// پارک سافاری شنزن ، باغ وحش بدون قفس در چین - نیل گشت

پارک سافاری شنزن ، باغ وحش بدون قفس در چین

معرفی و تصاویر

پارک سافاری شنزن Shenzhen Safari Park اولین باغ وحش در چین است که هیچ قفسی در آن نمی‌بینید. این باغ وحش با که کوه‌های سرسبز در شمال آن و رودخانه‌ها احاطه‌شده، مانند مرواریدی درخشان در دل شهر شنزن می‌درخشد. پارک سافاری شنزن خانه‌ بسیاری از حیوانات و پرندگان نادر جهان و حیوانات محافظت‌شده چین است. این پارک با مساحت ۶۴۰٫۰۰۰ مترمربع، بیش از ۳۰۰ نوع و درمجموع ۱۰٫۰۰۰ حیوان وحشی، در سواحل دریاچه ژیلی (Xili) شهر شنزن ساخته‌شده است و یکی از خاطره‌انگیزترین نقاط دیدنی این شهر برای گردشگرانی است که از چین بازدید می‌کنند.

پارک سافاری شنزن

نگهداری از حیوانات نادر در پارک سافاری شنزن

بسیاری از حیواناتی که در پارک حیات‌وحش شنزن نگهداری می‌شوند، جزء حیوانات و پرندگان نادر هستند؛ مانند پانداهای غول‌پیکر، ببر جنوبی چین، میمون‌های طلایی، ببرهای سیبری، فلامینگوها، زرافه‌ها، گورخر و فیل‌های آسیایی.
پارک حیات‌وحش شنزن بر اساس عادات زندگی حیوانات به سه منطقه کلی تقسیم‌شده است؛ به نام‌های: منطقه جانوران گیاهخوار، منطقه جانوران وحشی و منطقه دنیای اقیانوس. گردشگران می‌توانند از طریق یک راهروی شیشه‌ای حیوانات پارک را ببینند.

پارک سافاری شنزن

دنیای حیواتات وحشی در پارک سافاری شنزن

پارک حیات‌وحش شنزن تنها باغ‌وحشی در دنیاست که می‌توانید نژادهای دورگه نادر ببرها و شیرها را که تایگون‌ها و لایگرها نامیده می‌شوند، ببینید. در منطقه پرماجرای حیوانات وحشی، ببرهای سفید (ببرهای بنگال)، ببرهای شمالی چین (ببرهای سیبری)، ببرهای جنوبی چین، خرس‌ها، گرگ‌ها، شیرها و گربه‌های وحشی آفریقایی، هرکدام خانه‌ی مخصوص به خود را دارند.

پارک سافاری شنزن

پارک سافاری شنزن، خانه پانداهای غول‌پیکر

زرافه‌ها، فلامینگوها، گورخرها، کانگوروها، شترها، کرگدن‌ها، قوها و سایر گیاهخواران دیگر در منطقه حیوانات گیاهخوار ساکن‌اند. این منطقه دارای بزرگ‌ترین دریاچه قوها در چین است. علاوه بر این، ثروت ملی چین، پانداهای غول‌پیکر نیز در این باغ‌وحش دیده می‌شوند. دو پاندای غول‌پیکر در پارک حیات‌وحش شنزن نگهداری می‌شوند. آن‌ها پس از سازگاری با محیط جدید، اکنون در اینجا زندگی شادی دارند و در سلامت رشد می‌کنند.

پاندا در پارک سافاری شنزن

جهان اقیانوس در پارک سافاری شنزن

جهان اقیانوس در پارک حیات‌وحش شنزن، قطعاً ارزش بازدید را دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند بسیاری از انواع موجودات دریایی، مانند دلفین‌های خالدار، شیرهای دریایی، دلفین‌های باله سفید و کوسه‌های لیمویی را ببینید. در ضمن، نمایش نفس‌گیر و موزیکال «اقیانوس شاد» همراه با حرکات آکروباتیک، غواصی و نمایش حیوانات دریایی هیجان‌انگیزترین بخش از بازدید شما از پارک حیات‌وحش شنزن است.

جهان اقیانوس پارک سافاری شنزن

پارک سافاری شنزن و منطقه نمایش حیوانات

در این منطقه، نمایش‌های شگفت‌انگیزی در انتظار بازدیدکنندگان است. هرروز، پارک سافاری شنزن حدود ۱۰ اجرا را در ۴ سالن یعنی سالن سیرک، سالن نمایش فیل‌ها و ببرها، سالن نمایش شیرهای دریایی و سالن نمایش پرندگان، برگزار می‌کنند. می‌توانید ببینید که اورانگوتان‌های قرمز به‌عنوان فروشنده مشغول به کار هستند و با صندوق‌داران همکاری می‌کنند. مهمانی بزرگ صدها پرنده در تالار پرندگان را نمی‌توان در هیچ جای دنیا به‌جز پارک حیات‌وحش شنزن دید. این نمایش هیجان‌انگیز با حضور بیش از ۳۰۰ بازیگر و حدود ۱۰۰۰ حیوان، در نوع خود نوآوری در جهان محسوب می‌شود. فیل‌ها نقش رهبر رژه را بر عهده‌دارند و ببرها و شیرها حیوانات دیگر پشت سرشان حرکت می‌کنند. در همان حال، دسته کبوتران را می‌توانید ببینید که در آسمان بالای سرشان پرواز می‌کنند.

حیوانات وحشی پارک سافاری شنزن

نمایش بدلکاری اتومبیل و موتورسیکلت در پارک سافاری شنزن

این نمایش بدلکاری به‌عنوان فیلم سریع و خشن که به‌صورت زنده در شب اجرا می‌شود، شناخته‌شده است و کاملاً متفاوت از سایر اجراها و نمایش‌های پارک حیات‌وحش شنزن است. بیش از ۱۰ بدلکار اتومبیل و موتورسیکلت‌سواران، بدلکاری با خودرو، پارکور و رقص خیابانی را در این نمایش باهم ترکیب کرده‌اند. در این نمایش چشم‌نواز، شاهد جشن و شوری همراه با آتش‌بازی و موسیقی خواهید دید. نمایش‌های مختلفی در روزها و ساعات مختلفی برگزار می‌شود و ممکن است با تغییر فصل و آب‌وهوا ساعات برگزاری آن‌ها تغییر کند.

پارک سافاری شنزن

اطلاعات و نکات موردنیاز برای بازدید از پارک حیات‌وحش شنزن

خرید بلیط

برای بازدید از پارک حیات‌وحش شنزن لازم است بلیط تهیه کنید. بلیط‌های باغ‌وحش شنزن در ورودی باغ‌وحش قابل تهیه‌اند. فقط هزینه آن‌ها را بپردازید و بعد وارد پارک شوید. همچنین اگر می‌خواهید از باغ‌وحش به‌صورت گروهی بازدید کنید نیز، در ابتدا می‌توانید سفارش دهید. البته ورود کودکانی که قد کمتر از ۱٫۲ متر دارند رایگان است. بلیت‌های روزانه و شبانه قیمت‌های متفاوتی دارند و هر نفر می‌تواند حداکثر یک کودک با قد کمتر از ۱٫۲ به همراه داشته باشد.

پارک سافاری شنزن

ساعات ورود پارک سافاری شنزن

ساعات بازدید از پارک حیات‌وحش شنزن برای بلیت روزانه هرروزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ عصر است و آخرین زمان مجاز ورود به پارک ساعت ۱۷ عصر است. برای بلیت شبانه ورود از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ شب است و آخرین زمان مجاز ورود به پارک ساعت ۱۹ عصر است. به‌خصوص در طول تعطیلات، باغ‌وحش بسیار شلوغ است. مطمئناً خیلی بهتر است اگر در طول روزهای هفته برای اجتناب از شلوغی باغ‌وحش بتوانید وقت بگذارید.

 

راه‌های دسترسی به پارک حیات‌وحش شنزن

بسیاری از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای دستیابی به محل باغ‌وحش زندگی وحشی شنزن وجود دارند.

  • از خط ۷ مترو شنزن (خط ژیلی) (Xili) استفاده کنید و به سمت ایستگاه دریاچه ژیلی (Xili) حرکت کنید. حدود یک کیلومتر به سمت شمال شرقی پیاده‌روی کنید تا به ورودی پارک حیات‌وحش شنزن برسید.
  • همچنین، می‌توانید از اتوبوس هم استفاده کنید. برخی از اتوبوس‌هایی که از باغ وحش عبور می‌کنند، اتوبوس‌های شماره ۶۶، ۱۰۱، ۱۰۴، ۲۴۰، ۲۲۶ و ۳۶۱ هستند. سوار آن‌ها شوید و در مقصد ایستگاه دانگ وویوان (Dongwuyuan) (ایستگاه پارک حیات‌وحش شنزن) پیاده شوید.
  • از وسایل حمل‌ونقل دیگری مانند تاکسی و تاکسی‌های آنلاین نیز می‌توانید استفاده کنید. جالب اینکه برخی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نیز در این منطقه وجود دارند. بعضی از آن‌ها جزء بزرگ‌ترین‌ها هستند؛ مانند کایلین ویلا (Kylin Villa) و هتل گست (Guest Hyatt Hotel).
  • برای گشت‌وگذار در پارک حیات‌وحش، ازآنجاکه منطقه وسیعی است، پیاده‌روی بهترین روش است تا بتوانید یک‌به‌یک حیوانات را تماشا کنید.

پارک سافاری شنزن

لباس مناسب برای بازدید از پارک حیات‌وحش شنزن

توصیه می‌شود لباس‌های راحت و معمولی بپوشید چون قرار است در یک منطقه بسیار بزرگ قدم بزنی. مطمئناً، باید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. لباس‌هایی مانند تی‌شرت و شلوارک ایده خوبی هستند. درواقع، هیچ قانونی در مورد اینکه چه لباسی باید بپوشید وجود ندارد.

پارک سافاری شنزن

آیا به راهنمای باغ‌وحش نیاز است؟

درواقع، به راهنمای خاصی برای بازدید از باغ‌وحش موردنیاز نیست، زیرا در حال حاضر توضیحات مکتوبی در نزدیکی قفس حیوانات وجود دارد. علاوه بر این، پارک حیات‌وحش شنزن راهنماهای خاصی در هر منطقه قرار داده است. بااین‌حال، برای تور گروهی، خوب است که یک راهنمای تور را برای سهولت در سفر خود استخدام کنید.

برای مسیریابی نیز می‌توانید از نقشه زیر استفاده کنید.

نقشه پارک سافاری شنزن

  • آدرس: استان گوانگ دانگ Guangdong، شهر شنزن، منطقه نانشان Nanshan، خیابان ژینیوان Qinyuan.
  • وب‌سایت: http://www.szzoo.net/English1.asp
  • تلفن: +۸۶ ۷۵۵-۲۶۶۲۲۸۸۸

نویسنده: شکیبا یونسی  | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت