// معرفی شهر زیبای استنلی هنگ کنگ - نیل گشت

معرفی شهر زیبای استنلی هنگ کنگ

معرفی و تصاویر

استنلی، شهری زیبا در جنوب جزیره هنگ کنگ است. این شهر در شرق خلیج ریپالس و در غرب Shek O peninsula قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری هنگ کنگ محسوب می‌شود. این شهر در گذشته محلی کم جمعیت و خلوت بود اما امروزه تعداد مجموعه‌های مسکونی آن روزبه‌روز در حال افزایش است و در هر گوشه و کنار آن، ویلاهای لوکس و مجهز مثل قارچ سر از زمین بیرون می‌آورند! شهر استنلی سواحل آفتابی بسیار زیبایی دارد که این سواحل در کنار معماری منحصر به فرد شهری و مراکز خرید متنوع و زیاد، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری آسیا تبدیل کرد‌ه‌اند.

بازار استنلی شهر هنگ کنگ

بازار استنلی (Stanley Market) نیز که در شمال غربی Stanley Peninsula قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی هنگ کنگ به شمار می‌رود که نمونه‌ای زنده از بازارهای رو باز سنتی هنگ کنگ است. در این بازار انواع محصولات از سوغاتی‌های اصیل محلی گرفته تا لباس، اسباب بازی، زیور آلات، چمدان، نقاشی و صنایع دستی کشور چین را می‌توان یک جا پیدا کرد. گشت‌وگذار در بازار روز استنلی بدون سر زدن به مرکز خرید شش طبقه آن لفطی نخواهد داشت. اینجا بهشت دوستداران خرید کردن است؛ جایی که از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را می‌توان با کیفیتی بالا و قیمتی ناچیز به راحتی تهیه کرد. ساعات کار این بازار از ۱۰ صبح تا ۱۹ شب است و بهتر است بدانید که این بازار همیشه شلوغ و پرتردد بوده و در تعطیلات آخر هفته این شلوغی به اوج خود می‌رسد.

نکات مهم در سفر به شهر استنلی هنگ کنگ

اگر قصد سفر به هنگ کنگ را دارید، به هیچ وجه شهر استنلی را از قلم نیندازید و این نکات را درباره این شهر به یاد داشته باشید؛

جنوب هنگ کنگ، شرق خلیج ریپالس و غرب Shek O peninsula

عکس‌هایی که شما را وادار به بازدید از هنگ کنگ می‌کند

مسیر دسترسی شهر استنلی هنگ کنگ:

  • از Central Exchange Square: سوار یکی از اتوبوس‌های خط ۶, ۶A, 6X, 260 و یا ۶۶ شوید.
  • از Cyberport: با اتوبوس شماره ۷۳ به استنلی بروید.
  • از ایستگاه Sai Wan Ho: با اتوبوس شماره ۱۴ به این محل برسید.
  • از Tsim Sha Tsui: با اتوبوس شماره ۹۷۳ و یا با استفاده از مترو به ایستگاه Admiralty بروید و بعد از آن با اتوبوس شماره ۶۲۹ به استنلی برسید.
  • از خیابان Tang Lung در Causeway Bay: با یکی از اتوبوس‌های شماره ۱۶M و یا ۴۰ به این محل بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.