پل مارکوپولو

معرفی و تصاویر

پل مارکوپولو یک پل سنگی بر روی رودخانه یونگ دینگ است که در منطقه Fengtai در 15 کیلومتری جنوب غربی مرکز پکن قرار دارد. گشت و گذار در این منطقه یک سفر کوتاه خوب است، به ویژه برای کسانی که قبلاً از جاذبه‌های اصلی توریستی پکن بازدید کرده‌اند. پل مارکوپولو که به پل لوگو نیز معروف است، به خاطر تعداد بیشماری از شیرهای ریز کنده‌کاری شده روی نرده‌های دو طرف آن شهرت دارد.

ساخت پل اولیه در این سایت در سال ۱۱۸۹ آغاز شد و در سال ۱۱۹۲ پس از ۳ سال به پایان رسید. بعد از آن در سال ۱۶۹۸ بازسازی شد. طول آن ۸۷۴ فوت (۲۶۶/۵ متر) و عرض آن ۳۰/۵ فوت (۹/۳ متر) است که بر روی ۲۸۱ ستون استوار است.

چهار ستون زینتی هر کدام به ارتفاع ۱۵ فوت (۴/۶۵ متر) و یک استیل مرمری سفید در انتهای پل قرار دارند. یکی از سنگ‌ها بازسازی پل را توسط امپراتور کانگشی از سلسله چینگ در سال ۱۶۹۸ ثبت می‌کند. در استوانه دیگر به خط امپراتور کیانلونگ، نوه کانگشی، خوشنویسی شده است. این پل به عنوان “ماه صبح بر فراز لوگو” خوانده می شود و برای ۷۰۰ سال پس از اتمام آن، این پل یک مکان دیدنی شناخته شده در شهر پکن بوده است.

علت نامگذاری پل مارکوپولو

 مارکوپولو، جهانگرد معروف ایتالیایی، این پل را در کتاب خود به عنوان یک پل خیره‌کننده توصیف کرده است، از این رو این نام به آن اشاره شده است. 

حادثه پل مارکوپولو

جدا از رابطه‌اش با یکی از مشهورترین مسافران تاریخ، این پل همچنین به دلیل محل حادثه پل مارکوپولو در ۷ ژوئیه ۱۹۳۷ شناخته می‌شود که معمولاً به عنوان آغاز جنگ دوم چین و ژاپن شناخته می‌شود. در چین، این رویداد بیشتر به عنوان “حادثه هفت هفت” شناخته می شود. موزه جنگ مقاومت مردم چین در برابر تجاوزات ژاپنی، واقع در انتهای شرقی پل، اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

راهنمای سفر به پل لوگو یا مارکوپولو

این پل که در ابتدا با نام پل لوگو شناخته می شد، نام فعلی خود را پس از بازدید مارکوپولو، جهانگرد ونیزی قرن سیزدهم، به دست آورد، که آن را به عنوان “پلی سنگی بسیار زیبا، در واقع آنقدر خوب، که در دنیا مانند آن بسیار کم است” توصیف کرد. در کتاب سفرهای مارکوپولو عنوان شده است که این پل ۲۶۶/۵ متری به طور کامل از گرانیت ساخته شده است و توسط ۱۱ قوس قطعه‌ای پشتیبانی می‌شود.

جالبترین ویژگی این پل صدها شیر سنگی (بیش از ۵۰۰ عدد بر اساس برخی تخمین‌ها) است که در هر طرف مورد توجه قرار گرفته‌اند و نکته جالب در مورد شیرها این است که هر شیر بزرگ، که همگی در حالت‌های مختلف قرار دارند، با شیرهای کوچک‌تری که روی سر، پشت یا زیر پنجه‌هایشان پنهان شده‌اند تزئین شده است.

چگونه به پل مارکوپولو برویم

اتوبوس
1. سوار اتوبوس 309، 329، 339، 458، 459، 624، 661، 662 یا 952 شوید و در ایستگاه Lugou Xinqiao پیاده شوید.
2. سوار اتوبوس های 77، 96، 97، 133، 310، 313، 452، 843، 896، 983، یا خط ترانزیت سریع 45، 97، 145 یا خط ویژه 17 شوید و در Kangzhan Diaosuyuan (Sculture) پیاده شوید.

با مترو
سوار خط 14 مترو شوید و در ایستگاه داوایائو پیاده شوید. از خروجی D خارج شوید. سپس با اتوبوس 339 در ایستگاه Xidaokou Bei بروید و در ایستگاه Lugou Xinqiao پیاده شوید.

جاذبه های نزدیک
دیوار شهر Wanping (هزینه ورودی: 3 یوان)
باغ مجسمه (رایگان و باز از ساعت 08:00 تا 17:00، روز دوشنبه تعطیل)
موزه تاریخ پل لوگو

مشخصات

ساعت بازدید: آوریل - اکتبر: ۰۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰ نوامبر تا مارس: ۰۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰
هزینه ورودی: ۲۰ یوآن

موقعیت جغرافیایی

فاصله تا مراکز نزدیک
آدرس :

Marco Polo Bridge, V629+3JW, Fengtai District, China, 100165