// کارخانه مروارید پکن، بهترین یادگاری از سفر چین - نیل گشت

کارخانه مروارید پکن، بهترین یادگاری از سفر چین

بازدید از کارخانه مروارید پکن می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در سفر به این شهر باشد. برای آشنایی بیشتر با این کارخانه با ما همراه باشید.

کارخانه مروارید سازی یکی از جاذبه های گردشگری پکن است که معمولا مسافران در سفر به این شهر و در برنامه گشت شهری از آن بازدید می‌کنند. اگر نمی‌خواهید تمام وقتتان را در معابد و باغ های چینی بگذرانید، حتما به دیدن این کارخانه بروید. قبل از توضیح بیشتر باید بدانید که طبق گفته توریستان، در این کارخانه نمی‌توانید در مقابل خرید حداقل یک گردنبند مروارید مقاومت کنید! پس در زمان بازدید از این مکان مقداری یوان همراه خود داشته باشید!

کارخانه مروارید پکن مکانی برای خرید سوغاتی های خاص هم به حساب می‌آید. اگر برای همسرتان به دنبال سوغاتی متفاوت می‌گردید حتما برایش یک دستبند مروارید بخرید.

مروارید در کارخانه مروارید پک

تولید مروارید یک هنر باستانی در پکن

تولید مروارید در پکن یک هنر باستانی است و در حال حاضر یک هویت فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود. کشت صدف در دریاچه‌ها و رودخانه‌های چین به ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

ورود به کارخانه مروارید پکن برای گردشگران آزاد است. بیش تر مرواریدهایی که خواهید دید از صدف‌های آب شیرین به دست می‌آیند. چین علاوه بر سرمایه‌گذاری فرهنگی با حفظ و گسترش این کارخانه سرمایه گذاری اقتصادی نیز انجام داده است. کارخانه مروارید پکن مرواریدهای با کیفیت و متنوعی را به جهان  ارائه می کند.

خرید مروارید از کارخانه مروارید پکن

در کارخانه مروارید پکن چه خواهید دید!

در این کارخانه از تاریخچه تولید مروارید و نحوه تولید آن برایتان می‌گویند. این معارفه ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. خانمی که این توضیحات را به شما می‌دهد، پوستی بسیار لطیف و شفاف دارد. به قول ما ایرانی‌ها “خوب مونده!”.

این خانم دلیل اینکه پوستی خوب دارد را استفاده از پودر مروارید یا گرد مروارید عنوان می‌کند. چینی‌ها در بسیاری از وسایل آرایشی از پودر مروارید استفاده می‌کنند. توریستان و گردشگران تا به حال بازخوردی از این کرم‌ها به نیل گشت نداده‌اند، اما اگر می‌خواهید از این لوازم آرایشی بخرید باید پول قابل توجهی همراهتان باشد.

مروارید در کارخانه مروارید پکن

بعد از معارفه، شما را به اتاق طلایی راهنمایی می‌کنند و در مورد انواع مروارید توضیح می‌دهند. مرواریدها در چین، رنگ های متنوعی دارند. رنگ هایی مانند سفید، طلایی، صورتی و مشکی.

این تنوع رنگ به خاطر املاح آب است. با ارزش ترین مرواریدهای کارخانه پکن طلایی هستند. گاهی اوقات تخفیف‌هایی برای خرید مروارید طلایی به شما پیشنهاد می‌دهند. این تخفیف‌ها گاه تا ۴۰ درصد می‌رسد، اما قیمت این مرواریدها با تخفیف هم بسیار بالاست. بعد از آن به شما قسمت‌های مختلف کارخانه را نشان می‌دهند.

صدف و مروارید در کارخانه مروارید پکن

مسابقه کارخانه مروارید پکن را ببرید!

گاهی اوقات بعد از معرفی کارخانه برایتان یک مسابقه برگزار می‌کنند. مسابقه به این صورت است که راهنما صدفی را برمی‌دارد و از شما می‌خواهد حدس بزنید چند مروارید درون آن است. هرکس تعداد مروارید‌ها را درست حدس بزند، مرواریدها را می‌برد. بردن این مسابقه به شانس شما و سن صدف بستگی دارد. برای راهنمایی تنها می‌توانیم بگوییم تعیین سن صدف‌ها شبیه به درخت‌ها است. هرچه خط های روی صدف بیشتر باشد سنش بیشتر است. هرچه سن صدف بیشتر باشد، مرواریدهای بیشتری درون خود دارد.

ممکن است تعداد مرواریدهای درون یک صدف بیش از بیست عدد باشد.

کارخانه مروارید پکن

خرید مروارید از کارخانه مروارید پکن

بعد از بازدید می‌توانید مروارید هم بخرید. کافی‌ست مروارید مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا برایتان گردنبندی زیبا بسازند. فروشندگان مروارید کارخانه پکن بسیار ماهر هستند. آن ها آنقدر پاپیچتان می‌شوند تا شما مروارید بخرید.

خرید از این کارخانه دو مزیت دارد؛ مزیت اول این است که مروارید تقلبی نمی‌خرید و نکته خوب دیگر چانه زدن است! تا می‌توانید با فروشندگان چانه بزنید. هرچه بیشتر چانه بزنید می‌توانید مرواریدها را با قیمت پایین‌تری بخرید.

کارخانه مروارید پکن

خرید بهترین مروارید در چین

همه می‌دانند که بهترین سوغاتی های چین ابریشم، یشم و مروارید است. این کالاها را در تمام مغازه های پکن خواهید یافت. می‌دانید که مرواریدهای تقلبی در کنار اصل‌ها فروخته می‌شوند. نیل گشت راهنماییتان می کند تا بهترین سوغاتی را از پکن بخرید. قبل از سفر به چین باید بدانید سه نوع مروارید می‌بینید:

  1. مرواریدهای طبیعی که بدون دخالت انسان پرورش پیدا می‌کنند.
  2. مرواریدهایی که از کشت صدف به دست می‌آیند که تعدادشان هم زیاد است.
  3. مروارید های تقلبی

فروش محصولات کارخانه مروارید پکن

مرواریدهای طبیعی را نمی‌توانید در مغازه‌های محلی و بازار پیدا کنید. این مرواریدها نایاب و بسیار گران قیمت هستند. مرواریدهای طبیعی در مغازه‌های طلا و جواهر فروشی به فروش می‌رسند. این مغازه‌ها بعد از خرید به شما گواهی اصل مروارید می‌دهند.

نکته‌ای که شاید نظر شما را در سفر به چین جلب کند، این است که فروشنده‌های محلی در بازارهای سنتی روی اصل بودن مروارید خود اصرار می‌کنند. منظور آن ها از اصل بودن، مروارید کشت شده است. اگر قصد خرید مروارید مرغوب را دارید بهتر است از بازار مروارید پکن (Hongqiao) هم دیدن کنید. طبق گفته گردشگران این بازار علاوه بر مروارید کالاهای دیگری نیز دارد.

محصولات کارخانه مروارید پکن

ترفند تشخیص مروارید اصل در پکن

منظورمان از مروارید اصل همان مرواریدهای کشت شده است. مروارید اصل کاملا گرد نیست. مرواریدهای اصل پکن معمولا لک و شیار دارند یا حاله‌ای از چند رنگ دارند. مرواریدهایی که از پلاستیک یا شیشه درست شده‌اند به طور غیر عادی گرد هستند.

این مرواریدها بزرگ‌تر از مرواریدهای طبیعی هستند. اگر به ویژگی‌های ظاهری نمی‌توانید اعتماد کنید، بهتر است خراشی سطحی با یک شی نوک تیز روی مروارید بدهید. اگر در حین خراشیدن پودر دیدید، مروارید اصل است. اگر مروارید اصل نباشد با خراشیدن لایه رنگ جدا می شود.