تپه نیلوفر آبی (Lotus Hill)

معرفی و تصاویر

تپه لوتوس، یکی از تپه‌های معروف دلتای رودخانه مروارید، در حومه شرقی منطقه پانیو، ۲۰ کیلومتری گوانگجو و ۱۱۰ کیلومتری هنگ کنگ واقع شده است. مساحت آن ۲/۵۴ کیلومتر مربع است و از ۴۸ تپه کم ارتفاع ماسه سنگ قرمز تشکیل شده است که بلندترین آنها ۱۰۸ متر ارتفاع دارد.

این منطقه بهترین محوطه معدن باستانی حفظ شده با سابقه ۲۰۰۰ ساله در چین را دارد. خود شهر نیلوفر آبی در زمان سلطنت کانگشی در سلسله چینگ ساخته شد. مجسمه طلایی الهه رحمت نیز وجود دارد که بزرگترین مجسمه در جهان است. این مجسمه در سال ۱۹۹۴ با ۱۲۰ تن برنز و ۱۸۰ تل از روکش طلا ریخته‌گری شد و ابعاد آن ۴۰/۸۸ متر بود. اقامتگاه توریستی لوتوس هیل ترکیبی از ناهمواری باستانی و ظرافت مدرن را به نمایش می گذارد.

نام تپه نیلوفر آبی از کجا آمده است؟

نام تپه نیلوفر آبی از یک افسانه سرچشمه گرفته است. بر اساس این افسانه گفته می‌شود که اژدهای شیطانی ساکن دریای چین جنوبی، اغلب در دهانه رودخانه مروارید حضور داشت. در نتیجه، زمین‌های کشاورزی زیر آب رفت و کشتی ها واژگون شدند. این بدبختی‌ها تا زمانی که الهه رحمت به دیدار این اژدها نرفت متوقف نشد. الهه رحمت با دیدن بدبختی مردم، صندلی نیلوفر آبی خود را به آب انداخت تا اژدها را رام کند. اعتقاد بر این بود که صندلی نیلوفر آبی به سنگ نیلوفر آبی فعلی تبدیل شده است که در کنار نانتیانمن تپه قرار دارد. اینگونه بود که این تپه به نام تپه نیلوفر آبی نام‌گذاری شد.

مناطق دیدنی تپه نیلوفر آبی

آثار معدنی مربوط به هر یک از سلسله‌های گذشته، که قدمت آنها به هان غربی (206 قبل از میلاد – 24 پس از میلاد) برمی‌گردد، میراثی از صخره‌های ماسه سنگی قرمز بی‌شماری از قله‌های خطرناک، جنگل‌های سنگی پیچ در پیچ و غارها را به یادگار گذاشته است. به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که حتما از بازدید صخره پرستو (یان زی یان)، صخره عقاب (فی یینگ یا)، صخره الهه رحمت (گوان یین یان) و سنگ شیر (شی زی شی) غافل نشوند.

سنگ پرستو

از صخره پرستو کوه لوتوس به بالا نگاه کنید. چهار صخره را خواهید دید که در اطراف آن حلقه زده‌اند و آسمان وسیع را به شکل چاه کوچکی در می‌آورند. صخره‌های غول پیکر تکان‌دهنده، نفس‌گیر و خیره کننده هستند. انگورهای روی صخره‌ها درست مانند یک دیوار سبز هستند که در فصل شکوفه‌دهی یک نقاشی آبرنگ شگفت‌انگیز را تشکیل می‌دهند. کارگردانان سینما و تلویزیون اغلب از این مکان به عنوان مکان انتخابی خود استفاده می کنند.

سنگ پرستو

صخره عقاب

از سوی دیگر، صخره عقاب تپه لوتوس، تصویری متضاد را ترسیم می‌کند. از صخره ایگل که به پایین نگاه کنید، جاده‌های متقاطع، زمین‌های حاصلخیز وسیع و رودخانه بی‌کران مروارید را خواهید دید که به سمت شرق پیچ در پیچ است.

سنگ شیر

سنگ شیر در قسمت شرقی تپه لوتوس قرار دارد. به دلیل غرش شیر سنگی به سمت رودخانه مروارید، گاهی اوقات به این تپه “تپه شیر” نیز می‌گویند. به گفته باستان‌شناسان، این مکان صدها سال پیش فقط یک جزیره کوچک بود، اما با گذشت زمان، سطح زمین بالا رفت و سطح دریا پایین آمد و نتیجه آن به شکل امروزی شد. سنگ شیر که در اصل صخره‌ای در کنار جزیره کوچک بود، به دلیل فرسایش مداوم و هوازدگی شکل فعلی را به خود گرفت.

سنگ شیر

بهترین زمان برای بازدید

جشنواره های معروف گل و شکوفه‌های هلو، سالانه در اقامتگاه توریستی لوتوس هیل برگزار می‌شود. از ژوئن تا آگوست هر سال، بیش از ۱۰۰ نوع گل نیلوفر آبی، گل مقدس بودیسم، برای این جشنواره چیده می‌شود. از این رو، اگر گردشگران در این مدت از آنجا دیدن کنند، نه تنها از مناظر باشکوه لذت می‌برند، بلکه از تعداد بی‌شماری از نیلوفرهای شکوفه نیز قدردانی می‌کنند.

به غیر از آن، جشنواره شکوفه‌های هلو در طول جشنواره بهار برگزار می‌شود و زمان خوبی برای بازدید از آن است.

چگونه به تپه لوتوس برویم

  1. سوار خط 3 مترو شوید و در ایستگاه Shiqiao پیاده شوید و سپس با اتوبوس Pan 92 به ایستگاه اتوبوس Lianhuashan بروید، تپه لوتوس را خواهید دید.
  2. با مترو خط 3 به میدان پانیو بروید و سپس با اتوبوس پان 93 به لیان‌هواشان بروید.

مشخصات

ساعت بازدید: ۰۷:۰۰ to ۱۷:۰۰
زمان مناسب بازدید: ژوئن تا آگوست
محل تهیه بلیط: درب ورودی
هزینه ورودی: CNY۵۴ برای بزرگسالان؛ * کودکان بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ متر (۳٫۹ -۴٫۹ فوت) از بلیط نیم بها لذت می برند٫ کودکان زیر ۱٫۲ متر می توانند به صورت رایگان از تپه بازدید کنند٫

موقعیت جغرافیایی

فاصله تا مراکز نزدیک
آدرس :

X7QJ+QX, Dumfries DG2 8ED, United Kingdom