موزه خرس‌ تدی

معرفی و تصاویر

اگر عاشق شخصیت انیمیشن خرس تدی Teddy Bear هستید، مقصد درستی را برای سفرتان به چین انتخاب کرده‌اید. چنگدو  Chengdu ! موزه خرس‌ تدی Teddy Bear Museum را باید در سریال روزگار شاهزاده دیده باشید. به شما قول می‌دهیم دیدن نمایش عروسکی تدی یک تجربه هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر فرزند کوچک دارید یا کودک درونتان فعال و پر جنب و جوش است، با نیل گشت همراه شوید! می‌خواهیم به موزه خرس تدی در چنگدو سر بزنیم.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

بزرگ‌ترین موزه خرس‌ تدی در چنگدو قرار دارد!

موزه خرس تدی در فاصله ۲۹ کیلومتری از مرکز شهر چنگدو قرار دارد. مساحت موزه یک هکتار است و بیش از ۱۰۰۰ خرس تدی در این موزه نگهداری می‌شود. این کلکسیون در جهان بی‌نظیر است و بزرگ‌ترین موزه خرس تدی در دنیا محسوب می‌شود. موزه خرس تدی در چین سه طبقه دارد. نیل گشت به شما پیشنهاد می‌کند که بازدید خود را از طبقه دوم موزه شروع کنید. طبقه دوم همان جایی است که برای دیدنش لحظه شماری می کنید.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

طبقه دوم موزه خرس‌ تدی چنگدو

طبقه دوم این موزه هیجان انگیز ترین بخشی است که باید بازدید کنید. این طبقه از ۵ قسمت تشکیل شده است. تالار چین، موزه تاریخ، عجایب ۷ گانه جهان، هنر خرس‌ها و جهان دریا به ترتیب قسمت هاییست که در طبقه دوم خواهید دید. خرس‌های تدی در این طبقه به همه جا سفر می کنند پس در حمل چمدآن‌ها کمکشان کنید!

تالار چین، China Hall

در این تالار صحنه داستآن‌های باستانی چین بازسازی شده اند. بازیگران این صحنه‌ها خرس‌های تدی هستند. نام اغلب این افسانه هارا شنیده اید شاید هم مادربزرگ یا پدر بزرگتان تعریفشان کرده اند. بعضی از این افسانه ها منبع الهامی برای ساخت فیلم ها شده اند. افسانه هایی مانند کوه ها و دریاها، هاشقانه سه امپراطوری و سفر به غرب. در تمام این صحنه‌ها خرس‌های تدی با لباس های کاراکترهای مختلف حضور دارند و تزئینات لباسها و صحنه‌ها شما را حیرت زده خواهد کرد.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

علاوه بر افسانه های قدیمی صحنه‌هایی از ساخت سیستم آبیاری دو جینگ یان (Dujiangyan Irrigation System) نیز ساخته شده است. در این صحنه تعدادی از خرس‌های تدی سنگ ها را حمل می کنند، تعدادی دیگر مشغول چکش زدن هستند و تعدادی از این خرس‌های بانمک دستور می دهند. واقعا این سیستم آبیاری عظیم را خرس‌ها ساخته اند؟!

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

موزه تاریخ خرس‌های عروسکی

The History Museum

بسیاری از عروسک‌های نادر و تاریخچه ساخت خرس‌های تدی را در این بخش خواهید دید. یکی از گران ترین خرس‌های تدی که تعدادی محدود از آن در جهان وجود دارد، خرس تدی مشکی است. خرس تدی مشکی غمگین است! این خرس فاجعه غرق شدن کشتی تایتنیک را یادآوری می‌کند. از خرس تدی سیاه بگذریم. داستانی معروف از رئیس‌جمهور آمریکا و خرس‌های تدی در موزه تاریخ به تصویر کشیده شده است.

این داستان جالب و واقعی در سال ۱۹۰۲ میلادی (۱۲۸۱ شمسی) اتفاق افتاده است. روزولت (Roosevelt)، رئیس‌جمهور آمریکا برای شکار در میسیسیپی رفته بود اما هیچ حیوانی را شکار نکرد و دست خالی از شکار بازگشت. آن روز خرسی زخمی را به درخت بسته بودند تا رئیس‌جمهور با شلیکی شکارش کند اما روزولت شلیک نکرد و از آن روز به بعد تصمیم گرفت هیچ خرسی را شکار نکند. این داستان در روزنامه‌ها منتشر شد. یک تاجر با خواندن این داستان، تولید خرس‌های اسباب بازی را شروع کرد و نام این خرس‌ها را تدی گذاشت. تدی نام مستعار رئیس جمهور روزولت است. داستان خرس‌های تدی از اینجا تازه شروع می‌شود.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

عجایب هفت گانه جهان موزه تدی

The New Seven Wonders of the World

در این قسمت از موزه خرس‌های تدی، عروسک‌ها به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند. تعدادی از خرس‌های تدی مشغول راه رفتن روی دیوار بزرگ چین هستند، تعدادی از آن‌ها مشغول بازدید از کلوسئوم و تعدادی از آن‌ها مشغول رقص و خوش گذرانی در کارناوال برزیل هستند. با خرس‌های تدی به سراسر جهان سفر کنید و لذت ببرید.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

هنر خرس‌ های تدی در موزه چنگدو

The Art Bears

خرس‌های تدی نقاش را تابه حال دیده‌اید؟ اشکال ندارد در سفرتا به چنگدو حتما آن‌ها را از نزدیک خواهید دید. خرس‌های تدی در این بخش مشغول کشیدن نقاشی‌های معروف هستند. البته لبخند مونالیزه (Mona Lisa’s) خرسی، جذاب تر از لبخند خود مونالیزه است!

طبقه اول موزه خرس‌ تدی چنگدو

طبقه اول موزه خرس‌های تدی شش بخش مختلف دارد. موزه مجسمه سازی، گالری نقاشی، پارک پاندا، موزه کره‌ای، سالن سمعی و بصری بخش های مختلف این طبقه هستند. در این بخش هم مانند طبقه دوم خرس‌های تدی را در حال انجام فعالیت‌های مختلف خواهید دید. شاید جالب‌ترین قسمت طبقه اول پارک پانداها باشد. خرس‌های تدی و پانداها در کنار هم صحنه‌های جالبی می‌سازند. این صحنه‌ها از کودکی تا بزرگسالی ادامه دارند. صحنه‌های شاد و رمانتیک پارک پاندا در موزه خرس تدی محبوب‌ترین بخش از نظر توریستان و گردشگران است. پانداها و خرس‌های تدی باهم می رقصند و شاد و خوشحال هستند. در بعضی صحنه‌ها خرس‌های تدی نقش پرستار پانداها را بازی می‌کنند و پانداها مشغول بازیگوشی هستند.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

زیرزمین موزه خرس‌ تدی چنگدو

بعد از دیدن این خرس‌های کوچک و مهربان حتما دوست دارید یکی از آن‌ها را داسته باشید! فروشگاه در زیرزمین مجموعه قرار دارد. این خرس‌ها زیبا و البته کمی گران هستند اما یکی از سوغاتی‌های محبوب توریستان و گردشگران محسوب می‌شوند. در این طبقه تئاتر سه بعدی هم اجرا می‌شود و شما می‌توانید یک تجربه واقعی با خرس‌های تدی داشته باشید. به همین خاطر پیشنهاد کردیم که بازدید خود را از طبقه دوم شروع کنید و با خرس‌های تدی بیشتر آشنا شوید تا در انتها بتوانید بیش‌ترین لذت را از تئاتر سه بعدی ببرید.

بزرگترین موزه خرس‌ تدی جهان در چنگدو چین

با حمل و نقل عمومی به موزه خرس‌ تدی بروید

شهر چنگدو یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور چین است. به همین دلیل به نیاز مسافران توجه زیادی شده است. شما می‌توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی به تمام مکان‌های دیدنی چنگدو سر بزنید. برای رفتن به موزه خرس‌های تدی از مترو یا اتوبوس استفاده کنید.

  • اتوبوس شماره ۳۴۷ را سوار شوید و در ایستگاه جینما بنهه گونگیوان (Jinma Binhe Gongyuan) پیاده شوید. به این ایستگاه پارک جینما بنهه (Jinmabinhe Park) نیز می‌گویند.
  • اتوبوس شماره ۱۱w/761 را سوار شوید و در ایستگاه جینما لویوچو (Jinma Lvyouqu) در منطقه گردشگری جینما (Jinma Tourist Area) پیاده شوید. سپس از ایستگاه ۷۰۰ متر تا موزه خرس تدی پیاده‌روی کنید. باید در جهت جنوب خیابان کیشی (Qishi Avenue) به مسیرتان ادامه دهید.
  • خط ۴ مترو چنگدو را سوار شوید و در ایستگاه فیی بولان یوآن (Feiyi Bolan Yuan) پیاده شوید. این ایستگاه به ایستگاه پارک میراث فرهنگی (Intangible Cultural Heritage Park) هم معروف است. سپس اتوبوس ۷۶۱/۳۴۷ را سوار شوید. در ایستگاه جینما لویوچو پیاده شوید و به سمت موزه ۷۰۰ متر پیاده روی کنید.

با نیل گشت سفری امن و خاطره انگیز به چین داشته باشید! از جدیدترین تورهای ما دیدن کنید.

نویسنده: کیمیا مرادی