انواع مختلف چای و خواص آن در چین

چین، کشوری بزرگ با سابقه‌ای دیرینه و فرهنگی غنی است و وقتی صحبت از فرهنگ این کشور به میان می آید، به هیچ وجه نمی‌توان فرهنگ چای آن را نادیده گرفت. این فرهنگ شامل خود چای، طرز تهیه و حتی آداب نوشیدن آن است که کاملا با سایر نقاط جهان متفاوت است. کشور چین خاستگاه […]

چین، کشوری بزرگ با سابقه‌ای دیرینه و فرهنگی غنی است و وقتی صحبت از فرهنگ این کشور به میان می آید، به هیچ وجه نمی‌توان فرهنگ چای آن را نادیده گرفت. این فرهنگ شامل خود چای، طرز تهیه و حتی آداب نوشیدن آن است که کاملا با سایر نقاط جهان متفاوت است. کشور چین خاستگاه انواع مختلفی از چای از جمله چای سبز، چای اولونگ، چای سیاه، چای معطر، چای سفید و حتی چای زرد است که هر کدام دارای طعم، عطر و رنگی متفاوت است. در ادامه شما را با انواع چای در چین و خواص آن آشنا می کنیم.

انواع چای در چین و تاثیر آن بر فرهنگ اجتماعی

در کشور چین، نوشیدن چای تنها محدود به مزه کردن و لذت بردن از طعم چای نیست بلکه؛ اهمیت آن در دورهم بودن دوستان و گپ زدن و خوش‌وبش است به این ترتیب بعد از یک روز کاری، نه تنها با نوشیدن چای خستگی جسمی را رفع می‌کنید، بلکه روح و روان خود را نیز شاداب و با انرژی خواهید ساخت.به طور کلی بهترین محل برای نوشیدن چای، محیطی آرام همراه با امکان نشستن در فضای باز است. باغ‌ها و چایخانه‌های موجود در کشور چین با مناظری زیبا و محیطی دنج و آرام خاطره ای فراموش نشدنی برای شما خواهند ساخت.

چای در جشن ها و مهمانی ها

چین، کشوری با تمدنی دیرینه است که آداب و رسوم ویژه‌ای در رابطه با پذیرایی در جشن‌ها و مهمانی‌ها دارد. به عنوان مثال وقتی میهمانان وارد مراسم می‌شوند با چای از آن‌ها استقبال می‌شود که برای تهیه این چای باید حتما از چند عدد برگ سالم و با کیفیت چای استفاده بشود تا طعم و بوی واقعی و اصیل چای احساس شود. در طول میهمانی، میزبان باید حواسش به فنجان چای میهمانان باشد و هر بار که فنجانی به نیمه رسید، دوباره آن را پر کند و همچنین برای پذیرایی کنار چای از آبنبات، دسر و … استفاده شود.

https://www.nilgasht.ir/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86/

انواع چای در چین و خواص آنها

۱. چای سفید (White Tea)

این چای می‌تواند تاثیرات الکل و نیکوتین را از بدن شما پاک کند و التیام بخش سرماخوردگی، سرفه و سوزش گلو می‌باشد.

۲. چای سبز طلایی یا چای لاغری

این چای خاصیت تنظیم کردن فشار خون را داراست. همچنین در کاهش کلسترول و کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد. از خواص دیگر این چای در آرام کردن ذهن و تخلیه روح از نگرانی ها و استرس هاست بعلاوه ترکیب این چای با آب و عسل داروی بی‌خوابی و دیگر اختلالات خواب است.

https://www.nilgasht.ir/%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86/

۳. چای زیبایی شرقی یا چای سلطان

این چای برای پوست و گردش خون در بدن مناسب است. این چای برای درمان کم خونی و غنی سازی خون مفید است. با ترکیب کردن آن با شکر قهوه‌ای و نوشیدن آن می‌توانید برای تسکین درد معده استفاده کنید.

۴. چای یاسمین

این چایی می‌تواند گرمای موجود در تابستان را قابل تحمل تر کرده و سوی چشم را زیاد کند. از دیگر خواص این چای تسکین آن بر سر درد های مزمن می باشد.

۵. چای سیاه

مناسب برای هضم غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *