موزه تاریخ شانگهای

معرفی و تصاویر

موزه تاریخ شانگهای زیر برج رادیو تلویزیون مروارید شرق شانگهای واقع شده و در سال ۱۹۸۳ تأسیس و در تاریخ ۲۷ می (MAY) 1984 برای بازدید عموم افتتاح گردیده است. این موزه با توجه به انعکاس توسعه شانگهای و محیط اطراف آن از هر جنبه و به نمایش گذاشتن ۱۳۰۰ اثر مصنوعی، ادبی و تصاویر بسیار فراگیر است. این موزه یک تصویر کلی از شانگهای را به نمایش گذاشته است.

جزئیات موزه تاریخ شانگهای

نمایش تاریخ شانگهای به سابقه بیش از ۶ هزار سال می‌رسد، این تاریخچه شامل فرهنگ ماجیابینگ، فرهنگ سانگز و فرهنگ لیانگژو است. این موزه همچنین به سالن‌های جهانی اول در سال ۱۸۴۰ هنگامی که به شانگهای جنگ تحمیل شد و پس از آن دچار استعمار گردید بر می‌گردد.

موزه تاریخ شانگهای

آماده سازی موزه تاریخ شانگهای به سال ۱۹۵۴ برمی‌گردد که در ابتدا با ۵ سالن شروع به کار کرد و پس از گذشت زمان دستخوش تغییرات و توسعه حاضر گردید. این موزه ۵ بخش اصلی دارد که بر توسعه شهر شانگهای در گذر زمان می‌پردازد. هم اکنون این موزه مجموعه‌ای از مصنوعات و دیگر آثار را در ۱۵ دسته‌ی طبقه‌بندی شده‌ی خود جای داده است. نقاشی و خوشنویسی – طلا و فلزات – چینی – صنایع دستی – مهر و موم – کالاهای فرهنگی – چاپ – منسوجات – حکاکی روی سنگ – ارز – عکس – برش کاغذ – تمبر – اقلام متفرقه و …

موزه تاریخ شانگهای

این موزه که از نظر ظاهر و فضای داخلی، در شبیه به صدف حلزون طراحی و اجرا شده است. طرحی که از خلوص طبیعت نشأت گرفته و با اهداف موزه هماهنگ است. ساختار این موزه به شکلی طراحی شده که از بخش فوقانی شروع و به شکل مارپیچ به بخش انتهایی ختم می‌شود. اگر از بالا به این موزه نگاه کنیم، استخری تخم مرغی شکل را می‌بینید که توسط چمنزاری سبز، احاطه شده است.

موزه تاریخ شانگهای

مهمترین و مشهور ترین مجموعه های موزه تاریخ شانگهای

ظروف سنتی، چینی، یشم، ظروف طلا و نقره، نوشته‌جات، ارز، کتاب‌ها، آراء انتخابات و دیگر اشیاء تاریخی می‌باشد.

نکات مورد نیاز برای بازدید از این موزه

  • ادرس: شانگهای منطقه پودونگ، برج رادیو تلویزیونی مروارید شرق
  • ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۹:۳۰ بعدازظهر

مشخصات

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۲۱:۳۰
محل تهیه بلیط: نیازی به بلیط ندارد
هزینه ورودی: رایگان