تورهای پاییزی چین، با نیل گشت خوش سفر باشید!

برنامه شما برای تعطیلات پاییزی امسال چیست؟ دوست دارید سفر بروید؟ پاییز بهترین فصل برای سفر به کشور چین است. جاذبه‌های طبیعی این کشور در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می‌رسند، آب‌وهوا مطلوب و دلپذیر است و در شهرهای مختلف فستیوال‌های دیدنی و هیجان‌انگیز برگزار می‌شود. نیل گشت بهترین تورها را متناسب با نیاز شما در پاییز امسال، به رسم سال های گذشته ترتیب داده است. برای اینکه بیشتر با کشور چین و تورهای پاییزی چین برای سفر به چین آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

 

چرا باید در پاییز به کشور چین سفر کنید؟

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین طبیعت بکر و پارک‌های ملی است. به خاطر داشته باشید که نیمی از مساحت کشور چین خالی از سکنه است! بله درست شنیدید، پرجمعیت‌ترین کشور جهان به قدری وسعت دارد که تنها در نیمی از آن ردپای زندگی مدرن دیده می‌شود.

در نظر گرفتن آب‌وهوا برای سفر به چین بسیار مهم است چون در تابستان هوا گرم و شرجی می‌شود که برای بعضی از مسافران غیرقابل‌تحمل است و در زمستان هم استان‌های شمالی به یک یخچال طبیعی تبدیل می‌شوند. البته چین در زمستان می‌تواند به یک مقصد عالی برای توریستان علاقه‌مند به اسکی تبدیل شود ولی فعلاً زیرساخت‌های مورد نیاز برای این هدف تأمین نشده‌اند. بهترین فصول برای سفر به این کشور پهناور بهار و پاییز است. بهار با شکوفه‌های درختان و پاییز با رنگ‌های بیشمار برگ‌ها زیباترین مناظر طبیعی را به تصویر می‌کشند. پس برای دیدن مناظر طبیعی در اوج زیبایی باید سریع‌تر اقدام به خرید تور چین کنید.

علاوه بر مناسب بودن آب‌وهوا جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعددی در این فصل در چین برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین گردهمایی های جهان در صنعت خودرو نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای است که در آذرماه برگزار می‌شود. در ادامه مقاله بیشتر در مورد این نمایشگاه محبوب صحبت می‌کنیم.

در ادامه به معرفی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های در حال برگزاری کشور چین در پاییز می‌پردازیم:

 

تور نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای

نمایشگاه اتومکانیکای چین در آذرماه در شهر شانگهای برگزار می‌شود. مخاطبان این نمایشگاه تمام افرادی هستند که در صنعت خودرو فعالیت دارند و یا علاقه‌مند به این صنعت هستند. این نمایشگاه با هدف بهبود و ارتقاء فضای مورد نیاز برای تبادل اطلاعات، آموزش، بازاریابی و تجارت برگزار می‌شود و به مطرح شدن برندهای آسیایی در صنعت اتومبیل‌سازی کمک می‌کند.

اگر شما هم یکی از فعالان یا علاقه‌مندان این حوزه هستید، از تور ویژه نمایشگاه اتومکانیکای نیل گشت روز استفاده کنید. نیل گشت شما را در این سفر همراهی می‌کند تا بهترین‌ها را تجربه کنید. ازجمله خدمات نیل گشت تهیه ویزای چین (انفرادی و گروهی)، ترانسفر فرودگاهی و نمایشگاهی، تور لیدر باتجربه، بیمه مسافرتی رایگان و اقامت در بهترین هتل‌های شانگهای است.

 

تور جشنواره پاییزی چین

جشن شونگ چی جی در میانه پاییز زمانی که ماه کامل می‌شود برگزار می‌شود. لازم است بدانید تاریخ این جشن هرسال عوض می‌شود چون چینی‌ها بر طبق تقویم قمری خودشان جشن‌های باستانی‌شان را برگزار می‌کنند. جشن پاییزی مهم‌ترین فستیوال بعد از سال نو چینی محسوب می‌شود. این جشن در تمامی شهرها باشکوه برگزار می‌شود.

مراسم این جشن با عبادت و تقدیر از ماه شروع می‌شود. تمامی اعضای خانواده در این شب دورهم جمع می‌شوند و کوچک‌ترها به تکریم بزرگ‌ترها می‌پردازند. معروف‌ترین خوراکی این جشن کیک ماه است که از ترکیب آرد و آجیل به شکل قرص ماه کامل پخت می‌شود.

در جدول زیر زمان برگزاری جشنواره پاییزی چین را تا ۵ سال برایتان آماده کردیم:

سال زمان برگزاری جشنواره پاییزی چین
۱۳۹۸ ۲۲ تا ۲۴ شهریور
۱۳۹۹ ۷ تا ۹ مهر
۱۴۰۰ ۲۸ تا ۳۰ شهریور
۱۴۰۱ ۱۸ تا ۲۰ شهریور
۱۴۰۲ ۲۹ شهریور تا ۲ مهر

 

جدید ترین تور های چین ویژه پاییز ۹۸

نیل گشت روز تورهای ویژه‌ای را برای پاییز ۹۸ ترتیب داده است. جدیدترین تورهای چین در نیل گشت شامل تور پکن-هانگژو- شانگهای، پکن- چنگدو و پکن- شیان- شانگهای است. نیل گشت روز مجری تورهای متنوع برای سفر به چین است که در این مقاله تنها فرصت بررسی چند تور جدید و ویژه چین را داریم. تا انتهای مقاله همراهمان باشید تا بیشتر با جاذبه‌های گردشگری این ۵ شهر دیدنی آشنا شوید.

 

جاذبه‌ های توریستی که در تور پاییزی پکن باید ببینید

پکن پایتخت باستانی کشور چین است. این شهر در ۵ سلسله مهم حکومتی به‌عنوان پایتخت انتخاب شد و پایتخت باقی ماند. قدم زدن در خیابان‌های باستانی و قدیمی این شهر خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد. جاذبه‌های گردشگری شهر پکن به قدری زیاد است که فرصت سر خاراندن هم نخواهید داشت. در تور پکن از میدان تیان آنمن، شهر ممنوعه، معبد بهشت، سنگ یشم، دیوار بزرگ چین، طب سنتی چینی، کارخانه سنگیم، کارخانه مروارید و کاخ تابستانی بازدید می‌کنید.

 

دیوار چین در پاییز دیدنی ‌تر می‌ شود

دیوار چین، عظیم‌ترین سازه دفاعی جهان در نزدیکی پکن قرار دارد. معروف‌ترین منطقه دیوار چین که اغلب توریستان از آنجا بازدید می‌کنند بخش بادالینگ است. البته بهتر است در ساعات شلوغی از قسمت‌هایی که کمتر شهرت یافته‌اند دیدن کنید. در تعطیلات و اعیاد برای بازدید از دیوار چین نروید وگرنه در میان سیل جمعیت نمی‌توانید حرکت کنید.

بهترین فصل برای بازدید از دیوار چین پاییز است. دیوار چین در دل کوهستان‌های سبز واقع شده است که در پاییز به رنگ زرد، قرمز، نارنجی و قهوه‌ای درمی‌آید. مناظر اطراف دیوار چین در پاییز بسیار دیدنی و جذاب هستند. شاید خزان درختان چند صدساله را در هیچ کجای دنیا نبینید.

 

تور شانگهای و بهترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر در پاییز

به‌محض پیاده شدن از هواپیما احساس می‌کنید که در پرجمعیت‌ترین شهر دنیا پا گذاشته‌اید. شانگهای جنگل آسمان‌خراش‌ها و قلب تپنده اقتصاد کشور چین است. این شهر بسیار شبیه به نیویورک است. لازم به ذکر است که بسیاری از تصویربرداری‌های فیلم مرد عنکبوتی در این شهر انجام شده است. شهری با ۲۸ میلیون جمعیت نیاز به زیرساخت‌هایی قوی برای حمل‌ونقل دارد به همین خاطر متروی شانگهای تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی جهان و بندر آن پرترددترین بندر کانتینر دنیا شده است. در تور شانگهای از برج تلویزیون، کارخانه ابریشم، باغ یو و معبد شهر خدا بازدید می‌کنید.

 

باغ یو در شانگهای پاییزی دل انگیز دارد

بازدید از بزرگ‌ترین باغ سنتی چین در پاییز می‌تواند رؤیایی و فراموش‌نشدنی باشد. باغ یویوان به‌خودی‌خود زیبا است اما در پاییز و بهار زیبایی‌اش به حد کمال می‌رسد. این باغ مخصوص خانواده پان در سلسله مینگ ساخته شده است. درواقع افسر پان این باغ را برای تشکر و راضی کردن والدینش ساخته و به آن‌ها تقدیم کرده است. واژه یو در زبان چینی به معنی راضی کردن است.

درخت در پاییز

این باغ بعد از فوت والدین افسر پان رو به انحطاط رفت. باغی که شما می‌بینید نتیجه ۲ دوره بازسازی دقیق است. دوره اول بازسازی ۲۰ سال و دوره دوم ۵ سال طول کشیده است. از مناظر این باغ در پاییز لذت ببرید! معبد شهر خدا و باغ یو کنار یکدیگر قرار دارند و می‌توانید در یک روز از هردو بازدید کنید.

 

تور هانگژو در پاییز و دیدن شکوفه‌ های اوسمانتوس

شهر هانگژو بیشتر برای جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردش نزد توریستان و گردشگران معروف است. معروف‌ترین جاذبه طبیعی این شهر ۷ هزارساله دریاچه غربی است که در مرکز شهر هانگژو قرار دارد. پاییز در هانگژو فراموش‌نشدنی است. شکوفه‌های اوسمانتوس تمام فضای شهر را عطرآگین می‌کنند. در تور هانگژو از دهکده چای، دریاچه غربی و معبد لینگین دیدن می‌کنید. البته بازدید از دهکده چای بیشتر در بهار انجام می‌شود تا بتوانید از مناظر سبز لذت ببرید.

 

تور هانگژو و جشنواره‌ های پاییزی

در پاییز جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی در هانگژو برگزار می‌شود. معروف‌ترین آن‌ها جشنواره بین‌المللی خوراک هانگژو است که در آبان ماه برگزار می‌شود. می‌توانید در تور هانگژو خود سری به این جشنواره خوشمزه بزنید و از خوردن غذاهای جدید لذت ببرید.

همان‌طور که گفتیم پاییز در هانگژو بسیار زیباست به همین خاطر در ماه‌های مهر و آبان جشنواره پاییز طلایی در این شهر برگزار می‌شود.

 

دریاچه غربی هانگژو

مناظر این دریاچه غیر قابل وصف هستند اما معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها در بین گردشگران، تماشای منظره سپیده‌دم در گذرگاه سو است. بهتر است در سفر به هانگژو سحرخیز باشید و این منظره بی‌نظیر را از دست ندهید. بهشت پرندگان از دیگر نقاط طبیعت دریاچه غربی است. آواز خواندن مرغ‌های انجیرخوار در این بهشت زیبا شما را به کمی استراحت در کنار درختان بید دعوت می‌کند. همچنین حوضچه ماهی‌های قرمز برای کودکان بسیار جذاب و تماشایی است. آن‌ها می‌توانند دقیقه‌ها روی پل بایستند و این ماهی‌های زیبا را تماشا کنند.

 اگر از این دریاچه دیدن کرده‌اید برایمان بنویسید کدام منظره برایتان از همه تماشایی‌تر بوده است.

 

بازدید از قدیمی ‌ترین معبد کوهستانی چین

معبد لینگین اولین معبد بودایی است که در کوهستان‌های شهر هانگژو ساخته شده است. معبد لینگین یک معبد فعال است و در حال حاضر ۳ هزار راهب در آن مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی هستند. مردم بومی می‌گویند این معبد کوهستانی را یک راهب هندی برپا کرده است. راهب هندی که در راه خود به این منطقه کوهستانی خوش‌منظره می‌رسد احساس سبکی می‌کند و همان‌جا تصمیم به ساخت این معبد می‌گیرد. در این معبد مجسمه‌های ارزشمندی وجود دارد که در طول بازدید آن‌ها را خواهید دید و تور لیدرتان بیشتر در موردشان توضیح می‌دهد.

 

لباس مناسب برای تور های پاییزی چین

بستن چمدان برای سفر آن‌هم به کشوری که تابه‌حال سفر نکرده‌اید مشکل است. به همین خاطر در بستن چمدان‌هایتان برای سفر به چین کمکتان می‌کنیم. پاییز هوا مطلوب است اما منتظر کمی سرما هم باشید. حتماً با خود لباس گرم بردارید. تنها لباس‌های ضروری را بردارید. آداپتور برای شارژ وسایل الکترونیکی خود همراهتان داشته باشید. چین برق ۲۲۰ ولت دارد. چتر و کفش مخصوص پیاده‌روی طولانی را از قلم نیندازید. شما که نمی‌خواهید یک روز بارانی را در هتل سپری کنید، می‌خواهید؟!

نیل گشت تمام تلاشش را می‌کند تا سفری به‌یادماندنی به کشور پهناور و پررمزوراز چین داشته باشید.