اتفاقات عجیب و غریب در چین

اتفاقات عجیب و غریب در چین :زمانی که برای اولین بار به چین سفر کردید، عواملی وجود دارند که به‌سرعت نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. چیزهایی مانند آسمان خاکستری، خیابان‌های شلوغ، زبان جدید و غیره. ولی بعد از گذشت زمان عجیب بودن این مکان از بین می‌رود و شما متوجه تفاوت‌های خاص […]

اتفاقات عجیب و غریب در چین :زمانی که برای اولین بار به چین سفر کردید، عواملی وجود دارند که به‌سرعت نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. چیزهایی مانند آسمان خاکستری، خیابان‌های شلوغ، زبان جدید و غیره. ولی بعد از گذشت زمان عجیب بودن این مکان از بین می‌رود و شما متوجه تفاوت‌های خاص دیگری از پیرامون خود خواهید شد. از تاکسی‌ها تا نمایش‌های تلویزیونی، در ادامه اتفاقاتی را مطالعه می کنید که به غیر از چین ممکن است هیچ کجا نبینید. ما با همراه باشید تا در این مقاله با اتفاقات عجیب و غریب در چین آشنا شوید.

 

 

۱) دوستان دست یکدیگر را می‌گیرند.

درحالی‌که فرهنگ‌های غربی تا حدی با گرفتن دست و دیگر روش‌های ارتباطی مخالف هستند، حالت متناقض این جریان در چین وجود دارد. شما اغلب افرادی را می‌بینید، به‌خصوص دختران که در خیابان راه می‌روند و دستان یکدیگر را گرفته‌اند. نه آن‌ها ضرورتاً در یک رابطه‌ی احساسی قرار ندارند، امکان دارد فقط دوستان عادی باشند. ما یاد گرفتیم که یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنیم، بهتر است شما هم این کار را انجام ندهید.

 

 

۲) افراد در صندلی‌های جلوی تاکسی می‌نشینند.

بعد از چندین بار تاکسی گرفتن متوجه می‌شوید که باید صندلی عقب تاکسی را انتخاب کنید. این بدان معنا نیست که افراد دیگر نمی‌خواهند کنار ما بنشینند (حداقل ما بر این عقیده بودیم)، آن‌ها فقط دوست دارند در صندلی‌های جلو و کنار راننده بنشینند و دیدشان به پشت صندلی جلو محدود نشود.

 

 

۳) زنان باردار کمی وجود دارند.

ما روزی را که برای اولین بار یک زن باردار در چین دیدیم را به یاد داریم. به این دلیل این واقعه را به یاد داریم زیرا گفتیم ” اوه آنجا را ببین او حامله است”. البته این عبارت باتجربه ایجاد نشد، بلکه ناشی از مشاهده بود. هرچند شما اغلب می‌توانید مادران آینده را در خیابان ببینید، ما عادت داریم خانم‌های حامله‌ی بیشتری در ایران ببینیم. هرچند امسال، سال آخر سیاست تک‌فرزندی در چین است، ولی هنوز هم برخی از محدودیت‌های مربوط به‌اندازه‌ی خانواده در چین وجود دارد.

https://www.nilgasht.ir/%d8%b2%d9%86-%d8%ad%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86/

 

۴) مردم پوست خود را از آفتاب حفظ می‌کنند.

در اکثر کشورهای دنیا برنزه شدن متداول است. در ساحل افراد حمام آفتاب می‌گیرند تا پوستشان تیره شود. در تلویزیون می‌توان دید که کیم کارداشیان از افشانه‌های برنزه کننده استفاده می‌کند و میلیون‌ها نفر آن را تماشا می‌کنند. تمام صنعت بر اساس محصولاتی قرار دارد که مربوط به برنزه کردن هستند مانند، محصولات، روش‌ها، سالن‌ها و غیره. ولی در چین، خلاف این موضوع صحت دارد. درحالی‌که صنعتی وجود دارد که هدف اصلی آن تغییر رنگ پوست است، آن‌هم روشن‌تر شدن پوست. زمانی که به چین می‌رسید، متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم خود را پوشانده‌اند. همچنین شما متوجه خواهید شد که آن‌ها از دستکش، روپوش و دیگر عوامل استفاده می‌کنند تا پوست خود را بپوشانند، هرچند هوای بیرون نیز گرم است.

 

 

۵) مردان کیف‌های زنان را حمل می‌کنند.

زمانی که برای اولین بار دیدم که مردی یک کیف زنانه در دست دارد با خود گفتیم که احتمالاً آن کیف را دزدیده است. دیدیم که او با یک زن است. هرچند کیف‌های زنانه‌ای که مردان حمل می‌کنند در کشورهای دیگر تبدیل به جوک می‌شود، در اینجا مردان کیف آشنایان خود را حمل می‌کنند و این موضوع زیاد غیرطبیعی نیست. هرچند برخی افراد فکر می‌کنند که تمامی افراد باید کیف‌های خود را حمل کنند ولی ما باور داریم که این کار رمانتیک است.

 

 

۶) بارکدهای QR به میزان زیاد کمک‌کننده هستند.

چین در بسیاری از عوامل حتی از غرب پیشی می‌گیرد و بارکدهای QR در بین این عوامل قرار دارند. در ایالات‌متحده، بارکدهای QR عواملی هستند که مردم از سروکله زدن با آن‌ها خسته شده‌اند. شما در وهله‌ی اول باید یک اسکنر دانلود کنید، صبر کنید تا بارگذاری شود، بارکد را اسکن کنید و سپس صبر کنید تا این کد در وب‌سایت موردنظر بارگذاری گردد. حتی فکر کردن به این حالت هم خسته‌کننده است. زمانی که برای اولین بار به چین می‌آیید، شما خواهید دید که این بارکدها همه‌جا حضور دارد. از تبلیغات تا بلیت هواپیما، شما به‌سرعت به اهمیت آن‌ها در زندگی پی خواهید برد.

 

 

۷) حمل و ارسال غذا بسیار سریع است.

وقتی از رقابت بین چین و غرب حرف به میان می‌آید، ارسال غذا یکی از این عوامل است که باید مورداشاره قرار گیرد. وقتی‌که به چین می‌روید، افرادی را خواهید دید که با لباس‌های رنگارنگ سوار اسکوترهای رنگارنگ هستند. نه آن‌ها فرشته نیستند ولی می‌توانند فرشته نیز باشند. آن‌ها بخشی از سامانه‌ی ارسال غذا هستند که چین را سیر می‌کنند. هر موقع غذا خواستید، تنها کاری که باید انجام دهید، کلیک کردن بر روی یک گزینه است.

 

 

۸) بازی تاج‌وتخت صبح هنگام شروع می‌شود.

احتمالاً بدترین مورد موجود در لیست مربوط به چین این است که سریال بازی تاج‌ و تخت همواره ۹ صبح شروع می‌شود تا اینکه شب یکشنبه. هیچ‌وقت نمی‌توانیم تفاوت ۱۲ ساعته بین کشورها را درک کنیم مگر اینکه برای اولین بار منتظر بمانیم تا یکشنبه‌ شب سریال بازی تاج‌وتخت را ببینیم. زمانی که به تفاوت زمانی خو گرفتید یک‌راه دیگر پیدا کنید تا از آخرین شب از تعطیلات آخر هفته‌ی خود لذت ببرید.

 

 

گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *