مجسمه پنج قوچ گوانجو چین

معرفی و تصاویر

  مجسمه پنج قوچ Five Rams Statue در Yuexiu Park و در سال ۱۹۵۹ توسط یک مجسمه ساز گوانگجویی ساخته و به نماد شهر گوانگجو تبدیل شد. گوانگجو را شهر قوچ‌ها نیز می‌نامند و این نام برگرفته از افسانه پنج قوچ است که از دیرباز در این شهر سینه به سینه نقل می‌شود.

مجسمه پنج قوچ از اماکن گردشگری شهر گوانجو

داستان از این قرار است که در دوران سلسله ژو (از ۷۰۱ تا ۱۰۴۶ قبل از میلاد) این شهر، شهری بایر و بی آب و علف بود و مردم آن از قحطی رنج می‌بردند تا این که یک روز پنج موجود جاودانی با رداهای رنگی در حالی که هر کدام از آنها یک خوشه بر دهان داشت، سوار بر پنج قوچ به این شهر آمدند. آنها این ۵ خوشه را به مردم دادند و برای آنها زندگی راحت و بدون کمبود غذا آرزو کردند سپس شهر را ترک کرده و قوچ‌های‌شان به سنگ تبدیل شده و در همین شهر باقی ماندند. از برکت این افسانه، شهر گوانجو به یکی از زیباترین و مرفه‌ترین شهرهای کشور چین تبدیل شد.

مجسمه پنج قوچ

بازدید از مجسمه پنج قوچ در شهر گوانجو

اگر قصد بازدید از مجسمه پنج قوچ را دارید:

  • هزینه ورودی: رایگان
  • ساعات بازدید: ۶:۰۰-۲۱:۰۰
  • مسیر: اگر در شهر گوانجو به سر می برید، برای رسیدن به این اثر تاریخی می توانید سوار یکی از اتوبوس‌های شماره ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۲۱, ۲۲, ۲۴, ۴۰, ۵۸, ۸۷, ۱۰۱, ۱۰۳, ۱۰۵, ۱۰۸, ۱۰۹, ۱۱۱, ۱۱۳, ۱۲۴, ۱۸۰, ۱۸۲, ۱۸۵, ۲۱۱, ۲۴۴, ۲۶۵, ۲۷۳ و یا ۳۸۴ شوید و در ایستگاه پارک Yuexiu پیاده شوید.

گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

مشخصات

ساعت بازدید: ۶:۰۰-۲۱:۰۰
محل تهیه بلیط: نیازی به بلیط ندارد
هزینه ورودی: رایگان
نحوه دسترسی: مترو، اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *