// مراکز خرید هانگژو؛ آشنایی با پاساژهای لوکس و بازار محلی هانگژو - نیل گشت

مراکز خرید هانگژو؛ آشنایی با پاساژهای لوکس و بازار محلی هانگژو

هانگژو یکی از شهرهای توریستی، تجاری و تفریحی چین است که هر ساله گردشگران خارجی بسیاری از آن دیدن می‌کنند. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و بازارگردی یکی از تفریح‌های شما محسوب می‌شود، با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین مراکز خرید هانگژو آشنا کنیم.

مراکز خرید هانگژو

هانگژو یکی از شهرهای توریستی چین است که به واسطه‌ جاذبه‌های باستانی که در آن قرار گرفته، زبانزد همه مسافران و گردشگران است. با این حال، نمی‌توان مراکز خرید و بازارهای این شهر را نادیده گرفت.

شاید بازارگردی، فعالیت چشم‌گیری در برابر بازدید از مکان‌های تاریخی – فرهنگی و جاذبه های گردشگری هانگژو به‌ نظر نیاید، اما پس از دیدن مراکز خرید مدرن این شهر، نظرتان تغییر خواهد کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا با بهترین مراکز خرید هانگژو آشنا شوید.

۱. منطقه وولین

میدان وولین (Wulin Square) یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید هانگژو است و انواع و اقسام برندها در این ناحیه پیدا می‌شود. عمارت هانگژو (Hangzhou Mansion) و فروشگاه این تایم (Intime Department Store) از محبوب‌ترین مراکز خرید منطقه وولین میان مردم خود این شهر هستند.

در این مراکز خرید می‌توانید محصولات برندهای لوکس غربی همچون لویی ویتون، شنل، هرمس، گوچی و دیگر برندها را پیدا و خریداری کنید. فروشگاه بزرگ هانگژو (Hangzhou Department Store) نیز گزینه‌ای عالی برای بازارگردی است که تخفیفات قابل‌توجهی ارائه می‌دهد.

تنوع رستوران‌ها در این منطقه به‌گونه‌ای است که خیال شما را با هر ذائقه غذایی که دارید، راحت می‌کند. پس از یک بازارگردی طولانی، می‌توانید سراغ انواع رستوران‌های ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی و البته چینی رفته و در حین لذت‌بردن از کیفیت آنها، کمی استراحت کنید.

  • آدرس عمارت هانگژو: 1 Wulin Square, Hangzhou
  • آدرس فروشگاه این تایم: 530 Yan’an Road, Hangzhou
  • آدرس فروشگاه بزرگ هانگژو: 546 Yan’an Road, Hangzhou
منطقه وولین
منطقه وولین

۲. منطقه هوبین

مرکز خرید هوبین (Hubin Shopping District)، یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای بازارگردی است که انواع پاساژها و فروشگاه‌های برندهای لوکس در آن قرار دارد. دریاچه غربی هانگژو در پس‌زمینه این مرکز خرید، جلوه‌ای زیبا به‌وجود آورده است.

معروف‌ترین ناحیه این مرکز خرید، مجموعه بوتیک‌های بین‌المللی هوبین (Hubin International Boutique Compound) است که از ۳۴ بوتیک طراحان مد بین‌المللی تشکیل شده است. این مجموعه با ارائه محصولات برندهای فراری، آرمانی، هرمس، دولچه گابانا و امگا، مشتریان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. 

  • آدرس: West Lake Times Square 27 Qingchun Road, Hangzhou
  • آدرس مجموعه بوتیک‌های بین‌المللی هوبین: 129 Pinghai Road, Shangcheng District, Hangzhou

منطقه هوبین

۳. خیابان هفانگ

خیابان هفانگ (Hefang Street)، در نزدیکی دریاچه غربی قرار دارد و برعکس باقی مراکز خرید معرفی‌شده، حال و هوای غربی ندارد. انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و چای‌خانه‌های قدیمی که در دل ساختمان‌هایی با معماری سنتی جای گرفته‌اند، در این خیابان به چشم می‌خورند. این خیابان، مکانی ایدئال برای خرید سوغاتی و یادگاری است و می‌توانید انواع جواهرات یشم، مروارید، ابریشم هانگژو، دست‌سازه‌های محلی، اسباب بازی، داروهای سنتی چینی و غذای محلی را در خیابان هفانگ پیدا کنید. 

این خیابان همچنین مکانی فوق‌العاده برای گردشگران خارجی است؛ چرا که می‌توانید از نزدیک با فرهنگ و سنت‌های باستانی هانگژو آشنا شوید. مشهورترین فروشگاه‌ها و رستوران‌های خیابان هفانگ عبارت‌اند از:

  • Wangjixing Fan Shop
  • Wangruixing Restaurant
  • Weng Longsheng Tea Shop

۴. خیابان وولین

خیابان وولین (Wulin Road) با دارابودن بیش از ۱۰۰۰ بوتیک، بهشت خانم‌هایی است که به مد علاقه دارند. افرادی که تابع مد روز هستند، دائما برای خرید لباس به این خیابان مراجعه می‌کنند. خیابان وولین بیش از ۱.۵ کیلومتر درازا دارد و بیشتر فروشگاه‌های آن، لباس‌های زنانه عرضه می‌کنند. اگر برای گردش در این خیابان زمان کافی بگذارید، فروشگاه‌های فوق‌العاده‌ و همچنین رستوران‌های باکیفیت پیدا خواهید کرد.

۵. بازار شبانه ووشان

هنگام سفر به چین، نباید گردش‌های شبانه را از دست بدهید. بازار شبانه ووشان (Wushan Night Market) یکی از بهترین مقاصد برای لذت‌بردن از شب‌های سرزنده هانگژو است. فرقی نمی‌کند برای خرید به این بازار مراجعه کنید یا برای گشت‌وگذار، در هر صورت از تجربه خود پشیمان نخواهید شد. کمی پیش از غروب، حدود ۴۰۰ غرفه پر از لوازم مختلف اعم از لباس، سوغاتی‌های د‌ست‌ساز و عتیقه‌جات، شروع به کار می‌کنند. حواستان باشد در بازار ووشان، چانه‌زدن را از یاد نبرید! برای دسترسی به این بازار، باید پس از ساعت ۵ عصر به آدرس زیر مراجعه کنید:

  • آدرس بازار شبانه ووشان: Yuewang Road, Shangcheng District, Hangzhou

۶. خیابان Southern Song Imperial

خیابان Southern Song Imperial با طول ۴۱۸۵ متری، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر هانگژو است که در دوران سلسله Song ساخته شده. در این خیابان علاوه بر خرید سوغات اصیل هانگژو، از تماشای ساختمان‌های به جا مانده از دوران باستان نیز بهره مند خواهید شد.

  • آدرس: خیابان طویل Southern Song Imperial از دروازه شمالی Huangcheng تا جنوب جاده Fengqi امتداد داشته و از میان دروازه Chaotian، اواسط جاده Zhongshan، شمال جاده Zhongshan و پل Guanqiao عبور می‌کند.
  • مسیر: با یکی از اتوبوس های شماره ۲۵, ۳۵, ۱۸۷, ۲۱۲, ۴۰۴, K25, K327, K35, K850, Y8 به ایستگاه Yushan بروید.

خیابان Southern Song Imperial

۷. خیابان Xinhua Featured Silk

خیابان Xinhua Featured Silk در مرکز شهر هانگژو قرار دارد. این خیابان ۱۱۵۰ متری، درواقع یک فروشگاه بزرگ محصولات درجه یک ابریشمی در هانگژو است.

  • آدرس: جاده Xinhua
  • مسیر: سوار یکی از اتوبوس‌های شماره ۸, ۱۱, ۲۸ بشوید و به خیابان Xinhua بروید.

 

معرفی سوغاتی های شهر هانگژو

تاکنون با مهم‌ترین مراکز خرید هانگژو آشنا شدیم. در این مراکز می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنید. اما اگر قصد خرید سوغاتی از هانگژو را دارید، بهتر است قبل از خرید، با سوغاتی‌های معروف این شهر آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بدون شک داشتن اطلاعت سوغات و مراکز خرید هانگژو در کنار هم، کار شما را برای خرید در این شهر زیبا راحت‌تر خواهد کرد.

سوغاتی‌های معروف شهر هانگژو چین بسیار گسترده است که از میان آنها می‌توان به پارچه‌های ابریشمی، چای سبز مخصوص، چای گل‌داوودی و صنایع هنری قلابدوزی اشاره کرد.

۱. پارچه‌های ابریشمی شهر هانگژو

پارچه‌های ابریشمی شهر هانگژو به دلیل داشتن طرح‌های زیبا و منحصربه‌فرد، رنگ‌های رویایی، کیفیت بالا و نرمی فوق‌العاده در سرتاسر جهان مشهورند. از جمله محصولات تولید شده توسط این پارچه‌ها می توان به چتر، تابلوهای نقاشی و بادبزن‌های دستی ابریشمی اشاره کرد که جزو محبوب‌ترین خریدهای گردشگران خارجی محسوب می‌شوند.

اگر قصد خرید ابریشم اصیل و با کیفیت هانگژو را دارید حتما سری به “شهر ابریشم چین” در شهر هانگژو بزنید.

  • آدرس: جاده Xinhua، شماره ۲۱۷
  • تلفن: ۰۵۷۱-۸۵۱۰۰۱۹۲, ۰۵۷۱-۸۵۱۹۳۴۷۶
  • مسیر: با اتوبوس شماره ۳۰ به Xinhua Lukou بروید.

۲. چای سبز Longjing

چای، بخش مهمی از فرهنگ کشور چین را تشکیل می‌دهد. در شهر هانگژو، یکی از بهترین انواع چای سبز با نام چای “Longjing” عرضه می‌شود که نه تنها در این منطقه، که در کل جهان نیز شهرت دارد. برای خرید چای درجه یک Longjing به روستای Longjing Tea بروید.

  • آدرس: این روستا در جنوب غربی دریاچه west و در میان کوهستان قرار دارد.
  • مسیر: از هانگژو با اتوبوس شماره ۲۷ به ایستگاه Longjing بروید.

۳. چای گل داوودی هانگژو (Hangzhou Chrysanthemum)

چای گل داوودی شهر هانگژو را می‌توان در دسته چای‌های گیاهی بسیار مفید جای داد و از جمله خواص آن می‌توان به افزایش قدرت بینایی و کاهش فشار خون اشاره کرد.

گل داوودی یکی از گیاهان دارویی سنتی کشور چین محسوب می‌شود. از میان ۴ نوع گل داوودی موجود در این کشور، گل داوودی هانگژو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تا جایی که چای این گل را، هم تراز چای سبز Longjing می‌دانند. این چای گیاهی به راحتی در اکثر فروشگاه ها و سوپر مارکت‌های هانگژو یافت می‌شود.

۴. هنر قلابدوزی هانگژو

هنر زیبای قلابدوزی شهر هانگژو در دوران سلسله Han  (۲۰۳ قبل از میلاد-۲۲۰ پس از میلاد)  آغاز شد و در دوران سلسله Song (960- 1279) به اوج شکوفایی رسید. در دوران باستان، هنر قلابدوزی به دو دسته درباری و عامه تقسیم‌بندی می‌شد. قلابدوزی درباری مخصوص اشراف و بزرگان بود و گلدوزی عامی با طرح‌هایی از خفاش، گوزن و مرغ ماهی‌خوار روی ملافه‌ها و بالش‌ها دوخته می‌شد. قلابدوزی هانگژویی، هنری بسیار ظریف و ارزشمند است که امروزه با طرح‌هایی از منظره دریاچه west، گل صد تومانی، اژدها، طاووس و… دوخته می‌شود.

سخن پایانی

اگر هنگام سفر به هانگژو زمان کافی دارید، حتما بازارگردی را در برنامه‌های خود قرار دهید. با گردش در مراکز خرید و بازارهای این شهر، بیشتر با فرهنگ مردم بومی آشنا می‌شوید و همچنین می‌توانید با دست پر از سفر برگردید. اگر قصد خرید سوغاتی مختص هانگژو دارید، ابریشم، چای هانگژو و بادبزن دست‌ساز گزینه‌هایی بی‌نظیر هستند که از قدیم‌الایام از صنایع مشهور این شهر بوده‌اند.

برگرفته از: chinatours

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.