معرفی بهشت چایم لانگ شهر گوانجو

معرفی و تصاویر

بهشت چایم لانگ Guangzhou Chimelong Paradise منطقه توریستی جذابی در گوانجو است که تنوع و کیفیت جاذبه‌های گردشگری آن در کشور چین منحصربه‌فرد است. این پارک تفریحی در چین، دومین یا سومین پارک بزرگ و معروف چین است که در سال ۲۰۰۶ رو به عموم باز شد. بهشت چایم لانگ دارای سرگرمی‌های ازجمله پارک بزرگ سافاری، سیرک جهانی و بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا با کیفیتی در سطح جهانی است. شهربازی چایم لانگ بزرگترین شهر بازی در کشور چین محسوب می‌شود. این مجموعه تفریحی در شهر گوانجو، روزانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از کسانی است که به سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز علاقه دارند. برای آشنایی بیشتر با مجموعه تفریحی بهشت چایم لانگ با ما همراه باشید.

بهشت چایم لانگ گوانجو 

تفریح در شهربازی مجموعه تفریحی بهشت چایم لانگ

بهشت چایم لانگ (به زبان چینی: 长隆欢乐世界) بزرگترین شهربازی در منطقه پانیو در شهر گوانجو و در کشور چین است. این شهربازی دربرگیرنده‌ی رولر کاستری بزرگ و هیجان انگیز به نام ۱۰ Inversion Roller Coaster است. قبل از آن رولر کاستری به نام اسمایلر (The Smiler) در آلتون تاورز (Alton Towers) انگلیس لقب بزرگترین رولرکاستر را به خود داده بود. بهشت چایم لانگ تحت نظر گروه چایم لانگ اداره می‌شود که این گروه چند مجموعه تفریحی دیگر به نام های پارک سافاری چایم لانگ، پارک آبی چایم لانگ و سیرک بین المللی چایم لانگ را نیز اداره می‌کند. شهربازی چایم لانگ در حال حاضر دارای ۶۰ وسیله برای تفریح و بازی است و روزانه توانایی میزبانی از بیش از ۵۰ هزار نفر را دارد. در سال ۲۰۰۸ رولر کاستری با ارتفاع ۶۱ متر و سرعتی بالغ بر ۱۰۵ کیلوتر بر ساعت به این شهربازی اضافه شد. این شهر بازی به وسیله پلی به پارک آبی چایم لانگ ارتباط دارد.

بهشت چایم لانگ گوانجو

پارک تفریحی کیملونگ محبوی در بهشت چایم لانگ

Chiamelong paradise Park

Chimelong Paradise منطقه‌ای بالغ‌بر ۶۰ هکتار را در اختیار دارد که طراحی و تکنولوژی‌های مورد استفاده در این پارک، جزو برترین تکنولوژی‌های روز اروپا است. ترن هوایی پارک کیملونگ در رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است و اولین نوع از این ترن هوایی در قاره‌ آسیا و دومین نوع از آن در جهان، بعد از انگلستان است. این پارک در سال ۲۰۱۷ رتبه برتر را در Trip Advisor دریافت کرده است. همچنین رتبه ۲۴ نیز نصیب پارک آبی این منطقه شد. پس هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به شهر گوانجو این پارک تفریحی را از دست ندهید.

بهشت چایم لانگ گوانجو

از مناطق هیجان‌انگیز این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Scream Zone: در اینجا شما می‌توانید از با سوارشدن بر وسایل هیجان‌انگیز، لحظاتی ناب را تجربه کنید که بهترین آن‌ها ترن هوایی ۱۰ Inversion که دارای رکورد جهانی است، موتورسیکلت‌های Coaster و Hammer است.

بهشت چایم لانگ گوانجو

Habi Fantasyland: در این قسمت شما می‌توانید لحظاتی خوش را در کنار خانواده خود سپری کنید پس پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ. گشت‌وگذار با قایق‌ها، اتوبوس دیوانه، Marry-Go-Round، Aircop، Freefall Ride بروید.

بهشت چایم لانگ گوانجو

Rainbow Bay: هیجان‌انگیزترین موارد، همچون Dive Coaster که رکوردی جهانی دارد و غول Frisbee که بزرگ‌ترین فریز بی جهان است، در این منطقه واقع شده است.

  • ساعات کار دوشنبه تا جمعه: ۹:۳۰ – ۱۸:۰۰
  • ساعات کار شنبه و یکشنبه: ۹:۳۰ – ۱۸:۳۰

بهشت چایم لانگ گوانجو

پارک آبی بهشت چایم لانگ

Chimelong water park

طبق گفته شرکت White water، پارک آبی چایم لانگ بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا است که امکاناتی در سطح جهانی و بالاترین رتبه پارک‌های آبی را در قاره آسیا دارد.

بهشت چایم لانگ گوانجو

این پارک آبی نه‌تنها با امکانات ترین، بلکه مدرن‌ترین پارک آبی آسیا به شمار میاید. طبق گفته شرکت White Water، پارک آب Chimelong بزرگ‌ترین پارک آبی در آسیاست که طبق گفته‌ کارشناسی بانام Alan Mahony احتمالاً گران‌ترین پارک آبی در سطح جهان است.

بهشت چایم لانگ گوانجو

پوشش منطقه‌ای این پارک بالغ‌بر ۴۰٫۰۰۰۰ مترمربع است و امکاناتی برای تمامی گروه‌های سنی را دارد. به همین دلیل، ۷۰ درصد بازدیدکنندگان آن خانواده‌ها همراه با بچه‌ها هستند. علاوه بر این، این پارک دارای رودخانه‌ای شناور به طول ۱۲۸۰ متر است که طولانی‌ترین رودخانه در پارک‌های آبی جهان است و کودکان علاقه‌ زیادی به آن دارند. از طرفی حدوداً ۱۰۰ غواص و گارد حرفه‌ای در پارک امنیت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کنند.

  • ساعت و زمان استفاده از ماه مه تا اکتبر: ساعت ۹:۰۰ – ۲۲:۳۰

بهشت چایم لانگ گوانجو

باغ‌وحش سافاری ژیانچینگ، محلی برای عاشقان کشف طبیعت

Xiangiang Safari Park

بزرگ‌ترین و زیباترین باغ‌وحش چین، باغ‌وحش سافاری ژیانچینگ است که منطقه‌ای ۱۳۰ هکتاری را به خود اختصاص داده است. علاقه‌مندان به حیوانات می‌توانند به‌راحتی بین حیوانات بروند و در میان آن‌ها قدم بزنند و آن‌ها را لمس کنند. بیشترین تعداد پاندا را می‌توانید در این باغ‌وحش ببینید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی حیوانات وحشی آزادانه در فضا و بین بازدیدکنندگان هستند.

بهشت چایم لانگ گوانجو

این پارک درواقع باهدف حفاظت، تحقیق و آموزش حیوانات چین و محافظت از گیاهان خاص منطقه درست‌شده است. حتی حیوانات وحشی آزادانه در فضا و بین بازدیدکنندگان هستند. این باغ‌وحش که بزرگ‌ترین باغ‌وحش آسیاست، بیش از ۴۶۰ گونه نادر و خطرناک حیوانات و ۲۰٫۰۰۰ گونه از حیوانات مختلف از سراسر جهان است. همچنین ۱۳ کوالا استرالیایی و ۱۰ پاندای غول‌پیکر از حوضچه‌های هندوراس برای نگهداری، به این باغ‌وحش انتقال داده شده است.

بهشت چایم لانگ گوانجو

مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش باغ‌وحش، دیدن ببر سفیدی است که بزرگ‌ترین گونه‌ ببر در سراسر جهان است. باغ‌وحش سافاری که اولین باغ‌وحش با این سبک در کشور چین است، به دو منطقه تقسیم شده است:

  • منطقه‌ای برای پیاده‌روی
  • منطقه‌ای برای عبور و بازدید با اتوبوس

همچنین گردشگران می‌توانند خودشان رانندگی را به عهده بگیرند و در بین جنگل‌ها و علفزارها به کشف طبیعت اطراف مشغول شوند و از هیجان تماس برقرار کردن با حیوانات وحشی لذت ببرند. برای اکثر بازدیدکنندگان، قلمرو ببرهای سفید و گله‌های زرافه و آنتلوپ ها که در اطراف جنگل زارها و مناطق کوهستانی هستند، بیشترین هیجان و لذت را داشته است.

  • ساعات کاری: هرروز ۹:۳۰ – ۱۷:۳۰

بهشت چایم لانگ گوانجو

پارک کروکدیل‌های گوانجو، محل نگهداری ۷۰ درصد از کروکدیل‌های جهان

Guangzhou crocodile Park

پارک کروکدیل‌هایی که در این منطقه ساخته‌شده است، از ۱۰۰٫۰۰۰ کروکدیل نگهداری می‌کند و بزرگ‌ترین پارک کروکدیل‌های جهان است. درواقع این پارک جهت نگهداری و آموزش علمی کروکدیل‌ها برپاشده است.

بهشت چایم لانگ گوانجو

درواقع ۷۰ درصد از کروکدیل‌های جهان در اینجا نگهداری می‌شوند. از نمونه‌های خاص کروکدیل‌های این پارک، می‌توان به کروکدیل‌های چینی (که گونه‌ای بسیار ارزشمند هستند)، تمساح‌های دریایی و تمساح‌های اردک‌ماهی اشاره کرد.

بهشت چایم لانگ گوانجو

بازدیدکنندگان در این پارک، علاوه بر بازدید از کروکدیل‌ها می‌توانند روش ساخت پوست تمساح را یاد بگیرند و از پارک اکولوژیکی موجود در منطقه میوه‌ها و سبزی‌ها را دست‌چین کنند و در رستوران‌های پارک طعم غذای پخته‌شده از تمساح را تجربه کنند.

مرکز گلف چایم لانگ، بزرگ‌ترین مرکز گلف جهان

Gplf Center Chimelong

این مرکز که مساحتی بالغ‌بر ۴۰۰٫۰۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده است دارای ۵۰ زمین گلف برای نوجوانان و مبتدی و ۱۰۰ زمین خصوصی با استانداردهای بین‌المللی است. همچنین چندین فضای عادی و فوق‌العاده بزرگ دارد که می‌تواند ۳۰۰۰ نفر را برای بازی گلف در خود جای دهد.

  • ساعات کار در روزهای عادی: ساعت ۶:۰۰ – ۲۳:۰۰
  • ساعات کار در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی کشور: ۶:۰۰ – ۲۴:۰۰

بهشت چایم لانگ گوانجو

سیرک بین‌المللی چیملونگ در بهشت چایم لانگ

Chiamelong International Circus

ازنظر بسیاری از بازدیدکنندگان، سیرک بین‌المللی چیملونگ، هیجان‌انگیزترین بخش این منطقه است. درواقع این سیرک بزرگ‌ترین فضای سیرک در جهان را دارد.

بهشت چایم لانگ گوانجو

سیرک بین‌المللی چیملونگ، به‌طور مداوم برنامه‌های خود را تغییر می‌دهد و بینندگان خود را هیجان‌زده می‌کند. تاکنون سه نمایش بسیار موفق توسط سیرک بین‌المللی اجراشده است. جدیدترین نمایش این سیرک که بینندگان زیادی داشته است، بانام کد جنگل که ترکیبی از سبک سیرک‌های شرقی و غربی است، به نمایش درآمدهاست. همچنین نمایشی ابتکاری که توسط ۱۳ خرس انجام می‌شود و حیوانات گیاهخوار و گوشت‌خوار نیز در برنامه به چشم می‌خورد تا به امروز طرفداران زیادی داشته است.

بهشت چایم لانگ گوانجو

انجام حرکات آکروباتیک حیوانات نیز از پرطرفدارترین برنامه‌های سیرک است که برنامه یک ساعت و نیمه و کدی است که با اجرای موسیقی و حرکات آکروباتیک حیوانات همراه است. حرکات آکروباتیکی که در این سیرک انجام می‌شود، حرکاتی غیرمعمول و زیباست.

  • زمان شروع کار: ساعت ۷:۳۰ صبح

بهشت چایم لانگ گوانجو

رکوردهای جهانی ثبت‌شده در بهشت چایم لانگ گوانجو

Chimelong Paradise دارای هشت رکورد جهانی است که برخی از آن‌ها شامل:

  • دوچرخه کوستر
  • موتورسیکلت کوپه
  • ترن هوایی Ten Inversion، Half Pipe
  • ترن هوایی Young Star، Splash Battle
  • Giant Frisbee، Stunt Show
  • پیشرفته‌ترین تئاتر ۴ بعدی است

نمایش و اجراهای بی‌نظیر در بهشت چایم لانگ

علاوه بر تمامی مناطق توضیح داده‌شده، تفریحات متفاوت دیگری نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌شده است. این پارک تفریحی از مهمانان خود با انواع اجراها، ترفندهای جادویی، آهنگ‌ها و رقص‌های منحصربه‌فرد، حرکات آکروباتیک و نمایش اتومبیل‌های فانتزی میزبانی می‌کند. همچنین نمایشی بانام جنگل‌های لامبورگ که توسطی تیمی از آمریکای شمالی به اجرا درمی‌آید، بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کند؛ و ۲۰۰ هنرمند از ۲۰ کشور مختلف دنیا نمایش‌های شعبده‌بازی اجرا می‌کنند.

گوانجو نه‌ تنها شهر تجاری است، بلکه بهشتی برای بچه‌ها است

از بهترین امکاناتی که برای این پارک در نظر گرفته‌شده است، طراحی منطقه‌ای برای کودکان است که مادر و پدرها می‌توانند لحظات خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنند. همچنین این منطقه دارای هتل‌هایی بسیار زیبا برای اقامت است. توجه کنید که اجرای برنامه زمانی مشخص دارد. پس توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری زمان اجرای برنامه‌ها را چک کنید و سپس به سمت پارک حرکت کنید.

بهشت چایم لانگ گوانجو

آدرس مجموعه تفریحی و شهربازی بهشت چایم لانگ

Guangzhou Chimelong در خیابان Dashiji در منطقه Fanyu واقع شده است.

چگونه به Guangzhou Chimelong Paradise برویم؟

  • اتوبوس: خط ۳۰۴ شمارا به‌طور مستقیم به پارک سافاری می‌برد. اتوبوس‌های خط ۳۰۱ و ۲۸۸ را از ایستگاه Zoo Station Xiangjiang سوار شوید و حدوداً ۳۰۰ متر پیاده‌روی کنید تا به درب اصلی باغ‌وحش برسید.
  • مترو: با استفاده از خط ۳ مترو، ایستگاه Hanxi به درب اصلی Guangzhou Chimelong می‌رسید.
    برای رسیدن به این مجموعه تفریحی می‌توانید از مترو استفاده نمائید. این مجموعه تفریحی در نزدیکی ایستگاه Hanxi Changlong در خط شماره ۳ متروی گوانجو قرار دارد. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی شماره E خارج شوید و بوسیله‌ی پل عابر پیاده‌ای که در کنار خروجی مترو قرار دارد خود را به این مجموعه تفریحی جذاب و زیبا برسانید.

همانگونه که گفته شد، مجموعه تفریحی چایم لانگ شامل شهربازی چایم لانگ، پارک آبی، باغ وحش (پارک سافاری)، سیرک بین المللی و باغ پرندگان است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس های رایگانی که در این مجموعه قرار دارد، خود را به هر یک از این مجموعه‌ها برسانید و از آن‌ها لذت ببرید.

نویسنده: بهاره سادات هادوی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

مشخصات

هزینه ورودی: رایگان (استفاده از امکانات هزینه دارد)
نحوه دسترسی: مترو، اتوبوس