جوجیاجیائو، شهر روی آب

معرفی و تصاویر

جوجیاجیائو Zhujiajiao Water Town شهری بر روی آب است که در فاصله ۴۷ کیلومتری شهر شانگهای واقع شده است و با نام مستعار روستای آبی جوجیاجیائو Zhujiajiao Water Village نیز شناخته می شود. این شهر ویژه و سنتی در منطقه کینگپو در جنوب رودخانه یانگتزه واقع شده است و قدمت ان به ۱۷۰۰ سال گذشته برمیگردد. پس اگر در هنگام سفر به شانگهای چین، زمان شما محدود است، بهترین گزینه برای دیدن جایی خاص و زیبا در اطراف این شهر، دیدن شهر باستانی، آبی و زیبای جوجیاجیائو است که پل‌های بسیار قدیمی و زیبایی دارد. قایق‌سواری در رودهای شهر یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. این شهر مانند مرواریدی روشن در بین دریاچه‌ها و کوه‌های منطقه می درخشد.

جوجیاجیائو شهر روی آب

جوجیاجیائو شانگهای، ونیز شرق

جوجیاجیائو با یک نام زیبای دیگر “مروارید جریان” نیز شناخته می‌شود. این شهر بیشترین شهرت را در میان چهار شهر باستانی موجود در شانگهای دارد. پل‌های قدیمی و منحصربه‌فرد در میان نهرها، رودخانه‌های کوچک و درختان بید و خانه‌هایی با حیاط‌های زیبا، همه این موارد شلوغی شهر بزرگ مدرن را به دنیایی کاملاً جدید پر از عتیقه، اوقات فراغت و آرامش وصل کرده است. پس با ما همراه باشید تا به ونیز چین یا ونیز شرق سر بزنیم و اطلاعاتی را در مورد این منطقه زیبا گردشگری در اختیار شما قرار دهیم. بهتر است که برای گردش در جوجیاجیائو اطلاعات کافی داشته باشید.

جوجیاجیائو شهر روی آب

جوجیاجیائو به دلیل کانال‌های آبی فراوان، محل عبور و مرور کشتی‌های زیادی بوده است که باعث شده است این شهر به شهری تجاری تبدیل شود. این شهر باستانی دارای آبراه‌های فراوان، ۳۶ پل باستانی و اقامتگاه‌هایی به سبک چینی است. این شهر به “ونیز شانگهای” نیز شهرت دارد. ساختار دوست داشتنی شهر شامل: آبراه ها،پل های صخره‌ای گرد،خیابان‌های قدیمی که با سنگ و سیمان بنا شده اند و بیش از ۱۰۰۰۰ ساختمان که به سلسه مینگ (۱۶۴۴-۱۳۶۸) و کوئینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) برمی‌گردد. این شهر یکی از شهرهایی است که به خوبی از آثار باستانی آن محافظت شده‌است.

جوجیاجیائو شهر روی آب

پل‌های شهر آب جوجیاجیائو

گفته می‌شود که بازدید از شهر آبی جوجیاجیائو بدون دیدن پل‌ها به این معنی است که شما هیچ‌گاه در جوجیاجیائو نبوده‌اید! پل‌های این منطقه در زمان سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند. شهر قدیمی جوجیاجیائو توسط ۳۶ دهانه ظریف در شکل‌ها و سبک‌های مختلف، از چوبی تا سنگ‌های مرمر به هم متصل شده است.

پیاده‌روی در امتداد بی داجی (خیابان شمالی)

BeiDajie

۹ خیابان قدیمی در جوجیاجیائو وجود دارد که در میان آن‌ها خیابان شمالی بهترین خیابانی است که از نظر باستانی حفظ شده است و قدمت ساختمان‌های آن مربوط به سلسله کینگ طی سال‌های ۱۶۱۲ تا ۱۹۴۴ است. امروزه تعداد زیادی رستوران و کافی‌شاپ در دو طرف خیابان ساخته شده است. شما می‌توانید با قدم زدن در طول خیابان و دیدن ساختمان‌های قدیمی، میان وعده‌های محلی را امتحان کنید و در گوشه و کنار خیابان استراحت کنید.

جوجیاجیائو شهر روی آب

بازدید از باغ کژی یوان در جوجیاجیائو

این باغ در لبه شمالی منطقه قدیمی در خیابان پجینگ است و قدمت آن به سال ۱۹۱۲ باز می‌گردد. کلمه کژی به معنای یادگیری است. در این مکان کلاس‌هایی آموزشی در مورد گیاه‌شناسی برگزار می‌شود. این باغ با نام Wenqin، “باغ خانوادگی ما” نیز نام‌گذاری شده است.

جوجیاجیائو شهر روی آب

این منطقه از یک تالار اصلی، یک باغ و یک تپه مصنوعی تشکیل شده است. این برج دیدنی بنایی ۵ طبقه است که دارای یک قسمت تابستان نشین در پشت‌بام است. برج بلندترین سازه شهر باستانی جوجیاجیائو است.

جوجیاجیائو شهر روی آب

مناطق دیدنی در اینجا فقط نمونه‌ای از جاذبه‌های زیبای شهر آبی جوجیاجیائو است. خطوط باریک قدیمی، سنگفرش‌های سنگی عجیب‌وغریب در کنار رودخانه و اقامتگاه‌های قدیمی باعث می‌شود تا لحظاتی زیبا و هیجان‌انگیز را در این منطقه تجربه کنید.

اداره پست سلسله کینگ

در خیابان جیائو، ساختمانی وجود دارد که به معروف‌ترین سازه زمان خود معروف است. این ساختمان، اداره پست مربوط به سلسله کینگ است. نمایشگاهی که در این مکان برگزار شده است بامبوها و کارت‌پستال‌های عتیقه‌ای از شانگهای قدیمی وجود دارد که حروف قدیمی چینی بر روی آن نوشته شده است.

جوجیاجیائو شهر روی آب

در شهر جوجیاجیائو از چه بازدید کنیم؟

همچون دیگر شهرهای ابی در این منطقه،جوجیاجیائو تعداد بیشماری از مناطق تاریخی و باغ های شخصی است،این اماکن در بین سلسله های مینگ و کوئینگ طراحی و ساخته شده اند.پل فانگ شنگ،باغ کژی و معبد بودایی یوآنجین مشهور ترین اماکن در بین مکانهای مشهور هستند. شهر جوجیاجیائو دارای آثار معماری شگرفی است که باید توسط هر شخص علاقمند به هنر بازدید گردد.

جوجیاجیائو شهر روی آب

  • از پل فنگ شنگ (Fangsheng) بازدید کنید.
  • پل Fangsheng طولانی‌ترین، بزرگ‌ترین و بلندترین پل سنگی است که دارای پنج دهانه در منطقه شانگهای است. این پل در سال ۱۵۷۱ ساخته شده است و یک لوح سنگی به نام اژدها گیت استون بر روی آن قرار دارد که با ۸ اژدهای پیچشی محاصره شده و مروارید درخشانی بین آن‌ها حک شده است. در بالای این پل ۴ شیر سنگی سبک نیز به چشم می‌خورد.

جوجیاجیائو شهر روی آب

  • یکی از راه‌های پیشنهادی ما برای بازدید از پل‌های منطقه، گشت‌وگذار توسط قایق است. قایق‌های کوچکی که در رودخانه قرار دارند ظرفیتی برای جابه‌جایی ۵ بزرگ‌سال و ۶ کودک را دارند.
  • پل لنگ (پل Veranda) که با نام پل Huimin معروف است، تنها پل چوبی و برجسته‌ترین دهانه شهر آبی جوجیاجیائو است. این پل دارای نوارهای چوبی در دو طرف و تاج‌های پشتی، درست مانند یک راهرو باریک است.

جوجیاجیائو شهر روی آب

سفری دریای در جوجیاجیائو

گاندولاهای کوچک را می‌توان در جای‌جای شهر مشاهده کرد. هر گاندولا می‌تواند ۶ نفر را در خود جای دهد. یا گاندولاها می‌توان دو نوع سفر با مسافت کوتاه و طولانی را تجربه کرد.

  • سفر کوتاه‌مدت مسافران را از کانال اصلی بالا و پایین می‌برد که حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • سفر دریایی با مسافت طولانی در سراسر شهر اتفاق می‌افتد.

جوجیاجیائو شهر روی آب

اسکله‌های فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها خود را به قایق‌ها برسانید:

  • پل فنگ شنگ (Fangsheng (放生 桥))
  • پل کژی یوان (Kezhi Yuan (课 植 园))
  • معبد خدایان (God Temple (城隍庙))

 

چگونه از شهر شانگهای به شهر باستانی جوجیاجیائو برویم؟

  • ساعات بازدید: ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

دسترسی به شهر باستانی جوجیاجیائو از مرکز شهر شانگهای

  • مترو: خط ۱۷ مترو شانگهای را سوار شوید و در ایستگاه جوجیاجیائو Zhujiajiao پیاده شوید. حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در پیش رو دارد.
  • اتوبوس: یکی از راه‌های رسیدن به جوجیاجیائو استفاده از اتوبوس‌های توریستی است که هر روز صبح از استادیوم شانگهای (دروازه ۵) یا استادیوم هانگ کو عبور می‌کند.
    همچنین در ایستگاه اتوبوس Pu qytet Road، اتوبوس‌های ارزان قیمتی وجود دارد که شما را به مقصد می‌رساند.
    از خط اتوبوس Hùzhū Gāosù Kuàixiàn نیز می‌توانید برای رسیده به مقصد استفاده کنید. رسیدن به مقصد با اتوبوس‌ها در حدود یک ساعت زمان می‌برد.
    خط ویژه شانگهای – زوجیاجیائو در خیابان لائوچنگ دو و خیابان یان آن و در ایستگاه زوجیاجیائو پیاده شوید.
    اتوبوس بین ساعت ۱۷:۴۵ تا ۷ هر ۱۰دقیقه یکبار و بازگشت از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۵:۵۰ بهترین دسترسی را از رزرویشن هتل یا اقامتگاه بپرسید.

جوجیاجیائو شهر روی آب

دسترسی به شهر باستانی جوجیاجیائو از فرودگاه بین‌المللی پودونگ

  • با اتوبوس‌های شاتل یا خط ۲ مترو از فرودگاه Hongqiao بروید، سپس به ایستگاه مترو بروید و از آنجا مسیر مترو ۱۷ را طی کنید و در ایستگاه Zhujiajiao پیاده شوید. این مسیر حدوداً ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد.

نویسنده: بهاره سادات هادوی

مشخصات

هزینه ورودی: رایگان (قایق سواری و استفاده از امکانات هزینه دارد)
نحوه دسترسی: مترو، اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *