گشت و گذار در جاذبه های گردشگری گوانجو

معرفی و تصاویر

شهر گوانجو در کشور چین شهری با آداب و رسوم مختلف و جالب است که اگر با آن ها آشنا باشید و جاذبه های گردشگری گوانجو را به خوبی بشناسید می توانید گشت و گذار دلپذیری در آن داشته باشید.

نوشیدن چای کانتونی در گوانجو

نوشیدن چای کانتونی یک رسم دیرینه و محبوب میان مردم این شهر گوانجو است. این سنت دیرینه از دوران سلسله چینگ آغاز شده و تا به امروز به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌های زندگی افراد این منطقه باقی مانده است؛ تا جایی که افراد هنگام دیدار یکدیگر به جای “صبح بخیر” می‌گویند” امروز چایت را نوشیده‌ای؟”

کشتی سواری در رودخانه مروارید گوانجو

شب‌ هنگام زیبایی رودخانه مروارید، به خاطر روشن شدن چراغ‌های کشتی کروز و انعکاس نور آن‌ها در آب رودخانه دو چندان شده و منظره‌ای فراموش نشدنی را ایجاد می‌کند. مسیر این کشتی کروز از Baietan آغاز شده و به سمت پل گوانگجو در شرق و سپس Baihedong در شمال ختم می‌شود. مسافران کشتی کروز در طی این سفر کوتاه آبی، از نقاط دیدنی بسیار زیادی بازدید می‌نمایند. برخی از کشتی‌های کروز بسیار مجهز بوده و مسافران می‌توانند علاوه بر مشاهده زیبایی‌های تاریخی و طبیعی شهر گوانگجو، اوقات خوشی را نیز در داخل کشتی سپری کنند.

https://www.nilgasht.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86/

خرید در خیابان شان شیا جیولو (Shangxiajiu) از معروف ترین مراکز خرید گوانجو

خیابان Shangxiajiu یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین خیابان‌های تجاری و مراکز خرید در منطقه Liwan و از جذاب ترین جاذبه های گردشگری گوانجو است. در حقیقت این خیابان اولین خیابان تجاری گوانگجو است که در سپتامر سال ۱۹۹۵ با بیش از ۳۰۰ مغازه افتتاح شد. در مقایسه با خیابان‌های مشابه، ‌خیابان Shangxiajiu متنوع‌تر و سنتی‌‌تر است. در این خیابان از فروشگاه‌های بسیار مجلل و گران قیمت گرفته تا مغازه‌ها و رستوران‌های ارزان و سنتی یافت می‌شوند.

معماری ساختمان‌های این خیابان تلفیقی از سبک اروپایی و چینی است. همچنین می‌توانید فهرست متنوعی از خوراکی‌ها و اسنک‌های اصیل کانتونی را نیز در این خیابان امتحان کنید و حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشید با قدم زدن در این خیابان با اصالت، جو فرهنگی و تاریخی آن را احساس کنید.

https://www.nilgasht.ir/%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%88-%da%86%db%8c%d9%86/

بازدید از برج تلویزیونی کانتون در گوانجو

برج دیدبانی/تلویزیونی کانتون، یکی از برجسته‌ترین نقاط گردشگری شهر گوانگجو محسوب می‌شود. این برج به همراه دکل هوایی خود چیزی حدود ۶۰ متر ارتفاع داشته و تا چند سال پیش، رکورد دار بلندترین برج جهان بود. برج کانتون که به دلیل داشتن ساختاری ظریف و منحنی، به برج کمر باریک نیز شهرت دارد شب هنگام و موقع روشن شدن چراغ‌های برج، زیبایی خیره کننده‌ای خواهد داشت. علاوه بر داشتن ظاهر پیچیده و چراغ‌های رنگارنگ، برج کانتون دارای جاذبه‌های گردشگری نفس‌گیر و هیجان‌انگیزی همچون مسیر پیاده روی روی بدنه برج، بلندترین چرخ و فلک جهان و عرضه دیدبانی در ارتفاع ۴۸۸ متری از زمین نیز می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *