نوشیدنی های کشور چین؛ معرفی ۷ نوشیدنی محبوب چینی (از چای داوودی تا بابل تی)

نوشیدنی‌ها نقشی اساسی در فرهنگ و تاریخ چین ایفا می‌کنند. از چای گرفته تا شیر نارگیل، نوشیدنی‌های مختلفی در این کشور وجود دارد که هر کدام طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارند.

معرفی نوشیدنی‌های محبوب در کشور چین

هر کشوری نوشیدنی‌هایی مطابق با تاریخ و فرهنگ خود دارد که مردمش با آنها خو گرفته‌اند. کشور چین نیز نوشیدنی‌های جالب و البته خوشمزه‌ بسیاری دارد که هم به همراه غذا و هم به تنهایی میل می‌شوند. از چای‌های آرامش‌بخش تا شیرهای گیاهی، مردم این کشور نوشیدنی‌های متنوعی مصرف می‌کنند که خیلی از آنها با ‌ذائقه ما ایرانی‌ها نیز سازگار است. اگر قصد سفر به کشور چین را دارید یا به آشپزی چینی علاقه‌مند هستید، با ما در ادامه همراه باشید تا به معرفی ۷ نوشیدنی محبوب کشور چین بپردازیم.

چای گوان یین

چای گوان یین (Tieguanyin) که با نام «الهه آهنی رحمت» نیز شناخته می‌شود، طعمی بین چای سبز و سیاه دارد و رنگ آن زرد کم‌حال است. یک فنجان چای گوان یین تازه دم‌شده، عطری طراوت‌بخش و گلی با کمی رایحه میوه‌ای دارد. این چای خوش عطر و طعم را می‌توانید در چای‌خانه‌های سراسر چین پیدا کنید. چای گوان یین در واقع نوعی چای اولونگ با مرغوب بالاست و طعمی عسلی در دهان بر جای می‌گذارد.

چای گوان یین از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

بابل تی

اصالت بابل تی یا همان Pearl Milk Tea به تایوان بر می‌گردد و امروزه بین نسل جوان چین محبوبیت بسیاری کسب کرده است. این نوشیدنی با ترکیب بابِل یا همان Pearl (خوردنی‌های ژله‌‌مانند و گرد) و شیر چای شیرین‌شده تهیه می‌شود. بابل‌های به کار رفته در این نوشیدنی از آرد تاپیوکا درست می‌شوند و بافت نرمی دارند. محبوبیت بابل تی امروزه به کشورهای مختلف جهان از جمله ایران نیز رسیده است. 

بابل تی از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

چای گل داوودی

چای یا دمنوش گل داوودی از همین گل تهیه می‌شود و عطر و طعم گلی دارد. این دمنوش می‌تواند به عنوان درمان گیاهی بسیاری از کسالت‌ها به کار برود. کاهش کلسترول، بهبود گوارش، سم‌زدایی کبد و کاهش دمای بدن، گوشه‌ای از خواص دمنوش گل داوودی هستند. به طور کلی، چای در طب سنتی استفاده زیادی دارد و هر دمنوش چینی، مجموعه‌ای از خواص را ارائه می‌دهد.

چای داوودی از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

سوان می تانگ

سوان می تانگ (Suanmeitang) یک نوشیدنی گازدار با طعم آلو است که بیشتر در ماه‌های گرم تابستان میل می‌شود. این نوشیدنی، طعمی ترش و شیرین دارد که با غذاهای تند چینی همخوانی خوبی ایجاد می‌کند. نوشیدنی سوان می تانگ از آلو ترش، سنگ نمک، عصاره شیرین بیان، زالزالک و اسمانتوس شیرین تهیه می‌شود و اثری تسکین‌دهنده دارد. 

سوان می تانگ از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

شیر سویا

سویا ماده‌ غذایی بسیار پر طرفدار در آشپزی شرق آسیاست و شیر سویا نیز محبوبیت ویژه‌ای بین مردم چین دارد. این شیر به عنوان شیک پروتئینی در چین مصرف می‌شود و دانه‌های زردرنگ سویا در این نوشیدنی، طعمی شیرین و طبیعی به آن می‌بخشند. حساسیت به لاکتوز، مشکلی رایج بین مردم چین است و تقریبا ۹۲ درصد از جمعیت این کشور در جذب لاکتوز مشکل دارند. همین مسئله باعث شده تا به جای شیر گاو، از جایگزین آن مثل شیر سویا استفاده کنند. 

شیر سویا از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

قهوه یون‌نان

با محبوبیت روزافزون قهوه در چین، این کشور به یکی از پیشگامان تولید قهوه اسپشیالتی تبدیل شده است. تقریبا ۹۸ درصد از کل قهوه مصرفی در چین از استان یون‌نان می‌آید و قهوه این خاستگاه حتی به کافی‌شاپ‌های استارباکس چین نیز راه پیدا کرده است. 

قهوه یون‌نان از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

شیر نارگیل

در سراسر چین، شیر نارگیل در بسته‌بندی‌های قوطی یا در قالب شیر پاکتی عرضه می‌شود. برای تهیه این شیر، بخش سفید گوشتی نارگیل را به همراه آب و شکر خرد می‌کنند تا بافتی غلیظ و طعمی خوشایند به دست بیاید. شیر نارگیل موجود در چین از آب نارگیل بسیار غلیظ‌تر و شیرین‌تر است و در نواحی جنوبی چین شهرت بیشتری دارد.

شیر نارگیل از نوشیدنی‌های محبوب کشور چین

سخن پایانی

احتمالا شما نیز با بیشتر نوشیدنی‌های معرفی‌شده در این مقاله آشنا بودید. بیشتر این نوشیدنی‌ها سالم هستند و مزایایی برای سلامتی دارند. همچنین محبوبیت آنها در چین، نمودی از فرهنگ آنهاست. مثلا با نگاهی کوتاه به فهرست نوشیدنی‌های پرطرفدار کشور چین می‌توان به حضور پررنگ چای در فرهنگ چینی پی برد. حالا نوبت شماست که بگویید دوست دارید کدام نوشیدنی را امتحان کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *