// ۱۰ سوغاتی معروف چین - نیل گشت

۱۰ سوغاتی معروف چین

آیا زمانی که از تعطیلات خود در کشور چین به خانه‌ برمی‌گردید مطمئن نیستید چه کادویی به عنوان سوغات چین برای خانواده و دوستان خود بگیرید؟ در اینجا فهرستی از ۱۰ سوغاتی چینی (ارزان) جمع آوری شده است که می‌توانید با گرفتن آنها برای دوستان و خانواده خود آنها را خوشحال و راضی کنید. ۱. […]

آیا زمانی که از تعطیلات خود در کشور چین به خانه‌ برمی‌گردید مطمئن نیستید چه کادویی به عنوان سوغات چین برای خانواده و دوستان خود بگیرید؟ در اینجا فهرستی از ۱۰ سوغاتی چینی (ارزان) جمع آوری شده است که می‌توانید با گرفتن آنها برای دوستان و خانواده خود آنها را خوشحال و راضی کنید.

۱. چای چینی

چای چینی یکی از سوغاتی های مناسب در چین محسوب می‌شود. برای مردمی مثل ایران که اکثر آنها علاقه زیادی به چایی دارند، چای چینی سوغاتی شگفت انگیزی محسوب می‌شود. مزه و طعم متفاوت این چایی‌ها می تواند تجربه‌ی جدیدی برای آنها رقم بزند.

۲. مچ بند شمارشگر گام

فیت بیت، شمارش گر گام، نشان‌دهنده‌ی ضربان قلب، مچ‌بندهای سلامتی غربی، در آمریکا متداول هستند. درحالی‌که این گجت ها معروف هستند، همچنین کمی گران نیز هستند، مچ‌بند Fitbit در حدود ۱۰۰ دلار و یا ۶۶۸ یوآن قیمت دارد. خوشبختانه شرکت چینی Xiaomi محصولات مشابهی را با کسری از قیمت ارائه می‌دهد. در فروشگاه سیتی ویک بند، طرفداران زیاد مچ‌بندها وجود دارند و توصیه می‌شود که برای دوستان خود از این مچ‌بند هدیه ببرند. این مچ بندها چیزی حدود ۶۹ تا ۲۵۰ یوآن قیمت دارند.

۳. نان چیکو تفریحی

اگر در خانواده‌ی خود فرد خردسالی دارید که دوست دارد با شمشیر سامورایی و نان‌چیکو بازی کند، این حقه‌ی بامزه می‌تواند هدیه‌ی مناسبی باشد. به یک مغازه‌ی محلی بروید. با اطمینان می‌توانید بگویید درحالی‌که در چین بوده‌اید این نان چیکو را خریداری کرده‌اید.

۴. محصولات فیک (تقلبی) با کیفیت

اگر برخی مردم بر این عقیده باشند که چای مترادف با چین است، کالا‌های تقلبی را نیز متعلق به چین می‌دانند. ما این موضوع را رد نمی‌کنیم. عینک‌های آفتابی ۱۰۰ یوانی که بسته‌بندی راحتی دارند می‌توانند به عنوان سوغات چین دوستان سرمایه‌دار شما در غرب را به میزان زیادی خوشحال کنند.

اتفاقات عجیب و غریب در چین

۵. عینک های طبی

عینک‌های طبی در کشورهای غربی هزینه‌ی بالایی دارند. از دوستان و آشنایان خود اطلاعات عینک‌های طبی آن‌ها را جویا شوید و زمانی که در چین هستید از یکی از فروشگاه‌ها اقدام به خرید عینک طبی برای آن‌ها بکنید. دوستان شما در خانه بسیار خوشحال خواهند شد که شما در هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید، این عینک‌ها را می‌توان به قیمتی در حدود ۱۰ یو آن خرید.

۶. کیف های کوچک با جملات انگلیسی و چینی بر روی آن ها

اگر شما سوغاتی و یادگاری‌های زیادی برای دوستان خود نیاز دارید، کیف‌های کوچکی که در همه‌جا وجود دارند و جملات چینی – انگلیسی بر روی آن‌ها نوشته‌شده را خریداری کنید. نشان دادن شخصیت‌های خنده دار انگلیسی و چینی، می‌تواند باعث سرگرمی دوستان و ایجاد حس خوب در آن‌ها نسبت به کادویی باشد که دریافت کرده‌اند.

۷.قلم های خوشنویسی

خوشنویسی چینی یک کار زیبا و وسوسه کننده است. کاری که همه آرزو داشتیم در آن کار به مهارت می‌رسیدیم. منحصربه‌فرد، ظریف و مناسب برای حمل در کیف؛ قلم‌های خطاطی بهترین هدیه‌ای هستند که شما می‌توانید به خانه ببرید. مطمئن شوید که قلمی خریده‌اید که مرکب ندارد، همچنین پارچه‌های مخصوص تمرین نیز برای دوستان خود بگیرید تا بر روی آن تمرین کرده و نهایت آن را شسته و تمیز کنند.

۸. هنر

هرکسی هنر را دوست دارد؛ و افراد مختلف دوست دارند تا به هنر خود ببالند. به مغازه‌ی خیابانی موردعلاقه‌ی خود بروید و اثر هنر مشخصی را از یکی از هنرمندان موردعلاقه‌ی چینی خود انتخاب کنید. شانس موجود در این روند این است که این آثار خارجی هستند و دوستان شما متوجه نخواهند شد که شما این اثر را فقط به قیمت ۵۰ ین خریده‌اید.

۹. تی شرت

تی‌شرت‌ها از دیگر سوغات چین هستند که ارزان بوده و در کیف شما نیز سنگینی نمی‌کنند. در شهری پر از پیراهن‌های ارزان و ترجمه‌های بد انگلیسی، یافتن یک تی‌شرت و سوغاتی بردن آن کار سختی نیست. تی‌شرت‌های کلاسیک I <3 BJ می‌تواند برای برادر ۱۶ ساله‌ی شما عالی باشد و پدربزرگ شما که در حومه‌ی شهر زندگی می‌کند از طرح ترکیبی اوباما و مائو خوشش خواهد آمد.

۱۰. ابریشم

بله این هدیه کمی کلیشه‌ای است. هرچند حقیقت این است که برخی افراد دیوانه‌ی ابریشم هستند. درحالی‌که که ابریشم کمی گران است، روسری‌های ابریشمی و کالاهای مشابه را می‌توان به‌صورت ارزان در چین خریداری نمود. برای مادربزرگ خود یک روسری ابریشم به عنوان سوغات چین به همراه بیاورید و درنتیجه می‌توانید این شانس را داشته باشید تا نوه‌ی موردعلاقه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.