خیابان‌های معروف شانگهای، پیاده‌روی در یک بعدازظهر آرام

اگر یک روز طولانی را در دیدن از جاذبه‌های گردشگری شانگهای گذرانده‌اید و حسابی خسته شده اید، گذراندن بعدازظهر آرام، در زیباترین خیابان شانگهای می‌تواند انرژی مضاعفی به سفر شما در شانگهای ببخشد. در این نوشته معروف‌ترین خیابان‌های شانگهای را معرفی می‌کنیم: ۱. خیابان هوآی های | Huaihai Road خیابان هوآی های، یکی از شلوغ‌ترین […]

خیابان یویوآن

اگر یک روز طولانی را در دیدن از جاذبه‌های گردشگری شانگهای گذرانده‌اید و حسابی خسته شده اید، گذراندن بعدازظهر آرام، در زیباترین خیابان شانگهای می‌تواند انرژی مضاعفی به سفر شما در شانگهای ببخشد.

در این نوشته معروف‌ترین خیابان‌های شانگهای را معرفی می‌کنیم:

۱. خیابان هوآی های | Huaihai Road

خیابان هوآی های

خیابان هوآی های، یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شانگهای حتی در تراز خیابان نانجینگ است. این خیابان با ساختمان‌های مدرن متعدد و کالاهای مد روز به عنوان زیباترین و رمانتیک‌ترین خیابان خرید در سرتاسر شانگهای شناخته می‌شود. محیط خرید دلپذیر، رستوران‌های باکیفیت و خدمات عالی هتل همگی به محبوبیت این خیابان کمک می‌کنند. به عنوان «خیابان شرقی شانزه لیزه»، این خیابان خرید اغلب مردم را به یاد خیابان پنجم نیویورک، گینزا توکیو در ژاپن و جاده ارچارد در سنگاپور می‌اندازد.

نحوه رسیدن به خیابان هوآی های
با مترو: چندین ایستگاه مترو درست در امتداد جاده Mid Huaihai وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در هر یک از آنها پیاده شوند تا به خیابان معروف برسند.
1. سوار خط 1 مترو شوید و در ایستگاه جاده هوانگپی جنوبی، ایستگاه جاده شانشی جنوبی یا ایستگاه جاده چانگ شو پیاده شوید.
2. سوار خط 7 مترو شوید و در ایستگاه جاده چانگشو پیاده شوید.
3. سوار خط 8 مترو شوید و در ایستگاه Dashijie پیاده شوید.
4. سوار خط 10 مترو شوید و در دانشگاه جیائوتنگ، کتابخانه شانگهای یا ایستگاه جاده شانشی جنوبی پیاده شوید.
5. سوار خط 13 مترو شوید و در ایستگاه Huaihai Middle Road پیاده شوید.

با اتوبوس:
1. سوار اتوبوس خط 42، 167، 198، 320، 911، 920، یا 926 شوید و در ایستگاه مید هوآی‌های جاده جنوبی جاده شانشی پیاده شوید.
2. سوار اتوبوس خط 24، 41، 104، 146، 301، 304، یا 955 شوید و در ایستگاه خیابان شانشی جنوبی Mid Huaihai Road پیاده شوید.
3. سوار اتوبوس خط 146 یا 986 شوید و در ایستگاه Mid Huaihai Road Sinan پیاده شوید.
4. سوار اتوبوس خط 45 یا 327 شوید و در ایستگاه پارک Xiangyang پیاده شوید، سپس در امتداد جاده Xiangyang جنوبی به سمت شمال بروید تا به آنجا برسید.
5. سوار اتوبوس گشت و گذار در شهر شوید و در Huashi Plaza، No.688 Huaihai Road پیاده شوید.

۲. خیابان یویوآن | Yuyuan

خیابان یویوآن

خیابان Yuyuan یک خیابان تجاری و مسکونی مهم در شانگهای است که از میان مناطق Changning و Jing’an می‌گذرد. خیابان Yuyuan که از پارک Zhongshan تا شمال پارک Jing’an امتداد دارد، شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های کوچک متعددی است. قدم زدن در امتداد جاده Yuyuan به بازدیدکنندگان چشم اندازی عالی از توسعه شانگهای می‌دهد. ساختمان‌های تاریخی با ساختارهای مدرن همزیستی دارند و همگی مملو از مجموعه‌ای متنوع و دائماً در حال تغییر از مشاغل محلی هستند. جنب و جوش موجود در این خیابان منعکس کننده‌ی شخصیت معاصر شانگهای است. برای کسانی که به دنبال یک تجربه “محلی” هستند، پیاده روی در امتداد جاده Yuyuan یک انتخاب عالی است.

نحوه رسیدن به خیابان قدیمی یویوآن
با مترو
1. سوار خط 8 مترو شوید و در ایستگاه Laoximen پیاده شوید. از خروجی 6 یا 7 خارج شده و حدود 10 دقیقه به سمت شرق پیاده روی کنید.
2. سوار مترو خط 10 شوید و در ایستگاه یو پیاده شوید. از خروجی 3 خارج شده و حدود پنج دقیقه به سمت جنوب راه بروید.

با اتوبوس
1. برای رسیدن به آنجا از اتوبوس شهر دیدنی استفاده کنید.
2. سوار اتوبوس 11، 64، 304، 736، 920 یا 930 شوید و در ایستگاه Xiaodongmen پیاده شوید.

۳. خیابان سینان | Sinan Street

خیابان سینان که قبلاً به نام Massenet Rue شناخته می‌شد، یک خیابان معروف به سبک فرانسوی است. خیابانی تمیز، رمانتیک و یک طرفه، که در آن عمارت‌های دو طرف خیابان تقریباً همگی عمارت‌های قدیمی به سبک شانگهای هستند. اگرچه این عمارت‌ها بر اساس سبک‌های انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی طراحی شده باشند، همچنان راوی داستانی زنده از تاریخ شهر شانگهای هستند. جاده سینان امروزی نه تنها “Zhougongguan” را برای بزرگداشت ژو انلای حفظ می‌کند، بلکه اقامتگاه‌های سابق سان یات سن و همسرش را نیز در خود دارد. 

خیابان سینان

نحوه رسیدن به خیابان سینان

با مترو
1. سوار خط 9 مترو شوید و در ایستگاه Dapuqiao پیاده شوید، از خروجی 1 خارج شوید و حدود 200 متر (220 یارد) به سمت شرق پیاده روی کنید.
2. سوار خط 13 مترو شوید و در ایستگاه Huaihai Middle Road پیاده شوید، از خروجی 1 خارج شوید و حدود 100 متر (110 یارد) به سمت شرق پیاده روی کنید.
3. سوار خط 10 مترو شوید و در ایستگاه Xintiandi پیاده شوید، از خروجی 5 خارج شوید و تقریباً 700 متر (770 یارد) به سمت غرب پیاده روی کنید.
4. سوار خط 1 مترو شوید و در ایستگاه جاده شانشی جنوبی پیاده شوید، از خروجی 4 خارج شوید و حدود 500 متر (550 یارد) به سمت شرق پیاده روی کنید.
5. سوار خط 12 مترو شوید و در ایستگاه جاده شانشی جنوبی پیاده شوید، از خروجی 8 خارج شوید و حدود 900 متر (1000 یارد) به سمت شرق پیاده روی کنید.
6. سوار اتوبوس خط 26، 42، 167، 198، 320، 911، 920 و 926 شوید و در ایستگاه Huaihai Middle Road پیاده شوید.

4. خیابان دوولون|Duolun Road

خیابان دوولون

اگر قصد دارید با فرهنگ شهر شانگهای در 100 سال گذشته آشنا شوید، جاده Duolun بهترین انتخاب است. این خیابان اگرچه تنها 550 متر طول دارد، اما در گذشته پایه ادبیات مدرن چین بوده است. با بسیاری از شاخصه‌های فرهنگی مانند لو ژون، مائو دان، گوئو موروو و یه شنگتائو آمیخته است. در امتداد این خیابان، در محل سکونت سابق این نویسندگان، هنوز هم می‌توانید غرفه‌های قدیمی کتاب، موزه‌های خصوصی، و عتیقه‌فروشی‌های کوچکی را پیدا کنید که آثار خوشنویسی، نقاشی، و وسایل چوب رز را می‌فروشند. با قدم زدن در مسیر سنگفرش شده، می‌توانید عمارت‌هایی به سبک غربی مانند بناهای اسلامی و ویلاهای باغ اسپانیایی را نیز پیدا کنید.

 

چگونه به جاده دوولون برویم
با مترو
۱. سوار خط 3 شوید و در ایستگاه خیابان باوکسینگ شرقی پیاده شوید. از خروجی 1 خارج شوید و در امتداد جاده West Hailun به مدت دو دقیقه پیاده روی کنید. به سمت شمال به جاده هنگ بانگ شرقی بپیچید تا جاده دوولون را در سمت شرق پیدا کنید.
۲. از خط 4 یا خط 10 به سمت ایستگاه جاده Hailun بروید و از خروجی 5 حرکت کنید تا به مدت پنج دقیقه جاده West Hailun را به سمت غرب دنبال کنید. به سمت شمال به جاده سیچوان شمالی بپیچید تا انتهای شرقی جاده دوولون را بیابید.
۳. سوار خط 3 یا خط 8 شوید و در ایستگاه ورزشگاه فوتبال هونگکو پیاده شوید. از خروجی 1 برای پایین آمدن از جاده Dongjiangwan استفاده کنید تا به انتهای شمالی جاده Duolun برسید.

با اتوبوس
۱. سوار اتوبوس‌های 18، 21، 52، 167، 318، 854 یا 939 شوید و در ایستگاه سیچوان‌بیلو هنگ‌بانگچیائو پیاده شوید.
۲. اتوبوس 70 یا 97 را سوار شوید و در ایستگاه Sichuanbeilu Duolunlu پیاده شوید.
۳. اتوبوس 18، 21، 47، 52، 167، 318، 597، 854، 939 یا 962 را سوار شوید و در ایستگاه Sichuanbeilu Shanyinlu پیاده شوید.
۴. سوار اتوبوس 47، 167، 597، 854، 863، 939 یا 962 شوید و در ایستگاه Tian’ailu Sichuanbeilu پیاده شوید.
۵. از اتوبوس 18، 21، 47، 52، 167، 318، 597، 854، 863 یا 939 استفاده کنید و در ایستگاه Luxun Gongyuan (Luxun Park) پیاده شوید.

 

5. خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ شانگهای که به‌عنوان خیابان تجاری شماره 1 در چین شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان است که به اندازه‌ی خیابان پنجم در نیویورک و شانزه لیزه در پاریس معروف است. مینیاتوری از تاریخ و فرهنگ شانگهای، جاده نانجینگ یک مرکز تجاری پر جنب و جوش، یک میدان ثروت و بهشتی برای خرید است که شرکت‌های تجاری کلیدی چین مانند فروشگاه بزرگ شماره یک شانگهای، ساختمان تجاری یونگ‌آن در آن قرار دارد.

چگونه به جاده نانجینگ برویم
جاده نانجینگ که در مرکز شهر قرار دارد با مترو، تاکسی و اتوبوس به راحتی قابل دسترسی است. از آنجایی که خط 2 متروی شانگهای در امتداد جاده نانجینگ قرار دارد، توصیه می شود با مترو به آنجا بروید.

1.رسیدن به جاده شرقی نانجینگ (خیابان پیاده راه نانجینگ)
ایستگاه جاده شرقی نانجینگ (ضلع شرقی جاده) – مترو خط 2، 10؛ ایستگاه میدان مردم (ضلع غربی جاده) – مترو خط 1، 2، 8

2.رسیدن به جاده نانجینگ غربی (بخش غربی دورتر جاده نانجینگ)
ایستگاه میدان مردم (ضلع شرقی جاده) – مترو خط 2، 1، 8؛ ایستگاه جاده غربی نانجینگ – مترو 2، 12، 13؛ ایستگاه معبد Jing’an (ضلع غربی جاده) – مترو خط 2، 7

۶. خیابان ژینتیاندی

Xintiandi که در مرکز شهر شانگهای و در جنوب جاده هوای‌های میانه قرار دارد، یک خیابان عابر پیاده شیک است که از اقامتگاه‌های شیکومن به سبک قدیمی و معماری مدرن تشکیل شده است. دیوارهای عتیقه، کاشی‌ها و نمای بیرونی خانه‌های شیکومن شانگهای قدیمی را حفظ می‌کند و در عین حال دنیایی کاملاً مدرن را در داخل خود به نمایش می‌گذارد. با پرسه زدن در اینجا، طعم شانگهای در دهه 1920 و سبک زندگی مدرن شهرنشینان قرن بیست و یکم را خواهید دید.

چگونه به Xintiandi شانگهای برویم
1. با مترو خط 10/خط 13 به ایستگاه Xintiandi بروید. از خروجی 6 به سمت جاده مادانگ خارج شوید، سپس کمی به سمت شمال پیاده روی کنید.
2. سوار خط 1 مترو شوید و در خیابان Huangpi جنوبی پیاده شوید. از خروجی 3 خارج شوید و در امتداد جاده Huangpi جنوبی به سمت جنوب بروید.
3. با اتوبوس خط 1 گشت و گذار در شهر به سمت Yida Huizhi Xintiandi بروید.
4. با اتوبوس 146 یا 805 به خیابان Madang، خیابان Xingye بروید.

 

۷. خیابان شین‌هوا | Xin Hua Lu

خیابان شین هووآ

جاده شین هوا، که قبلا به نام «خیابان امهرست» شناخته می‌شد، خیابانی آرام با درختان سر به فلک کشیده در دو طرف است. نور خورشید از میان برگ‌های پراکنده می تابد و صحنه‌ای دلربا را خلق می‌کند. جاده شین‌هوا با ده‌ها ساختمان مسکونی باغ‌های عجیب و غریب به سبک‌های مختلف به «کوچه همه ملل» نیز معروف است. معمار مجارستانی هوداک این خانه‌ها را در دهه 1930 طراحی کرد، زمانی که او یکی از طراحان برجسته شانگهای برای طراحی سینما داگوانگ و هتل بین المللی بود. شماره 36، لین 329، “کیک خانه” است که توسط استاد هودک طراحی شده است، با سقف آبی، درست مانند یک افسانه. لین 329، شماره 32B، سفارت سابق سوئد است. کاشی‌های سقف قرمز دو شیب تندتر آن را در میان خانه‌های ییلاقی مجاور منحصر به فرد کرده است. شماره 315 جاده شین هوا، این خانه به سبک انگلیسی به سبک گرجی، عمارت شنگ چونگی است. امروزه در جاده شین هوا، شاخه‌های چنار کنار جاده سرسبز و سرسبز هستند و سایه درختان بر روی ساختمان‌های منحصر به فرد خودنمایی می‌کند. هیچ ترافیکی وجود ندارد و آرام آرام می توان فضای تاریخی این جاده را حس کرد.

جاده آنفو (مکان دوستیابی شانگهای برای افراد هنری)، جاده Tian’ai (رمانتیک ترین جاده در شانگهای) و جاده Shaoxing (خیابانی فرهنگی با حالات ادبی غنی) از دیگر خیابان‌های معروف و دیدنی شانگهای است که با قدم زدن در آن می توانید لحظات خوشی را رقم زنید.

 

shgffou

rfktl/}p[g0uyftl

8y7h'9[-gfpol698ju0;-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *