معبد لایفنگ شهر هانگژو چین

معرفی و تصاویر

معبد لایفنگ Leifeng بنایی ۶ ضلعی است که در ۵ طبقه و از آجر و چوب ساخته شده است. این ساختمان که در ساحل جنوبی دریاچه west و بر فراز تپه Sunset بنا شده به نام معبد “Huangfei” نیز شناخته می‌شود. معبد Leifeng در سال ۹۶۵ پس از میلاد، به دستور پادشاه Qian Chu و به مناسبت تولد فرزند پسر او ساخته شد. این معبد یک مرتبه در سال ۱۹۲۴ فرو ریخت و چندین سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ بازسازی شد.

افسانه هایی درباره معبد Leifeng شهر هانگژو

معبد لایفنگ Leifeng شهرت خود را مدیون داستان عاشقانه‌ای به نام “افسانه مار سفید” است. نقل است که در دوران سلسله Song، یک مار ماده سفید به نام Bai Suzhen خود را تبدیل به زنی زیبا کرده و با سفر به دنیای انسان‌ها، شروع به انجام اعمال نیک کرد. پس از مدتی، Bai Suzhen با محقق جوانی به نام Xu Xian ازدواج کرد تا اینکه راهبی به نام Fa Hai وارد ماجرا شد و از ازدواج انسان‌ها با ارواح جلوگیری کرد. Fa Hai تمام تلاش خود را انجام داد و موفق شد مار سفید را داخل چاه معبد Leifeng بیندازد.

تاریخچه معبد لایفنگ هانگژو

معبد Leifeng که در سال ۹۷۵ پس از میلاد ساخته شد، در طول جنگ‌های دوران حکومت سلسله سانگ شمالی آسیب‌های بسیار زیادی دید. این معبد بعدها و بین سال های ۱۱۹۵ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد توسط سلسله سانگ بازسازی شد. معبد بازسازی شده، ظاهری بسیار زیبا پیدا کرد به خصوص که تصویر آن در آب دریاچه west نیز منعکس می‌شد و زیبایی آن را دوچندان می‌نمود. این معبد و انعکاس آن در دریاچه west یکی از ده چشم انداز زیبای دریاچه west محسوب می‌شود.

در دوران سلسله مینگ، این معبد تقریبا نابود شد. در طول حکومت امپراطور Jiajing، مهاجمان ژاپنی به شهر هانگژو حمله کرده و این بتکده را به آتش کشیدند. در اواخر سلسله چینگ، خرافاتی درباره معجزات آجرهای این بتکده و تاثیر شفابخش آنها دهان به دهان گشت و باعث شد آجرها و کتیبه‌های بودایی این معبد به سرقت برده شوند. معبد Leifeng در آگوست سال ۱۹۲۴ به شدت آسیب دید و در نهایت فرو ریخت.

معبد کنونی در سال ۲۰۰۲ با کمک و همیاری مردم بازسازی شد و به شکلی که امروزه دیده می‌شود در آمد.

اگر قصد بازدید از معبد Leifeng را دارید

هزینه ورودی: ۴۰RMB

ساعات بازدید: ۷:۰۰-۲۰:۳۰

مسیر: با استفاده از یکی از اتوبوس‌های شماره K4, K808, Y1, Y3, J5, 822, K822, Y7, K504, Y6, Y9 می‌توانید به راحتی به این محل بروید.