شهرهای توریستی چین؛ معرفی ۱۵ شهر برتر توریستی چین

کشور چین، یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان است که با تاریخ غنی و منابع طبیعی‌اش، مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای را در دل خود گنجانده است. این کشور، ترکیبی غنی از فرهنگ و سبک‌های زندگی مختلف را به چشم دیده است. همین مسئله باعث می‌شود حس و حال شهرهای چین با یکدیگر یکسان نباشد و سفر به هرکدام از آن‌ها، تجربه‌ای جدید و متفاوت را رقم بزند. در این مقاله از نیل گشت، سراغ معرفی بهترین شهرهای توریستی چین رفته‌ایم که سرشار از جاذبه‌های کم‌نظیر تاریخی، طبیعی و مدرن هستند و می‌توانند مقصدی بی‌نظیر برای سفر شما باشند.

معرفی بهترین شهرهای توریستی چین

۱. شهر پکن

پکن، پایتخت کشور چین با بیش از ۲۰ میلیون جمعیت است که جاذبه‌های فراوان و ارزشمندی را در خود جای داده است. بسیاری از مسافران با سفر به پکن، ابتدا به بازدید از میدان تیان آنمن می‌روند؛ میدانی که با بناهای تاریخی مهمی همچون شهر ممنوعه که روزگاری محفل خانواده سلطنتی بوده، محاصره شده است.

بیش از صد موزه، کاخ، معبد و سازه‌های باستانی میان ساختمان‌های مدرن پکن جای گرفته‌اند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از خیابان‌های پکن گذر کنید و در این مسیرها از غذاهای خیابانی غافل نشوید. همچنین می‌توانید با طی مسافتی نسبتا کوتاه خود را به دیوار بزرگ چین برسانید و از یکی از عجایب هفت‌گانه جهان دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

پکن از بهترین شهرهای توریستی چین

۲. شهر هنگ کنگ

هنگ کنگ شهری از آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای است که در خلیج ویکتوریا جای گرفته‌ و پس‌زمینه‌ای از کوه‌های سرسبز دارد. همه این‌ها چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را از قله ویکتوریا تماشا و ابهت هنگ کنگ را در ذهن ثبت کرد. همچنین می‌توان سراغ کروزهایی رفت که بر روی آب، ‌نمایی فوق‌العاده از هنگ کنگ را پیش رویتان می‌آورند.

مراکز خرید هنگ کنگ، مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که به بازارگردی علاقه دارند. در نهایت طبیعت هنگ کنگ را نباید از یاد برد. بازدید از جزیره لانتائو به همه دوستداران طبیعت و طبیعت‌گردی پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری هنگ کنگ

هنگ کنگ از بهترین شهرهای توریستی چین

۳. شهر شانگهای

شانگهای، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای توریستی چین است که در کناره رودخانه هوانگپو قرار گرفته است. در این شهر آسمان‌خراش‌هایی به چشم می‌خورد که میان آن‌ها ساختمان‌هایی با معماری آرت دکو جای گرفته‌اند. بیشتر مسافران ابتدا سراغ دی باند می‌روند که محفل جمعی از ساختمان‌های دوران استمرار در چین است. منطقه دی باند که با نام «موزه ساختمان‌ها» نیز شناخته می‌شود، نمایی از  قدرت سلطنتی خارجی را به نمایش می‌گذارد که روزی بر این شهر حاکم بوده است.

به‌خاطر پیشرفت روزافزون شانگهای، این شهر ترکیبی از سبک‌های معماری مختلف و همچنین مرکزی فوق‌العاده برای خرید است. برای دیدن گوشه‌ای از بخش تاریخی شانگهای، سراغ Old Town و باغ‌ زیبای یویوآن بروید.

بیشتر بخوانید:

شانگهای از بهترین شهرهای توریستی چین

۴. شهر شیان

به خاطر جاذبه‌های تاریخی متنوعی که در شهر شیان قرار گرفته است، سخت است از همه دیدنی‌های این شهر بازدید کنید. بعضی از جاذبه‌ها را نمی‌توان هیچ جور نادیده گرفت و ارتش سفالین یکی از آن‌هاست. علاوه بر این، حتما از دیوارهای باستانی شیان که روزگاری از این شهر، مرکز حکومت امپراتوران سلسله مینگ، محافظت می‌کرده‌اند نیز بازدید کنید. این شهر برای بیش از هزار سال و ۱۳ سلسله مختلف، مرکز حکمرانی ۷۳ امپراتور چینی بوده است. با وجود اینکه شیان دستخوش تغییرات تمدن چینی شده، همچنان در جای‌جای آن می‌توان بناهای تاریخی را مشاهده کرد که نشان از ابهت و شکوه این شهر در گذشته دارند.

شیان از بهترین شهرهای توریستی چین

۵. شهر لهاسا

لهاسا پایتخت تبت است که توسط رشته‌کوه هیمالیا محاصره شده است. قصر پوتالا، مهم‌ترین جاذبه این شهر محسوب می‌شود و نمایی فوق‌العاده دارد. قصر جوخانگ (Jokhang) نیز با مجسمه بودایی که در آن قرار گرفته، از محبوب‌ترین جاذبه‌های لهاساست. با سفر به لهاسا، تجربه‌ای بسیار متفاوت نسبت به سفر به دیگر بخش‌های چین خواهید داشت و همچنین با فرهنگ غنی تبتی آشنا خواهید شد.

لهاسا از بهترین شهرهای توریستی چین

۶. شهر گوانجو

گوانجو با قدمتی بیش از ۲ هزار سال، محفل جمعی از بناهای تاریخی و البته ساختمان‌های مدرن است. این شهر سومین شهر بزرگ چین است و وسعت آن باعث می‌شود گردش در گوانجو کمی چالش‌برانگیز باشد. در دل جنگل‌های گوانجو، چند مورد از قدیمی‌ترین معابد همچون معبد لیورونگ (Liurong Temple) و مسجد هواشنگ (Huaisheng Mosque) نهفته‌اند. تجربه‌ای کم‌نظیر در این شهر می‌تواند تماشای شبانه گوانجو سوار بر کشتی‌های کروز باشد که چشمان شما را با جلوه نورانی آسمان‌خراش‌های این شهر آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوانجو از بهترین شهرهای توریستی چین

۷. شهر گویلین

شهر گویلین (بهشت سبز چین) مناظری دارد که زیبایی آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این شهر بسیاز زیبا می‌توانید سوار بر قایق‌های دست‌ساز شده و از رودخانه لی عبور کنید و با تماشای چشم‌انداز طبیعی گویلین، تجربه‌ای جادویی داشته باشید. اگر به یانگشو سر بزنید، با فضایی پر از مه که جلوه‌ای هیجان‌انگیز به آن بخشیده‌اند مواجه خواهید شد. شما همچنین می‌توانید غارهایی در یانگشو پیدا کنید که زیبایی‌های کم‌نظیری را در دل خود جای داده‌اند. پاگودای خورشید و ماه نیز از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری گویلین میان مسافران است که بازدید از آن‌ها شدیدا توصیه می‌شود.

گویلین از بهترین شهرهای توریستی چین

۸. شهر هانگژو

هانگژو یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر میان گردشگران خارجی است. این شهر به‌خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش به‌خصوص منظره دریاچه غربی شناخته می‌شود. شما می‌توانید سوار کشتی شوید تا از چشم‌انداز هانگژو و جزیره‌های آن بهره‌مند شوید. چندین معبد و پاگودا نیز در این منطقه پیدا می‌شوند که جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. یکی از مشهورترین بناهای تاریخی هانگژو، معبد لینگین است که پیشنهاد می‌شود بازدید از آن را از دست ندهید.

هانگژو از بهترین شهرهای توریستی چین

۹. شهر کونمینگ

کونمینگ، شهری در جنوب چین است که با نام «شهر بهار ابدی» شناخته می‌شود. معبد یوآن تونگ (Yuantong Temple) یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که قدمت آن به قرن هشتم برمی‌گردد. کنده‌کاری‌های سنگی در گوشه‌وکنار این معبد، جذابیت آن را بیشتر کرده‌اند. معبد تانهوا (Tanhua Temple) نیز بخاطر چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش، مقصد بسیاری از مسافران است.

کونمینگ از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۰. شهر سوژو

سوژو شهری در شرق چین است که فاصله کمی با شانگهای دارد. همین مسئله سوژو را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر تبدیل کرده است. این شهر به‌خاطر باغ‌های زیبا و ساختمان‌های قدیمی‌اش که در کنار کانال‌های آب قرار گرفته‌اند، دارای شهرت است. فانوس‌های کاغذی که از ساختمان‌ها آویزان شده‌اند و پل‌های کوچک روی کانال‌ها، همگی زیبایی سوژو را دوچندان میکنند.

باغ Humble Administrator’s Garden از بناهای تاریخی محبوب در این شهر است که شما را به گذشته می‌برد و آرامشی عمیق برایتان به ارمغان می‌آورد. سوژو روزگاری پایتخت امپراتوری وو و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان بوده است. این شهر همچنین به‌خاطر موقعیتش در دلتای رودخانه یانگ تسه و تولید ابریشم، تاجران و صنعتگران زیادی را به خود جذب کرده است.  

سوژو از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۱. شهر هاربین

شهر هاربین در نواحی شمالی چین قرار دارد و به‌خاطر جشنواره یخ سالانه‌اش مشهور است. این شهر به‌خاطر نزدیکی به روسیه، تأثیرات زیادی از فرهنگ تا معماری روسی گرفته است. ازاین‌رو سفر به هاربین می‌تواند تجربه‌ای متفاوت نسبت به سفر به دیگر شهرهای چین برایتان رقم بزند. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به کلیسای صوفیای مقدس اشاره کرد.

جشنواره یخ هاربین حدود دو ماه از دسامبر تا فوریه (از آذر تا اسفند) برپا می‌شود و بازدید از آن شدیدا توصیه می‌شود. در این جشنواره با انواع سازه‌های یخی مواجه خواهید شد که با نورپردازی زیبایی دوچندان پیدا کرده‌اند.

هاربین از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۲. شهر نانجینگ

شهر نانجینگ بین پکن و شانگهای قرار گرفته و با خیابان‌های تمیز و سرسبزش، مقصدی بسیار جذاب برای سفرکردن است. این شهر در کنار رودخانه مشهور یانگ تسه قرار دارد و روزی پایتخت چین بوده است. اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان بزنید و چندین جاذبه نانجینگ را در مدتی کوتاه ببینید، سراغ رودخانه چین هوای (Qin Huai River) بروید و سوار قایق شوید. شما با قایق از کنار معبد کنفوسیوس و دروازه چین عبور می‌کنید. این شهر همچنین یادبود و آرامگاه‌های زیادی را در خود جای داده که هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

نانجینگ از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۳. شهر کاشغر

کاشغر، شهری است که در جاده ابریشم قرار گرفته و به دمشق بسیار نزدیک است. این شهر در غربی‌ترین بخش چین قرار دارد و مسافران برای رسیدن به آن باید از بیابانی وسیع عبور کنند. در کاشغر با ترکیب جالبی از فرهنگ‌های مختلف مردمی مواجه می‌شوید که در طی سال‌ها به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

منطقه Old Town با سبک معماری اویغوری و بازارهای پرجنب‌وجوشش، مکانی فوق‌العاده برای بازدید است. مسجد عیدگاه کاشغر (Id Kah Mosque)، نشان از ماهیت اسلامی این شهر می‌دهد که در دست فراموشی قرار گرفته است. اگر زمان داشتید، از یکشنبه‌بازار کاشغر غافل نشوید. افراد زیادی از آسیای مرکزی به این بازار می‌آیند تا به خریدوفروش بپردازند.

کاشغر از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۴. شهر دالی

شهر دالی در محاصره کوه‌های Cangshan قرار دارد که به زیبایی هرچه تمام‌تر مناظری کم‌نظیر برای این شهر ساخته‌اند. دروازه‌های شهر دالی، جاذبه‌های اصلی شهر هستند که در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. طبیعت دالی هرساله کوهنوردان زیادی را به این منطقه جذب می‌کند تا از منظره و هوای تمیز نهایت لذت را ببرند. در این شهر مسیری به نام «مسیر مسافر ابر» (Cloud Traveller´s Path) ‌قرار دارد که شما را به ارتفاع ۲۵۰۰ متری می‌برد.

دالی از بهترین شهرهای توریستی چین

۱۵. شهر چنگده

شهر چنگده با وجود پاگوداها، کاخ‌ها و دریاچه‌هایش روزگاری خانه تابستانی امپراتوران سلسله چینگ بوده است. مجموعه هشت معبد بیرونی (Eight Outer Temples) ‌از زیباترین جاذبه‌های چنگده است که نباید آن را از دست بدهید. منظره کوهستانی سرسبز چنگده و باغ‌های تزیین‌شده‌اش، این شهر را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی چین تبدیل می‌کند.

چنگده از بهترین شهرهای توریستی چین

نقشه بهترین شهرهای توریستی چین

در ادامه می‌توانید موقعیت جغرافیایی شهرهای معرفی‌شده را روی نقشه ببینید:

نقشه شهرهای توریستی چین

سخن پایانی

دور از ذهن نیست که کشوری پهناور همچون چین، شهرهای توریستی زیادی را در خود گنجانده باشد. همه شهرهای معرفی‌شده در این مقاله، جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که در شهرهای دیگر مشابه آن را پیدا نمی‌کنید. حالا که با ۱۵ شهر برتر توریستی چین آشنا شده‌اید، از نظر شما کدام‌یک از آن‌ها مقصد بهتری برای سفرکردن هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *