// دنیای زیر آب شیامن ،‌ کشف شگفتی‌های یک آکواریوم - نیل گشت

دنیای زیر آب شیامن ،‌ کشف شگفتی‌های یک آکواریوم

معرفی و تصاویر

کشف شگفتی‌های زیردریا، باوجود دنیای زیر آب شیامن Xiamen Underwater World ، دیگر کار دشواری به‌حساب نمی‌آید. امروزه بدون شنا در عمق آب می‌توانید شاهد زندگی زیرآب باشید و از شگفتی‌های دنیای زیر آب لذت ببرید.

دنیای زیر آب شیامن، از برجسته‌ترین ‌جاذبه‌های گردشگری است که بخشی مهم و اصلی از برنامه‌ی سفر مردم چین محسوب می شود. همچنین این مکان هرساله میزبان هزاران گردشگر از تمامی دنیاست. گردشگران با ورود به این مکان اطلاعات زیادی در مورد شگفتی‌های اقیانوس به دست می‌آورند و به تماشای گونه‌های نادر و خطرناکی که دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است، می‌نشینند.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

دنیای زیر آب شیامن، مجموعه شگفتی ها

این مکان زیبا، مانند نامش مجموعه‌ای از مناظر مختلفی است که در زیردریا یافت می‌شود. موجودات دریایی و ماهی‌های مختلف، صخره‌های مرجانی، سازه‌های سنگی از شگفتی‌هایی است که در دنیای زیرآب شیامن به چشم می‌خورد. نه‌تنها کودکان بلکه بزرگ‌سالان نیز از دیدن زیبایی و شگفتی مجموعه، هیجان‌زده و سرگرم می‌شوند. مجسمه‌ی اختاپوسی بزرگ در ورودی در ورودی دنیای زیرآب شیامن، به گرمی از بازدیدکنندگان سراسر جهان استقبال می‌کند. توجه داشته باشید که در ورودی دنیای زیرآب می‌توانید عکسی رایگان به‌عنوان هدیه بگیرید و قبل از چاپ شدن آن را بررسی کنید.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

دنیای زیر آب شیامن (Xiamen Underwater World) تصور رایج بین مردم که کوسه‌ها را موجوداتی بسیار خطرناک می‌دانند و نزدیکی به آن‌ها را امکان‌ناپذیر، به هم زده است. بخشی از آکواریوم زیرآب به کوسه‌ها تعلق دارد که گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار ناچیز در نزدیکی آن‌ها قدم بزنند و غذا خوردن کوسه‌ها را ببینند.

ساختمان دنیای زیر آب شیامن

ساختمان دنیای زیر آب شیامن همانند کاخی کریستالی و آبی‌رنگ است. منظره‌ای از آب‌ها و هوایی جذاب که شهرتش مانند کاخ بزرگ اژدها است. دنیای زیرآب دارای چندین نمایشگاه ویژه‌ی پنگوئن‌ها و ماهی‌های آب‌های آزاد، موزه‌ی نهنگ عنبر، آکواریوم، تونل زیرزمینی و سالن اجرای حیوانات دریایی می‌باشد که منظره‌ای از آب‌های چین، اقیانوس‌های هند و استرالیا را به نمایش می‌گذارد. در این میان منطقه‌ی مربوط سالن اجرای حیوانات بیشترین طرفدار را در بین گردشگران دارد؛ زیرا در بسیاری از مواقع حیوانات همراه با مربی خود در حال تمرین و تلاش برای نشان دادن استعدادهای خود به گردشگران هستند.

بخش پنگوئن / ماهی‌های آب شیرین 

هزاران موجود منحصربه‌فرد در آب‌های شیرین جهان زندگی می‌کنند. دنیای زیر آب شیامن میزبان بزرگ‌ترین ماهی آب‌های شیرین جهان که متعلق به رودخانه‌ی آمازون در آمریکای جنوبی است، Big fish که بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین موجود دوزیست در چین است، Dol Fish که به ماهی پیام‌رسان عشق در اندونزی معروف است، Kissing Fish بسیاری از ماهی‌های زیبا و اسب‌های آبی در بوته‌های مرجانی زرق و برق دار، عروس‌های دریایی و جلبک دریایی در رنگ‌های مختلف و همچنین برخی از نمونه‌های نادر حیوانات زیردریایی وجود دارند. بازدید کودکان از این منطقه باعث افزایش دانش آن‌ها از زندگی موجودات دریای می‌شود.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

موزه نهنگ عنبر

موزه‌ی نهنگ عنبر در دنیای زیرآب شیامن (Xiamen Underwater World)، دو نمونه از پوست نهنگ عنبر و استخوان‌های آن را برای عموم به نمایش گذاشته است. جسد این نمونه از نهنگ در یازدهم مارچ سال ۲۰۰۰ در دریایی نزدیک به شهر شیامن (Xiamen) یافت شده است؛ که وزنی بالغ بر ۴۸ تن و طول آن ۱۸٫۶ متر بوده است. دنیای زیرآب شیامن (Xiamen Underwater World) با زیر نظر قوانین و مقررات ملی، این نهنگ بزرگ را تحویل گرفت و دو نمونه از پوست و استخوان‌های آن را به مدت سه سال برای بازدید عموم ساخت. علاوه بر این نمونه‌های بیولوژیکی دیگری از نهنگ‌ها و دلفین‌ها نیز، در موزه به نمایش گذاشته ‌شده‌اند.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

آکواریوم دنیای زیر آب شیامن

آکواریوم دنیای زیرآب شیامن ، بزرگ‌ترین قسمت در بین پنج قسمت دنیای زیرآب است که حدود یک سوم از کل منطقه را با حجم آبی در حدود ۴ هزار تن در بردارد. این آکواریوم مجموعه‌ای از گونه‌های نادر آبی حیات‌وحش را از سراسر جهان گردآوری کرده است. برای مثال شما می‌توانید: عروس دریایی و ماهی مرکب دندان دار را در این آکواریوم مشاهده کنید.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

تونل زیر آب

دنیای زیرآب شیامن (Xiamen Underwater World)، از تونلی سراسر شیشه‌ای با طول ۸۰ متر و قطر ۱٫۵ متر تشکیل شده است و دمای محوطه در حدود ۲۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. گردشگران در بازدید از این مکان احساس می‌کنند که در آب‌های عمیق‌ترین بخش‌های اقیانوس قدم برمی‌دارند، درصورتی‌که هیچ‌گونه رطوبتی را احساس نمی‌کنند. کوسه‌های بزرگ، انواع لاک‌پشت‌ها و بسیاری دیگر از موجودات در این تونل دریایی گردآوری‌ شده‌اند.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

سالن اجرای حیوانات دریایی

در داخل سالن، شیرهای دریایی از اروگوئه در آمریکای جنوبی شما را با انواع مختلفی از اجرای هیجان‌انگیز، از قبیل چرخش از بالا به پایین، حرکت روی توپ، پرش از حلقه و دیگر حرکات شگفت‌آور، گردشگران را سرگرم می‌کنند.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

آموزش و هدف ساخت دنیای زیر آب شیامن

علاوه براینکه دنیای زیر آب شیامن (Xiamen Underwater World) نمایشی دائمی از موجودات دریایی را دارد، هرساله به طور مرتب نمایشگاه‌هایی ویژه با موضوعات مختلف را برگزار می‌کند و به بازدیدکنندگان تنوع، سرگرمی و تعامل گونه‌های دریایی را از دیدگاه‌های مختلف زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی و علوم انسانی نشان می‌دهد. گروه دانشجویی دنیای زیرآب شیامن هرساله برنامه‌های مختلفی را برای فعالیت‌های علمی و آموزشی برای برگزاری اردوگاه‌های بهار و پاییز و اردو تابستان و زمستان و تورهای کودکان همراه والدین را نیز برگزار می‌کند و دانش آموزان جوان را به شناختن اقیانوس، حفاظت از اقیانوس و حمایت از مفهوم حفاظت از محیط‌زیست دریایی، آشنا می‌کند.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

دنیای زیرآب در حال حاضر تنها واحد آموزشی ملی در منطقه فوجیان است که در طی سال با مدارس و دانشگاه‌های زیادی همکاری می‌کند. هدف از ایجاد دنیای زیرآب، یادآوری مسئولیت همه‌ی انسان‌ها در برابر حفاظت از دریا، درک یادگیری اقیانوس و آموزش حفاظت از دریا و اقیانوس‌ها می‌باشد.

دنیای زیر آب شیامن در کشور چین

اطلاعات بازدید از دنیای زیر آب شیامن

  • حمل‌ونقل: اتوبوس‌های شماره‌های ۲، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۹، ۲۳ شماره به مقصد دنیای زیرآب شیامن می‌رساند.
  •  هزینه ورودی: ۱۳۰ یوان
  • ساعات کار: ۸:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعدازظهر
  • درطول هفته، چهار نمایش مختلف، برای دلفین‌ها و شیرهای دریایی وجود دارد. دو نمایش در صبح و دو نمایش در بعدازظهر اجرا می‌شوند.

نویسنده: بهاره سادات هادوی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.