اوشن پارک؛ متفاوت‌ترین شهربازی هنگ کنگ

پارک اقیانوس یا اوشن پارک هنگ کنگ، که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا شناخته می‌شود، تجربه‌ای بی‌نظیر از دنیای زیر آب و موجودات شگفت‌انگیز آن را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. در این پارک می‌توان با گونه‌های مختلفی از حیوانات از جمله پانداها، دلفین‌ها، نهنگ‌های قاتل و... روبر شد! برای آشنایی بیشتر با این پارک بی نظیر در هنگ کنگ، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اوشن پارک؛ متفاوت‌ترین شهربازی هنگ کنگ

اوشن پارک هنگ کنگ یکی از بزرگ‌ترین جاذبه های گردشگری چین است که می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای تفریح خانوادگی باشد. در واقع این شهربازی مختص کودکان نیست و بزرگسالان نیز از آن لذت می‌برند. اگر قصد سفر به هنگ کنگ به همراه خانواده‌تان را دارید، حداقل یک روز را برای اوشن پارک کنار بگذارید. البته وسعت این پارک به قدری است که یک‌ روزه نمی‌توانید همه جای آن را بگردید. همان‌طور که از نام این پارک برمی‌آید، اوشن پارک با تم اقیانوس طراحی شده و انواع و اقسام دستگاه‌های بازی مهیج، فضای بازی و البته نمایش و نمایشگاه‌های متنوع دارد. 

اگر بین اوشن پارک و دیزنی لند فرصت بازدید از یک شهربازی را دارید، به خاطر داشته باشید که دیزنی لند در کشورهای دیگر همچون آمریکا و پاریس نیز وجود دارد؛ اما اوشن پارک تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان می‌سازد. اوشن پارک همچنین خلوت‌تر و ارزان‌تر است و دسترسی به آن نیز راحت‌تر است. در ادامه با نیل گشت همراه باشید تا بیشتر با اوشن پارک آشنا شوید.

محل تهیه بلیط و نحوه دسترسی به اوشن پارک

شما می‌توانید برای تهیه بلیط اوشن پارک، به فروشگاه‌هایی نظیر 7-Eleven یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید. خود سایت رسمی اوشن پارک نیز گاهی اوقات تخفیفات خوبی را ارائه می‌دهد. 

راحت‌ترین راه دسترسی به اوشن پارک، از طریق MTR یا سیستم حمل و نقل سریع‌السیر هنگ کنگ است. به این منظور، باید در ایستگاه Admiralty خط خود را به South Island تغییر دهید. کمتر از ۶ دقیقه به ایستگاه Ocean Park می‌رسید.

جاذبه‌های محبوب اوشن پارک

اولین جایی که پس از ورود به اوشن پارک با آن مواجه می‌شوید، بخش Waterfront است که جاذبه‌های مشهوری نظیر شهر آبی (Aqua City)، نمایشگاه حیوانات آسیایی (Amazing Asian Animals) و بندر ویسکرز (Whiskers Harbour) در آن قرار دارند. بندر ویسکرز دارای دستگاه‌های بازی مخصوص کودکان همچون قطار، چرخ و فلک و فراگ هاپر است و می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای فرزندانتان باشد. 

تله کابین بخش سامیت اوشن پارک

شما سوار بر تله‌کابین می‌توانید از تماشای چشم‌انداز سبز کوه‌ها و ترکیب زیبای آن با دریا لذت ببرید تا به سامیت (The Summit) برسید. اگر نمی‌خواهید در صف تله‌کابین معطل شوید، سراغ قطار اکسپرس اوشن بشوید که با شبیه‌سازی تجربه زیردریایی، شما را در ۴ دقیقه به سامیت می‌رساند. سامیت پر از سرگرمی‌های آبی و دستگاه‌ و سرسره‌های هیجان‌انگیز است که حسابی می‌تواند هر کسی را به وجد بیاورد. در نهایت توصیه می‌کنیم بدون بازدید از بخش The Abyss، اوشن پارک را ترک نکنید. در این بخش با شبیه‌سازی سفینه فضایی به کمک فناوری واقعیت مجازی، می‌توانید مأموریتی فرازمینی را شروع کنید.  

تفریحات آموزشی

اگر ترجیح می‌دهید در کنار تفریح اطلاعاتی نیز کسب کنید و به نوعی تفریح علمی داشته باشید، اوشن پارک گزینه‌ای مناسب برای شماست. نمایشگاه‌هایی از حیوانات در این شهربازی وجود دارد که شما را با حیوانات و نحوه زندگی آنها آشنا می‌کنند. مثلا در بخش روستای پاندا می‌توانید سمورها را از نزدیک ببینید، در بخش ماجراجویی در استرالیا با کوالاها آشنا شوید و البته در بخش حیوانات شگفت‌انگیز آسیایی، پانداهای بومی چین را ببینید. در واقع اوشن پارک موقعیتی برای شما فراهم کرده که با انواع و اقسام حیوانات در نقاط مختلف جهان حتی حیوانات سردسیری مثل پنگوئن یا کوسه‌ها نیز بیشتر آشنا شوید و آنها را از نزدیک تماشا کنید.

تماشای حیوانات از نزدیک در اوشن پارک

چشم‌انداز اوشن پارک

اوشن پارک، یک مکان تفریحی همه چیز تمام است و جذابیت‌های آن فقط به دستگاه‌ و سرسره‌های بازی و نمایشگاه حیوانات ختم نمی‌شود. اگر بعد از گردش در این پارک نیاز به استراحت داشتید، سراغ Ocean Theatre بروید که داستان یک ماجراجو در مسیر کشف دریا و موجوداتش را به تصویر می‌کشد. سپس به سمت برج اوشن پارک بروید و از ارتفاع ۲۰۰ متری، چشم‌انداز زیبای پارک و سواحل آن را تماشا کنید. 

در نهایت می‌توانید سراغ خیابان هنگ کنگ قدیم (Old Hong Kong) بروید که شما را به دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ میلادی برده و گذشته این شهر را به تصویر می‌کشد. در این خیابان می‌توانید سوژه‌های خوبی برای عکاسی پیدا کنید، از خوراکی‌های خیابانی لذت ببرید و سوغاتی بخرید. 

اوشن پارک همچنین بخشی به نام Gala of Lights دارد که می‌توانید شب‌هنگام از آن بازدید کنید. در این بخش رقص نور و اجراهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌شود که نظیر آن را نمی‌توانید جای دیگری پیدا کنید.

نکاتی برای بازدید از اوشن پارک

  • در اوشن پارک جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که معمولا در تعطیلات تابستان، هالووین و کریسمس می‌توانید در آنها شرکت کنید. توجه داشته باشید که در این بازه‌های زمانی، با ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد.
  • دمای بخش نمایشگاه پنگوئن‌ها حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین اگر قصد دارید مدت زیادی را در آنجا بگذرانید، لباس گرم فراموش نکنید.
  • برای باخبر شدن از زمان برگزاری اجراهای اوشن پارک و نقشه پارک، اپلیکیشن Ocean Park Hong Kong را روی گوشی همراه خود نصب کنید.

سخن پایانی

جاذبه‌های محدودی وجود دارند که مناسب گردش‌های خانوادگی باشند و حوصله فرزندان را سر نبرند. اوشن پارک، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ برای گردش خانوادگی است که هر قشر و سنی از آن لذت می‌برند. در این شهربازی تنوعی از سرگرمی‌ها وجود دارد که می‌تواند برای هر کسی خاطره‌انگیز شود. توصیه می‌کنیم اگر به همراه خانواده و به خصوص فرزندان خود به هنگ کنگ سفر می‌کنید، اوشن پارک را در برنامه خود قرار دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *