نامه تمکن مالی چیست؟ مراحل دریافت نامه تمکن مالی از بانک‌های مختلف

نامه تمکن مالی یکی از مدارک لازم برای اخد ویزای برخی از کشورهای خارجی است. در این مقاله شما را با روش گرفتن نامه تمکن مالی بانک های مختلف از جمله نامه تمکن مالی بانک ملی، نامه تمکن مالی بانک ملت، نامه تمکن مالی بانک تجارت و... آشنا خواهیم کرد.

همه چیز در مورد نامه تمکن مالی

نامه تمکن مالی یک سند رسمی است که از سوی بانک صادر می‌شود و نشان می‌دهد که شخص متقاضی ویزا، توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های سفر، تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری یا ازدواج در آن کشور را دارد. با توجه به الزام سفارت چین مبنی بر ارائه نامه تمکن مالی توسط مسافران جهت صدور ویزای چین، دریافت این گواهی و ارائه آن به همراه سایر مدارک ثبت نام برای تور چین ضروری است.

این نامه معمولا به زبان انگلیسی صادر می‌شود و باید مطابق با مواردی باشد که سفارتخانه کشور مقصد از متقاضی خواسته است. برای دریافت این نامه، متقاضی باید به شعبه بانکی که در آن حساب دارد، مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی و تکمیل فرم درخواست، تقاضای صدور نامه تمکن مالی خود را ثبت کند.

مدارک موردنیاز برای دریافت نامه تمکن مالی

برای ثبت درخواست حضوری، باید به یکی از شعب بانک مدنظر خود مراجعه کنید. برای این منظور، حتما مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  • کارت ملی و اصل شناسنامه متقاضی
  • اصل یا کپی پاسپورت متقاضی
  • اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی (در صورت وکالت به غیر)
  • فرم درخواست صدور نامه تمکن مالی (فرم خام را بانک در اختیارتان قرار می‌دهد.)

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک ملی

شما برای دریافت نامه تمکن مالی از بانک ملی، می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید. برای دریافت حضوری نامه تمکن مالی، کافی است با دردست‌داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

در غیر این صورت می‌توانید سراغ سامانه بام بروید و فرم درخواست نامه تمکن مالی را پر کنید. بعضی از اطلاعاتی که باید در سامانه ارائه دهید، عبارت‌اند از:

  • محل ارائه نامه تمکن مالی
  • نوع نامه تمکن مالی
  • بازه زمانی گردش حساب
  • زبان متن نامه تمکن مالی
  • نوع ارز
  • شماره‌حساب مشتری

پس از ثبت درخواست در سامانه، شماره پیگیری برایتان صادر می‌شود. سپس می‌توانید به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کرده و با پرداخت کارمزد، گواهی تمکن مالی را با مهر و امضا دریافت کنید.

نمونه نامه تمکن مالی ملی
نمونه نامه تمکن مالی

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک ملت

برای دریافت نامه تمکن مالی از بانک ملت باید به یکی از شعب آن مراجعه کنید. پس از دریافت نامه تمکن مالی، می‌توانید برای صحت آن از طریق پیشخوان الکترونیک بانک ملت اقدام کنید. در نامه تمکن مالی بانک ملت مواردی نظیر مانده و گردش انواع حساب‌ها و نرخ برابری آن‌ها به ارز مدنظر، قید می‌شوند. همچنین اگر حساب ارزی و ریالی اعم از انفرادی و اشتراکی دارید، می‌توانید گزارش آن‌ها را برای بازه‌های زمانی دریافت کنید.

نمونه نامه تمکن مالی ملت

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک تجارت

اگر قصد دریافت نامه تمکن مالی از بانک تجارت را دارید، می‌توانید به هر یک از شعب این بانک اعم از شعب ریالی، ارزی-ریالی و ارزی مراجعه کنید. در ادامه مدارکی را که برای درخواست نامه تمکن مالی از بانک تجارت نیاز است، می‌آوریم:

  • شخص حقیقی: کارت ملی، کپی گذرنامه معتبر، احراز هویت صاحب حساب
  • شخص حقوقی: معرفی‌نامه از شرکت (شامل نام نماینده شرکت، مشخصات نامه تمکن مالی درخواستی و نام شرکت به انگلیسی)، شناسه ملی شرکت، کارت ملی نماینده شرکت (مراجعه‌کننده به بانک)

نمونه نامه تمکن مالی تجارت

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک پاسارگاد

دریافت نامه تمکن مالی از بانک پاسارگاد، تنها از طریق مراجعه حضوری امکان‌پذیر است. پس از درخواست دادن گواهی در یکی از شعب بانک پاسارگاد، می‌توانید با کد پیگیری، به‌صورت آنلاین استعلام آن را بگیرید.

نمونه نامه تمکن مالی پاسارگاد

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک سپه

پس از مراجعه به یکی از شعب بانک سپه، می‌توانید نامه تمکن مالی خود را دریافت کنید. پس از دریافت نامه تمکن مالی که در بانک سپه با نام گواهی دارایی مشتری شناخته می‌شود، می‌توانید با دردست‌داشتن شماره ارجاع، استعلام آن را اخذ کنید.

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک صادرات

برای کسب نامه تمکن مالی یا برگ تأیید موجودی از بانک صادرات، باید خود مسافر یا بستگان درجه اول مسافر که ضمانت مالی او را قبول می‌کنند، به شعبه افتتاح‌کننده حساب مراجعه کنند. سپس شخص مراجعه‌کننده باید فرم تقاضای کتبی نامه تمکن مالی را پر کرده و پس از پرداخت کارمزد، درخواست خود را ثبت کند.

نمونه نامه تمکن مالی صادرات

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک رسالت

شما می‌توانید به‌راحتی از طریق پیشخوان مجازی بانک رسالت برای دریافت نامه تمکن مالی اقدام کنید. کافی است پس از ورود به پیشخوان، سراغ بخش سپرده رفته و گزینه گواهی تمکن مالی را انتخاب کنید. اطلاعات موردنیاز را تکمیل و درخواست دریافت نامه تمکن مالی را ثبت کنید. شما می‌توانید برای کل سپرده‌های خود، اقدام به دریافت نامه تمکن مالی کنید. توجه داشته باشید که باید به اندازه هزینه صدور و ارسال، پول در حساب شما موجود باشد. شما می‌توانید به دو صورت حضوری یا پستی، نامه تمکن مالی خود را دریافت کنید.

نمونه نامه تمکن مالی رسالت

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک رفاه

دریافت نامه تمکن مالی از بانک رفاه، فقط به‌صورت حضوری امکان‌پذیر است. با دردست‌داشتن مدارک موردنیاز، به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از دریافت نامه، می‌توانید از طریق سامانه آنلاین بانک رفاه از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک سامان

اگر می‌خواهید نامه تمکن مالی خود را از بانک سامان دریافت کنید، کافی است به یکی از شعب آن مراجعه کرده یا از طریق وب‌سایت این بانک اقدام کنید. در صورت تمایل می‌توانید مانده تمام سپرده‌هایتان را در نامه تمکن مالی درج کرده و به دو زبان فارسی و انگلیسی و بنا به نوع ارز مورد درخواست خود، نامه را دریافت کنید. برای درخواست نامه تمکن مالی به‌صورت اینترنتی، به منوی خدمات غیرحضوری مراجعه کرده و سراغ بخش درخواست گواهی تمکن بروید.

نمونه نامه تمکن مالی سامان

نحوه دریافت نامه تمکن مالی از بانک اقتصاد نوین

در صورتی که هرگونه حساب ارزی و ریالی در بانک اقتصاد نوین دارید، باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید. پس از ثبت درخواست، نامه تمکن مالی یا همان گواهی موجودی و همچنین در صورت تمایل گواهی گردش مالی، از سمت بانک صادر خواهد شد.

سخن پایانی

نامه تمکن مالی، مدرکی مهم است که توانایی شما در فراهم‌کردن هزینه‌های لازم را تضمین می‌کند. فرایند دریافت نامه تمکن مالی نیز بسیار ساده است و معمولا به‌صورت حضوری انجام می‌شود. بعضی از بانک‌ها، همچون بانک ملی و رسالت نیز امکان دریافت نامه تمکن مالی به‌صورت آنلاین را برای شما فراهم کرده‌اند. اگر تجربه‌ای در رابطه با دریافت گواهی تمکن مالی از بانک‌های ایران را دارید، می‌توانید آن را از بخش نظرات با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *