// صومعه یشم بودا شانگهای - نیل گشت

صومعه یشم بودا شانگهای

معرفی و تصاویر

صومعه یشم بودا یکی از مشهورترین معابد مذهبی بوداییان به شمار می‌رود که در شانگهای که شهری مدرن و شلوغ می‌باشد واقع شده است. این معبد سالانه توجه شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را در طول سال نو چینی به خود جلب می‌نماید. این معبد برگزارکننده تعداد زیادی از مراسم‌های مذهبی است. همزمان با ورود در این معبد، شهر شلوغ پشت سر گذاشته می‌شود و این معبد به عنوان سرزمین پاک در شهر شلوغ توصیف شده است. ساختار اصلی و مشهور معبد چنین است: سالن بزرگ دو اجرا، سالن ماهاویرا، برج یشم بودا، سالن کاوان – یین، سالن آمبیتابح، سالن تانگ، سالن غذاخوری و سالن بودای خوابیده.

تاریخچه صومعه یشم بودا در شانگهای

در ابتدا این معبد در سال ۱۸۸۲ ساخته شد و به نام دو مجسمه‌ی بودایی یشمی نام‌گذاری شده است. مجسمه کوچکتر در سال ۱۹۸۲ توسط مونک هویجن از برمه و مجسمه بزرگتر در سال ۱۹۸۰ توسط ژنشان از سنگاپور وارد شده است. داستان بدین صورت است که یک بودا که اهل پوتوشان بوده از طریق تبت به میانمار سفر کرده است، مجسمه بودا را به مکان کنونی برگردانده و جهت ساخت و ساز یک معبد به دنبال جمع‌آوری اعانه رفته است.

صومعه یشم بودا

ساختار صومعه یشم بودا

یشم سفید روشن و درخشان به مجسمه بودا زیبایی و تقدس خاصی می‌بخشد. در معبد تعداد زیادی از آثار ذی‌قیمت همچون نقاشی و نوشته‌جات در مسیر سالن‌های مختلف وجود دارد. مجموعه چینی‌های چشم‌گیر مجسمه منقوش و حکاکی شده موجب زیبایی و جذابیت بیشتر مجسمه گردیده است.

شینتیاندی شانگهای چین

معبد بودای یشمی به علت معماریش که بسیار جدید و به سبک استاندارد سلسله سانگ ساخته شده است مشهور نیست. هر دو بودا که از یشم سفید در برمه ساخته شده اند بیانگر شخصیت بودای تاریخی شاکیامونی هستند.

بودای تاثیرگذارتر بودای نشسته است، ۲ متر قد، ۲۰۵ کیلوگرم وزن که با سنگ‌های نیمه قیمتی آذین شده است. مجسمه دیگر مجسمه ۱ متری بودای خوابیده است که تصویری زیبا و متین دارد..

صومعه یشم بودا

نکات مورد نیاز برای بازدید از این صومعه

  • مکان: شانگهای شمال غرب، منطقه پوتو، خیابان آن یوان شماره ۱۷۰
  • ساعات بازدید: ۸:۱۰-۴:۳۰
  • ارزیابی: یکی از چشمگیر ترین معابد شانگهای در طول بیش از ۱۰۰ سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.