جزیره چونگ مینگ

معرفی و تصاویر

جزیره چونگمینگ که در جوار رودخانه یانگ تسه قرار دارد، سومین جزیره بزرگ چین است. جزیره چونگمینگ که بزرگترین جزیره آبرفتی در جوار یک رودخانه و بزرگترین جزیره شنی جهان است، به عنوان “دری به رودخانه یانگ تسه، جزیره یینگژو (کوهی آسمانی در افسانه های چین باستان) در شرق چین نیز تحسین شده است.

جاذبه های اصلی جزیره چونگمینگ

۱. آکادمی چونگمینگ – یکی از تنها آکادمی‌های باستانی کنفوسیوس در شانگهای
۲. پارک ملی جنگلی دانگ پینگ – بزرگترین جنگل دست‌ساز در شرق چین
۳. منطقه حفاظت از پرندگان مهاجر دونگ تان – ابرهای پرندگان و غذاهای دریایی عالی
۴. کوه جین آئو – یک مکان بودایی با محوطه‌سازی به‌سبک باغ شرقی چین

تاریخ و جغرافیای جزیره چونگمینگ

جزیره چونگمینگ بیش از 1300 سال قدمت دارد. در حال حاضر، مساحت آن 1267 کیلومتر مربع، با جمعیت 635،000 نفر است. کل جزیره مسطح است. خاک آن حاصلخیز بوده و سرشار از جنگل‌های سرسبز و منابع فراوان طبیعی است. در نتیجه جزیره چونگمینگ به منطقه معروفی تبدیل شده است که در آن کشت برنج و پرورش ماهی رونق دارد.

شرق جزیره چونگمینگ دریای چین شرقی است. شهر هایمن و شهر کیدونگ استان جیانگ سو با آب جدا شده اند و در شمال جزیره چونگ مینگ قرار دارند.

در کنار جزیره چونگمینگ، دو جزیره دیگر در جوار یانگ تسه وجود دارد: جزیره هنگشا و جزیره چانگ شینگ. شکل‌گیری جزیره چونگمینگ ارتباط نزدیکی با تکامل مصب رودخانه یانگ تسه دارد.

نحوه رسیدن به جزیره:

به لطف تونل رودخانه یانگ تسه شانگهای، از مرکز شانگهای تا جزیره چونگمینگ تنها یک ساعت با ماشین فاصله است. گردشگران می‌توانند ابتدا به موزه علم و فناوری شانگهای، جاده ژونگشان شمالی بروند. کشتی‌هایی از اسکله جاده گونگهکسین، اسکله جاده بائوانگ، اسکله ووسانگ و اسکله شیدونگکو همه به بندر نانمن جزیره چونگمینگ می‌روند.

موزه چونگمینگ (آکادمی چونگمینگ)

آکادمی چونگ مینگ یکی از تنها آکادمی‌های موجود در شانگهای است. آکادمی چونگمینگ امروزه به عنوان موزه چونگمینگ نیز شناخته می‌شود. در ورودی دو طاق‌نما با تزئینات متشکل از دو ستون سنگی ساده و باشکوه وجود دارد.

جلوی دروازه دو درخت موی دوشیزه وجود دارد که هر دو قدمتی 350 ساله دارند. آنها به قدری ضخیم هستند که سه نفر باید دست یکدیگر را بگیرند تا درخت را گرد کنند. دو شیر سنگی بزرگ با وقار در دروازه نگهبانی می‌کنند.

موزه چونگ مینگ

فضای داخل آکادمی کانگمینگ

بزرگترین ساختمان آکادمی چونگمینگ داچنگ دیان است. نقش آن مانند داکسیاونگبائو دیان در معابد است. اینجاست که مجسمه کنفوسیوس در آن نقش بسته است. دونگ وو (“اتاق های شرقی” در کنار یا رو به اتاق های اصلی) و وست وو (“اتاق های غربی”) خوابگاه های 72 شاگرد برجسته بوده‌اند.

امروزه “تالار دستاوردهای بزرگ” به طور موقت به عنوان اتاق نمایشگاه کشتی‌های باستانی استفاده می‌شود. دونگ وو اتاق نمایشگاهی برای عکس‌ها و داستان‌های برخی از افراد مشهور در چونگ‌مینگ، و برخی از اجناس باستانی کشف‌شده در چونگ‌مینگ است. و West Rooms گالری هنری Huang Pimo را در خود جای داده است.

سه بخش از این نمایشگاه شامل «تشکیل و توسعه جزیره چونگمینگ»، «آثار تاریخی و فرهنگی» و «تاریخ طبیعی» در این موزه وجود دارد. این سه بخش تاریخ طولانی و میراث فرهنگی غنی جزیره چونگمینگ را به طور سیستماتیک معرفی می‌کنند.

 

ساختمان های دیگر این جزیره

دو ساختمان دیگر پشت دا چنگ دیان (تالار دستاوردهای بزرگ) سالن‌های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردمی در چونگمینگ هستند. جلوی دروازه آنها پنج درخت موی دختر 18 متری وجود دارد که همگی 377 سال سابقه دارند. آنها با 2 طاق یادبود چوبی و سنگی با طراحی منحصر به فرد هماهنگ هستند و حسی قوی از ظرافت باستانی ایجاد می‌کنند.

نحوه رسیدن به ساختمان‌ها

آدرس: جاده آشان 696

اتوبوس و سپس کشتی: از خط گردشگری 5، 51، 116، 522، 728، 848، 849 یا خط بندر به بندر ووسانگ بروید. یا خط گردشگری 5، 51، 207، 508، 541، 728، خط پنجیانگ، یا خط بندر به بندر جاده بائویانگ. سپس با کشتی به بندر نانمن جزیره چونگمینگ بروید.

با خروج از بندر نانمن جزیره چونگمینگ، 200 تا 300 متر پیاده روی را ادامه دهید و مردم لایه هایی از مجموعه معماری باستانی را مشاهده خواهند کرد. این آکادمی چونگمینگ است.

ورودی: 10 RMB

ساعات بازدید: 8 صبح تا 4 بعد از ظهر (آکادمی Chongming دوشنبه باز نیست)

پارک ملی جنگلی دانگ پینگ

پارک ملی جنگلی دانگ پینگ بزرگترین جنگل دست ساز در دشت های شرق چین است. این پارک همچنین بزرگترین پارک جنگلی شانگهای است. این یک جاذبه توریستی و کشاورزی در سطح 4A ملی است.

پارک ملی جنگلی دانگ پینگ از مزرعه درختی دانگ پینگ، که در سال 1959 به وجود آمد، رشد کرد. پس از 30 سال توسعه، درختان پارک ملی جنگلی دانگ پینگ همچنان به شکلی سرسبز و جذاب در حال رشد هستند.

امکانات اصلی پارک جنگلی ملی دانگ پینگ عبارتند از:

  • مرکز جلسات چند منظوره به شکل خرچنگ
  • بار جنگلی
  • مرکز توانبخشی جنگل
  • حمام ساحلی جنگل
  • پارک آبی و زمین والیبال ساحلی 
  • پایگاه کمپ نوجوانان
  • زمین مسابقه اسب دوانی
  • بانوج های جنگلی
  • امکاناتی برای باربیکیو و پیک نیک
  • ویلاهای جنگلی
  • آسیاب‌های بادی

و سایر امکانات برای فعالیت‌هایی مانند آفتاب گرفتن در جنگل، شکار، پینت بال، اسکیت روی چمن در جنگل، صخره نوردی و غیره.

نحوه رسیدن به پارک ملی جنگلی

آدرس: پارک ملی جنگلی دانگ پینگ در شمال جزیره مرکزی چونگمینگ، 12 کیلومتری (7 مایلی) از بندر نانمن

اتوبوس و تاکسی: از خط شنچونگ در ایستگاه اتوبوس ناحیه شمالی یا خط ناندونگ یا نانجیانگ در ایستگاه اتوبوس چانگمینگ گیت جنوبی مستقیماً به پارک جنگلی ملی دانگ پینگ بروید. از طرف دیگر، از بندر نانمن با اتوبوس به پارک جنگلی ملی دانگ پینگ بروید. تاکسی گرفتن حدود 20 دقیقه طول می کشد.

ورودی: 40 RMB کودکان زیر 1.4 متر می‌توانند بلیط نیم بها بخرند. سالمندان بالای 70 سال با نشان دادن مدارک خود می‌توانند به صورت رایگان وارد پارک شوند. تیم‌های بالای 20 نفر می‌توانند از بیست درصد تخفیف برخوردار شوند.

ساعات بازدید: 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

منطقه حفاظت از پرندگان مهاجر دونگ تان

منطقه حفاظت از پرندگان مهاجر دونگ تان یک پایگاه منابع حیات‌ وحش در جوار رودخانه یانگ تسه است. در 9 آگوست 2005، زیستگاه پرندگان دونگ تان در جزیره چونگمینگ به عنوان ذخیره گاه طبیعی ملی توسط شورای ایالتی فهرست شد.

امکانات

منطقه حفاظت از پرندگان مهاجر دونگ تان 300 کیلومتر مربع مساحت دارد. این یکی از معدود زیستگاه‌های پرندگان وحشی خاص در جهان است. یکی از تالاب های مهم جهان اعلام شده است. در دونگ تان 116 نوع پرنده وجود دارد. تعداد قوهای کوچکی که در زمستان در دونگ تان زندگی می‌کنند به 3000 تا 3500 عدد می‌رسد. پرندگان کمیابتری مانند غاز پیشانی سفید بزرگتر، حواصیل مخطط و نوک قاشقی صورت سیاه نیز وجود دارند. تعداد پرندگان مهاجری که در مسیر مهاجرت خود در دونگ تان استراحت می کنند تا 3 میلیون نفر می‌رسد.

فعالیت های توصیه شده

مردم در حین قدردانی از پرندگان، می‌توانند گروه‌های بزرگی از پرندگان را ببینند که مانند ابرهای بزرگ بر فراز آسمان پرواز می‌کنند. بهترین زمان برای قدردانی از پرندگان در دونگ تان صبح است، زیرا طلوع خورشید بر فراز دریای چین شرقی یکی دیگر از مناظر طبیعی زیبای جزیره چونگمینگ است. Dong Tanis شرقی‌ترین زمین در جزیره چونگمینگ رو به دریای چین شرقی است.

پس از تماشای پرندگان به شهر چنجیا بروید، یک رستوران محلی تمیز پیدا کنید و یک بشقاب خرچنگ بخارپز و برخی غذاهای دریایی دیگر سفارش دهید. بزرگترین بازار خرچنگ در جزیره Chongming در شهر Chenjia است. همچنین بزرگترین بازار خرچنگ در چین است. بیشتر خرچنگ‌ها در بازارهای شانگهای از شهر چنجیا می‌آیند. در شهر چنجیا نسبت به جاهای دیگر غذاهای دریایی کمیابتر و با قیمت‌های پایین‌تر وجود دارد.

نحوه رسیدن به دونگ تان:

از خط 5 گردشگری به بندر بائویانگ بروید. سپس با کشتی به شهر بائوژن بروید و در نهایت از طریق جاده به دونگ تان با لین بائوکیان بروید. کشتی‌ها از بندر ووسانگ نیز به دونگ‌تان می‌روند، اما تنها چهار کشتی هر روز به آنجا می‌روند. قایق از بندر Wusong به Baozhen Town برای هر نفر 14 RMB است. یک قایق موتوری از بندر بائویانگ تا شهر بائوژن برای هر نفر 30 RMB است.

آدرس: منطقه حفاظت از پرندگان مهاجر دونگ تان در شرق جزیره چونگمینگ قرار دارد. از توانجی ساندبانک و دروازه آب در جنوب شروع می‌شود و تا بندر باکسیائو شمالی در شمال امتداد می‌یابد. 

مسیر خودرو: شهر مرکزی چونگمینگ – جاده مرتفع ییسیان – جاده تونگجی (جاده A30) – جاده بائویانگ – بندر جاده بائویانگ – چکدو – شهر بائوژن – جاده بائوژن جنوبی – جاده بائوژن شمالی – جاده چنهای – جاده بیچن – جاده بایچن.

کوه جین آئو

کوه جین آئو (金鳌山) در کنار معبد شوآن قرار دارد که یکی از چهار معبد باستانی جزیره چونگمینگ است. محوطه‌سازی کوه جین آئو جذابیت باغ‌های به سبک چین جنوبی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه هشت مکان اصلی مشهور کوه جین آئو دیگر وجود ندارند، اما مناظری مانند تالار Qingyuan، غرفه Guanyin، جنگل هانمو، غرفه آبی Zuihua، غرفه Jiashan، بیشه سیاه بامبو، پل Deyue، غرفه آبی Shuixiang و باغ Yue همچنان جذابیت این کوه را حفظ کرده است.

معبد شوآن

معبد شوآن در جنوب کوه جین آئو قرار دارد. معبد شوآن برای اولین بار در سال دوم چونیو (1241 پس از میلاد) ساخته شد، قدیمی‌ترین معبد در جزیره چونگمینگ است. معبد شوآن موجود در سال 1983 بازسازی شد.

به غیر از تالار اصلی بزرگ، داکسیاونگبائو دیان (大雄宝殿 “تالار بودای بزرگ”)، سانشنگ دیان (تالار سه مقدسین) و تیان‌وانگ دیان (天王殿 “تالار پادشاهان آسمانی”) نیز جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند.

16 مجسمه بودا از جمله مجسمه ساکیامونی ساخته شده از چوب کافور، مجسمه های طلایی رنگی از خدایان مختلف وجود دارد. مجسمه های تاتاگاتای آینده، تاتاگاتای فعلی و تاتاگاتای گذشته. مجسمه منجوشری، مجسمه سامانتابهادرا، و مجسمه آوالوکیتسوارا. در میان آنها، مجسمه بزرگ یشم از بودای دراز کشیده، بزرگترین بودای درازکش یشم در شانگهای است. وزن آن 13 تن و طول آن 6 متر است.

برج ژنهای

بیشتر در امتداد دیوار غربی معبد شوآن، مردم به معروف‌ترین نقطه دیدنی در کوه جین آئو می رسند: “برج ژنهای که به آن برجی برای آرام کردن دریا گفته می‌شود.” برج قبلی ژنهای در سال نوزدهم گوانگسو در سلسله چینگ (1893) ساخته شد. پول مورد استفاده در ساخت و ساز از خانواده‌های ثروتمند در شهر محلی تامین شد. برج ژنهای در قله بلند کوه جین آئو قرار دارد که اولین بار در سال هفتم کانگشی در سلسله چینگ (1668) ساخته شد.

برج ژن های (برج برای آرام کردن دریا) در سال 1986 بازسازی شد، یک برج نه طبقه با پله های چوبی. در هر داستان، 6 مجسمه کوچک بودیساتوا نقش بسته است. اتاق ها با هر طبقه کوچکتر می شوند. اتاق بالایی آنقدر کوچک است که فقط یک نفر را می تواند در خود جای دهد. با ایستادن در بالای برج و نگاه کردن به دوردست ها، مردم منظره ای پانوراما از جزیره چونگمینگ و دریای چین شرقی خواهند داشت. در روزهای صاف، مردم حتی می توانند سواحل دریا را ببینند.

غرفه گوانین

زمانی یک غرفه گوانین (غرفه آوالوکیتسوارا) وجود داشت. بعدها نام خود را به غرفه Cangha (غرفه دریا) تغییر داد. در زمان امپراتور کیانلونگ در سلسله چینگ، این غرفه یکی از هشت مکان دیدنی معروف کوه جین آئو بود. در آن زمان به آن “Aofeng Yuan Tiao” (به معنای نگاه کردن از قله Ao) می گفتند.

نحوه رسیدن به کوه جین آئو

آدرس: کوه Jin’ao در روستای Aoshan، شهر Houjia، منطقه Qiaozhen جزیره Chongming واقع شده است.

از خط 5 گردشگری به کوه جین آئو بروید.