جاذبه های گردشگری پکن: بهترین مکان‌های دیدنی پایتخت چین

پکن، پایتخت سیاسی چین و یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری در سراسر دنیاست. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است قبل از آن با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شوید. در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری پکن از جلمه جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی، جاذبه های هنری، مکان‌هایی برای رستوران گردی و شکم گردی و همچنین بهترین جاذبه های گردشگری پکن مناسب برای کودکان آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری پکن

پکن، پایتخت چین، شهری است که هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. این شهر باستانی با تاریخی بیش از ۳۰۰۰ سال، مجموعه‌ای غنی از آثار تاریخی همچون شهر ممنوعه و معبد آسمان را در خود جای داده است. علاوه بر این، معماری زیبا و شگفت‌انگیز پکن که شامل دیوار چین و آسمان‌خراش‌های مدرن است، نمایانگر توانمندی‌های چین در عرصه معماری است. اما پکن تنها به تاریخ و معماری محدود نمی‌شود. این شهر یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به غذاهای چینی و غربی است. غذاهای محلی مانند اردک پکن و دامپلینگ طعم‌هایی هستند که هرگز فراموش نمی‌شوند. به همین دلیل است که پکن برای گردشگران سراسر دنیا، بدون در نظر گرفتن سلیقه و ملیت آنها، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود.

پس اگر قصد سفر به پکن را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با جاذبه‌های متفاوت این شهر از جمله “جاذبه های تاریخی”، “جاذبه های طبیعی”، “جاذبه های هنری”، “رستوران‌های معروف و جذاب” برای کسانی که اهل شکم گردی هستند و در نهایت “جاذبه های گردشگری مناسب برای کودکان” آشنا شوید.

جاذبه های تاریخی شهر پکن

شهر پکن برای بیش از ۸۰۰ سال پایتخت کشور چین بوده است و در این مدت سازه‌های تاریخی مهمی در آن ساخته شده است. شما با بازدید از مکان‌های تاریخی چین به گذشته سفر می‌کنید و قدرت و صلابت سلسله‌های مختلف امپراتوری چین را به چشم خواهید دید. در این بخش با محبوب‌ترین و مهمترین مکان‌های تاریخی پکن که بازدید از آنها شدیدا پیشنهاد می‏‎‌شود، آشنا خواهید شد.

دیوار چین (Great Wall of China)

دیوار چین (به زبان چینی: 长城) زنجیره‌ای از سازه‌های نظامی است که در طول چندین قرن برای محافظت از امپراتوری چین در مقابل تهدیدهای خارجی از جمله مقابله با حمله اقوام مغول ساخته شده است. این دیوار که بیش از ۲۱ هزار کیلومتر طول دارد، طولانی‌ترین ساخته دست بشر است و یکی از عجایب هفت‌گانه به شمار می‌آید. دیوار بزرگ چین چندین بخش دارد که محبوب‌ترین آنها بخش بادالینگ (نزدیک ترین بخش دیوار بزرگ چین به پکن) و موتیانیو هستند. بخش‌های نامبرده به‌خوبی بازسازی شده‌اند و اطراف آنها را منظره فوق‌العاده کوهستانی محاصره کرده است. بازدید از چنین سازه خارق‌العاده‌ای به هر توریستی پیشنهاد می‌شود تا درک بهتری از قدرت و عظمت چین باستان داشته باشد.

  • هزینه بازدید: بخش‌های مختلف دیوار هزینه ورودی متفاوتی دارند، اما میانگین قیمت 40 یوآن است
  • ساعات بازدید: در بیشتر قسمت‌ها از 6:00 تا 17:30
  • موقعیت جاذبه: شمال شرقی پکن

دیوار بزرگ چین

میدان تیان آنمن (Tiananmen square)

میدان تیان آنمن، (به زبان چینی: 天安门广场) یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان و مقصد گردشگری بسیاری از مسافران به پکن است. این میدان بزرگ از سه جهت با مکان‌های مهمی همچون شهر ممنوعه، موزه هنر ملی چین، تالار بزرگ خلق و تالار مائو هم‌جوار است. در میدان تیان آنمن می‌توانید از دروازه تیان آنمن، مجسمه یادبود قهرمانان مردم چین و نشان ملی جمهوری خلق چین دیدن کنید. این میدان مکان فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که می‌خواهند در مورد فرهنگ و تاریخ چین اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگر سحرخیز باشید می‌توانید در مراسم برافراشتن پرچم چین شرکت کنید.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: بسته به زمان برافراشته شدن و پایین آمدن پرچم چین از 5:00 تا 22:00
  • موقعیت جاذبه: مرکز شهر پکن، منطقه دونگ چنگ (Dongcheng)

میدان تیان آنمن یکی از جاذبه های گردشگری پکن

شهر ممنوعه (Forbidden city)

شهر ممنوعه (به زبان چینی: 紫禁城) که با نام «قصر موزه» نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از کاخ‌هاست که در مرکز پکن قرار گرفته است. شهر ممنوعه مثالی فوق‌العاده از معماری سنتی چینی است و هنر دست مردم چین در آن زمان را به رخ می‌کشد. این مکان زمانی قصر امپراتوری سلسله مینگ و چینگ بوده است.

شهر ممنوعه بیش از ۹۰۰ ساختمان و ۹۹۹۹ اتاق دارد که همگی نمایی از هنر و فرهنگ چینی را به نمایش می‌گذارند. این بنای عظیم تاریخی روزی تنها محل زندگی امپراتور و خانواده‌اش بوده؛ اما امروزه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده از سرتاسر جهان است. پیشنهاد می‌شود در سفر به پکن بازدید از شهر ممنوعه را در برنامه‌هایتان قرار دهید تا با دنیای سلطنتی سلسله‌های حاکم بر چین در طول تاریخ آشنا شوید.

  • هزینه بازدید: بسته به ماه بازدید 40 تا 60 یوآن (کودکان و افراد مسن بالای 60 سال مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: از 08:30 تا 17:00
  • موقعیت جاذبه: مرکز شهر پکن، منطقه دونگ چنگ

شهر ممنوعه

معبد آسمان (Temple of Heaven)

معبد آسمان یا معبد بهشت، (به زبان چینی: 天坛) مجموعه مذهبی در جنوب شرقی پکن است که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. امپراتوران سلسله مینگ از این معبد برای شکرگزاری و عبادت استفاده می‌کردند.

معبد آسمان از ساختمان‌های مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آنها تالار نیایش برای محصولات خوب (Hall of Prayer for Good Harvest) نام دارد. از این تالار سه‌طبقه چوبی، برای جشن سالانه‌ای که در بهار برگزار می‌شد استفاده می‌کردند. دیگر سازه مهم معبد آسمان، طاق سلطنتی بهشت (Imperial Vault of Heaven) است که لوحه‌های امپراتوران چین در آن نگهداری می‌شده است. معبد آسمان مکان فوق‌العاده‌ای برای آشناشدن با فرهنگ دینی و تاریخ چین است که هم‌زمان استعداد معماران چینی را به تصویر می‌کشد.

  • هزینه بازدید: از 15 تا 34 یوآن (کودکان مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: از 06:00 تا 21:00
  • موقعیت جاذبه: مرکز شهر پکن، منطقه دونگ چنگ

معبد آسمان چین

کاخ تابستانی (Summer Palace)

کاخ تابستانی (به زبان چینی: 颐和园) هم راستا با نامش، محل استراحت تابستانه امپراطورها در دوران سلسله چینگ بوده است. این جاذبه دیدنی، بزرگ‌ترین پارک سلطنتی چین است که از دوران قدیم همچنان پابرجاست. کاخ تابستانی در دهه ۱۷۵۰ میلادی به دستور امپراتور چیان لونگ ساخته شد. این مجموعه شامل چندین قصر، معبد، باغ و دریاچه است. کاخ تابستانی به منظره چشم‌نواز، معماری خاص و هنرهای چینی به‌کاررفته در آن مشهور است. اگر به دنبال جاذبه دیدنی هستید که علاوه بر فضای زیبا و حال و هوای آرام‌بخش، شما را با فرهنگ و تاریخ کشور چین آشنا ‌کند کاخ تابستانی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  • هزینه بازدید: از 30 تا 60 یوآن (کودکان و افراد مسن بالای 60 سال مشمول تخفیف میشوند.)
  • ساعات بازدید: از 06:00 تا 19:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه هایدیان (Haidian)

کاخ تابستانی یکی از جاذبه های گردشگری پکن

معبد لاما (Lama Temple)

معبد لاما (به زبان چینی: 雍和宫) که با نام معبد یونگهه (Yonghe) نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معابد بودایی تبتی خارج از تبت است. قدمت این معبد به قرن هفدهم میلادی در سلسله چینگ می‌رسد. معبد لاما ابتدا کاخ سلطنتی بود که به دست امپراتور چیان لونگ تبدیل به معبد شد. جالب است بدانید از این معبد همچنان استفاده می‌شود و مردم محلی برای عبادت به آن مراجعه می‌کنند.

معبد لاما از پنج تالار و ساختمان مختلف ساخته شده که تالار اصلی، یونگ هه گونگ (Yonghe Gong) نام دارد و در آن مجسمه‌هایی از بودا به چشم می‌خورد. بازدید از معبد لاما برای شما تجربه‌ای متفاوت خواهد بود، چرا که در این مکان دیدنی با هنر و تاریخچه مذهبی بودایی تبتی آشنا خواهید شد.

  • هزینه بازدید: 25 یوآن (هزینه ورودی برای کودکان با قد زیر 1.2 متر رایگان است.)
  • ساعات بازدید: از 09:00 تا 16:00
  • موقعیت جاذبه: مرکز شهر پکن، منطقه دونگ چنگ

معبد لاما

جاذبه های طبیعی پکن

پکن بیشتر با اماکن تاریخی‌اش شناخته می‌شود و کمتر کسی از جاذبه‌های طبیعی این شهر خبر دارد. اگر از مکان‌های شلوغ خسته شدید، قدم‌زدن در باغ‌ها و طبیعت چین حال و هوایتان را عوض می‌کند. لازم به ذکر است علاوه بر عناوین ذکرشده، بخش‌های زیادی از دیوار چین نیز به‌عنوان جاذبه‌های طبیعی حساب می‌شوند و مقصد محبوب کوهنوردان هستند.

باغ گیاه‌شناسی پکن (Beijing Botanical Garden)

باغ گیاه‌شناسی پکن که با نام باغ گیاه‌شناسی ملی چین هم شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان است. این مجموعه در سال 1956 تاسیس شد و وسعتی بیش از 600 هکتار دارد. در این باغ گیاه‌شناسی، بیش از 6 هزار نمونه از گیاهان موجود در سرتاسر جهان (شامل گونه‌های در معرض انقراض و نایاب) وجود دارد.

باغ گیاه‌شناسی پکن از چندین بخش همچون ناحیه گلخانه معتدل و گرمسیری، باغ گیاهان کوهستانی، باغ بامبو و باغ گل رز تشکیل شده است. با بازدید از باغ گیاه‌شناسی پکن می‌توانید از تماشای انواع گیاهان خاص و نایاب لذت ببرید و همچنین اطلاعات زیادی راجع به آنها کسب کنید.

  • هزینه بازدید: از 5 تا 50 یوآن (کودکان و افراد مسن بالای 60 سال مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: از 08:00 تا 18:00 (بخش‌های مختلف باغ ساعات کاری متفاوت دارند.)
  • موقعیت جاذبه: منطقه هایدیان

باغ گیاه‌شناسی پکن

پارک بی‌های (Beihai Park)

پارک بی‌های یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعی و تاریخی در پکن است. با بازدید از این پارک می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. علاوه بر لذت‌بردن از منظره طبیعی و دریاچه بزرگ آن، می‌توانید از سازه‌های تاریخی که در آن قرار گرفته، دیدن کنید. از بخش‌های مشهور پارک بی‌‌های می‌توان به دیوار ۹ اژدها اشاره کرد که یکی از نمونه‌‌های کاشی‌کاری‌های کم‌نظیر در چین است. یکی دیگر از بخش‌های حائز اهمیت پارک، پاگودای سفید است که زمانی مکان مذهبی برای مردمان چین بوده و به‌افتخار پنجمین دالای لاما و به‌قصد گسترش دین بودایی تبتی در سال ۱۶۵۱ ساخته شده است.

  • هزینه بازدید: از 10 تا 20 یوآن (کودکان و افراد مسن بالای 60 سال مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: از 06:00 تا 21:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه شی چنگ (Xicheng)

پارک بی‌های پکن

شیچاهای (Shichahai)

شیچاهای یکی از جاذبه‌های طبیعی پکن است که از ۳ دریاچه چیان‌های (Qianhai)، هوهای (Houhai) و شی‌های (Xihai) تشکیل شده است. این جاذبه تاریخچه درازی دارد و روزگاری مورداستفاده سلسله جین بوده است.

از شیچاهای برای اهداف تبلیغاتی زیادی استفاده می‌کردند، از این رو باغ‌ها و کاخ‌های زیبایی در این ناحیه ساخته شده است. منطقه شیچاهای به‌خصوص دریاچه هوهای، مکانی فوق‌العاده برای دوری از شلوغی پکن است که با زیبایی چشمگیر خود به تجربه عالی برای شما تبدیل می‌شود.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: شبانه‌روزی
  • موقعیت جاذبه: منطقه شی چنگ

شیچاهای

جاذبه های هنری در شهر پکن

تاریخ چین همواره با هنر عجین بوده است. شهر پکن نیز دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های هنری است که برای هر سلیقه‌ای چیزی ارائه می‌کند. چه به هنر سنتی چینی و چه به آثار مدرن و امروزی علاقه داشته باشید، در این شهر جاذبه‌های مطابق با تمایل خود را پیدا خواهید کرد.

موزه هنر ملی چین (National Art Museum of China)

موزه هنر ملی چین یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری آسیاست که مجموعه‌ای از هنرهای چینی از جمله نقاشی‌، خوشنویسی‌، مجسمه‌سازی و سفالگری را به نمایش می‌گذارد. در این موزه همچنین آثار هنری دیگر کشورها دیده می‌شود، اما عموما تمرکز روی آثار هنری چینی است. این موزه در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و معماری آن بر عهده معمار مشهور چینی Dai Nianci بود. موزه هنر ملی چین بیش از ۱۰۰ هزار اثر از ماقبل تاریخ تا آثار امروزی دارد. اگر به هنرهای چینی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان بازدید از بزرگ‌ترین موزه هنری چین را از دست ندهید.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: از 09:00 تا 17:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه دونگ چنگ

موزه هنر ملی چین

منطقه هنری 798 (798 Art Zone)

منطقه هنری ۷۹۸ در گذشته مجموعه نظامی بوده است که هم اکنون به منطقه هنرهای مدرن تبدیل شده است. این مجموعه در سال ۱۹۵۰ میلادی ساخته شد و پس از تعطیل‌شدن کارخانه‌ها، این منطقه به محل کار و زندگی هنرمندان زیادی تبدیل شد. امروزه منطقه هنری ۷۹۸ بیش از 200 گالری هنری، استودیو و موزه در خود گنجانده است. این ناحیه مکان فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مندان به هنر است و بازدیدکننده را با هنر معاصر چین آشنا می‌کند. همچنین در منطقه هنری ۷۹۸ می‌توانید خاص‌ترین سوغاتی‌ها را برای عزیزان خود پیدا کنید.

  • هزینه بازدید: رایگان (برخی از گالری‌ها و موزه‌ها هزینه ورودی دارند.)
  • ساعات بازدید: شبانه‌روزی (ساعت کاری بیشتر گالری‌ها و موزه‌ها از 10:00 تا 18:30 است.)
  • موقعیت جاذبه: منطقه چائویانگ (Chaoyang)

منطقه هنری 798

رستوران و شکم گردی در شهر پکن

غذاهای چینی می‌توانند تجربه جدید برای ما ایرانی‌ها باشند. تنوع غذاهای چینی باعث می‌شود برای هر سلیقه‌ای غذای متناسب وجود داشته باشد. با وجود این، شاید شما علاقه‌مند به امتحان‌کردن غذاهای جدید نباشید. در این صورت نیازی نیست نگران باشید. در شهر پکن از غذاهای خیابانی، رستوران‌های لوکس و محلی چینی گرفته تا رستوران‌های غربی یا حتی رستوران ایرانی را می‌توانید پیدا کنید. پس خیال‌تان از بابت تغذیه راحت باشد.

خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing)

خیابان وانگ فوجینگ محبوب‌ترین مکان برای غذاهای خیابانی است که در شلوغ‌ترین بازار پکن قرار دارد. در این خیابان می‌توانید از غذاهای خیابانی و مشهور از جمله اردک پکن، دامپلینگ، نودل و گوشت‌های کبابی گرفته تا غذاهای عجیب و غریب مانند کباب اسب دریایی، عقرب و ملخ پیدا را پیدا کنید! غذاهای خیابانی وانگ فوجینگ محبوب دل مردم چین هستند و همین مسئله مهر تأییدی بر اصالت چینی غذای آنجاست. بازدید از خیابان وانگ فوجینگ و خوردن غذاهای خیابانی آنجا تجربه جدید و جالبی است که به توریست‌های پکن پیشنهاد می‌شود.

  • هزینه غذا: از 15 یوآن
  • ساعات کاری: معمولا از 10:00 تا 22:00
  • موقعیت: منطقه دونگ چنگ

خیابان وانگ فوجینگ

رستوران چوانجوده (Quanjuede)

اردک یا مرغابی پکن از محبوب‌ترین غذاهای پکنی است که امتحان‌کردن آن به همه توریست‌ها پیشنهاد می‌شود. رستوران چوانجوده را می‌توان بهترین رستوران اردک پکن نامید. این رستوران در سرتاسر جهان شعبه‌ دارد و قدمت آن به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد. قیمت متعادل غذای آن یکی دیگر از دلایلی است که باید رستوران چوانجوده را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

  • هزینه غذا: از 120 یوآن
  • ساعات کاری: از 11:00 تا 14:00، از 17:00 تا 22:00
  • موقعیت: منطقه دونگ چنگ

رستوران چوانجوده

رستوران هایدیلائو (Haidilao)

یکی دیگر از غذاهایی که باید در چین امتحان کنید هات پات است. رستوران هایدیلائو از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای پکن است که هات پات‌های آن محبوبیت زیادی میان مردم دارد. از دیگر مزایای رستوران هایدیلائو می‌توان به کیفیت بالای مواد غذایی اولیه و سرویس‌دهی عالی اشاره کرد.

  • هزینه غذا: از 150 یوآن
  • ساعات کاری: از 09:00 تا 12:00
  • موقعیت: منطقه چائویانگ

رستوران هایدیلائو

رستوران هونگ بین لو (Hong Bin Lou)

اگر دنبال رستوران‌های حلال هستید، رستوران هونگ بین لو با بیش از ۱۵۰ سال سابقه از بهترین رستوران‌ها برای مسلمانان است. این رستوران بارها میزبان مهمان‌های بزرگی همچون وزیر سابق بریتانیا و رهبر سابق چین بوده است. در رستوران هونگ بین لو تنوع زیادی از غذاهای حلال پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

  • هزینه غذا: از 160 یوآن
  • ساعات کاری: از 11:00 تا 14:00، از 17:00 تا 21:00
  • موقعیت: منطقه شی چنگ

رستوران هونگ بین لو

جاذبه های گردشگری مناسب برای کودکان

اگر در سفر به پکن همراه خود کودکی دارید، باید به مقصد گردشگری‌تان توجه بیشتری داشته باشید. به‌عنوان مثال برخی از بخش‌های دیوار بزرگ چین برای کودکان بابت مسیر دشوار مناسب نیستند. از طرفی بازدید از بسیاری از مکان‌های تاریخی دیگر همچون معابد و کاخ‌ها شاید برای کودکان خسته‌کننده باشند. از این رو در این قسمت جاذبه‌هایی معرفی می‌کنیم که مناسب کودکان هستند و آنها را به وجد می‌آورند.

شهربازی هپی ولی (Happy Valley)

معمولا بیشتر کودکان تنها با شنیدن عبارت شهربازی هیجان‌زده می‌شوند! هپی ولی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شهربازی‌های چین است که با تنوع وسایل بازی، خاطره یاد ماندنی برای فرزند شما می‌سازد. این شهربازی نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز مناسب است. بازدید از هپی ولی و استفاده از امکانات و وسایل بازی آن، اوقات خانوادگی خوشی برای شما رقم خواهد زد.

  • هزینه بازدید: 299 یوآن (کودکان مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: از 10:00 تا 20:30
  • موقعیت جاذبه: منطقه چائویانگ

شهربازی هپی ولی

باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

  • هزینه بازدید: از 10 تا 19 یوآن (کودکان مشمول تخفیف می‌شوند.)
  • ساعات بازدید: از 7:30 تا 18:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه شی چنگ

باغ‌وحش پکن یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های چین است. این باغ‌وحش میزبان بیش از ۵ هزار حیوان از سرتاسر جهان از ببر و فیل گرفته تا پاندا و زرافه است. حیف است به چین سفر کنید و پانداها، حیواناتی که نمادی از کشور چین هستند را نبینید. در این باغ‌وحش همچنین بخش‌های مخصوصی همچون تالار حیوانات شب‌زی و تالار خزندگان وجود دارد. با بازدید از باغ‌وحش پکن همراه کودکان عزیزتان، علاوه بر ساختن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، می‌توانید اطلاعات آنها در رابطه با حیوانات را افزایش دهید.

باغ وحش پکن

سخن پایانی

تنوع زیاد جاذبه‌های گردشگری در پکن باعث می‌شود خیال شما از بابت کسب تجربه‌ای خاطره‌انگیز راحت باشد. اگر به تاریخ و فرهنگ چین علاقه دارید، با بازدید از جاذبه‌های تاریخی پکن با دوران سلسله‌های امپراتوری مختلف آشنا می‌شوید و اگر به جاذبه‌های مدرن و امروزی علاقه دارید، بهتر است سراغ منطقه هنری 798 یا میدان تیان آنمن و بازارهای پکن بروید. شاید هم مکانی برای استراحتدادن به خود و رهاکردن ذهنتان میخواهید که در این صورت بازدید از جاذبه‌های طبیعی و پارکهای خلوت پکن پیشنهاد میشود.

از نظر شما بهترین جاذبه گردشگری پکن کدام است؟ اگر فرصت سفر به پکن را داشته باشید، کدام‌یک از جاذبه‌های معرفی‌شده را ترجیح می‌دهید؟

ضمنا می‌توانید با مطالعه راهنمای سفر به پکن ، اطلاعات خود را برای بازدید از این شهر بی‌نظیر افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *