سفر به چنگدو چین، در یک روز شهر پانداها را ببینید!

چنگدو یکی از شهرهای توریستی چین است که هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن از این شهر دیدن می‌کنند. اگر قصد سفر به چنگدو چین را دارید با ما همراه باشید تا شما را با یک برنامه ریزی یک روزه به قلب این شهر زیبا ببریم.

سفر به چنگدو

چنگدو مرکز استان سیچوآن است که در جنوب غربی کشور چین واقع شده است. این شهر در بین گردشگران بسیار محبوب است و هر ساله مقصدی عالی برای گردشگرانی است که قصد رفتن به تبت را دارند.

شاید بهتر باشد در سفر به چنگدو همه انرژیتان را در طول روز تمام نکنید. شهر چنگدو در شب غرق موسیقی و شادی می‌شود! این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که جذاب‌ترین و بامزه‌ترین آن دیدن پانداها و پستانداران غول پیکر در حال انقراض است.

حالا که کمی با شهر چنگدو و حال و هوای آن آشنا شدید، با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی برای بازدید از این شهر در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین فصل سفر به چنگدو چین

حتما تصاویر شهر چنگدو را که غرق در شکوفه های زیباست، دیده‌اید! پس می توانید حدس بزنید که بهار بهترین فصل سفر به چنگدو است. فروردین تا تیر بهترین ماه هایی است که می توانید از زیبایی شهر چنگدو لذت ببرید.

چنگدو بهار زودرس، تابستان گرم، پاییز سرد و زمستانی گرم دارد. بله زمستان در چنگدو گرم است! در واقع زمستان بدترین فصل برای سفر به چنگدو است.

اگر به جشنواره سالانه غذای چنگدو علاقه مندید، باید در پاییز به چین سفر کنید. از مهر تا آذر می توانید با لباس های گرم به چنگدو سفر کنید تا یکی از معروف ترین و بزرگ ترین جشنواره‌های غذای چینی را ببینید. البته در هر فصلی به چنگو سفر کنید نمی‌توانید آفتاب بگیرید! شهر چنگدو آب و هوای موسمی نیمه گرمسیری دارد. در شهر چنگدو آفتاب را کم می‌بینید چون همیشه آسمان ابری و مه آلود دارد.

چنگدو در بهار

جاذبه های گردشگری و برنامه گردشگری یک روزه برای سفر به چنگدو

برنامه یک روزه سفر به چنگدو می تواند بسیار جذاب باشد. پس استرس نداشه باشید و ناراحت نباشید! اگر به هر دلیلی تنها یک روز فرصت اقامت در چنگدو را دارید، این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

Dujiangyan Irrigation System در چنگدو چین

اولین مقصد در سفر یک روزه شما، سیستم آبیاری باستانی دوجانگین است. این سیستم آبیاری ۲۵۶ سال قبل از میلاد مسیح برای کنترل آبیاری و پیشگیری از سیل ساخته شده و هنوز هم در حال استفاده است. این سیستم بر روی رودخانه مین بنا شده است. مقصد اولتان خارج از شهر قرار دارد بنابراین صبح زود به سمت این مکان زیبا در فلات تبت راه بیافتید.

Dujiangyan Irrigation System در سفر به چنگدو چین

پارک و مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو

بعد از بازدید از این سیستم آبیاری و لذت بردن از مناظر و زیبایی های بی نظیر طبیعت فلات تبت به ملاقات پانداها در مرکز پژوهشی شهر (Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding) بروید. فاصله بین این دو مقصد، حدود یک ساعت است. مرکز تحقیقات پانداهای غول پیکر در سال ۱۹۸۷ بازگشایی شد. در این مرکز از پانداهای غول پیکر، بچه پانداها و حیوانات در حال انقراض نگهداری می شود.

در مسیر و در کل شهر می توانید مجسمه های این پانداها را ببینید. یکی از هیجان انگیز ترین سوغاتی هایی که می توانید، تهیه کنید عروسک های بانمک یا مجسمه های پانداهاست.

مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو

کلبه Du Fu Thatched در چنگدو چین

بعد از ۳۵ دقیقه به مقصد سوم، کلبه دوفو می‌رسید. Du Fu Thatched Cottage در واقع یک پارک-موزه است که به افتخار شاعر تانگ از سلسله دوفو در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد. این مکان بهترین لوکیشن برای عکاسی است. از بازدید این میراث ملی لذت خواهید برد!

کلبه Du Fu Thatched در چنگدو چین

Qingyang Palace،معروف ترین معبد تائو در چین

قصر چینگ یانگ تنها ۱۰ دقیقه از کلبه دوفو فاصله دارد. این قصر یکی از معروف ترین معابد تائو در چین است. در معماری این معبد به راحتی می‌توانید فلسفه چینی‌ها در مورد زمین و آسمان را ببینید. چینی‌ها معتقد بودند” آسمان به دور زمین مربع است!”.

ساختمان این قصر هشت ضلعی بر پایه مربع است. یک گنبد شیشه‌ای بالای این مربع دارد که موکد این باور است. علاوه بر معماری حیرت انگیز در این معبد، آثار تائو نیز به نمایش گذاشته شده‌اند. آثاری مانند حکاکی‌های چوبی، بخشی از کتاب مقدس تائویی، مجسمه های سنگی و …

بازدید از خیابان جینلی

در پایان روز می‌توانید با قدم زدن در خیایان جینلی مشهور ترین خیابان قدیمی چنگدو به استقبال شب بروید. این خیابان در شب با فانوس های چینی روشن مکانی بی‌نظیر برای عکاسی است. در این خیابان بازاری به street food وجود دارد که می‌توانید در آن با انواع غذاهای مخصوص چنگدو آشنا شوید و یک غذای خوشمزه با عطر فلفل سیچوآن سفارش دهید. همچنین این خیابان مکانی ایده آل برای خرید سوغاتی است؛ سوغاتی‌های دست‌ساز چینی که عمدتا تم مذهبی دارند را با رنگ‌های جذاب را در این خیابان پیدا خواهید کرد.

این خیابان معروف از قصر چینگ یانگ تنها ۲۵ دقیقه فاصله دارد.

بازدید از Du Fu Thatched Cottage در سفر به چنگدو چین

بازدید از خیابان جینلی در سفر به چنگدو چین

مدت زمان برنامه گردشگری یک روزه شهر چنگدو

وقت در سفر بسیار مهم است! برای اینکه به صورت تقریبی بدانید بازدید این مکان‌ها چقدر زمان می‌برد، آن ها را به ترتیب برایتان می‌گوییم. دوجانگین حدود ۱:۳۰، مرکز پژوهشی پانداها ۳۵ تا ۴۰ دقیقه، کلبه دوفو ۵۰ دقیقه، معبد چینگ یانگ ۱:۱۵ و خیابان جینلی کاملا به خودتان بستگی دارد! قدم زدن در این خیابان زمان را از یادتان می‌برد. اما با صرف یک ساعت زمان می‌توانید هم خیابان را ببینید و هم غذا میل کنید.

البته تمامی زمان‌های ذکر شده تقریبی و قابل تغییر هستند. اگر به طبیعت علاقه بیشتری دارید، می‌توانید زمان بازدید کلبه دوفو را بیشتر کنید. اگر به معماری چینی و عکاسی بیشتر علاقه مندید، می‌توانید زمان بازدید قصر چینگ یانگ را بیشتر کنید. شاید هم دلتان بخواهد نصف روز را در خیابان جین لی با خیال راحت قدم بزنید و خرید کنید! اما اگر دوست دارید تمام شهر را در فرصت یک روزه بازدید کنید، به این برنامه گردشگری عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *