آیا چین جای ماندن است یا می‌بایست آن را ترک کرد؟

ماندن در چین یا ترک چین؟ آیا شما می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی آرامی داشته باشید؟ چه دلایلی دارید که احسایس می‌کنید می‌بایست این کار را انجام دهید؟ هزینه‌های زندگی چقدر است؟ چه ماجراهایی هر بار که شما از در خانه خود در چین خارج می‌شوید در انتظار شما هستند؟ […]

ماندن در چین یا ترک چین؟ آیا شما می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی آرامی داشته باشید؟ چه دلایلی دارید که احسایس می‌کنید می‌بایست این کار را انجام دهید؟ هزینه‌های زندگی چقدر است؟ چه ماجراهایی هر بار که شما از در خانه خود در چین خارج می‌شوید در انتظار شما هستند؟ چگونه بدون پشیمان شدن، چین را ترک می‌کنید؟ چگونه آینده‌ی خود را در سرزمین جدیدی که می‌خواهید بروید تضمین می‌کنید و ماندن در چین یا ترک چین را انتخاب می‌کنید؟

در این مقاله منبع بیشتر استدلال‌ها و سوالات، افرادی هستند که پیش‌تر در چین زندگی می‌کردند. بیشتر این افراد برای چند سال در چین زندگی کرده‌اند. آیا بعد از پنج سال نقطه‌ی مشخصی وجود دارد که بگوییم بعد از آن زمان فقط افراد قوی می‌توانند دوام بیاورند؟ آیا ماندن در چین یا ترک چین را انتخاب می‌کنند؟ کدام یک؟

آیا شما به کشور خود بازگشتید؟ پس می‌خواهید چین را ترک کنید. ولی کجا می‌خواهید بروید؟

۴۰% از افراد قصد دارند تا در جای دیگر به ماجراجویی بپردازند. نیاز نیست که به زندگی ملال‌آور خود برگردید. دنیا جای بسیار بزرگی است و جاهای دیگر می‌توانید تجربه‌های جدید به دست آورد.

 

 

دلیل اصلی ترک چین از زبان مهاجران

ما سوالات خود را به نحوی مطرح کردیم تا از ساکنین پیشین چین پاسخ‌های دقیقی به دست آوریم. سپس تمامی پاسخ‌ها را در نرم‌افزار تولیدکننده‌ی ابر واژه‌ای وارد کردیم و تصویر بالا به دست آمد. هر کلمه‌ای که به‌صورت بزرگ نشان داده‌شده است بیان‌کننده‌ی این موضوع است که به میزان زیاد در پاسخ‌های افراد آورده شده‌اند.

جای تعجب ندارد که مهم‌ترین دلیلی که افراد بیان کردند آلودگی هوا بود. پاسخ‌های مشابه مانند کیفیت هوا و امنیت غذایی نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. تحصیل برای خود فرد و یا فرزند وی نیز باعث خروج برخی افراد شد، در همین راستا فرصت شغلی نیز قرار داشت.

افراد کمی به گزینه‌ی “مردم” اشاره کردند و به کمبود اخلاق اجتماعی اشاره کردند و بیان نمودند که همواره در آن کشور احساس تنهایی می‌کردند و این کشور منبعی برای خستگی می‌شمردند.

 

سخت ترین بخش ترک چین چیست؟

بسیاری از افراد پس از مهاجرت تصمیم می‌گیرند تا چین را ترک کنند. چگونگی ترک کردن چین و ادامه دادن زندگی در جای دیگر مهم‌ترین دغدغه‌ی این افراد است. مهم‌ترین چالش‌های پیش روی افراد خارج‌شده از چین کدم‌اند؟

هر موقع که شما مکانی را ترک می‌کنید، معمولاً بیشتر دلتنگ افراد حاضر در آنجا خواهید شد. ولی ترک کردن چین فقط ترک کردن دوستانی نیست که شما آنجا برای خود دست‌ و پا کرده بودید. در وهله‌ی اول شما یکی از جالب‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های بین‌المللی از دوستانی که داشتید را ترک می‌کنید. دوستان آخر هفته‌ی شما عبارت بودند از آمریکایی‌ها، مکزیکی‌ها، مراکشی‌ها، چینی‌ها، برزیلی‌ها و بلژیکی‌ها. وقتی‌که شبی را بیرون می‌گذرانید متوجه نخواهید شد با کدام گوشه‌ی دنیا مواجه خواهید شد.

https://www.nilgasht.ir/%d8%b4%db%8c%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%86%da%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86/

دوم اینکه می‌توانید به‌ راحتی با دوستان خود ملاقات کنید و زمانی دوست پیدا کنید که در کشوری غریبه، خودتان غریبه محسوب می‌شوید.

اگر تازه به چین آمده‌اید و یا مدت‌زمان زیادی باشد که در آنجا باشید، به‌راحتی می‌توانید دوست پیدا کنید ( و یا آن‌ها را از دست بدهید). عاملی که در بین افراد حاضر در کشور خارجی دیده می‌شود این است که آن‌ها تمایل دارند تا حس یک جامعه را پدید آورند که بسیاری از این افراد باور دارند که این مهم‌ترین عاملی است که در آن‌ها باعث ایجاد دلتنگی می‌شود. خانواده‌ی شما در دوردست هستند، پس باید در چین برای خود خانواده‌ی دوم ایجاد کنید.

فردی که پیش‌تر در چین زندگی می‌کرد بیان می‌کند ” نوعی نزدیکی در بین عوامل مختلف زندگی کننده در خارج از کشور وجود دارد که شما حس می‌کنید در کشور خود هستید و ترک کردن آن‌ها بسیار دشوار است”.

 

 

زندگی و درآمدزایی در چین مثل آب خوردن

افرادی که پیش‌تر در خارج از کشور زندگی می‌کردند در دسترس بودن راحت پول در چین را نیز نخواهند توانست فراموش کنند. همواره کارهایی وجود خواهد داشت که انجام دهید مانند درس دادن.

بسیاری از این افراد اشاره می‌کنند که تصادفی بودن زندگی در چین را نمی‌توانند فراموش کنند. حتی زمانی که وارد برنامه‌های روزمره‌ی خود می‌شوید، هرروز برای رفتن به سرکار مترو می‌گیرید، به باشگاه می‌روید و یا همیشه به یک کافه می‌روید، همیشه امکان دارد که در را بازکنید و با چیزهای خاصی مانند taitai مواجه شوید.

در گام بعدی باید به حالت احساس خارجی بودن اشاره کرد. برخی از افرادی که در چین زندگی می‌کردند بیان می‌کنند که احساس خارجی بودن باعث شده است که آن‌ها چین را ترک کنند، ولی برخی دیگر دلتنگ همین حس می‌شوند. به‌ویژه در بخش‌هایی از چین که زیاد پیشرفت نکرده‌اند، افراد خارجی می‌توانند برای خود مقامی پیدا کنند، مثل‌ اینکه شما یک فرد بسیار مهم هستید. از شکایت کردن از صورت رنگ‌ پریده تا مسخره کردن به دلیل داشتن صورت گرد و کلوچه‌ای و یا به‌طور کل رد شدن از طرق جامعه‌ی چینی، حالتی پدید می‌آورد که برخی از آن به‌عنوان فرصت یاد می‌کنند و برخی دیگر نیز آن را عاملی انتقالی می‌دانند.

احتمالاً مهم‌ترین چیزی که افراد خواهند گفت این است که آن‌ها آزادی که در چین داشتند را نمی‌توانند فراموش کنند. میزان زیادی از فعالیت‌ها وجود دارند که افراد خارجی می‌توانند با آزادی انجام دهند. این موضوع که بسیاری از قوانین تنظیمی در اینجا وجود ندارند باعث می‌شود که شما احساس آزادی خاصی بکنید. همان‌طور که یکی از این افراد گفت، اگر شما یک فرد غربی باشد که به کشور خود بازگشته است، خود را آماده کنید که دیگر مثل مردم غربی که احساس آزادی می‌کنند رفتار نکنید.

 

 

چه دلیلی می‌تواند وجود داشته باشد که چین را ترک کنیم؟

ما از افرادی که چین را ترک کرده بودند از دلایل تصمیم به این کار آن‌ها سؤالاتی پرسیدیم. قبل از ترک چین و آماده شدن برای تجربه و ماجراهای جدید چه‌کاری دوست دارید انجام دهید؟ آیا تصمیم درستی گرفته‌اید؟

پاسخ‌ها نسبت به انتظار ما درهم و بر هم بودند. برخی از آن‌ها اصلاً پشیمان نبودند. برخی از افراد از تصمیم خود مبنی بر خروج خوشحال بودند و بعضی از آنها پشیمان بودند. چین کشور وسیعی است و دشوار است که به همه جای آن سر زد – ولی زمانی کار سخت است که شما در آنجا زندگی کنید و ویزای خود را برای برگشت آماده کنید. افراد زیادی حس نوستالژیک از زمان زندگی خود در چین داشتند – برخی از آن‌ها اعتقاد داشتند که نباید چین را ترک می‌کردند.

زمانی که باید بروید، اولویت‌بندی کنید و کاری را انجام دهید که به نفع شما باشد. چین تجربه‌ی بسیار عالی است ولی برای من و خانواده‌ام خانه به شمار نمی‌رود.

“آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم.”

“انجامش بدهید، اگر دوست ندارید در اینجا بمانید، راه خود را طی کنید و به مسیر خود فکر کنید”.

“راه‌های بیشتری خارج از چین وجود دارند. اجازه ندهید ترس مانع شما شود”.

” هر دو سال یک بار مکان خود را عوض کنید”.

“بهتر است برای خود برنامه‌ریزی داشته باشید”.

“این کار را انجام دهید، آن‌طور که فکر می‌کنید ترسناک نیست”.

“این کار را انجام دهید، مکان‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند شما را خوشحال کنند”.

 

 

گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *