دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

معرفی و تصاویر

دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین Splendid china folk village ، پارک عظیمی است که شامل دو بخش پارک مینیاتوری باشکوه چین و دهکده فرهنگ بومی چین می شود. این دهکده در کنار خلیج شنزن در منطقه توریستی OCT شهر شنزن استان گوانگ دانگ Guangdong واقع‌شده است. در گذشته، این دو پارک دو منطقه گردشگری جدا در OCT بوده و در سال ۲۰۰۳ ادغام‌شده‌اند.

دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

این پارک بازتا‌‌ب‌­دهنده تاریخ، فرهنگ، هنر، معماری باستانی، آداب‌­ورسوم و عادات اقوام مختلف در کشور چین است. پارک فرهنگ بومی چین، یکی از بزرگ­ترین پارک‌های جهان درزمینهٔ بازتولید مناظر و چشم­‌ا‌ندازهاست و مکان بسیار مناسبی برای وقت­‌گذرانی با خانواده است. در پارک باشکوه فرهنگ بومی چین، بیش از ۱۰۰ جاذبه‌­ی گردشگری برجسته در ابعاد کوچک‌تر با مقیاس ۱:۱۵ و ۲۵ دهکده بومی با مقیاس کامل بازتولید شده‌­اند و بر اساس نقشه کشور چین در کنار هم قرارگرفته‌اند.

مساحت دهکده ۳۰ هکتار است و شامل دو بخش اصلی منطقه گردشگری و منطقه جامع خدماتی است.

دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شهر شنزن

دیدار با چین باشکوه

Splendid china

اگر می­‌خواهید دید کلی از جاذبه­‌های گردشگری چین داشته باشید، دهکده فرهنگ بومی چین باشکوه بهترین گزینه خواهدبود. حدود ۱۰۰ جاذبه­‌ گردشگری از سراسر کشور چین در این مکان، به صورت مینیاتوری گرد هم ­آورده شده‌­اند. بیش از ۵۰٫۰۰۰ پیکر سفالی کوچک در این پارک قرار دارند طوری که گویا سا‌‌‌ل‌­ها در آنجا زندگی می‌کنند. علاوه بر نقاط تاریخی و دیدنی، بسیاری از خانه­‌های محلی را خواهید دید که جشن­‌های محلی، ترانه‌­ها و رقص­‌های مختلفی در این مکان اجرا می­‌شوند.

دهکده باشکوه فرهنگ بومی کشور چین در شنزن

این منطقه را می‌­توان به ۳ بخش تقسیم کرد: آثار تاریخی، مناظر طبیعی و آداب­‌ورسوم محلی که به شرح زیر است: همه آن‌ها در ابعاد بسیار کوچک‌تر بازسازی‌شده‌اند. تمام آثار تاریخی و جاذبه­‌های گردشگری مینیاتوری شده از بتن ساخته‌شده‌اند نه پلاستیک. همچنین، رودخانه‌­ها و آبشارهای دست‌­ساز را مشاهده خواهید‌کرد که به‌خوبی بازسازی‌شده‌اند تا به‌طور دقیقی بتوانند فضای آن منطقه را به تصویر بکشند.

دهکده باشکوه فرهنگ بومی کشور چین در شهر شنزن

دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، ارتش تراکوتا Terracotta، معبد بهشت، قصر تابستانی، معبد شائولین Shaolin، قصر پوتالا Potala آثار تاریخی
رود لی Li، کوه زرد، آبشار هوانگ گوشا Huangguosha، جنگل سنگ Stone، غار هفت ستاره مناظر طبیعی
حیاط پکن Beijing courtyard، برج­ها هاکاس Hakkas، پل باد و باران، برج درام Drum، مراسم قربانی سلطنتی خدای بهشت، مراسم عروسی امپراتور Qing، تشریفات عبادت معبد کنفوسیوس، خاک‌سپاری و عروسی محلی. خانه‌­ها و آداب­‌ورسوم محلی

دهکده فرهنگ بومی چین در شنزن

دهکده ­های فرهنگ محلی

علاوه بر بزرگ­ترین قوم چینی به ­نام «هان» ، ۵۵ اقلیت قومی نیز در چین وجود دارد که در سراسر کشور توزیع‌شده‌اند. غیرممکن به نظر می‌­رسد که بتوان معماری، فعالیت‌­های فرهنگی محلی و خوراکی­‌های اقلیت­‌های مختلف را در طول سفر یک‌روزه بازدید کرد. دهکده فرهنگی محلی در غرب پارک چین باشکوه، این رؤیا را به حقیقت تبدیل می‌­کند.

دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین

۲۵ روستا از ۲۲ اقلیت قومی در این پارک با مقیاس ۱:۱ بازسازی‌شده‌اند.

ماکت ساختمان ها در دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

در دهکده­‌های فرهنگ محلی، علاوه بر بازدید از این روستاهای باشکوه، می‌­توانید شاهد جشنواره­‌های مختلفی باشید که در زیر آورده شده‌­اند: جشنواره آب دای Dai، جشنواره مشعل یی Yi، جشنواره شمشیر لیسو Lisu.

محوطه دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

مهم نیست که از کدام دهکده بازدید می­‌کنید؛ مردان و زنان جوان خوشامدگویی گرمی از حضور شما خواهند کرد. اگر در زمان مناسبی به دهکده بروید می‌­توانید در جشنواره­‌های دهکده شرکت کنید. بازدید از این دهکده­‌ها، راه بسیار خوبی است برای دیدن بسیاری از بناهایی که در طول سال­‌ها در چین ساخته‌شده‌اند و هنوز هم باقی‌­مانده‌اند.

المان های دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

رستوران‌­های دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین

این پارک دارای یک بلوک تجاری در نزدیکی ورودی پارک است که کارگاه‌­های صنایع‌دستی سنتی و خوراکی­‌ها و تنقلات به سبک قدیمی وجود دارند. رستوران­‌ها دارای سبک و فضایی سنتی هستند. شما می‌­توانید غذاها و خوراکی­‌های سنتی مردم چین را در آنجا امتحان کنید.

رستوران های دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

نمایش­‌ها در دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین

دهکده‌­های فرهنگ محلی، همچنین میزبان چندین نمایش است که رویدادهای مختلفی از تاریخ و فرهنگ چین را به تصویر می­‌کشد. بعضی از این نمایش­‌ها فقط در آخر هفته اجرا می­‌شوند.

نمایش ها در دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

این نمایش‌­ها شامل:

  • خاندان پادشاه در جنگ است: این عنوان یک نمایش اسب­‌سواری تماشایی با بیش از ۳۰۰ بازیگر اسب‌­سوار است که صحنه نبرد آخرین سلسله مینگ Ming را خلق می­‌کنند.
  • مهمانی شب بزرگ: این نمایش درواقع ماهیت هنرهای مردمی سنتی چینی را با افسانه‌­های محلی، رقص، اپرا و ورزش ترکیب می­‌کند.
  • نمایش لباس شرقی: این یک نمایش رقص دیدنی است که ۳۵۰ نوع مختلف از لباس‌­های محلی را به نمایش می­‌گذارد.

اجرای نمایش در دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

چقدر زمان برای بازدید از کل دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین لازم است؟

این کاملاً بستگی به گردشگران دارد ولی معمولاً نصف روز زمان مناسبی است تا از دیدن جاذبه­‌های تاریخی و فرهنگی مینیاتوری چینی لذت ببرید و در رستوران‌­های سنتی آن ناهار صرف کنید؛ ولی برای شرکت در جشنواره­‌ها و تماشای نمایش­‌ها به‌وقت بیشتری نیاز است. در حین حضور در پارک حتماً از نقشه استفاده کنید تا مطمئن شوید که از تمام نقاط دیدنی و موزه‌ها و دهکده­‌ها بازدید کرده­‌اید و چیزی از قلم نیفتاده باشد.

محوطه دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین

نکات و اطلاعات لازم برای بازدید از دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین

  • آدرس: استان گوانگ دانگ Guangdong، شهر شنزن، منطقه نانشان Nanshan، منطقه توریستی OCT.
  • راه‌­های دسترسی به دهکده فرهنگ بومی باشکوه چین از طریق مترو و اتوبوس است. ۳۵-۴۰ دقیقه با مترو از ایستگاه لوهو Luohu0 خط ۱ مترو شنزن طول می‌کشد و ۳۰ دقیقه با اتوبوس شماره ۱۰۱ و مینی­بوس شماره ۲۳٫
  • همچنین، از خط (Green line) مترو شنزن می‌­توانید استفاده کنید و از ایستگاه OCT پیاده شوید. ازاینجا تا دهکده فرهنگ بومی باشکوه چین، کمتر از پنج دقیقه به‌صورت پیاده زمان لازم است تا به آنجا برسید.
  • ساعات بازدید: هرروزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب پذیرای گردشگران است و در ماه­‌های ژوئن تا اوت از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲:۳۰ خواهد بود. پذیرش برای ساعات شب از ۶ عصر تا ۱۰ شب امکان­‌پذیر است.

حمل و نقل در دهکده باشکوه فرهنگ بومی چین در شنزن

  • در آخر هفته­‌ها و تعطیلات پذیرش نیم ساعت زودتر انجام می‌­شود.
  • تهیه بلیط: برای ورود به دهکده فرهنگ بومی باشکوه چین باید بلیط تهیه کنید. هزینه بلیط شامل اجرای نمایش‌­ها نیز می‌­شود.
  • بلیط برای کودکان کوچک‌تر از ۱٫۲ متر رایگان است.
  • خودروها و قطارهایی برای جابجایی بازدیدکنندگان در پارک وجود دارند که این امکان را فراهم می­کنند که گردشگران در عرض ۱ روز بتوانند دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، معبد بهشت و بسیاری دیگر از جاذبه­‌های گردشگری چین را ببینند.
  • تابلوهای راهنما و اطلاعات مربوط به آثار و جاذبه‌­ها، انگلیسی نوشته‌شده‌اند.
  • قبل از سفر به دهکده، حتماً وضعیت آب‌وهوایی را چک کنید.
  • تلفن: ۷۵۵-۲۶۶۰۶۵۲۶ / ۲۶۶۰۰۶۲۶

نویسنده: شکیبا یونسی  | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *