معرفی پارک جهانی پکن: با بازدید از این پارک از کل جهان دیدن کنید!

پارک جهانی پکن، دروازه‌ای به سوی شگفتی‌های معماری و فرهنگی جهان در ابعاد مینیاتوری است. این پارک که در سال 1993 افتتاح شد، مجموعه‌ای از بازسازی‌های دقیق و ظریف از مشهورترین بناها و جاذبه‌های گردشگری سراسر دنیا را در خود جای داده است. اگر به پکن سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

معرفی پارک جهانی پکن

پارک جهانی پکن، (واقع در در جنوب غربی این شهر) یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری پکن است. این پارک در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده و حدود ۱۰۰ نمونه‌ کوچک از مهم‌ترین بناهای جهان را در خود جای داده است. بنابراین شما با بازدید از پارک جهانی پکن می‌توانید در عرض چند ساعت، سفری به دور دنیا داشته باشید و از نسخه کوچک‌تر جاذبه‌های محبوب جهانی دیدن کنید. در این پارک همچنین، نمایش‌هایی مختص به کشورهای مختلف اجرا می‌شود که شما را با فرهنگ‌های متفاوت آشنا می‌سازند.

در ادامه با نیل گشت همراه شوید تا بیشتر با پارک جهانی پکن آشنا شده و از اطلاعات ورودی و ساعات کاری آن مطلع شوید.

جاذبه‌های پارک جهانی پکن

در پارک جهانی پکن می‌توانید از برج ایفل پاریس گرفته تا قصر وست‌مینستر بریتانیا، از معبد پارتنون آتن تا مجسمه‌های جزیره ایستر، از مسجد ایاصوفیه استانبول تا پل گلدن گیت سانفرانسیسکو، همگی را یک‌جا بازدید کنید. متأسفانه، اندازه این نمونه‌ها چندان درست مقیاس‌بندی نشده‌اند و شاید این مسئله کمی تو ذوق بزند. با این وجود، پارک جهانی پکن می‌تواند مقصدی جذاب برای چند ساعت گردش و تفریح باشد. 

جاذبه‌های پارک جهانی پکن

نسخه واقعی بعضی از بناهای موجود در این پارک همچون فانوس اسکندریه، برج‌های دوقلوی نیویورک و دروازه‌های تمدن بابل دیگر وجود خارجی ندارند. یک سری از بناها مثل دیوار چین را که می‌توان در پکن حضوری از آن بازدید کرد و بعضی از بناها که بر پایه افسانه‌هایی مثل اسب تروآ هستند، در پارک دیده می‌شوند که شاید کمی عجیب باشد. با این تفاسیر، با قدم زدن در پارک جهانی پکن از بناهای مهم کشورهای مختلف و حتی افسانه‌ها نیز دیدن می‌کنید.

بازدید‌کنندگان و امکانات پارک جهانی پکن

نمایش‌هایی در پارک جهانی پکن با حضور رقصنده‌های روسی و آفریقایی به هدف نمایش دادن فرهنگ‌های مختلف برگزار می‌شود.

در بخش‌های مختلف این پارک نیز غرفه‌هایی پیدا می‌شوند که نوشیدنی، بستنی و فست‌فود می‌فروشند. البته در نظر داشته باشید که می‌توانید همراه خودتان غذا ببرید و آن را در محیط آرام این پارک میل کنید. 

بازدید‌کنندگان و امکانات پارک جهانی پکن

بیشتر بازدیدکنندگان پارک، خود مردم چین هستند. پارک جهانی پکن زیاد بین گردشگران خارجی و حتی ساکنان خارجی پکن شناخته‌شده نیست. با وجود این ممکن است به کارکنان خارجی در این پارک بر بخورید. 

در پارک جهانی پکن ماشین‌های کوچک برقی دونفره‌ای به چشم می‌خورند که برای کرایه آنها باید ساعتی ۱۰۰ یوآن پرداخت کنید. با اینکه سرعت این ماشین‌های برقی زیاد نیست، استفاده از آنها می‌تواند خاطره خوشی را بر جای بگذارد.

ساعات کاری و نحوه دسترسی به پارک جهانی پکن

ساعات کاری پارک جهانی پکن در نیمه اول سال از فروردین تا مهر از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۳۰ و در نیمه دوم سال از ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ است. برای ورود به پارک جهانی پکن باید نفری ۱۰۰ یوآن بپردازید. برای گشت‌وگذار کامل در این پارک حدودا ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. برای بازدید از بعضی از جاذبه‌های پارک مثل دنیای دایناسورها و معبد اهرام مصر باید هزینه اضافی بپردازید. 

برای دسترسی به پارک جهانی پکن، می‌توان از مترو استفاده کرد. ایستگاه متروی Dabaotai نزدیک‌ترین ایستگاه به پارک است که تنها ۵ دقیقه تا درب اصلی فاصله دارد.

سخن پایانی

در سفر به پکن، با وجود جاذبه‌های متنوع و مشهورتر کمتر کسی سراغ پارک جهانی می‌رود. با وجود این، نمی‌توان منکر جذابیت ماهیت این پارک شد. شما با بازدید از پارک جهانی پکن، هم از شلوغی پکن کمی فاصله می‌گیرید، هم مهم‌ترین بناهای جهان را می‌بینید و هم از فرهنگ‌های مختلف چیز جدیدی یاد می‌گیرید. پس در سفر بعدی خود به پکن، بازدید از این پارک را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *