بهترین سواحل چین؛ معرفی ۱۰ ساحل برتر چین از مالدیو تا هاوایی آسیا

اگرچه با توجه به سبک سفر ایرانی‌ها دسترسی به سواحل چین کمی سخت است، اما ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین سواحل چین آشنا کنیم تا در صورت امکان بتوانید از این سواحل بی‌نظیر دیدن کنید.

زیباترین سواحل چین

بیشتر افراد کشور چین را به‌واسطه فرهنگ و تاریخ غنی و کلان‌شهرهای مدرن و شلوغش می‌شناسند، اما این کشور سواحل زیبایی دارد که نباید از آنها غافل شد. از سواحل چشم‌نواز جزیره هاینان گرفته تا ساحل سنگی ووکای و بخش شرقی دیوار بزرگ چین در لائولونگتو، همگی از شگفتی‌های طبیعی کشور چین هستند. در این مقاله از نیل گشت قصد داریم ۱۰ ساحل برتر چین را معرفی کنیم که هر یک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

۱. ساحل صدپله (One Hundred-Step Beach)

جزیره ژوشان (Zhoushan Island)، مجمع الجزیره‌ای است که در ساحل شرقی نزدیک به شهر نینگبو قرار دارد. در ساحل صدپله این جزیره، پاگودای کوچکی (نوعی ساختمان مذهبی) قرار دارد که روی صخره‌ها قرار گرفته است. شما می‌توانید از مه تا اوت (اردیبهشت تا شهریور) تا ساعت ۶ عصر در این ساحل شنا کنید. اگر قصد دارید به جزیره ژوشان بروید، ابتدا باید خود را به فرودگاه جزیره ژو جیان جیان برسانید، سپس سوار تاکسی یا اتوبوس فرودگاه شوید که در کنار پل قرار دارد.

ساحل صدپله از زیباترین سواحل چین

۲. ساحل ووژیژو (Wuzhizhou Beach)

ساحل ووژیژو واقع در منطقه هایتانگ، جنوب جزیره هاینان، یکی از زیباترین سواحل چین است که با نام «مالدیو چین» نیز شناخته می‌شود. اگر به فعالیت‌های آبی علاقه دارید، می‌توانید تجربه جذابی از اسنورکلینگ در این ساحل داشته باشید.

ساحل وویژیوو از زیباترین سواحل چین

۳. ساحل نقره‌ای (Silver Beach)

ساحل شهر بیهای (Beihai)‌ در استان گوانگشی (Guangxi) به‌خاطر شن‌های مرواریدی رنگش، یکی از محبوب‌ترین سواحل چین است. نمای ساحل با پس‌زمینه‌ای از درخت‌های پالم، این حس را به شما القا می‌کند که انگار در سواحل استوایی هستید. سرگرمی‌های متنوعی در ساحل نقره‌ای وجود دارد. مثلا می‌توانید سراغ پاراسیلینگ و قایق‌های سرعتی بروید یا از مجسمه فواره‌ای بیهای که بزرگ‌ترین فواره موزیکال آسیاست، دیدن کنید.

ساحل نقره‌ای از زیباترین سواحل چین

۴. دیوار بزرگ لائولونگتو (Laolongtou Great Wall)

دیوار بزرگ لائولونگتو یکی از متفاوت‌ترین سواحل چین است. این دیوار بخشی از دیوار بزرگ چین، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است که به خلیج بوهای در اقیانوس آرام می‌رسد. دیوار لائولونگتو در استان هبی (Hebei) قرار گرفته و بخش شرقی دیوار بزرگ را تشکیل می‌دهد. بخش انتهایی دیوار نماد اژدهایی است که در حال نوشیدن آب است، از این جهت دیوار بزرگ لائولونگتو به «سر اژدهای باستانی» نیز شهرت دارد.

دیوار بزرگ لائولونگتو از زیباترین سواحل چین

۵. ساحل ووکای (Wucai Beach)

ساحل ووکای در جزیره ویژو (Weizhou) استان گوانگشی قرار دارد و یکی از بهترین‌های خلیج تونکین محسوب می‌شود. این ساحل در بخش شرقی جزیره واقع شده و برخلاف دیگر ساحل‌ها، در آن خبری از شن و ماسه نیست. ساحل ووکای از سنگ‌های تیره‌ای تشکیل شده که چشم‌انداز آتشفشانی جذابی به آن داده‌اند. برای اینکه به جزیره ویژو دسترسی پیدا کنید، باید از ایستگاه بندر بین‌المللی بیهای (Beihai International Passenger Port Station) سوار قایق شوید.  

ساحل ووکای از زیباترین سواحل چین

۶. ساحل خلیج خورشید و ماه (Sun And Moon Bay)

خلیج خورشید و ماه یا خلیج ریوئه (Riyue Bay) در کرانه جنوب شرقی جزیره زیبای هاینان قرار گرفته است. این خلیج بهشت موج‌سواران است و بهترین مکان جزیره برای موج‌سواری به شمار می‌آید. در خلیج خورشید و ماه، سالانه چندین مسابقه بین‌المللی موج‌سواری برگزار می‌شود و شهرتی جهانی دارد. اگر دنبال ساحلی با ازدحام کمتر و آرامش بیشتر نسبت به سواحل سانیا هستید، ساحل خلیج خورشید و ماه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ساحل خلیج خورشید و ماه یا ریوئه از زیباترین سواحل چین

۷. ساحل تیانیا هایجیائو (Tianya Haijiao)

ساحل تیانیا هایجیائو یکی از بهترین سواحل چین است که افسانه‌ای در دل آن نهفته است. این ساحل در غرب شهر سانیا واقع در جزیره هاینان قرار گرفته است. در ساحل تیانیا هایجیائو چندین سنگ بزرگ به چشم می‌خورد که روی دو مورد از آنها عبارت چینی «انتهای زمین» حک شده است. افسانه‌ها می‌گویند روزی زوج جوانی از دو خانواده رقیب، عاشق یکدیگر می‌شوند. آنها از خانه فرار کرده و آن‌قدر می‌روند که به تیانیا هایجیائو می‌رسند و آنجا عهد می‌بندند تا ابد عاشق هم بمانند. هنگامی که این زوج را پیدا می‌کنند، آنها را مجبور می‌کنند تا خود را میان امواج خروشان بیندازند. حال، مردم باور دارند که دو سنگ مذکور، نمادی از این زوج هستند که در کنار هم رو به دریا ایستاده‌اند.

تیانیا هایجیائو از زیباترین سواحل چین

۸. ساحل شن طلایی (Golden Sand Beach)

شهر چینگدائو (Qingdao) در استان شاندونگ (Shandong)، ساحلی با شهرت جهانی دارد. در این ساحل شلوغ و زیبا، جشن‌های پرشوری برگزار می‌شود که جذابیت آن را دوچندان می‌کنند. در روزهای تابستانی، ساحل شن طلایی محفل مردم چین و گردشگران خارجی است که دور هم از فضا لذت می‌برند.

ساحل شن طلایی از زیباترین سواحل چین

۹. ساحل خلیج شونلیائو (Xunliao Bay)

خلیج شونلیائو یکی از بهترین سواحل چین را دارد که آب‌های دست‌نخورده آن با ساحل شنی زیبایش ترکیبی چشم‌نواز به‌وجود آورده‌اند. این ساحل حدودا ۱۱ کیلومتر درازا دارد و در استان گوانگ دونگ (Guangdong) قرار گرفته است. شما می‌توانید در کرانه زیبای آن از آفتاب لذت ببرید، صدف جمع کنید یا سوار قایق‌های چوبی شوید.

ساحل شونلیائو از زیباترین سواحل چین

۱۰. ساحل خلیج یالونگ (Yalong Bay)

سانیا شهری ساحلی در جزیره هاینان است که در ۲۲ کیلومتری شرق آن خلیج یالونگ قرار دارد. این خلیج، بهشت گرمسیری کوچکی است که به‌عنوان یکی از زیباترین سواحل چین شناخته می‌شود. آب شفاف و تمیز، سواحل شنی روشن و درختان پالم باعث شده‌اند تا خلیج یالونگ به‌عنوان «هاوایی چین» شناخته شود.

ساحل یالونگ از زیباترین سواحل چین

سخن پایانی

سواحل زیبای چین، بخش بزرگی از جذابیت طبیعت کم‌نظیر این کشور را تشکیل می‌دهند. در این سواحل، علاوه بر ریلکس‌کردن زیر نور آفتاب و لذت‌بردن از منظره ساحل، می‌توانید سرگرمی‌های متنوعی انجام دهید. از امتحان‌کردن غذاهای دریایی محلی گرفته تا فعالیت‌هایی همچون اسنورکلینگ و موج‌سواری، همگی بخشی از سرگرمی‌های موجود در سواحل چین هستند.

برگرفته از: thetravel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *