معرفی اپلیکیشن های کاربردی و ضروری برای سفر به چین؛ از دیکشنری تا پیام‌رسان

اگر قصد سفر به چین را دارید، بهتر است بدانید که دسترسی به اینترنت در این کشور محدود است و شما به پیام رسان‌هایی مانند تلگرام، واتساپ و حتی موتور جستجوی گوگل نیز به این سادگی دسترسی نخواهید داشت. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با اپلیکیشن های کاربردی و ضروری برای سفر به چین آشنا کنیم.

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر به چین

سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر خارجی به چین سفر می‌کنند. با وجود این، مشکل زبان یکی از بزرگ‌ترین معضلات گردشگران است. چین کشور پهناوری است و نسبت به وسعت خود، تعداد بسیار کمی از مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همین مسئله ارتباطات را در کشور چین بسیار دشوار می‌سازد؛ از همین رو بود که ما در مقاله‌ای جداگانه شما را با نحوه استفاده از مترو در چین آشنا کردیم تا قدری از مشکلات شما در این مورد تعدیل گردد.

اگر قصد سفر به چین را دارید و به خاطر کمبود راهنماهای انگلیسی و پرسنل مسلط به انگلیسی نگران هستید، این مقاله نیل گشت برای شماست. در این مقاله تنها با نصب چند اپلیکیشن روی گوشی خود، می‌توانید با معضل زبان در چین کنار بیایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی‌شده لازم است تا حد خوبی زبان انگلیسی را بلد باشید.

۱. اپلیکیشن WayGo: مترجم آفلاین

اپلیکیشن WayGo مترجم تصویری و آفلاین است که زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای را ترجمه می‌کند. با این اپلیکیشن مترجم، نیازی نیست چیزی تایپ کنید. تنها کافی است دوربین خود را روی عبارات چینی نگه دارید و می‌بینید که بلافاصله ترجمه انگلیسی آن‌ها روی صفحه پدیدار می‌شود. اپلیکیشن WayGo گزینه‌ای فوق‌العاده برای ترجمه منوی غذا در رستوران‌ها، تابلو و نقشه‌های لوازم حمل‌ونقل است.

۲. اپلیکیشن Pleco: دیکشنری چینی

اگر قصد دارید زبان چینی را فرابگیرید، از اپلیکیشن Pleco غافل نشوید. این اپلیکیشن درواقع یک دیکشنری چینی است که امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. سندخوان، سیستم فلش کارت با ورودی دست‌نویس و همچنین مبدل عکس به متن از امکانات پلکو است. با اپلیکیشن Pleco، علاوه بر ارتباط راحت‌تر با مردم چین، می‌توانید زبان چینی را نیز یاد بگیرید.

۳. اپلیکیشن MAPS.ME: نقشه آفلاین

اپلیکیشن MAPS.ME یکی از اپلیکیشن‌های مسیریابی محبوب است که جایگزینی عالی برای گوگل مپ در چین به‌حساب می‌آید. شما با این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت آفلاین به نقشه‌ها دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به چین، نقشه شهرهایی که قصد سفر به آنها را دارید دانلود کنید. زیرا ممکن است پس از رسیدن به چین اینترنت وای‌فای هتل جوابگو نباشد یا متحمل هزینه زیادی برای استفاده از داده تلفن همراه شوید. این امکان وجود دارد که نقشه‌ها صد درصد دقیق نباشند، اما رایگان بودن و امکان استفاده آفلاین ارزش اپلیکیشن MAPS.ME را بالا می‌برد.

اپلیکیشن MAPS.ME

۴. اپلیکیشن Metro China Subway: دسترسی به متروی چین

امروزه جابه‌جایی با مترو یکی از راحت‌ترین راه‌های حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ و پرترافیک در چین است. اپلیکیشن Metro China Subway اطلاعات مترو را برای کاربران فراهم می‌کند. این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • نقشه مترو
  • نقشه ایستگاه
  • برنامه کاری مترو
  • رستوران‌ها و مراکز تفریحی نزدیکی ایستگاه مترو

۵. اپلیکیشن ✈ China Travel Guide Offline: راهنمای سفر به چین

اپلیکیشن China Travel Guide Offline راهنمای سفر آفلاین است که در آن مجموعه خوبی از مقالات به زبان انگلیسی و بسته به موقعیت مکانی‌تان پیدا می‌کنید. این اپلیکیشن که با نام China GuideWithMe نیز شناخته می‌شود، منبعی خوب برای نکات و اطلاعات لازم برای سفر شما به چین است. این اپلیکیشن کاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن MAPS.ME است و از نقشه آن استفاده می‌کند.

توجه: اپلیکیشن China Travel Guide Offline تنها برای گوشی‌های اندروید موجود است.

۶. اپلیکیشن IQAir AirVisual | Air Quality: راهنمای آلودگی هوا

اپلیکیشن IQAir یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی و ضروری برای سفر به چین است که مخصوصا در زمان آلودگی شدید هوا (به ویژه در ماه‌های سرد سال) به کارتان می‌آید. این اپلیکیشن بیش از ۵۰۰ منطقه در سراسر جهان به‌خصوص در کشور چین را پشتیبانی می‌کند. بهتر است همیشه اپلیکیشن IQAir را چک کنید تا در صورت نامساعد بودن وضعیت آلودگی هوا، ماسک بزنید یا اگر حساس یا مبتلا به آلرژی و آسم هستید، در هتل یا مکان اقامت خود بمانید.

۷. اپلیکیشن WeChat: پیام‌رسان محبوب چینی‌ها

اپلیکیشن ویچت پیام‌رسان‌ رسمی و قانونی در کشور چین است. از آنجایی که این پیام رسان در کشور چین قانونی است و سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و واتساپ در چین فیلتر هستند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به چین حتما این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید از طریق آن را خانواده و دوستان خود در ایران راحت‌تر در ارتباط باشید. البته آن‌ها نیز باید این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنند و برای اتصال به آن از VPN استفاده کنند؛ اما حداقل شما برای اتصال به آن در کشور چین به وی‌پی‌ان نیاز نخواهید داشت.

علاوه بر این اگر تور لیدر شما چینی است یا به هر دلیلی به ارتباط با مردم چین نیاز دارید، این اپلیکیشن به کارتان می‌آید. اپلیکیشن ویچت در چین بیشتر با نام وِیشین (Weixin) شناخته می‌شود و قابلیت‌های جذابی دارد.

اپلیکیشن WeChat

۸. بهترین وی‌پی‌ان‌ها در چین

در چین عدم دسترسی آزاد به اینترنت، یکی دیگر از معضلات مسافران خارجی است. شما در این کشور حتی به موتور جستجوی گوگل دسترسی نخواهید داشت! از این رو لازم است که قبل از سفر خود به این کشور، چند وی پی ان روی گوشی خود نصب کنید تا با دغدغه کمتری بتوانید به اینترنت آزاد دسترسی داشته باشید. در این بخش، بهترین وی‌پی‌ان‌ها برای سفر به چین را معرفی می‌کنیم تا در دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشید. اشتراک یک‌ماهه همه این وی‌پی‌ان‌ها هزینه معقولی دارند.

تذکر: حتما قبل از سفر به چین، وی‌پی‌ان‌های مدنظر خود را دانلود و نصب کنید.

ExpressVPN

اکسپرس وی‌پی‌ان در چین به‌خصوص در شهرهای شانگهای و سوژو بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد و خیال شما را از کانکشنی سریع و مطمئن راحت می‌سازد. با این وی‌پی‌ان ترافیک اینترنت شما رمزگذاری می‌شود و دیگر قابل‌پیگیری نیست. اکسپرس وی‌پی‌ان رابط کاربری آسانی دارد و حتی برای کسانی که عادت به استفاده زیاد از لوازم الکترونیکی ندارند مناسب است. اگر در استفاده از این وی‌پی‌ان به مشکل برخوردید، می‌توانید از پشتیبانی آنلاین اکسپرس وی‌پی‌ان استفاده کنید. در ادامه دلایلی برای استفاده از اکسپرس وی‌پی‌ان در چین می‌آوریم:

  • پرسرعت و قابل‌اطمینان است.
  • میان وی‌پی‌ان‌های مورداستفاده در چین محبوب‌ترین است (کمی از دیگر موارد گران‌تر است.)
  • هر اشتراک تا ۵ دستگاه استفاده هم‌زمان را فراهم می‌کند.
  • با انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد.
  • دارای هزاران سرور به‌منظور عملکرد قوی است.
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته دارد.

Ivacy

وی‌پی‌ان Ivacy پس از اکسپرس وی‌پی‌ان یکی از گزینه‌های محبوب و مورداستفاده در چین است. گزینه اسمارت کانکت شما را به سریع‌ترین سرور موجود متصل می‌کند. از مزایای این وی‌پی‌ان این است که با یک اشتراک Ivacy می‌توانید تا ۱۰ دستگاه هم‌زمان متصل شوید. دلایلی که باعث محبوبیت وی‌پی‌ان Ivacy شده‌اند عبارت‌اند از:

  • معمولا ارزان‌ترین اشتراک‌ها را دارد.
  • امتیازی نزدیک به اکسپرس وی‌پی‌ان در سایت Trustpilot دارد.
  • اجازه اتصال هم‌زمان ۱۰ دستگاه به‌صورت هم‌زمان را می‌دهد.
  • با بیشتر گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد.
  • بیش از هزار سرور دارد که برخی از آن‌ها در چین قرار دارند.
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته دارد.

Surfshark

یکی دیگر از وی‌پی‌ان‌هایی که شما را از فیلتر اینترنت چین خلاص می‌کنند، Surfshark است. قابلیت NoBorders در این وی‌پی‌ان تشخیص می‌دهد شما در منطقه‌ای محدود قرار دارید و به طور خودکار محدودیت‌ها را کنار می‌زند. بهترین مزیت وی‌پی‌ان Surfshark، اتصال هم‌زمان نامحدود دستگاه‌های مختلف است. یعنی شما و همه هم‌سفرانتان تنها با یک اشتراک می‌توانید به‌صورت هم‌زمان با این وی‌پی‌ان به اینترنت آزاد متصل شوید. در ادامه مزایای وی‌پی‌ان Surfshark را باهم می‌بینیم:

  • امکان اتصال نامحدود دارد.
  • با انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد.
  • بیش از ۱۷۰۰ سرور دارد.
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته دارد.

NordVPN

نورد وی‌پی‌ان دارای بزرگ‌ترین شبکه سرورهای وی‌پی‌ان در جهان است. یعنی شما می‌توانید هنگام سفر به چین، تجربه رفع محدودیت‌ها را با سرعتی بالا و ارتباطی مطمئن داشته باشید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت است. نورد وی‌پی‌ان همچنین سرورهای خاصی همچون Onion Over VPN ارائه می‌دهد که در شرایط خاص به کار می‌آیند. مزیت‌های NordVPN شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پرسرعت و قابل‌اطمینان است.
  • هر اشتراک تا ۶ دستگاه اتصال هم‌زمان را فراهم می‌کند.
  • با انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد.
  • هزاران سرور به‌منظور عملکرد قوی دارد.
  • پشتیبانی آنلاین دارد.

سخن پایانی

امروزه در عصر تکنولوژی، چندین اپلیکیشن ساده می‌توانند بخش عمده‌ای از معضلات سفر ما به کشورهای خارجی را رفع کنند. دسترسی به این اپلیکیشن‌ها و همچنین استفاده از آن‌ها راحت است. برای استفاده از آنها کافی است زبان انگلیسی را بلد باشید. آیا تابه‌حال اپلیکیشنی در کشورهای خارجی به کارتان آمده است؟ چه اپلیکیشنی را برای سفر به چین پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *