مرکز خرید اورینتال پلازا

معرفی و تصاویر

 

مرکز خرید اورینتال پلازا با مساحت کلی ۱۳۰ هزار متر مربع در حومه ژوهانسبورگ CBD واقع شده است. این مرکز در قلب پکن بین خیابان‌های گلداستریست و سیلور استریت قرار دارد.

چگونگی تاسیس اورینتال پلازا

مطالعه داستان چگونگی تأسیس این مرکز خرید می‌تواند برای مخاطبین انگیزه‌بخش و الهام بخش باشد. در زمانی که تجار هندی توسط نیروهای امنیتی در دوران آپارتاید جمع شده بودند، از خیابان 14 صفحه ویو به جایی که در حال حاضر اورینتال پلازا قرار دارد رانده شدند. این تجار هندی در آن زمان مجبور شدند تا دوباره کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و خود را به مشتریان وفادار خود ثابت کنند.

اورینتال پلازا در اواسط دهه 70 میلادی تأسیس شد. روزهای اولیه تجارت در این مرکز خرید چندان خوشایند نبود. و علت آن این بود که این تجار از محل کسب و کار پر رونق خود به منطقه‌ای تقریباً ناشناخته منتقل شده بودند.

اولین سال‌های فعالیت در میدان تا حدی دشوار شد که بسیاری از کسب‌وکارها حذف شدند. در آن دوره حداقل 30 درصد از صاحبان واحدها یا به طور کلی تعطیل شدند و یا کسب و کار خود را به دیگران واگذار کردند. در آن روزهای فراموش نشدنی، مرکز در یک ماه فقط هزار مشتری جذب می‌کرد. اما امروز بیش از یک میلیون نفر به این میدان می‌آیند، زیرا اورینتال پلازا امروزه به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین مراکز خرید منطقه‌ای جوبورگ شناخته می‌شود.

چیزی که اورینتال پلازا را به یک مرکز خرید منحصربفرد تبدیل می‌کند این است که مالکیت آن در اختیار صاحبان فروشگاه‌های مجموعه است. حدود 50 تا 70 تاجر دور هم جمع شدند و به یکدیگر قول دادند که “بیایید این مرکز را موفق کنیم” و به تدریج اورینتال پلازا جایگاه خود را در میان مشتریان پیدا کرد. سنگ بنای موفقیت این مرکز خرید این است که کالاهایی را ارائه می‌کند که در هیچ کجای شهر پیدا نمی‌شود.

شهر طلا بدون اورینتال پلازا هرگز شهر طلای فعلی نبود. امروزه این مجموعه با ابهت حداقل 350 فروشگاه را در خود جای داده است و به روش‌های مختلف به تغییر زندگی جوبرگرها کمک کرده است. اورینتال پلازا برای صدها نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اورینتال پلازا همچنین در ابتکارات مختلف مسئولیت اجتماعی مشارکت دارد. سالانه کمک‌های مالی که از مرکز دریافت می‌شود میلیون‌ها رند می‌شود و هر مالک در حد توان خود در امور خیریه شریک می‌شود. قبل از شروع فصل زمستان تاجرین پلازا برای بسیاری از بی‌خانمان‌های شهر، پتو و لباس گرم تامین می‌کنند.

با ورود به اورینتال پلازا، ممکن است فکر کنید که در دهلی، نپال یا در هر مرکز خرید، بازار و مرکز تجاری بزرگ هندی هستید. بوی معطر کاری و بخور در هوا پخش می‌شود. و این رایحه‌ها به اندازه ای هستند که حواس افراد را غلغلک می‌دهد و در نتیجه آن هوس‌های ناگهانی خرید و گرسنگی شدید ایجاد می‌شود.

 

وبسایت

https://www.orientalplaza.com

ساعات کاری

دوشنبه تا جمعه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
لطفا توجه داشته باشید: بعضی از فروشگاه‌ها در روز جمعه بین ساعت 12:30 تا 13:30 تعطیل هستند.

شنبه: 9 صبح تا 3 بعد از ظهر

یکشنبه: تعطیل

تعطیلات عمومی: 9 صبح تا 3 بعد از ظهر

تلفن تماس

 +86 10 8518 8888

موقعیت جغرافیایی

فاصله تا مراکز نزدیک
آدرس :

1 Dong Chang An Jie, Dongcheng, Beijing, China, 100006