معبد چنگ‌ هوانگ

معرفی و تصاویر

شانگهای که شهر معابد نام گرفته است یکی از شهرهای جذاب چین است که به علت وجود معابد متفاوت، اماکن جذاب و مراکز خرید مورد توجه گردشگران می‌باشد. یکی از این معابد، معبد چنگ‌ هوانگ است که می‌بایست هنگام مراجعه به شانگهای از آن دیدن فرمائید.

تاریخچه معبد چنگ هوانگ (معبد شهر خدا)

صرفه نظر از اندازه و تعداد شهرهای متعددی که با دیوارهای خاصی در این شهر بنا شده‌اند، اذعان داشت که این معبد به یک یا چند اسطوره فنا ناپذیر یا خدا به عنوان روح یا نگهبان شهر اختصاص یافته است.

این معبد به عنوان معبد خدای جینشان، وقف به روح جینشان یا “کوه طلا” و سرزمین کنار ساحل شانگهای شده است و پس از گذشت زمان دستخوش تحولاتی تاریخی شده است که بسط و توضیح آن از حوصله این متن خارج است.

ساختار معماری

این معبد با سالن‌های متفاوت ساخته شده است؛ سالن اصلی، سالن میانی، اتاق خواب کاخ، سالن خدایان ستاره‌ای، کاخ یاما، سالن خدای زوزن و …. مساحت این معبد بیش‌تر از ۱۰ هزار مترمربع است. در این معبد دو باغ معروف به نام باغ غربی و باغ شرقی وجود دارد.

جاذبه‌های معبد معبد چنگ‌ هوانگ

درخیابان‌های حوالی این معبد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های معروفی وجود دارد و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تنها برای تجربه کردن خوراکی‌های خوشمزه شانگهای از این معبد بازدید می‌کنند.

معبد چنگ‌ هوانگ با مراسم‌های مذهبی ویژه‌ای که دارد تاثیر شگرفی بر اهالی شانگهای می‌گذارد. در مراسم سان زون (روزی که خدای چن هوانگ شروع به بررسی مردم می‌کند) مردم در این معبد گردهم می‌آیند، عود و بخور دود کرده و خدای خود را می‌پرستند. همزمان همه‌ی فروشگاه‌های اطراف این معبد با لوستر و فانوس‌های قرمز رنگ به استقبال مراسم جشن می‌روند. برخی از افراد با هنرهای خاص همچون جنگ خروس‌ها، آکروبات و مراسم نگرش به جذابیت این جشن می‌افزایند.

نکات مورد نیاز برای بازدید از این معبد چنگ‌ هوانگ

  • مکان: شانگهای هانگ‌پو – خیابان فنگ بنگ مرکزی ۲۴۷
  • ساعات بازدید: ۸:۳۰ تا ۱۶:۰۰
  • ارزیابی: (یک گفته ی قدیمی): اگر کسی معبد چنگ هوانگ نرفته باشد، نمی‌تواند بگوید من رفته‌ام شانگهای!
  • محیط اطراف: عمارت‌های بودا، معابد اسلامی و تای و کلیسای کاتولیسم درون باغ یو

مشخصات

ساعت بازدید: ۸:۳۰ تا ۱۶:۰۰
محل تهیه بلیط: نیازی به بلیط ندارد
هزینه ورودی: رایگان