگر را امتحان کنید. در هنگام خرید در چین حواستان به خرید بقیه باشد. اگر کسی در حال خریدن چیزی با قیمتی مقرون به صرفه است، به فروشنده بگویید که شما هم همان قیمت را می‌خواهید. بعضی وقت‌ها می‌توانید از روال رفت و برگشتی چانه زدن کلا خلاص شوید.

برای خرید از چین، محکم باشید ولی مودب بمانید

در هنگام خرید در چین اهمیت این نکته که اجازه دهید فروشنده وجهه خود را حفظ کند را دست کم نگیرید. بعضی اوقات چانه‌زنی در بازارهای چین آن طور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود. مخصوصا در بازارهای بزرگ فروش لباس چین، فروشنده‌ها ممکن است از شنیدن قیمت‌های پایین عصبانی شوند ولی شما آرامش خود را حفظ کنید. در هنگام خرید در چین اگر چیز توهین‌آمیزی بگویید یا قیمتی بگویید که به شکل مسخره‌ای پایین است، فروشنده ممکن است تصمیم بگیرد کلا چیزی به شما نفروشد.

چه چیزی در چین بخریم؟ مراقب اجناس قلابی چینی باشید.

خرید کردن در چین عالی است و شما می‌توانید انتظار داشته باشید که اقلام بسیاری را با قیمت پایین‌تری نسبت به کشور خودتان خریداری کنید. اما می‌بایست آگاه باشید که اگر یک قیمت تخفیفی برای یک کالا با برند مشهور و بین‌المللی آن قدر خوب است که نمی‌تواند حقیقت داشته باشد، در واقع همین طور است، واقعیت ندارد.در عین حال حواستان به اجناس برندهای معروف که با قیمت‌های معقول‌تری عرضه می‌شوند باشد. بعضی فروشندگان متوجه شده‌اند که قیمت خیلی پایین شک‌برانگیز است بنابراین قیمت همان جنس‌های تقلبی را بالا برده تا به نظر قیمت‌های تخفیف خورده اجناس اصل به نظر بیاید.بسیاری از اجناس اصلی و با برندهای معروف، نسبت به کشورهای دیگر معمولا قیمتهای بالاتری در چین دارند.

بهتر است که خرید اجناس برند را به برگشتن از تور چین موکول کنید.

سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های کپی نیز در چین خیلی معمول هستند. به شکلی که عملا خیلی مشکل است اصل یک نرم‌افزار یا فیلم را خریداری کنید. معمولا ویروس‌ها در دیسک‌های نرم‌افزارهای کپی در چین خیلی معمول هستند. کپی‌های غیر قانونی به همین چیزها ختم نمی‌شوند. کتاب‌ها، لباس‌های با مارک‌های معروف و ساعت‌های مچی با برندهای مشهور با قیمت‌های خیلی مسخره‌ای در دسترس هستند.

خیابان‌های مشهور برای خرید از چین

  1. خیابان Wangfujing (پکن، شمال چین)
  2. خیابان Chunxi (چنگدو، استان سیچوان، جنوب غربی چین)
  3. خیابان/پیاده‌روی Shangxiajiu (گوانجو، استان گوانگدونگ، جنوب چین)
  4. خیابان Barkhor (لهاسا، تبت، جنوب غربی چین)
  5. خیابان مرکزی (هاربین، استان Heilongjiang، شمال شرقی چین)

چه اقلامی ارزش خرید از چین را دارد؟

  1. ابریشم (لباس شب، پارچه ساده یا قلاب دوزی شده)
  2. کاشی‌های
  3. Mahjong. بادبزن
  4. بطری‌های نقاشی شده (Snuff bottles)
  5. کارهای هنری (برش کاغذ، نقاشی، عکس، کارت پستال، رول‌های خطاطی و نقاشی)
  6. چترهای زیبا برای آفتاب یا باران
  7. لوازم مرتبط با پاندا
  8. چای
  9. نوشته روی برنج (نوشته اسمتان بر روی یک دانه برنج)
  10. بازی‌های چینی

1 دیدگاه برای ”راهنمای جامع خرید از چین

  1. مراقب باشید، خیلی از سایت های ایرانی مثل بای چاینا دات آی آر هستن که فقط خرید میکنن و کارشون اصلا خوب نیست. این سایت ها هیچ مسئولیتی واسه رسیدن کالا به دستتون نمیدن و فقط دلالی خودشون رو میکنن – میخواد بسته به دستتون برسه یا نه – لطفا این نظر رو منتشر کنید تا برخی ها گرفتار این سایت ها نشن و عمرشون تلف نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *