کوهستان هوا (Hua)

معرفی و تصاویر

کوهستان Hua یا Mount Hua که به نام Taihua نیز شهرت دارد، در جنوب شهرستان Huayin از استان Shaanxi کشور چین و در ۱۲۰ کیلومتری شرق شیان قرار دارد. این کوهستان، یکی از ۵ کوهستان بزرگ کشور چین است که مردم برای کوهنوردی به آنجا می‌روند. Taiدر استان Shandong، Hhengshanدر استان Hubei ، Hengshan در استان Shanxi و کوهستان Songshan در استان ،Henan 5 کوهستان بزرگ کشور پهناور چین هستند.

ویژگی های کوهستان Hua

شهرت زیاد کوهستان Hua به شیب بسیار تند و قله‌های بسیار تیز آن است و ارتفاع آن بعد از کوهستان Hengshan مقام دوم را در بین ۵ کوهستان ذکر شده دارد. کوهستان Hua از ۵ قله اصلی به نام‌های قله Yuntai در شمال، قله Chaoyang در شرق، قله Luoyan در جنوب، قله Lotus در غرب و قله Yung در مرکز تشکیل شده که از میان آن‌ها، قله جنوبی یعنی Luoyan با ارتفاع ۲,۱۵۴٫۹ متری مقام اول را دارد.

آب و هوای کوهستان Hua بسیار متغیر و مناظر آن بسیار نفس‌گیر و منحصربه‌فرد است. این منطقه گاهی بارانی، گاهی پوشیده از مه و گاهی سفید پوش می‌شود اما در هر حال، تماشای مناظر اطراف از بالای آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. علاوه بر این، کوهستان Hua یکی از ۹ نقطه مشهور کشور چین برای تماشای طلوع خورشید است.

معابد مشهور در کوهستان Hua

این کوهستان همچنین یکی از مهم‌ترین میعادگاه‌های تائویست‌های کشور چین نیز هست که مشهورترین تائوئیست‌ها در آن اقامت دارند. در حال حاضر کوهستان Hua، دارای ۷۲ غار تعلیق شده و بیش از ۲۰ معبد تائویسم است که از میان آن‌ها، معبد Yuquan، معبد Dongdao و تالار Zhenyue به عنوان میراث ملی، تحت محافظت دولت چین می‌باشند. امپراطوران سلسله‌های گذشته، این زیارتگاه‌ها را در این کوهستان بنا نموده‌اند که امروزه این مکان را به یکی از مقدس‌ترین سرزمین‌های پیروان تائو تبدیل کرده است.

کوهستان Hua و کوهنوردی هیجان انگیز

یکی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز مردم، کوهنوردی در کوهستان Hua است. این کوهستان پر از مسیرهای شیب داری است که به قله‌ها ختم می‌شوند. همچنین مسیرهای چوبی باریکی که عرضی به اندازه عبور یک نفر دارند و با زنجیر به سنگ‌ها متصل شده‌اند. این مسیر با یک نردبان عمودی در میان قله‌ها امتداد می‌یابد و کوهنوردان را به چالش می‌کشد.

با ایستادن روی قله این کوهستان، نمایی ۳۶۰ درجه از تمام کوهستان و مناظر اطراف آن خواهید دید.

اگر قصد بازدید از کوهستان Hua را دارید:

  • ساعات بازدید: 8 صبح تا 6 عصر
  • مسیر: با قطار به Huashan رفته و در ایستگاه Huashan پیاده شوید و یا با اتوبوس توریستی شماره ۱ که در شهرستان شیان واقع شده خود را به این محل برسانید.

مشخصات

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۶ عصر
هزینه ورودی: از ۱۰۰ تا ۱۸۰ یوان (بسته به زمان و فصل)
نحوه دسترسی: قطار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *