آشنایی با جاذبه های گردشگری سوژو؛ ۱۸ سرگرمی ونیز شرق آسیا

سوژو یکی از زیباترین شهرهای توریستی و تجاری چین است که در فاصله کمی از شانگهای واقع شده است. اگر شما نیز قصد بازدید از این شهر رویایی را دارید، با ما همراه شوید تا شما را با زیباترین جاذبه های گردشگری سوژو آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری سوژو

سوژو یکی از زیباترین شهرهای آبی چین است که در جنوب شرقی استان جیانگسو و در ۱۰۰ کیلومتری شهر شانگهای واقع شده است. جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌گونه‌ای است که انگار از دل کارت‌پستال در آمده و به همین علت، لقب «ونیز شرق» را به آن بخشیده‌اند.

شهر سوژو زیبایی‌اش را مدیون کانال‌های آب چشم‌نواز، باغ‌های سنتی و فرهنگ جذابش است. قدمت این شهر به بیش از ۲۵۰۰ سال برمی‌گردد و مقصدی همه‌چیزتمام در میان شهرهای توریستی چین است. در این مقاله از نیل گشت، به معرفی ۱۸ مورد از بهترین جاذبه های گردشگری سوژو خواهیم پرذاخت. با ما همراه باشید.

۱. خیابان شانتانگ

خیابان شانتانگ (Shantang Street) معروف‌ترین خیابان سوژو و پیاده‌رویی باستانی است که قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال دارد. این خیابان حدود ۴ کیلومتر درازا دارد و در جای‌جای آن مغازه و غذاخوری‌هایی به چشم می‌خورد که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

خیابان شانتانگ به دو بخش تقسیم می‌شود. بخشی از آن بیشتر مناسب گردشگران خارجی است و بوتیک و رستوران‌های غربی دارد. در بخش دیگر آن، بیشتر مغازه‌های سنتی چینی قرار دارند که مردم بومی برای امور روزمره خود به آنها مراجعه می‌کنند. حس و حال این خیابان در شب، بسیار متفاوت است و بازدید شبانه از خیابان شانتانگ حتما پیشنهاد می‌شود. 

جاذبه های گردشگری سوژو: خیابان شانتانگ

۲. قایق‌سواری در کانال آب

اگر می‌خواهید نگاهی به زندگی مردم بومی در سوژو بیندازید، سوار قایق‌هایی شوید که از کانال‌ آب می‌گذرند. در این مسیر خانه‌های کوچک قدیمی را می‌بینید که خیلی از آنها بازسازی نشده‌اند و به همان شکل قدیم خود باقی مانده‌اند. زندگی بیشتر مردم وابسته به رودخانه است و بسیاری از خانه‌ها آشپزخانه و سرویس بهداشتی درستی ندارند.

۳. عمارت چائوزونگ

در یک طرف کانال سوژو، عمارت چائوزونگ (Chaozong Pavilion) به‌همراه پاگودای زیبایش قرار دارد. در طرفی دیگر، میدانی بزرگ پر از مراکز خرید، رستوران و فست‌فودی‌های مختلف به چشم می‌خورد. چنین تضادی، نمای جالبی به این مکان داده است.

جاذبه های گردشگری سوژو: عمارت چائوزونگ

۴. خیابان پینگ جیانگ

خیابان پینگ جیانگ (Pingjiang Road) همچون خیابان شانتانگ، مخصوص عابران پیاده است و با کانال آب هم‌راستاست. در این خیابان می‌توانید انواع و اقسام غرفه‌های خیابانی، کافه و مغازه‌هایی را برای خرید سوغاتی پیدا کنید. بخش‌هایی از خیابان پینگ جیانگ، مناسب عکس‌برداری هستند و پس‌زمینه‌ زیبایی را می‌سازند. این خیابان در شب با وجود فانوس و چراغ‌های نئونی، چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد.

جاذبه های گردشگری سوژو: خیابان پینگ جیانگ

۵. باغ فرماندار فروتن

سوژو حدود ۶۹ باغ سنتی دارد و باغ فرماندار فروتن (Humble Administrator’s Garden) معروف‌ترین آنها به شمار می‌رود. این باغ، قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد و برخلاف باغ‌های سلطنتی شهر ممنوعه یا کاخ تابستانی، برای استفاده شخصی بوده است. از آنجایی که باغ فرماندار فروتن مکانی معروف است، معمولا خیلی شلوغ می‌شود.

جاذبه های گردشگری سوژو: باغ فرماندار فروتن

۶. باغ‌های شیر

باغ‌های شیر (Lion Grove Gardens) در نزدیکی باغ فرماندار فروتن قرار دارند و در دوره سلسله یوآن در سال ۱۳۴۲ ساخته شده‌اند. علت نام‌گذاری این باغ‌ها، شکل و شمایل سنگ‌های شبیه به شیر آنها بوده است. چیزی که باغ‌های شیر را از دیگر باغ‌ها متمایز می‌کند، صخره‌های سنگی آن است که به‌منظور ایجاد فضایی آرامش‌بخش، به‌گونه‌ای خاص طراحی شده‌ و آبراهه‌هایی زیبا به وجود آورده‌اند.

جاذبه های گردشگری سوژو: باغ شیر

۷. ناحیه دیدنی پانمن

باغ پانمِن (Panmen Garden) واقع در ناحیه مذکور، یکی دیگر از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری سوژو است. این ناحیه چندین دریاچه، باغ، پل و پاگودا را در دل خود جای داده است و باغ آن در نهایت به کانال بزرگ سوژو می رسد.

جاذبه های گردشگری سوژو: باغ پانمن

۸. دروازه پانمن

دروازه پانمن (Panman Gate) در کنار کانال بزرگ قرار دارد و برای ورود به آن، از دروازه‌ای با قدمت ۲۵۰۰ سال عبور می‌کنید. این دروازه به دیوار قدیمی شهر (Old City Wall) متصل است و  اگر ۳۰۰ متر در طول آن جلو بروید، چشم‌انداز زیبایی را پیش روی خود خواهید دید.

جاذبه های گردشگری سوژو: دروازه پانمن

۹. کانال بزرگ

کانال بزرگ سوژو (The Grand Canal)، بخشی از طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین آبراهه ساخت بشر در جهان است. این آبراهه «آبراهه طلایی» نام دارد و تاریخ شروع ساخت آن به ۷۷۰ سال پس از میلاد برمی‌گردد. شما می‌توانید پس از پیاده‌روی در باغ‌های پانمن، به کانال بزرگ برسید و سوار قایق شوید.

جاذبه های گردشگری سوژو: کانال بزرگ

۱۰. نورپردازی ساختمان دروازه شرق

رقص نور و نورپردازی ساختمان‌های مختلف در چین، بازدید شبانه در این کشور را بسیار جذاب می‌کنند. اگر قبل از ساعت ۱۰ شب در اسکله سوژو پیاده‌روی کنید، احتمالا نورپردازی جذاب روی آسمان‌خراش دروازه شرق (The Gate of the Orient) را خواهید دید. 

جاذبه های گردشگری سوژو: دروازه شرق

۱۱. مرکز خرید سوژو

مرکز خرید سوژو (Suzhou Centre Mall ) یک مجموعه همه‌چیزتمام است که در مراسم MAPIC سال ۲۰۱۸ جایزه بهترین مرکز خرید جدید را از آن خود کرد. این مرکز خرید، علاوه بر فروشگاه‌های فوق‌العاده، سرگرمی‌های قابل‌توجهی همچون پیست اسکیت، پارک اسنوبرد، زمین اسب‌سواری و چرخ‌وفلک ارائه می‌دهد. 

جاذبه های گردشگری سوژو: مرکز خرید سوژو

۱۲. موزه سوژو

یو مینگ پی، یکی از بزرگ‌ترین معماران معاصر است که طراحی‌های برجسته‌ای همچون هرم لوور، برج بانک چین در هنگ کنگ و البته موزه سوژو (Suzhou Museum) را در کارنامه کاری خود دارد. شهر سوژو، منبع الهام بزرگی برای یو مینگ پی بوده و به دنبال آن چنین سازه کم‌نظیری خلق شده است.

جاذبه های گردشگری سوژو: موزه سوژو

۱۳. مجموعه تپه ببر

تپه ببر (Tiger Hill) در دوره سلسله سونگ ساخته شده و از آن زمان نماد شهر سوژو بوده است. برای اینکه به ورودی تپه برسید، می‌توانید پیاده‌روی کنید یا سوار ماشین‌ شوید. پاگودای تپه ببر، قدیمی‌ترین پاگودای سوژو است و کج‌بودن آن سبب شهرت این پاگودا شده است. علاوه بر پاگودا، می‌توانید در این مجموعه وسیع از جاذبه‌های دیگری همچون استخر شمشیر دیدن کنید. خیلی‌ها بر این باورند که شاه هه لو به‌همراه کلکسیون شمشیرهایش در زیر آب مدفون است.

در تپه ببر می‌توانید مجموعه‌ای از درختان زیبای بونسای را نیز تماشا کنید. در صورت تمایل، می‌توانید هرس‌کردن این درختان حساس را یاد بگیرید. در این بخش، درخت بونسای ۴۰۰ ساله‌ای وجود دارد که دورتادور آن را حصار کشیده‌اند و شما نیز می‌توانید از این درخت قدیمی دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری سوژو: تپه ببر

۱۴. شهر آبی تونگ لی

با اینکه شهر سوژو به ونیز شرق شهرت دارد، شهر آبی تونگ لی (Tongli Watertown) در زیبایی از آن کم نمی‌آورد. این شهر آبی تنها یک ساعت با سوژو فاصله دارد و مکانی فوق‌العاده برای عبور از کانال‌ها سوار بر قایق است. تونگ لی یکی از شش شهر باستانی جنوب رودخانه یانگ تسه است و همچون سوژو، باغ‌های سنتی زیادی دارد.

جاذبه های گردشگری سوژو: شهر آبی تونگ لی

۱۵. مرکز لباس عروس

ابریشم یکی از مهم‌ترین صنایع سوژو و جزور ۱۰ سوغاتی معروف چین است. اهمیت ابریشم در سوژو به اندازه‌ای است که دانش‌آموزان در مدرسه یاد می‌گیرند چطور از کرم‌های ابریشم مراقبت کنند. به دنبال این مسئله، خیابانی در سوژو وجود دارد که تنها مختص لباس عروس است. بازدید از این خیابان و دیدن بازار لباس عروس، تجربه متفاوت و جذابی است که می‌توانید در سوژو کسب کنید.

۱۶. اجرای Master Of The Nets Show

تماشای اجرای Master Of The Nets Show، یکی از سرگرمی‌های محبوب در سوژو است. این اجرا در باغی به همین نام انجام می‌گیرد و ترکیبی از موسیقی سنتی، شعر و افسانه‌های چینی را به تصویر می‌کشد. 

جاذبه های گردشگری سوژو: Master of Nets

۱۷. کالسکه‌سواری

ریکشا (Rickshaw) نوعی کالسکه چینی است که در سوژو نیز پیدا می‌شود. با ریکشا می‌توانید از خیابان‌ها و گذرگاه‌های خلوت سوژو دیدن کنید و سراغ بازارهای محلی بروید.

جاذبه های گردشگری سوژو: ریکشا

۱۸. رستوران گردی

اگر اهل امتحان‌کردن غذاهای محلی هستید، ماهی ماندارین سنجابی (Squirrel Mandarin Fish) را از دست ندهید. این غذا، غذای محلی سوژو است که به خاطر شکل و شمایل شبیه به سنجاب، چنین نامی به خود گرفته است و طعمی ترش و شیرین دارد.

جاذبه های گردشگری سوژو: ماهی سنجابی

سخن پایانی

با وجود رنج گسترده‌ای از جاذبه‌ها و سرگرمی‌های موجود، دور از ذهن نیست که سوژو را یکی از بهترین مقاصد گردشگری در چین می‌نامند. جاذبه های گردشگری سوژو، هم دیدنی‌های تاریخی را در برمی‌گیرند و هم دیدنی‌های مدرن یا حتی طبیعی. همین مسئله باعث می‌شود افراد با هر سلیقه و هر سن و سالی به این شهر جذب شوند. کدامیک از سرگرمی‌های موجود در این مقاله نظرتان را جلب کرد؟ 

برگرفته از: theplanetd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *