// تپه ماه یانگ شو و منظره بی نظیر طاق طبیعی در چین - نیل گشت

تپه ماه یانگ شو و منظره بی نظیر طاق طبیعی در چین

معرفی و تصاویر

تپه ماه Moon Hill، شاهکاری طبیعی بر تپه‌های نزدیک به شهر یانگ شو Yangshuo است. در بالای تپه حفره‌ای گرد وجود دارد که شبیه به ماهی کاملاً روشن است، بنابراین این تپه با نام تپه ماه یانگشو شناخته می‌شود. هنگامی‌که از پای کوه به بالای آن نگاه می‌کنید، می‌توانید منظره‌ای زیبا از ماه را ببینید و زمانی که به قله کوه رسیدید نمایی باشکوه از کل منطقه یانگشو که قله‌های بی‌پایانی دارد زیر پای شماست. پس اگر اهل طبیعت‌گردی، پیاده‌روی و صخره‌نوردی هستید، این منطقه ناب را از دست ندهید.

تپه ماه یانگ شو

 

توصیه هایی برای بازدید از تپه ماه یانگ شو

تپه ماه که در جنوب درخت بزرگ بانیان قرارگرفته تحت تأثیر عوامل طبیعی مانند باد و باران شکل‌گرفته است. هرچقدر که از تپه بیشتر بالا می‌روید، هلال ماه به‌مرور به ماهی کامل تبدیل می‌شود. از طرفی مدتی است که این تپه موردتوجه بسیاری از گردشگران قرارگرفته است، پس به توصیه‌های ما در مورد بازدید از تپه توجه کنید و بهترین تصمیم را بر اساس شرایط خود و همراهانتان در نظر بگیرید.

تپه ماه یانگشو و منظره بی نظیر طاق طبیعی در چین

 

سه راه برای لذت بردن از این منطقه وجود دارد:

  1. پیاده‌روی
  2. کوهنوردی
  3. چرت زدن در دهکده لی

جزییات بیشتر در مورد سه روش بالا را در زیر بررسی کرده‌ایم تا فعالیت موردعلاقه خود را با توجه به علاقه و قدرت بدنی خود انتخاب کنید!

 

پیاده‌روی بر سنگ‌هایی مرمر و رسیدن به به قله تپه ماه یانگ شو

سنگ‌فرش‌های مرمر در مسیر تپه، گردشگرانی را به پیاده‌روی آرام برای کاوشی دقیق از تپه به باقی روش‌ها تشویق کرده است. درواقع ۸۰۰ پله مرمر، شما را به سمت ماه می‌برد و بعد از گذشت حدود یک ساعت، قوسی از ماه برای شما پدیدار می‌شود و استلاکتیت‌هایی با اشکال مختلف در اطراف شما نمایان شده است که افراد محلی بر این باورند که در این مکان افسانه‌ای مربوط به سه شخصیت، به ترتیب پری چانگ، جید خرگوش و جنگنده چوب وجود دارد، پس به افسانه‌ها توجه کنید تا از اوقات فراغت خود لذت کافی را برده و اجازه دهید نسیم ملایم تمامی استرس و خستگی‌های شما را با خود ببرد و از شما دور کند.

تپه ماه یانگشو و منظره طاق طبیعی در چین

 

بهشت عکاسی در تپه ماه یانگ شو

قدم زدن در مسیر مسطح تپه حدوداً ۵ دقیقه زمان می‌برد. بعد از ۵ دقیقه به سکویی می‌رسید که ازآنجا می‌توانید یک زاویه عالی برای عکاسی از ماه داشته باشید و منظره‌ای پانوراما از چشم‌انداز تپه که رو به دهکده است و کل استان یانگشو با کوه‌های پرشکوه و سبز، مزرعه‌ها و صخره‌ها، رودخانه‌ها و خانه‌های روستایی که همه در امتداد هم هستند، برای لذت بردن و عکاسی در اختیار شما هستند.

تپه ماه یانگ شو

این سکو به بهشتی برای عکاسان تبدیل‌شده است. پس گردشگرانی که علاقه‌ای به کوهنوردی یا صخره‌نوردی ندارند می‌توانند با خرید اسنک‌های خوشمزه از دهکده لی و قدم زدن در اطراف، به تماشای زوایا مختلفی از ماه بنشینند.

 

صخره‌نوردی در تپه ماه یانگ شو

تپه ماه به گردشگران با همه توانایی‌ها اجازه لذت بردن از منطقه را داده است. حدوداً ده مکان کوهنوردی و بیش از ۹۰۰ مسیر کوهنوردی در اینجا وجود دارد. قوس غول‌پیکر یکی از معروف‌ترین تکه سنگ‌های این منطقه است که به دلیل شکل خاص قوس، حتی در روزهای بارانی، ناحیه زیر آن به‌ندرت مرطوب می‌شود. در تمام سال کوهنوردان بی‌شماری در همه‌ سطوح، آماتور تا حرفه‌ای برای کوهنوردی به این تپه می‌آیند.

کوهنوردی روی تپه ماه یانگ شو

سالانه جشنواره صعود یانگشو، بزرگ‌ترین جشنواره کوهنوردی در چین و حتی در آسیا در اینجا برگزار می‌شود که هزاران کوهنورد چینی و خارج را به سمت خود می‌کشاند.

نقشه تپه ماه یانگ شو

صعود به تپه ماه از کوهنوردی در مناطق صعب‌العبور به شمار می‌آید. سایت کوهنوردی در بالای تپه قرار دارد و رسیدن به آن در حدود بیست دقیقه طول می‌کشد. در بین مسیرهای موجود که ۱۵ مسیر آن جز بهترین‌ها هستند، اولین مسیر توسط کوهنوردی آمریکایی به نام تاد اسکینر در سال ۱۹۹۲ مورداستفاده قرار گرفت و مسیر شماره ۱۴ یکی از پرطرفدارتان مسیرهای صخره‌نوردی در چین است.

 

بهترین زمان برای بازدید از تپه ماه یانگ شو

تپه ماه در تمامی سال با پوششی گیاهی، سرسبز و تزیین‌شده است و مناظر اطراف آن در هر چهارفصل سال جذاب هستند. بنابراین شما می‌تواند هرزمانی را که دوست دارید برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. اما توصیه ما در تیم گردشگری نیل گشت به شما، سفر به این منطقه در فصل‌های تابستان و پاییز است. سفر تپه ماه در این دو فصل به شما فرصت سفری شگفت‌انگیز به رودخانه لی و قایقرانی با قایق‌هایی از جنس بامبو در رودخانه یولونگ (Yulong) را می‌دهد.

  • ساعات بازدید: ۸:۰۰ – ۱۷:۳۰

رودخانه در کنار تپه ماه یانگ شو

 

چگونه از یانگ شو به تپه ماه برویم؟

با توجه به قوانین کنترل ترافیک که در این منطقه حاکم است، ورود تاکسی، اتوبوس‌های توریستی و اتومبیل‌های شخصی به این منطقه ممنوع است؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما، محبوب‌ترین راهی که مردم محلی انتخاب می‌کنند، یعنی دوچرخه‌سواری است که حدوداً از مرکز شهر تا تپه ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. هنگام دوچرخه‌سواری در طول مسیر جاذبه‌های گردشگری زیادی به چشمتان می‌خورد که مهم‌ترین آن‌ها درخت بزرگ بانیان است.

همچنین اتوبوس‌های گشت‌وگذاری وجود دارد که در هر مکان دیدنی توقفی کوتاه دارد؛ بنابراین می‌توانید راه دیگر برای رسیدن به تپه ماه، پیاده‌روی در ط امتداد مسیر رودخانه یولونگ به سمت پل گونگ نونگ است و سپس برای رسیدن به تپه چنددقیقه‌ای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به سمت جنوب غربی دارید.

نکته مهمی که وجود دارد، دوری مسیر تپه ماه است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده بهتر از زمان خود در سفر از این تپه در طول مسیر و رفتن به مکان‌های دیدنی دیگر، بازدید کنید. پس اگر به بازدید از تپه ماه بدون خستگی و تغییر مسیر با وسایل نقلیه دارید با مراجعه به مشاوران حرفه‌ای ما و تماس با ما می‌توانید از خدمات گردشگری ویژه‌ای برخوردار شوید.

نویسنده: بهاره سادات هادوی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.