خیابان مسلمانان (Muslim Street) شهر شیان

معرفی و تصاویر

خیابان مسلمانان شیان که در فاصله ۱۰۰ متری غرب برج ناقوس قرار گرفته، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار شهر شیان به حساب می‌آید. در محله مسلمانان شیان بیش از ۱۰ مسجد در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارند که در اطراف هر یک از آن‌ها، بیش از ۲۰ هزار مسلمان زندگی می‌کنند. این خیابان کاملا بر پایه اعتقادات و آداب و رسوم مسلمانان منطقه بنا شده و هیچ گردشگری نباید فرصت بازدید از این محل را از دست بدهد.

فروشنده ها در خیابان مسلمانان شیان

محله مسلمانان در شیان چین

خیابان مسلمانان عرض ۵ متر عرض، و از شمال به جنوب حدود ۵۰۰ متر طول دارد. در هر دو سمت این خیابان انواع اسنک‌های محلی در کنار سایر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسد. در ساخت این خیابان از سبک معماری سلسله‌های مینگ و چینگ الهام گرفته شده و کل خیابان مزین به سنگفرش‌های آبی و درختان سایه دار کهن می‌باشد.

خیابان مسلمانان شیان

خوراکی ها در خیابان مسلمانان شیان

انواع تنقلات خوشمزه از نان پیتا گرفته تا سوپ بره، همبرگر چینی، نودل سرد، تکه‌های Jingao برنجی و کلوچه‌های بخارپز و نظیر آن در این خیابان به وفور یافت می‌شوند. رستوران‌های این خیابان نیز اکثرا غذاهای حلال و غذاهای مخصوص مسلمانان را سرو می‌کنند که از مشهورترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خوراک گوشت بره کبابی، ماهی کبابی و پن کیک اشاره نمود. تنوع و کیفیت غذاهای محله مسلمانان شیان بسیار زیاد و قیمت آن‌ها بسیار مناسب است.

فروشنده مواد غذایی در خیابان مسلمانان شیان

علاوه بر غذاهای خوشمزه و اسنک‌های بی نظیر، انواع محصولات متفرقه مانند چای سبز، کاردستی‌های کاغذی، عروسک‌های خیمه شب بازی و گلدوزی‌های محلی نیز در این خیابان به فروش می‌رسند. همه چیز در محله مسلمانان شیان ، مطابق با سلیقه مسلمانان بوده و گردشگران غیر مسلمان زیادی نیز از این محل دیدن می‌کنند.

 

خیابان مسلمانان شیان

بازدید از خیابان مسلمانان شیان

اگر قصد بازدید از خیابان مسلمانان شیان را دارید می‌توانید سوار یکی از اتوبوس‌های شماره ۴, ۷, ۱۵, ۳۲, ۴۳, ۴۵, ۲۰۱, ۲۰۵, ۲۰۶, ۲۱۵, ۲۱۸、۲۲۱,۲۲۲,۲۵۱,۳۰۰, ۶۰۴, ۶۱۱, ۶۱۲, K630 یا ۸ شده و به راحتی به این خیابان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *