راهنمای سفر به هنگ کنگ؛ بهترین زمان سفر، سرگرمی، رستوران ها و هزینه سفر

سفر به هنگ کنگ می‌تواند یکی از تجربه‌های خاص زندگی شما باشد. اگر قصد سفر به این شهر بی‌نظیر را دارید، ما در این مقاله به راهنمای سفر به هنگ کنگ پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به هنگ کنگ

هنگ کنگ منطقه‌ای در سواحل جنوب شرقی چین و مقصدی جذاب برای مسافرانی است که از ترکیب سنت‌های دیرینه و دنیای امروزی لذت می‌برند. چشم‌انداز این منطقه با وجود آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های شگفت‌انگیز آن به‌خصوص در شب، شما را شگفت‌زده می‌کند. از جاذبه‌های تاریخی و البته طبیعی هنگ کنگ نیز‌ نباید غافل شد. در هر سوی این منطقه شگفتی‌هایی پیدا می‌شود که هنگ کنگ را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند. با ما در این مقاله از نیل گشت همراه باشید تا از هرآنچه که درمورد سفر به هنگ کنگ نیاز است، آگاه شوید.

هنگ کنگ در یک نگاه

هنگ کنگ نه یک شهر کشور چین است و نه کشوری جداگانه به‌حساب می‌آید. درواقع هنگ کنگ منطقه ویژه اداری چین است؛ یعنی بخشی از چین به شمار می‌آید، اما منطقه‌ای خودمختار محسوب می‌شود. این منطقه ارز، اقتصاد، نظام مهاجرتی و حقوقی مختص به خود را دارد و از سمت دولت چین و حزب کمونیست دخالتی در امور داخلی آن صورت نمی‌گیرد.

هنگ کنگ تا سال ۱۹۹۷ مستعمره امپراتوری بریتانیا بود؛ اما امروزه یکی از مقاصد گردشگری مهم و همچنین به عنوان یکی از شهرهای تجاری چین، یکی از مراکز اصلی تجاری و معاملات در آسیا به شمار می‌آید. شاید در نگاه اول گمان کنید که هنگ کنگ صرفا یکی از کلان‌شهرهای کشور چین است، اما درواقع این منطقه، از جزیره هنگ کنگ، کاولون، مناطقی که به New Territories شهرت دارند و بیش از ۲۰۰ جزیره دورافتاده تشکیل شده است.

راهنمای سفر به هنگ کنگ

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ از نظر آب‌وهوا

اگر تنها آب‌وهوا را در نظر بگیریم، فصل پاییز از اواخر سپتامبر تا نوامبر (از مهر تا آذر) و فصل بهار از مارس تا مه (از اسفند تا خرداد) بهترین زمان سفر به هنگ کنگ هستند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره وضعیت آب‌وهوای هنگ کنگ می‌خوانید:

  • از مارس تا مه (از اواخر اسفند تا خرداد): فصل بهاری زمانی فوق‌العاده برای سفر به هنگ کنگ است. هوا در این فصل بسیار مطبوع است. با وجود این باید در نظر داشته باشید که در فصل بهار باران بیشتر می‌بارد و امکان ایجاد مه نیز بیشتر است.
  • از ژوئن تا اوت (از خرداد تا شهریور): تابستان گرم‌ترین، بارانی‌ترین و شرجی‌ترین زمان سال در هنگ کنگ است. پس تا حد ممکن در فصل تابستان از سفر به هنگ خودداری کنید.
  • از سپتامبر تا نوامبر (از اواخر شهریور تا آذر): در فصل پاییز هوا بسیار مطبوع و میزان بارش کم است. هزینه اقامت نیز در این فصل معقول‌تر است.
  • از دسامبر تا فوریه (از آذر تا اسفند): فصل زمستان به‌خصوص در نزدیکی تعطیلات سال نوی چینی، شلوغ‌ترین برهه زمانی سال در هنگ کنگ است. اگر در این فصل قصد سفر به هنگ را دارید، برای ازدحام و قیمت‌های بیشتر آمادگی داشته باشید.
آب و هوای هنگ کنگ
آب و هوای هنگ کنگ در ماه های مختلف سال

سرگرمی‌ها و جاذبه های گردشگری هنگ کنگ

در کلان‌شهر هنگ کنگ، سرگرمی‌های زیاد و متنوعی پیدا می‌کنید که وقت شما را به‌خوبی پر می‌کنند. در این بخش پیشنهاداتی می‌دهیم که می‌توانید از آنها در ساخت خاطراتی خوش استفاده کنید:

۱. بازارگردی و خرید در هنگ کنگ

اگر عاشق خرید و بازارگردی هستید، هنگ کنگ بهشت شما خواهد بود. در ادامه بهترین مناطق هنگ کنگ برای خرید را مشاهده می‌کنید:

  • خلیج کازوی (Causeway Bay)
  • منطقه سوهو (Soho)
  • بازار شب خیابان معبد (Temple Street Night Market)
  • خیابان تونگ چویی (Tung Choi Street): مناسب برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی
  • خیابان فا یوئن (Fa Yuen Street): مناسب برای خرید کفش ورزشی
  • منطقه شام شوی پو (Sham Shui Po): مناسب برای خرید لباس‌های ارزان و لوازم الکترونیکی

بیشتر بخوانید: مراکز خرید شهر هنگ کنگ

بازار شب خیابان معبد

۲. قطار برقی و اسکای تراس ۴۲۸

راه‌آهن قطار برقی Peak Tram، پرشیب‌ترین راه‌آهن قطار کابلی در جهان است. با این قطار می‌توانید به قله ویکتوریا و اسکای تراس ۴۲۸ بروید و از چشم‌انداز زیبای این مناطق هنگ کنگ را مشاهده کنید. در قله ویکتوریا، جاذبه‌هایی همچون موزه مادام توسو و موزه هنر شکلات (Art of Chocolate Museum ) و همچنین فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آنها وقت بگذرانید. بلیط اسکای تراس ۴۲۸ یا قطار برقی را می‌توانید از ورودی آنها خریداری کنید یا از آژانس‌های گردشگری برای رزرو بلیط اقدام کنید تا از دردسر انتظار در صف خلاص شوید.

تذکر: بهتر است در روزهای هفته سراغ این جاذبه‌ها بروید؛ چرا که آخر هفته‌ها صف‌های بسیار طولانی و شلوغ در انتظار شما خواهد بود.

قطار برقی Peak Tram

۳. سکوی بازدید اسکای ۱۰۰

اگر چشم‌انداز اسکای تراس ۴۲۸ برایتان کافی نبوده است، سراغ سکوی بازدید اسکای ۱۰۰ بروید. این سکوی بازدید با منظره ۳۶۰ درجه، در طبقه صدم مرکز تجارت بین‌الملل هنگ کنگ قرار دارد. ۱ الی ۲ ساعت برای بازدید از این مکان کافی است.

سکوی اسکای 100

۴. دیزنی‌لند هنگ کنگ

دیزنی‌لند هنگ کنگ یکی از پرطرف‌دارترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ است که می‌توانید به همراه خانواده سراغ آن بروید. برای دریافت اطلاعات مربوط به این شهربازی بزرگ می‌توانید به وب‌سایت رسمی دیزنی‌لند هنگ کنگ مراجعه کنید. بازدید از دیزنی‌لند حدودا یک روز زمان می‌برد و هزینه آن از ۶۱۹ دلار هنگ کنگ برای بزرگسالان و ۴۵۸ دلار هنگ برای کودکان شروع می‌شود.

دیزنی لند هنگ کنگ

۵. خوردن غذاهای محلی کاولون

خوردن غذاهای اصیل هر منطقه‌ای، از سرگرمی‌های اصلی آن مکان است. هنگ کنگ نیز رنج متنوعی از غذاهای محلی را ارائه می‌دهد که پیشنهاد می‌شود حتما آنها را امتحان کنید. در خیابان‌های کاولون می‌توانید غذاهای اصیلی امتحان کنید که در ادامه فهرست بهترین‌های آن را می‌آوریم:

  • توپ ماهی کاری
  • چئونگ فان
  • توفو سرخ‌شده
  • کیک برنجی گلوتینوس

غذاهای خیابانی هنگ کنگ

راهنمای غذای هنگ کنگ

در هنگ کنگ تنوع غذایی جذابی پیدا می‌شود که می‌تواند هرگونه ذائقه‌ای را راضی نگه دارد. غذاهای کانتونی نظیر دیم سام، نودل‌های دست‌فروش (Hong Kong cart noodles)، چار سیو و غاز کبابی از معروف‌ترین غذاهای هنگ کنگ هستند.

دیم سام هنگ کنگ

خرج و مخارج سفر در هنگ کنگ

خرج و مخارج هر سفر شدیدا به خود شخص و البته خریدهای شخصی بستگی دارد. با وجود این می‌توان خرج‌های پایه را که ضروری هستند تا حدودی محاسبه کرد. روی‌هم‌رفته اگر بازارگردی را در نظر نگیریم، نفری ۵۲۰ تا ۵۵۰ دلار هنگ کنگ هزینه روزانه شما خواهد بود. این هزینه شامل هزینه هتل، هزینه حمل‌ونقل، اجاره وای‌فای جیبی و یک تور گردشگری با اتوبوس خواهد بود. در ادامه جزئیات بیشتری درمورد هزینه سفر به هنگ کنگ ارائه می‌دهیم:

  • هزینه اقامت در هنگ کنگ: هزینه هتل در هنگ کنگ رنج وسیعی دارد، اما حدود قیمت یک هتل کوچک در خلیج کازوی شبی ۶۱ دلار هنگ کنگ است.
  • هزینه غذا در هنگ کنگ: حدود هزینه غذا از ۱۵ دلار هنگ کنگ برای غذاهای خیابانی تا ۲۵۰ دلار هنگ کنگ برای سینی غذاهای دریایی است. به طور میانگین برای هر نفر روزانه هزینه ۱۵۰ دلار هنگ کنگ را در نظر بگیرید.
  • هزینه اجاره وای‌فای جیبی: اگر قرار است هزینه اجاره وای‌فای را با شخص دیگری تقسیم کنید، حدود ۱۴ دلار هنگ کنگ باید بپردازید.
  • هزینه حمل‌ونقل در هنگ کنگ: هزینه حمل‌ونقل هنگ کنگ بستگی به مقاصد شما و انتخاب‌های روش حمل‌ونقلتان دارد. با وجود این هزینه کارت اختاپوس برای لوازم حمل‌ونقل عمومی حدود ۱۵۰ دلار هنگ کنگ است که ۱۰۰ دلار اعتبار در آن ذخیره شده است.

سخن آخر

هنگ کنگ، منطقه‌ای مدرن در گوشه‌ای از چین است که دست‌کمی از یک کشور مجزا ندارد. این کلان‌شهر به‌خاطر چشم‌انداز کم‌نظیرش شهرت دارد که می‌توانید در ارتفاعات هنگ کنگ آن را تماشا کنید. پیش از سفر به هنگ کنگ حتما برنامه‌ای منظم بچینید تا پس از مواجه‌شدن با تنوع جاذبه‌ها در این منطقه سردرگم نشوید. امیدواریم این راهنما بتواند شما را در برنامه ریزی سفرتان به هنگ کنگ یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *