معبد جینگ آن شانگهای

معرفی و تصاویر

معبد جینگ آن یکی از معروف‌ترین معابد شانگهای است. این معبد در غرب خیابان نانجینگ درمنطقه‌ای شلوغ و پر جمعیت واقع شده است. در سال ۱۹۸۳ این معبد به عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت گردیده است.

 

تاریخچه معبد جینگ‌آن

تاریخچه ساخت این معبد به سه دوره سلطنت امپراتوری بین سالهای ۲۲۰ تا ۲۸۰ با سابقه بیش از ۷۸۰ سال برمی‌گردد. پس از گذراندن تاریخ و پس از گذشت سال‌های متمادی این معبد دست‌خوش تغییرات و تحولات خاصی گردیده است و نهایتا در سال ۱۹۹۰ برای بازدید عموم افتتاح گردیده است. معبد قدیمی ۸ منظره داشت و برای مردم آن زمان بسیار مشهور بود. متاسفانه ۷ مورد از این مناظر به علت ساخت و ساز اطراف آن از بین رفته است. یکی دیگر از مناظر به نام “۶ چشم” بود زیرا شبانه روز از آن چشم آب فوران می‌کرد، که این منظره هم به علت ساخت بزرگراه هوشان از بین رفت.

سالن اصلی و رویدادها معبد جینگ آن شانگهای

در این معبد ۳ سالن بزرگ وجود دارد:

  1. سالن شاهان آسمانی
  2. سالن ماها ویرا
  3. سالن حکیم

معبد جینگ‌ان به علت وجود تابلوی ساکیامونی معروف است، این تبلو در تالار ماها ویرا واقع شده است. ارتفاع این تابلو ۷۸/۳ متر و وزن آن ۱۱ تن است. این تابلو آنقدر بزرگ است که برای حمل و انتقال آن به چندین قطعه کوچکتر تقسیم شده است. شکل جذاب بودا فضایی آرام به این تالار بخشیده است.

در این تالار تعداد زیادی نقاشی، خوش‌نویسی و یک زنگ برنزی که متعلق به سالهای ۱۶۴۴- ۱۳۶۸ سلسله مینگ است، وجود دارد.

سالانه در هشتمین روز آپریل مراسم سنتی برای جشن تولد بودا در این معبد برگزار می گردد. در این روز مردم گرد هم آمده و مصنوعات دستی خود را همراه با میوه جات و سبزیجات به فروش می رسانند. این مراسم ۳ روز به طول می انجامد.

اطلاعات مورد نیاز برای بازدید از این معبد

  • آدرس : شانگهای – منطقه جینگ آن، خیابان نانجینگ غربی شماره ۱۶۸۶
  • ساعات بازدید: ۷:۳۰ تا ۵

مشخصات

ساعت بازدید: ۷:۳۰ تا ۱۷
هزینه ورودی: ۵۰ یوان