جاذبه های گردشگری گوانجو: بهترین مکان‌های دیدنی شهر گل‌های چین

در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری گوانجو، موقعیت مکانی، زمان و هزینه بازدید و همچنین دسترسی به هریک از این جاذبه ها با مترو آشنا خواهیم کرد.

بهترین جاذبه های گردشگری گوانجو

گوانجو یکی از صنعتی‌ترین شهرهای کشور چین است که هرساله نمایشگاه گوانجو در آن برگزار می‌گردد و بخاطر این نمایشگاه، تُجار زیادی از سرتاسر جهان به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما نیز به قصد شرکت در این نمایشگاه و یا برای گردش قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است از فرصت پیش رو استفاده کنید و از جاذبه های گردشگری گوانجو با تاریخ ۲۲۰۰ساله که در نوع خود نیز بی‌نظیر است دیدن کنید. این شهر مقصدی جذاب برای افرادی است که می‌خواهند تجربه‌ای به‌یادماندنی از تاریخ و فرهنگ غنی تا جاذبه‌های مدرن و غذاهایی با طعم و مزه فراموش‌نشدنی به خاطرات خود اضافه کنند.

چرا باید به گوانجو سفر کنم؟

با بازدید از جاذبه‌های تاریخی گوانجو محو تاریخ چین خواهید شد. فرقی نمی‌کند ترجیح بدهید وقت خود را به بازدید از معبدی باستانی یا باغی تاریخی بگذرانید. در هر صورت این شهر شگفتی‌هایی برای هر شخص با هر سلیقه‌ای دارد.

 اگر از دسته افرادی هستید که جاذبه‌های مدرن را ترجیح می‌دهند، شهر گوانجو شما را ناامید نمی‌کند. در این شهر سازه‌های فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید که در زمان معاصر ساخته شده‌اند و چشم‌اندازی کم‌نظیر از شهر ارائه می‌دهند.

جذابیت گوانجو تنها به جاذبه‌های تاریخی و مدرنش ختم نمی‌شود. اگر از عاشقان خرید و بازار هستید، بهشت خود را در خیابان‌های تجاری و مراکز خرید گوانجو پیدا خواهید کرد. چه دنبال لوازم لوکس و ترند باشید یا قصد خرید صنایع‌دستی چینی به‌عنوان سوغاتی برای عزیزانتان داشته باشید، این شهر شما را راضی خواهد کرد.

روی‌هم‌رفته گوانجو شهری پر از گنجینه‌های ناب است که نیاز هر نوع سلیقه‌ای را برآورده می‌کند. در این مقاله سراغ بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌رویم تا با آشنایی با آن‌ها بتوانید برنامه بهتری برای بازدید از آن‌ها بریزید.

✅ ۲ نکته مهم:

  • پیش از مطالعه ادامه این مقاله در نظر داشته باشید که برای رسیدن به هر یک از جاذبه های گردشگری گوانجو می‌توانید از مترو به عنوان یکی از روش‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر تا بحال به چین سفر نکرده‌اید و با روش استفاده از مترو در این کشور آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای استفاده از مترو در پکن را مطالعه کنید. در واقع روش استفاده از مترو در همه شهرهای چین یکسان است و فرقی نمی‌کند که در پکن یا گوانجو سوار مترو شوید.
  • پس از آنکه با مترو به ایستگاه مورد نظر رسیدید می‌توانید با نشان دادن نام چینی موقعیت مورد نظر خود به شهروندان چینی (مثلا معادل چینی برج کانتون عبارت است از: به زبان چینی: 广州电视台天文及观光塔) از آن‌ها کمک بگیرید. اگرچه آن‌ها نمی‌توانند به خوبی به زبان انگلیسی با شما صحبت کنند، اما با نشان دادن جهت مسیر می‌توانند شما را از سردرگمی نجات دهند.

برای دسترسی به نقشه مترو شهر گوانجو به صفحه نقشه های شهر گوانجو مراجعه کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری گوانجو

۱. برج کانتون (Canton Tower)

  • هزینه بازدید: ۱۵۰ یوآن (کودکان با قدی بین ۱.۲ تا ۱.۵ متر شامل تخفیف ۵۰٪ می‌شوند.)
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • موقعیت جاذبه: منطقه های ژو (Haizhu)

🚇 دسترسی با مترو: برج کانتون در نزدیکی ایستگاه مترو Canton Tower در خط ۳ مترو واقع شده است.

برج کانتون (به زبان چینی: 广州电视台天文及观光塔) که با نام برج گوانجو نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادهای شهر گوانجو است که نبوغ معماران چینی را به نمایش گذاشته است. این سازه با طراحی پیچیده و ارتفاع ۶۰۴ متری، نوعی شگفتی در دنیای معماری به شمار می‌آید. جالب است بدانید ساختار پیچی برج کانتون، تنها به‌خاطر ظاهر چشمگیر نیست؛ بلکه به هدف استحکام و ایستادگی در مقابل بادهای شدید و زمین‌لرزه طراحی شده است.

برج کانتون  (Canton Tower) از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

این برج همچنین مناسب افرادی است که عاشق هیجان و سرگرمی‌هایی هستند که آدرنالین خون را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید سوار بر اسکای دراپ (Sky Drop)، حس سقوط از ارتفاع ۴۸۵ متری را تجربه کنید. اگر هیجان کمتری می‌خواهید و قصد دارید از منظره لذت ببرید، می‌توانید از سکوی بابل ترام (Bubble Tram) استفاده کنید. برج کانتون در شب جلوه‌ای ویژه به خود می‌گیرد و با ال‌ای‌دی‌هایی که روی آن تعبیه شده، نورانی و رنگارنگ به چشم می‌آید. در نهایت می‌توانید از رستوران‌های برج استفاده کنید و در حین لذت‌بردن از غذا، محو منظره روبه‌رویتان شوید.

اسکای دراپ برج کانتون
اسکای دراپ در برج کانتون
بابل ترام در برج کانتون
بابل ترام یا تراموای حبابی در برج کانتون

۲. تپه یوئه شیو (Yuexiu Mountain)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰
  • موقعیت جاذبه: منطقه یوئه شیو

🚇 دسترسی با مترو: این جاذبه گردشگری در نزدیکی ایستگاه مترو Yuexiu Park در خط ۲ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی B1 خارج شوید.

تپه یوئه شیو (به زبان چینی: 越秀公园) جاذبه‌ای طبیعی در قلب گوانجو است که تلفیقی جذاب از فرهنگ و تاریخ با طبیعت را به تصویر می‌کشد. این مکان دیدنی نام‌های مختلفی دارد؛ اما امروزه بیشتر با نام پارک یوئه شیو شناخته می‌شود. این تپه علاوه بر چشم‌اندازی سرسبز و چشم‌نواز، چندین جاذبه تاریخی دارد که همگی از اهمیت زیادی برخوردارند. به‌عنوان مثال مجسمه پنج بز (Five Rams Sculpture) و برج ژن‌های (Zhenhai Tower) جاذبه‌هایی هستند که بازدیدکننده را در شگفتی فرومی‌برند و او را در مورد تاریخچه این سازه‌ها کنجکاو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم خود را به ارتفاعات این مکان برسانید و از چشم‌انداز گوانجو، رودخانه مروارید (سومین رود طولانی چین) و منظره سرسبز تپه لذت ببرید. تپه یوئه شیو مکانی خارق‌العاده است تا کمی از زمان خود را از شلوغی گوانجو به آن پناه ببرید و از سرگرمی‌های متنوع این منطقه بهره‌مند شوید.

تپه یوئه شیو از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۳. کلیسای جامع قلب مقدس (Sacred Heart Cathedral)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۳۰
  • موقعیت جاذبه: منطقه یوئه شیو

🚇 دسترسی با مترو: کلیسای جامع قلب مقدس در نزدیکی ایستگاه مترو Haizhu Square در تلاقی خطوط ۲ و ۶ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی B2 خارج شوید و و در امتداد خیابان Yide Road به سمت غرب بروید تا کلیسای جامع را پیدا کنید.

کلیسای جامع قلب مقدس (به زبان چینی: 耶稣圣心主教座堂) از جاذبه‌‌های تاریخی گوانجو است که بهتر است بازدید از آن را از دست ندهید. این کلیسا که با نام خانه سنگی هم شناخته می‌شود، بخاطر معماری سبک گوتیک و جزئیات به‌کاررفته در آن شهرت دارد. تاریخچه کلیسای جامع قلب مقدس به سال ۱۸۶۱ میلادی برمی‌گردد. هنگامی که پا به این کلیسا می‌گذارید، از فضای داخلی و معماری آن شگفت‌زده خواهید شد. کلیسای جامع قلب مقدس نمادی از وجود مسیحیت در شهر گوانجو است. با بازدید از این کلیسا درک عمیق‌تری از تاریخ و فرهنگ این شهر غنی پیدا خواهید کرد.

کلیسای جامع قلب مقدس از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۴. منطقه تفریحی چایم لانگ (Chimelong Tourist Resort)

  • موقعیت جاذبه: منطقه فانیو (Fanyu)

🚇 دسترسی با مترو: این منطقه تفریحی در نزدیکی ایستگاه مترو Hanxi Changlong در خط ۳ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی E یا D خارج شوید.

اگر در گوانجو به دنبال جایی هستید که همه‌چیزتمام باشد و در آن سرگرمی‌هایی برای هر سنی پیدا شود، منطقه تفریحی چایم لانگ (به زبان چینی: 廣州長隆旅遊度假區) با تنوع زیادی از سرگرمی‌ها از جمله اجراهای خیره‌کننده سیرک، ارتباط نزدیک با حیات‌وحش و لوازم بازی هیجان‌انگیز آبی و هوایی، از بهترین مقاصد گردشگری برای شماست. این منطقه تفریحی، قول خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را به شما و خانواده‌تان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قرار است که فقط از یکی از جاذبه های گردشگری گوانجو بازدید کنید، آن جاذبه گردشگری منطقه تفریحی چایم لانگ باشد! بسیاری از مسافران که با آژانس نیل گشت به این منطقه تفریحی سر زده‌اند، بازخورد مثبت خود را در بازدید از این مکان به تور لیدر اعلام کرده‌اند.

در ادامه به معرفی هر یک از بخش‌های این منطقه بی‌نظیر گردشگری خواهیم پرداخت.

۱-۴. شهربازی بهشت چایم لانگ (Chimelong Paradise Amusement Park)

  • هزینه بازدید: از ۱۷۵ یوآن
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

اگر به دنبال راهی برای تخلیه استرس و هیجان هستید و یا به دنبال آن هستید تا تفریحی خاطره انگیز برای خود و فرزندتان بسازید، شهربازی بهشت چایم لانگ قطعا بهترین گزینه در سفر به گوانجو خواهد بود. از ترن‌های هوایی هیجان‌انگیز گرفته تا وسایل بازی کودکانه، همگی در این شهربازی وجود دارند.

شهربازی بهشت چایم لانگ از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۲-۴. پارک آبی چایم لانگ (Chimelong Water Park)

  • هزینه بازدید: از ۱۴۰ یوآن
  • ساعات بازدید: از ۰۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

پارک آبی چایم لانگ بدون اغراق یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین پارک‌های آبی جهان است. در این پارک تنوع بی‌نظیری از سرسره‌های آبی، استخرهای موج‌دار و وسایل بازی خاص پیدا خواهید کرد. در یک روز گرم و آفتابی با بازدید از پارک آبی چایم لانگ می‌توانید در حین ریلکس کردن، خوش بگذرانید. اگر به گوانجو سفر می‌کنید به هیچ عنوان رفتن به این پارک آبی را از دست ندهید!

پارک آبی چایم لانگ  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۳-۴. سافاری پارک چایم لانگ (Chimelong Safari Park)

  • هزینه بازدید: از ۱۷۵ یوآن
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۸:۰۰

در سافاری پارک چایم لانگ می‌توانید از حیواناتی همچون شیر، پلنگ، زرافه و فیل دیدن کنید. در این سافاری پاک فرصت نگاهی نزدیک به حیات‌وحش و ارتباط با حیوانات وحشی را فراهم می‌کند.

سافاری پارک چایم لانگ  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۴-۴. سیرک بین‌المللی چایم لانگ (Chimelong International Circus)

  • هزینه بازدید: از ۲۵۰ یوآن
  • ساعات بازدید: از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۵۰

در این سیرک با اجرای باورنکردنی آکروبات‌بازها و بدلکاری‌های بازیگران، شگفت‌زده خواهید شد. در سیرک بین‌المللی چایم لانگ، بازیگرانی بااستعداد در سطح جهانی حضور دارند. از آکروبات‌بازهایی که جاذبه زمین را به بازی می‌گیرند تا اجرای مختلف حیوانات، همگی بخشی از اجراهای شگفت‌انگیز سیرک هستند.

سیرک بین‌المللی چایم لانگ  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۵. باغ گیاه‌شناسی جنوب چین (South China Botanical Garden)

  • هزینه بازدید: از ۲۰ یوآن
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰
  • موقعیت جاذبه: منطقه تیان هه (Tianhe)

🚇 دسترسی با مترو: این باغ گل زیبا در نزدیکی ایستگاه مترو Botanical Garden در خط ۶ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی خارج شوید و سپس ۵ دقیقه به سمت جنوب غربی پیاده روی کنید تا باغ را پیدا کنید.

اگر به بازدید از جاذبه های طبیعی علاقمند هستید، زیبایی طبیعت را در این باغ جادویی لمس خواهید کرد. این جاذبه دیدنی نه‌تنها منظره‌ای چشم‌نواز پیش روی چشمانتان می‌آورد؛ بلکه جنبه آموزشی نیز دارد. باغ گیاه شناسی جنوب چین (به زبان چینی: 華南國家植物園) میزبان بیش از ۲۴۰۰ نوع گیاه متنوع است. این باغ بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام به‌خودی‌خود منحصربه‌فرد هستند و بازدیدکننده را مجذوب خود می‌کنند. باغ‌هایی همچون باغ رز، ارکیده و بامبو مکانی فوق‌العاده برای عکس‌برداری هستند و حیف است این باغ‌ها را در گوانجو که به شهر گل‌ها شهرت دارد، از دست بدهید.

باغ گیاه شناسی جنوب چین  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۶. کوه بایون (Baiyun Mountain)

  • هزینه بازدید: از ۵ یوآن
  • ساعات بازدید: از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰
  • موقعیت جاذبه: شمال گوانجو

اگر به اندازه کافی از تفریح‌های مدرن و مکان‌های دیدنی گوانجو بازدید کرده‌اید و زمان کافی برای گشت و گذار دارید، بهتر است با تور لیدر خود هماهنگ کنید و به بازدید کوه بایون (به زبان چینی: 云山) بروید. پس از گذراندن زمانی طولانی و رسیدن به ارتفاعات کوه بایون، خود را غرق در شگفتی مناظر اطراف می‌بینید. محبوبیت کوه بایون یا کوه ابر سفید به دوران باستانی چین برمی‌گردد. در این منطقه همچنین سازه‌هایی تاریخی پیدا می‌شود که از برخی از آنها تنها ویرانه‌ای بر جای مانده است.

کوه بایون  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۷. خیابان پکن (Beijing Road Ancient Avenue)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید:
  • موقعیت جاذبه: منطقه یوئه شیو

🚇 دسترسی با مترو: این خیابان معروف در نزدیکی ایستگاه مترو Beijing Road در خط ۶ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی B خارج شوید.

اگر دوست دارید در یک خیابان بزرگ و زیبا قدم بزنید و غذاهای محلی خوشمزه بخورید و یا برای دوستان خود سوغاتی‌ بخرید، خیابان پکن (به زبان چینی: 北京路) همه نیازهای نام‌برده‌شده را برآورده می‌کند. اگر لباس‌هایی ارزان‌قیمت می‌خواهید سراغ طبقه اول پاساژ مترو (Metro Mall) بروید. اگر دنبال برندهای چینی و خارجی هستید، پاساژ بزرگ گوانجو (Guangzhou Grand Mall) را از دست ندهید. اگر هم قصد خرید سوغاتی دارید، بهتر سراغ فروشگاه‌های کوچک یا دست‌فروش‌ها بروید. این خیابان همچنین مکانی فوق‌العاده برای خوراکی‌های خیابانی است. در میدان گوانگمینگ (Guangming) می‌توانید غذاهای غربی، ژاپنی و جنوب شرقی آسیا را پیدا کنید. قسمت جنوبی خیابان پکن نیز محفل رستوران‌های کوچکی است که خوراکی‌های محلی همچون نودل وان تون، نودل کیک برنجی ماهی و سوسیس‌های مخصوص می‌فروشند و قیمت پایینی دارند.

خیابان پکن  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

۸. خیابان خرید شانگشیاجیو (Shangxiajiu Pedestrian Street)

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید:
  • موقعیت جاذبه: منطقه لی‌وان (Liwan)

🚇 دسترسی با مترو: این خیابان معروف در نزدیکی ایستگاه مترو Cultural Park در خط ۶ مترو واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی خارج شوید و حدود ۶۰۰ متر به سمت شمال حرکت کنید.

خیابان Shangxiajiu (به زبان چینی: 上下九步行街) یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین خیابان‌های تجاری و مراکز خرید در منطقه Liwan و از جذاب ترین جاذبه های گردشگری گوانجو است. این خیابان اولین خیابان تجاری گوانجو است که در سپتامر سال ۱۹۹۵ با بیش از ۳۰۰ مغازه افتتاح شد. در مقایسه با خیابان‌های مشابه، ‌خیابان Shangxiajiu متنوع‌تر و سنتی‌‌تر است. در این خیابان از فروشگاه‌های بسیار مجلل و گران قیمت گرفته تا مغازه‌ها و رستوران‌های ارزان و سنتی یافت می‌شوند.

در خیابان شانگشیاجیو می‌توانید فروشگاه‌های قیمت مناسب و البته خوراکی‌های خوشمزه پیدا کنید. در این خیابان پاساژ Liwan Plaza قرار دارد که بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم و جواهرات کریستالی در شرق جنوب شرقی آسیاست. پاساژ بزرگ دیگری که در این خیابان قرار دارد Dongji Xintiandi Plaza است که تنوع محصول زیادی دارد. از لباس، کفش، لوازم چرم و محصولات بهداشتی پوست گرفته تا لوازم دیجیتال، همگی در این پاساژ به فروش می‌روند. چای‌خانه Lin Heung Tea House نیز بخاطر محصولات زیادی به‌خصوص چای چینی و دیم سام‌هایش (Dim Sum) شهرت دارد و پیشنهادی جذاب برای یک عصرانه دلچسب است.

خیابان شانگشیاجیو  از بهترین جاذبه‌های دیدنی گوانجو

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند به سردرآوردن از تاریخ، تست طعم و مزه‌ای جدید، بازارگردی یا طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید. در هر صورت با وجود تنوع زیاد، جاذبه‌ای که نظر شما را جلب کند در گوانجو وجود دارد. با انتخاب آژانس گردشگری مناسب، برنامه‌ای درست برای سفر خود بچینید و پا به شهری بگذارید که شگفتی‌های زیادی را در دل خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *