جاذبه های گردشگری گویلین، بهشت روی زمین در چین

گویلین یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور چین است که جاذبه های گردشگری بی‌نظیری در آن وجود دارد. در این مقاله شما را با مهمترین و معروف‌ترین جاذبه های گردشگری گویلین آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری گویلین

گویلین، شاهکار طبیعت، شهری است که در قلب چین جای دارد. این شهر به‌خاطر چشم‌اندازهای بی‌نظیر و خیره کننده، رودخانه‌های پر خروش و کوه‌های سرسبزش شهرت دارد. این شهر رویایی توسط قله‌های مرتفع، شالیزارها و چندین رودخانه محاصره شده و منظره‌ای را تشکیل داده است که جایی شبیه آن را پیدا نمی‌کنید. شالیزارهایی که در دل کوهپایه‌ها قرار گرفته‌اند و در کنار جاذبه های طبیعی گویلین تلاقی بشریت و طبیعت را به تصویر می‌کشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری گویلین که نظیر آن را در هیچ جایی نمی‌توانید پیدا کنید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید به گویلین سفر کنم؟

شاید از خود بپرسید با وجود محبوبیت دیگر شهرهای چین، چرا باید سراغ گویلین برویم؟ اولین پاسخ برای این سؤال، رهایی از دنیای مدرن و شلوغ و روی‌آوردن به آرامش طبیعت است. با سفر به گویلین و رویارویی با طبیعت چشم‌نواز آن، لطف بزرگی به خود خواهید کرد. تنها طبیعت گویلین نیست که این شهر را به محبوبیت رسانده است؛ بلکه مناطق باستانی و محلی آن از دیگر دلایلی است که پیشنهاد می‌شود گویلین را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

با سفر به این شهر از داستان‌هایی باخبر می‌شوید که در پس بناهایی با چند قرن عمر نهفته‌اند. گویلین مقصدی فوق‌العاده برای افرادی است که به ماجراجویی علاقه دارند. در سفر به این شهر باید بُعد ماجراجوی خود را بیدار کنید و با آغوشی باز سراغ سرگرمی‌های طبیعت‌محور بروید.

در نهایت اگر عکاس هستید یا به عکاسی علاقه دارید، گویلین بهشت شما خواهد بود. با چشم‌انداز کم‌نظیر این شهر عکس‌هایی خارق‌العاده ثبت می‌کنید که تا سال‌ها همراه شما باقی می‌مانند.

معرفی جاذبه های گردشگری گویلین

۱. تپه خرطوم فیل (Elephant Trunk Hill)

  • هزینه بازدید: ۵۵ یوآن (کودکان زیر ۱۹ سال و افراد مسن بالای ۶۰ سال مشمول تخفیف می‌شوند.)
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۱۹:۰۰
  • موقعیت جاذبه: منطقه شیانگ شان (Xiangshan)

اگر به گویلین سفر کنید و سری به تپه خرطوم فیل نزنید، شاهکار این شهر را از دست خواهید داد. شکل ظاهری این تپه شبیه فیلی است که خرطوم خود را در رودخانه لی فرو برده است. این شباهت دلیل نام‌گذاری تپه به خرطوم فیل است. این تپه همان مکانی است که بهترین عکس‌ها در آن ثبت و به پس‌زمینه‌ای رؤیایی تبدیل می‌شوند. اگر به بالای تپه بروید، با چشم‌انداز گویلین و رودخانه لی مواجه خواهید شد که این منظره در ذهن شما تصویری پاک‌نشدنی می‌سازد.

در مقاله‌ای جداگانه به معرفی تپه خرطوم فیل و افسانه‌های مربوطه به این تپه پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مربوط را مطالعه کنید.

تپه خرطوم فیل یکی از جاذبه های گردشگری گویلین
تپه خرطوم فیل (Elephant Trunk Hill)

۲. نمایش سانجی لیو (Impression of Sanjie Liu)

  • هزینه بازدید: بسته به جایگاه از ۱۹۸ تا ۶۸۰ یوآن (کودکان با قدی بین ۱.۲ تا ۱.۴ متر مشمول تخفیف می‌شوند.)
  • ساعات بازدید: اجرای اول ساعت ۱۹:۴۰ و اجرای دوم ساعت ۲۱:۰۰
  • موقعیت جاذبه: روستای یانگشو (Yangshuo)

همانند نمایش گلدن ماسک در شهر پکن که شما را به مدت یک ساعت بر روی صندلی میخکوب می‌کند، نمایش سانجی لیو نیز یکی از زیباترین نمایش‌های زنده چینی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن را به هیچ وجه از دست ندهید. در این نمایش می‌توانید اجرایی نفس‌گیر را با پس‌زمینه رودخانه لی ببینید. در این نمایش داستان سانجی لیو، خواننده‌ای افسانه‌ای به تصویر کشیده می‌شود. این اجرا بیش از ۶۰۰ بازیگر دارد که همگی با لباس‌های مخصوص، داستان این خواننده‌ را پیش می‌برند. نمایش سانجی لیو با ترکیب نورپردازی، موسیقی و اجرای حرفه‌ای بازیگران تجربه‌ای برای شما می‌سازد که هیچگاه آن را از یاد نخواهید برد.

نمایش سانجی لیو  (Impression of Sanjie Liu)

۳. خیابان غربی یانگشو (Yangshuo West Street)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: روستای یانگشو (Yangshuo)

با خیابان یانگشو غربی ترکیب بافت قدیم و جدید چین را به چشم می‌بینید. در این خیابان تاریخی، ساختمان‌هایی سنتی به چشم می‌خورد که میان آنها فروشگاه‌هایی امروزی قرار دارد. این تلفیق جذاب با حال و هوای منحصربه‌فردش، از پرطرف‌دارترین مکان های دیدنی گویلین است. در خیابان یانگشو غربی می‌توانید سوغاتی بخرید، خوراکی‌های محلی امتحان کنید و از فضای اطراف لذت ببرید. این خیابان محفل دست‌سازه‌های مردم محلی است که برای سوغاتی‌دادن فوق‌العاده هستند. از پارچه ابریشمی گرفته تا کفش‌های گل‌دوزی شده گوشه‌ای از هنرهایی هستند که در گوشه‌وکنار این خیابان دیده می‌شوند.

خیابان غربی یانگشو (Yangshuo West Street)

۴. رودخانه لی (Li River)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: روستای یانگشو (Yangshuo)

تا اینجای مقاله چندین بار نام رودخانه لی را آوردیم و همین مسئله نشان از اهمیت و موقعیت مکانی مهم آن دارد. چشم‌انداز این رودخانه درست همچون مناظری است که در فیلم‌ها می‌بینیم. با کروزهای رودخانه لی از مسیری رؤیایی می‌گذرید. در این مسیر کوه‌هایی اطراف شما را فرا گرفته‌اند و سرسبزی مناطق اطراف هوش از سرتان می‌برد. هزینه کروزها حدودا از ۲۶۵ یوآن شروع می‌شود و بسته به چند ستاره بودن کروز، این مبلغ تغییر می‌کند. با عبور از رودخانه لی از مقابل جاذبه های مهمی همچون تپه خرطوم فیل و غار تاج رد می‌شوید. در این مکان فرصتی به خود و ذهنتان بدهید تا با ثبت منظره فوق‌العاده این رودخانه، غرق در آرامش شوید.

رودخانه لی (Li River)

۵. رودخانه یولونگ (Yulong River)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: روستای یانگشو (Yangshuo)

رودخانه یولونگ که با نام «رودخانه لی کوچک» شناخته می‌شود، طبیعت آرام‌تری نسبت به رودخانه لی دارد. از جذاب‌ترین سرگرمی‌های موجود در این منطقه می‌توان به بامبو رفتینگ اشاره کرد. سوار قایقی از جنس بامبو می‌شوید و از یک طرف رودخانه به‌طرف دیگر آن می‌روید. در این مسیر علاوه بر لذت‌بردن از تجربه قایق‌سواری و تماشای چشم‌انداز رودخانه، از طبیعت طرف دیگر رودخانه یولونگ نیز بهره‌مند می‌شوید. هزینه حدودی بامبو رفتینگ ۱۸۰ یوآن است.

رودخانه یولونگ (Yulong River)

۶. شالیزارهای پلکانی لانگجی (Longji Terraced Field)

  • هزینه بازدید: ۸۰ یوآن
  • ساعات بازدید: ۰۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰
  • موقعیت جاذبه: روستای لونگ شنگ (Longsheng)

شالیزارهای لانگجی واقع در شمال گویلین، شاهکاری از مهندسی کشاورزی هستند که قرن‌هاست در دل کوه‌ها جای گرفته‌اند. تقارن این شالیزارها و نحوه قرارگیری آنها در کنار هم، منظره‌ای دلپذیر ساخته‌اند و این مکان را به یکی از زیباترین جاذبه های گویلین تبدیل کرده‌اند. کلمه لونگ جی به معنای ستون فقرات اژدهاست. شالیزارها بیننده را یاد فلس‌های اژدها می‌اندازند و مجموع این شالیزارها و محدوده کوهستانی شبیه بدن اژدهاست. در این منطقه با مردم محلی چین نیز آشنا خواهید شد و نحوه کشاورزی آنها را از نزدیک خواهید دید.

شالیزارهای پلکانی لانگجی (Longji Terraced Field)

۷. پارک فرهنگی ریوئه شوانگتا (Riyue Shuangta Cultural Park)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: ۰۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰
  • موقعیت جاذبه: مرکز گویلین

پاگوداهای دوقلو خورشید و ماه در پارک ریوئه شوانگتا قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید در این پارک بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای قدم بزنید و از فضا لذت ببرید یا اینکه بلیط ورودی پاگوداها را خریداری کنید. اگر قصد بازدید از پاگوداها را دارید، می‌توانید از طبقات بالایی آن، چشم‌انداز کاملی از پارک داشته باشید. تونلی از زیر آب این دو پاگودا را به یکدیگر متصل می‌کند که می‌توانید از آن نیز عبور کنید. جذابیت این پارک در شب با وجود نورپردازی بیشتر می‌شود.

پارک فرهنگی ریوئه شوانگتا (Riyue Shuangta Cultural Park)

۸. پاگوداهای خورشید و ماه (Sun and Moon Pagodas)

  • هزینه بازدید: ۳۵ یوآن (ورودی برای کودکان با قدی زیر ۱.۲ متر رایگان است.)
  • ساعات بازدید: ۰۸:۰۰ تا ۲۲:۳۰
  • موقعیت جاذبه: رودخانه مرکزی گویلین

پاگوداهای خورشید و ماه که در کنار رودخانه شانهو قرار گرفته‌اند، از محبوب‌ترین جاذبه های گویلین و نمادی از هارمونی هستند. پاگودای خورشید ۹ طبقه با ۴۱ متر ارتفاع دارد و بلندترین پاگودای برنزی جهان است. پاگودای ماه نیز ۷ طبقه و ۳۵ متر ارتفاع دارد. با اینکه پاگوداها در سال ۲۰۰۱ با توجه به معماری اصیلشان بازسازی شدند، قدمت این بناهای تاریخی به دوران سلسله تانگ می‌رسد. با بازدید از پاگوداهای خورشید و ماه علاوه بر آشنایی با معماری سنتی چین، از چشم‌انداز کم‌نظیر این بناهای تاریخی و رودخانه شانهو لذت ببرید.

پاگوداهای خورشید و ماه (Sun and Moon Pagodas)

۹. غار نی فلوت (The Reed Flute Cave)

  • هزینه بازدید: ۹۰ یوآن (کودکان با قدی زیر ۱.۲ متر مشمول تخفیف می‌شوند.)
  • ساعات بازدید: ۰۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰
  • موقعیت جاذبه: شمال غربی گویلین

با این غار با یکی از دست‌سازه‌های طبیعت آشنا شوید. قندیل‌های آهکی و شکلی که سنگ‌ها به خود گرفته‌اند، همگی در طی سال‌ها به دست طبیعت ایجاد شده‌اند. درون غار نی فلوت نوشته‌هایی با جوهر پیدا می‌شود که قدمت آنها به سلسله تانگ و ۷۹۲ سال بعد از میلاد مسیح می‌رسد. این غار در دهه ۱۹۴۰ میلادی توسط پناهندگانی که از نیروهای ژاپنی فرار می‌کردند، کشف شد. امروزه نورپردازی که در غار نی فلوت انجام شده، جذابیت آن را چندین برابر می‌کند و منظره‌ای چشم‌نواز می‌سازد.

غار نی فلوت (The Reed Flute Cave)

سخن پایانی

گویلین شهری است که دل هر مسافری را با مناظر طبیعی بکرش می‌برد. اگر طبیعت منبع آرامش شماست، سفر به این شهر خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد. اگر اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستید می‌توانید بکرترین مناطق را در گویلین پیدا کنید. در غیر این صورت با قدم‌زدن در پارک‌های زیبا و بازدید از بناهای تاریخی و معماری‌های شگفت‌انگیز آنها، لحظاتی خوش برای خود بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *